Euro NCAP: 5 stele pentru Audi Q6 e-tron, 4 pentru Renault Symbioz și 3 pentru Jeep Avenger
• Organizația Euro NCAP a publicat rezultatele celor mai recente sesiuni de teste de siguranță.
• Sesiunea a inclus următoarele modele: Audi Q6 e-tron, Ford Explorer, Xpeng G6, Subaru Crosstrek, Renault Symbioz și Jeep Avenger.
• În urma testelor, 5 stele de siguranță au primit Audi Q6 e-tron, Ford Explorer, Xpeng G6 și Subaru Crosstrek, 4 stele de siguranță i-au fost acordate lui Renault Symbioz (rezultat care devine valabil și pentru Captur facelit, cu calificativ un pic mai bun la testele pentru protecția pasagerilor adulți), iar 3 stele a primit Jeep Avenger.
• Toate modelele testate acum au fost echipate cu pachetul standard de siguranță.
• Audi Q6 e-tron: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 91% pentru protecția pasagerilor adulți
– 92% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 80% pentru sistemele de siguranță
• Ford Explorer: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 89% pentru protecția pasagerilor adulți
– 86% pentru protecția pasagerilor copii
– 80% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 72% pentru sistemele de siguranță
• Xpeng G6: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 88% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 75% pentru sistemele de siguranță
• Subaru Crosstrek: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 83% pentru protecția pasagerilor adulți
– 90% pentru protecția pasagerilor copii
– 85% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 72% pentru sistemele de siguranță
• Renault Symbioz: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 73% pentru protecția pasagerilor adulți
– 80% pentru protecția pasagerilor copii
– 76% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 69% pentru sistemele de siguranță
• La testele de impact frontal, Symbioz a fost depunctat pentru protecția slabă (calificativ weak) pentru șofer la nivelul pieptului și pentru riscul de leziune mediu la nivelul gambei drepte a acestuia. De asemenea, la impactul lateral cu un stâlp, apare un risc mediu de leziune la nivelul pieptului șoferului.
• Jeep Avenger: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 79% pentru protecția pasagerilor adulți
– 70% pentru protecția pasagerilor copii
– 59% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 53% pentru sistemele de siguranță
• În cazul lui Avenger, depunctarea a venit la testele pentru protecția copiilor. La impactul lateral cu o barieră, modelul a primit un calificativ slab, existând risc ridicat pentru apariția unei leziuni la nivelul pipetului manechinului care simulează prezența unui copil cu vârsta de 10 ani. De asemenea, capul manechinului care simulează prezența unui copil de 6 ani s-a lovit de brațul celuilalt manechin în timpul acestui test de impact lateral, motiv pentru care modelul a fost depunctat.
• Totodată, Avenger a fost depunctat și în cazul protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor datorită evoluției slabe (calificative
“marginal” și “poor”) a sistemului de frânare automată de urgență în anumite situații de trafic cu pietoni și bicicliști. Același sistem AEB a fost depunctat și în cazul situațiilor de trafic în care apar mașini (teste care fac parte din capitolul dedicat sistemelor de siguranță).
• Via: Euro NCAP