Dacă nu ai făcut socoteala, îți spunem noi. Au trecut deja 5 ani de la lansarea primului model din familia ID de la Volkswagen. Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului 2019 găzduia premiera mondială a lui ID.3. Era primul pas către noua familie lărgită de automobile cu baterii produse de marca germană. Gama a crescut apoi, an de an, cu electrice de toate formele și dimensiunile, nemții lansând ID.4, ID.5, ID.6 (pe piața din China) și ID.Buzz.
Cel mai recent invitat chemat la această petrecere este ID.7, derivat în două variante de caroserie: sedan și tourer (break). Și s-a instalat direct în poziția de navă-amiral a flotei de modele electrice Volkswagen.
Iar ID.7 în variantă sedan ne va însoți în cele 16 zile ale EUROCHARGE by Schaeffler, turul în care traversăm Europa din București până în Lisabona și înapoi.
Cel mai lung
Sedanul Volkswagen ID.7 este cel mai impunător model din familia de electrice născută în Wolfsburg. Deși, dacă stăm s-o luăm pe definiții, e impropriu să-l numim sedan, pentru că avem de-a face, de fapt, cu un model în două volume (o să-i zicem liftback) al cărui portbagaj poate fi accesat printr-un hayon amplu.
ID.7 împarte cu restul modelelor ID binecunoscuta platformă MEB, dar este cel mai lung din familie. Cu aproape 5 metri lungime (4.961 mm), Volkswagen ID.7 este o prezență impunătoare pe șosea. Este chiar mai lung decât actuala generație Passat. Aceasta din urmă vine exclusiv în versiune Variant (break) și măsoară 4.917 mm lungime. ID.7 este mai lung și decât ID.Buzz (4.712 mm) și depășește chiar și SUV-ul Touareg (4.902 mm).
Și ca să dăm pe față toate cifrele, iată dimensiunile complete pentru ID.7: 4.961 mm lungime, 1.862 mm lățime și 1.536 mm înălțime, ampatament de 2.971 mm.
Volkswagen ID.7 poate fi configurat în două variante de caroserie și este disponibil în două versiuni de motorizare. Momentan, clienții pot alege un ID.7 cu un singur motor amplasat pe puntea spate (286 CP) sau un ID.7 GTX cu două motoare, câte unul pe fiecare punte (putere totală de 340 CP).
Versiunea de intrare în gamă, cea cu un singur motor, poate fi echipată fie cu o baterie de 77 kWh (variantele Pro și Advanced), fie cu o baterie de 86 kWh (varianta ProS). Autonomia maximă comunicată este de 614 kilometri, în cazul modelelor echipate Pro sau Advanced, respectiv 708 kilometri pentru modelele ProS cu bateria de 86 kWh. Tot un acumulator de 86 kWh este disponibil și în cazul lui ID.7 GTX, autonomia maximă fiind de 595 de kilometri.
Modelul ce va fi alături de noi în EUROCHARGE by Schaeffler este un ID.7 Pro în nuanța Scale Silver Metallic.
Fluid
Echipat cu motor de 286 CP și 550 Nm, Volkswagen ID.7 Pro poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 6,5 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 180 km/oră. La toate aceste ingrediente, Volkswagen a mai adăugat și un coeficient aerodinamic de invidiat (cx de 0.23).
Designul sedanului german este unul fluid, cu accentele specifice gamei ID de automobile electrice. Avem deja clasica bandă LED ce unește blocurile optice frontale, nelipsită de pe orice model Volkswagen, și banda LED roșie stilizată între stopurile spate. La baza acestui model a stat conceptul ID.Aero.
Minimalism
Deschidem portiera lui ID.7 și regăsim stilul minimalist pe care Volkswagen l-a adoptat în familia sa de electrice. Elementul polarizant din interior este display-ul tactil cu o diagonală de 15 cm amplasat pe consola centrală. Un al doilea ecran, de dimensiuni mici, este amplasat în spatele volanul. ID.7 este singurul vehicul din clasa sa care dispune în mod standard de un head-up display cu realitate augmentată. Acesta proiectează informații în câmpul vizual al șoferului direct pe parbriz, astfel încât acesta nu mai trebuie să își ia ochii de la drum. Butoanele tactile pentru controlul temperaturii și al volumului de sub ecran sunt iluminate.
Datorită ampatamentul generos, ID.7 oferă mult spațiu la interior, în special pentru pasagerii de pe banchetă. Portbagajul amplu are un volum de încărcare de 532 litri, ce poate crește la 1.586 litri prin rabatarea spătarului.
Prețuri în România
Volkswagen ID.7 are un preț de pornire de 52.082 euro pentru echiparea Pro și motorul electric de 286 CP. Varianta ID.7 Advance începe de la 61.500 euro, iar ProS de la 54.631 euro. Pentru performantul GTX, prețurile pornesc de la 62.233.
În echiparea standard, Volkswagen ID.7 Pro vine cu Adaptive Cruse Control, Air Care Climatronic cu reglarea temperaturii pe două zone, Apple CarPlay și Android Auto, Head-Up Display, Lane Assist și scaune față încălzite, printre altele.
Pentru exemplarul care ne va fi alături în cele 16 zile de EUROCHARGE by Schaeffler au mai fost bifate o serie de dotări opționale din care spicuim: cârligul de remorcare cu funcție electrică de deblocare, jante de 20 inchi din aliaj cu design Montreal, pachetul exterior plus și plafon panoramic (pachetul include banda luminoasă față și logo luminat, direcție progresivă și faruri IQ.Light – LED Matrix), pachet Style interior plus ce aduce tapițeria din microfibră perforată ArtVelours Eco, iluminat ambiental în 30 culori, scaune față comfort ergoActive și sistemul audio Harman Kardon cu 12 incinte acustice. Lista de opționale este completată de pompa de căldură și pachetul Asistență și Confort. Prețul mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler este de 68.553 euro.
Fișa tehnică a mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config