Toyota C-HR: Polarizat

Iată tot ce ar trebui să știi despre Toyota C-HR care ne însoțește în Cars & Roads Greece by Michelin, roadtripul de 9 zile cu cele mai noi SUV-uri hibride lansate în România în ultimele 12 luni.

Toyota știe ce face când vine vorba de modele cu sistem hibrid de propulsie, iar C-HR deja nu mai are nevoie de prezentări detaliate. Totuși, voi pretinde că nu ați văzut până acum niciuna dintre cele 850.000 de unități ale primei generații de C-HR care și-au făcut loc pe drumurile din Europa în ultimii ani.

Anul trecut a venit a doua generație de C-HR, care mizează, în continuare, pe atuurile binecunoscute ale modelului precedent: sistem hibrid eficient și design ieșit din comun. Și astea pe lângă celelalte atribute specifice modelelor Toyota.

În Cars & Roads Greece by Michelin pleacă un C-HR GR Sport 2.0 HEV 4×4. Despre cum se conduce, care sunt atuurile sale, dar și care sunt lucrurile mai puțin plăcute vă vor povesti cei 18 jurnaliști și creatori de conținut care îl vor testa pe parcursul celor nouă zile ale călătoriei. Până atunci, revenim la prezentarea noului C-HR.

Platformă și poziționare

Toyota l-a făcut pe C-HR ceva mai mare decât predecesorul său, dar joacă în continuare la limita inferioară a clasei compacte. Sistemul de propulsie este la a cincea generație, toate fiind dezvoltate in-house de Toyota – cu debut în 1997 pentru primul lor hibrid.

Platforma tehnică a noului C-HR se numește TNGA (Toyota New Global Architecture) în varianta GA-C, adică de segment compact. Producția are loc exclusiv la uzina Sakarya TMMT din Turcia, unde au fost făcute și o parte din unitățile predecesorului. Prima generație a mai fost asamblată și în Thailanda, China și Japonia.

O altă noutate pentru a doua generație C-HR o reprezintă dispariția motorizărilor exclusiv termice, precum și apariția unei variante plug-in hybrid.

Design nonconformist

Oricine știe că e greu să faci o continuare a unui film bun, să nimerești din nou rețeta unui preparat pe care l-ai gândit drept experimental și să lansezi următoarea generație a unui model cunoscut pentru designul său ieșit din comun. Ce să mai, oamenii de la centrul de design Toyota și-au dat singuri un subiect greu. Nu de alta, dar primul C-HR le-a ieșit bine și încă atrage privirile pe șosea.

Acum, designerii au mers pe rafinarea unor elemente stilistice deja caracteristice acestui model, precum și pe lucruri care sunt la modă, cum ar fi mânerele retractabile pentru portiere. Nu lipsește nici marea pasiune a designerilor auto de la o vreme – sub forma unor jante de dimensiuni mari. Cât mai mari.

Înainte să mă etichetezi drept hater și să îmi amintești cât de bine poate să arate o roată mare, te rog să îți imaginezi cum pleci de la fața locului după ce “ataci” din greșeală o groapă din aia monstruoasă din București sau cum îți vibrează dinții când treci peste vreo 2-3 seturi de șine de tramvai “la nivel”.

Designerii Toyota au jucat altfel mâna caroseriei în două culori, iar rezultatul arată bine chiar dacă nu te numeri printre cei care iubesc SUV-urile. Arată bine și în viața reală, asta pot să îți spun.

Interior mixt

Cred că le-a luat 30 de ani celor de la Toyota să renunțe la celebrul lor ceas monocrom pe fundal verde. Dar au reușit.

La bord te așteaptă un set de ceasuri de bord complet digitale, butoane adevărate pe volan, un ecran tactil pentru unitatea multimedia – pus numai bine să îl vezi cum trebuie în mers – iar comenzile de climatizare și volum au în continuare butoane și comutatoare. Mai toate, sau aproape toate butoanele acelea sunt noi, deci nu găsim pe-aici vreo antichitate uitată din banca de organe a companiei.

Comenzile sunt ușor de înțeles și nu ai nevoie să iei ochii de la drum ca să le găsești, e totul la îndemâna ta. Se numește ergonomie.

Despre confort și cum merge ți-a povestit deja colegul meu Cornel în testul dedicat, iar mai departe – mai ales cum e la drum lung – vei afla de la toți cei care îl vor conduce până în Grecia și înapoi.          

