Kona a apărut pe piață într-un segment aglomerat și extrem de competitiv. Dacă ne uităm doar la vânzările europene din 2023, jumătate dintre clienți (51%) au ales un SUV. Peste 6,6 milioane de SUV-uri au fost cumpărate de europeni, în creștere cu 19% față de 2022.
Pe un segment cu mult potențial, dar și cu o competiție acerbă, Hyundai Kona reușește să trezească în continuare interesul clienților dornici de un SUV urban.
La sfârșitul lui 2022, Hyundai a publicat primele imagini cu noua generație Kona, care a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul pe care l-a înlocuit.
Dezvoltarea noii generații a fost făcută începând cu versiunea electrică (Kona Electric), iar mai apoi, inginerii și designerii au adaptat modelul pentru a putea fi echipat cu motoare cu ardere internă și cu sisteme hibrid de propulsie.
Oficialii Hyundai spun că au ales o abordare “neconvențională” pentru designul noului model, atenția fiind îndreptată către electrificarea motorizărilor. Love it or Hate it, practic.
Interiorul preia o serie de elemente folosite în gama electrică Ioniq, inclusiv planșa de bord cu cele două ecrane (instrumentarul de bord și displayul sistemului de infotainment) unite într-un singur element structural.
A doua generație a SUV-ului de clasă mică este disponibilă și într-o versiune cu tușe sport – numită N Line – pe anumite piețe.
Motorizări
Să începem cu varianta pe baterii. Construită pe o arhitectură la 400V, Kona Electric poate fi echipată cu un singur motor electric. Acesta este disponibil în două variante de putere: 156 CP și 217 CP. Indiferent de versiunea aleasă, cuplul motor oferit este de 255 Nm.
Există două baterii disponibile: 48,4 kWh (pe varianta Standard Range), respectiv 65,4 kWh (pe versiunea Long Range). În cazul variantei Long Range, autonomia maximă comunicată de Hyundai este 490 de kilometri.
La o stație DC, de la 10 la 80%, acumulatorul de 65,4 kWh se va încărca în circa 40 de minute.
Noua generație Kona Electric este echipată și cu funcția V2L (Vehicle-to-Load), ceea ce înseamnă că bateriile vor putea livra energie electrică și către un consumator extern.
Modelul electric va fi echipat cu funcțiile i-Pedal și Smart Regenerative System (ecuperare a energiei în funcție de situațiile din trafic).
La interior, Kona Electric va fi disponibil cu un instrumentar de bord digital și cu un ecran central unite sub același element. Cele două ecrane au fiecare câte 12,3 inchi.
Hyundai mizează și pe două propulsoare pe benzină pentru oferta europeană a modelului: un litru și 1,6 litri.
Varianta de un litru este disponibilă cu 120 CP și un cuplu maxim de 172 Nm. Clienții pot alege între o cutie manuală cu 6 trepte și o transmisie automată cu 7 rapoarte.
Motorul de 1,6 litri este disponibil doar într-o variantă full-hybrid (HEV), alături de un motor electric. Transmisie cu dublu ambreiaj în șase trepte. În această configurație, sistemul de propulsie dezvoltă un total de 141 de cai putere. Și fix această motorizare va fi prezentă în roadtripul Cars & Roads Greece by Michelin.
Tehnologii de ultimă generație
Interiorul noii generații a fost complet refăcut, iar clienții se pot bucura de o gamă variată de tehnologii avansate. Noul sistem de infotainment vine cu actualizări software over-the-air, Apple CarPlay și Android Auto.
Șoferul și pasagerii au access la două porturi USB C față/ spate (dintre care unul pentru date), dar și la un sistem de încărcare wireless, respectiv o priza frontală de 12 V.
Noul Kona oferă numeroase sisteme de siguranță și asistență pentru șofer. Pe listă se află sistemul de asistență pentru rularea pe autostradă (HDA), care utilizează senzori și date de navigație pentru a ajusta automat viteza.
Sistemul de monitorizare la 360 de grade folosește o serie de camere video pentru a ajuta șoferul să parcheze în spațiile înguste.
Hyundai Kona este disponibil și cu un sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA). Sistemul permite parcarea mașinii, fără ca prezența șoferului să fie necesară, acesta putând să utilizeze doar cheia de acces. Desigur, toată treaba asta poate fi făcută atunci când șoferul se află în apropierea mașinii.
Noul Kona poate fi configurat cu unul dintre cele 3 nivele de echipare disponibile pe piața din România: Premium, Premium+ și Luxury.
Prețul de pornire este de 30.345 de euro, pentru varianta pe benzină de un litru, 120 CP și cutie manuală cu 6 trepte.
Pentru varianta full-hybrid, prețurile încep de la 35.105 euro.
Fișa mașinii care ne va însoți în tur
by
Green Partner
BT Leasing
Assistance Partner
9695
Presented by
PPC blue
DKV
Server Config