Hibrizi cât vezi cu ochii

După cum vă spuneam mai sus, Toyota a renunțat la toate motorizările lui C-HR care nu erau hibride. Pe deasupra, au lansat și un hibrid cu încărcare la priză, că mai nou nu strică să ai unul din ăsta prin ogradă.

Noul C-HR poate fi comandat într-o variantă hibridă convențională cu motor de 1,8 litri și 140 cai-putere, respectiv cu un 2,0 litri și 198 de cai-putere. Acesta din urmă poate fi comandat și cu tracțiune integrală. Fix versiunea pe care o vei vedea în Cars & Roads Greece by Michelin.

Hibridul cu încărcare la priză va avea la bază motorizarea de 2,0 litri benzină, un motor electric mai puternic și o baterie Litiu-Ion cu o capacitate mai mare – cât să țină pentru 66 de kilometri rulați pur electric. Deci dacă stai la 20-30 de kilometri distanță de orașul în care ai treabă, să zicem că-i București, ai putea să consumi benzină extraordinar de rar dacă încarci hibridul plug-in acasă sau la birou, și ești atent cu pedala de accelerație.      

Tehnologie

C-HR are câteva elemente tehnologice interesante. Spre exemplu, Toyota l-a echipat cu un sistem care te avertizează atunci când mașina din fața ta din coloană a plecat. Sistemul de camere video din dotare furnizează imagini de calitate și un unghi larg de vizualizare. Nu lipsește un Head-up Display și o unitate multimedia cu interfață curată și simplă, pe stil japonez. Are diagonală de 12,3 inchi și e orientată landscape.

Exemplarul care îmi poartă colegii până în Grecia și înapoi mai are și sistem de sunet JBL premium, antenă DAB pentru a prinde posturi radio cu transmisie digitală și prezintă conector USB type C pentru locurile din față. Telefoanele pot fi încărcate și wireless prin spațiul dedicat, montat în consola centrală.

Altă dotare interesantă este purificatorul de aer integrat Nanoe-X, dar apreciem și filtrul UV pentru geamurile din față. Sistemele de asistență ale șoferului includ avertizare la deplasarea în marșarier și monitorizare în acest sens cu un sonar inteligent pentru obiecte, vehicule și pietoni.

Există și sistem de urmărire a benzii de rulare, sistem de asistență la recunoașterea indicatoarelor rutiere, dar și elemente mai comune, cum ar fi asistență la plecarea din rampă. Nu lipsesc elementele pe care le folosești la fiecare drum, cum ar fi faruri Bi-LED, asistent fază lungă, sistem de monitorizare a unghiului mort sau iluminare în viraje cu funcție cornering.

Prețuri în România

În România, noul C-HR pleacă de la 33.689 de euro cu motorizarea de bază și echiparea de bază, numită Active.

Dacă vrei echiparea Dynamic, adică a doua din gamă, împreună cu motorul de 2,0 litri, deja te așteaptă un preț de listă de 38.537 de euro. Hibridul plug-in este disponibil tot începând de la al doilea nivel de echipare (Dynamic), iar prețul de pornire este de 45.776 de euro.

Echiparea pe care o avem în față – și care va pleca în Grecia – GR Sport împreună cu motorul 2.0 HEV și 4×4 aduc de la sine un preț de 48.876 de euro.

Exemplarul testat – trimis tocmai din cealaltă parte a țării, de la dealerul Toyota Cluj Vest – vine cu opționale de 774 de euro (caroseria în două nuanțe Alb Platinum perlat cu Negru), ceea ce duce prețul final la 49.650 de euro.  

Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în tur:

Logo Toyota

Toyota C-HR

2.0 HEV GR SPORT 4WD

de la 48.876 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
197 CP
Cuplu maxim sistem
190 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1 (CVT)
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1987 cmc
Putere maximă
152/112 CP/kW
Cuplu maxim
190 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
154 CP
Cuplu maxim electric
290 Nm
Baterie
Capacitate brută
0.89 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.9 s
Viteză maximă
170 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4362 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1832 mm
Înălțime
1564 mm
Ampatament
2640 mm
Volum portbagaj
362 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1535 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
48.876
Preț mașină testată
49.650 €


by

Green Partner
BT Leasing

Assistance Partner
9695

Presented by
PPC blue
DKV
Server Config