A trecut ceva apă pe Dunăre de când Audi lansa primul său SUV electric, denumit simplu e-tron. Era anul 2019. Decizia din spatele formei era una firească: forma care a luat mințile clienților avea cele mai mari șanse de reușită pe o piață aflată în plină expansiune.
La facelift, Audi e-tron s-a transformat în Audi Q8 e-tron- îl calificau dimensiunile și mai important, era nevoie de o delimitare clară, fiindcă în gama electrică Audi venea Q4 e-tron, urmat de Q6 e-tron, cel care ne va însoți în EUROCHARGE by Schaeffler.
Specialul
Postura de nou-venit în gama Audi îl avantajează pe Q6 e-tron din perspectiva tehnologiei.
Și începem cu baza: Q6 este primul Audi electric dezvoltat pe platforma PPE (Premium Platform Electric), o arhitectură la 800 de volți realizată exclusiv pentru mașini electrice. Aceeași platformă a ajuns atât pe Porsche Macan, cât și pe un-pic-mai-proaspătul A6 e-tron.
Printre principalele beneficii ale platformei PPE se numără puterea mare de încărcare – vârful ajunge la 270 kW, acolo unde o permite și infrastructura. La surse AC, Q6 e-tron se încarcă la puteri de maxim 11 kW. De reținut că pe durata ciclului de viață, deci cel mai probabil cu ocazia unui facelift, Audi intenționează să urce această putere de încărcare la surse AC la 22 kW.
Momentan, Audi Q6 e-tron are la dispoziție o singură versiune de baterie – 95 kWh net (100 kWh brut). Bateria are în componență 12 module a câte 15 celule prismatice legate în serie – 180 în total.
De fapt, trebuie menționat că la această oră, gama Q6 are trei versiuni: Audi Q6 e-tron performance, Q6 e-tron quattro și vârful SQ6 e-tron.
Audi Q6 e-tron performance este versiunea de bază. Despre baterie am vorbit deja, deci urmează partea de motorizare: un singur motor electric capabil să livreze un maxim 292 CP. 0-100 km/h se desfășoară în 6,6 secunde, iar autonomia maximă anunțată conform WLTP este de 641 de kilometri.
Audi Q6 e-tron quattro poate fi considerată, acum, versiunea de mijloc. Din nume tragi simplu concluzia că vorbim despre două motoare electrice. Acestea sunt gata să dezvolte un total de 388 de cai-putere (în modul Launch Control). 0-100 km/h durează 5,9 secunde, iar viteza maximă ajunge la 210 km/h. Autonomia comunicată pentru această variantă este de 625 de kilometri.
Pentru Audi SQ6 e-tron, coordonatele stau în felul următor: tot două motoare electrice, dar cu 517 cai-putere. Fuleul de la 0 la 100 km/h e bifat în 4,3 secunde, spre o viteză maximă limitată la 230 km/h. Desigur, autonomia se modifică și ea, maximul comunicat fiind de 596 de kilometri.
Audi lucrează deja la o versiune Q6 e-tron cu o baterie mai mică, de 83 kWh (capacitate brută). Acesta va fi cuplată cu un singur motor electric, amplasat pe puntea spate.
Pentru cine interesează în mod special, motoarele electrice sunt produse în Ungaria, la uzina din Györ.
Familist
Pe lângă miezul electric, platforma PPE poate fi manipulată pentru a obține un mediu propice familiilor – din punct de vedere al spațiului de la interior și al celui de stocare.
Audi Q6 e-tron măsoară 4.771 mm lungime, 2.139 mm lățime (aici sunt incluse și oglinzile laterale) și 1.648 mm înălțime, în timp ce ampatamentul are 2.899 mm. Audi spune că aceste dimensiuni permit găzduirea unui număr de 5 pasageri plus bagajele aferente.
Volumul portbagajului este de 526 l, dar poate fi extins până la 1.529 litri prin rabatarea banchetei. Pe lângă acesta, mai există un frunk de 64 de litri. Dacă e nevoie de remorcă, Q6 e-tron poate tracta până la 2.400 de kilograme. Toate spațiile de stocare de la interior însumează un volum de 25 de litri.
Tehnologie de jur-împrejur
Stopuri OLED, faruri și lumini de zi cu Matrix LED, plus posibilitatea de a persona semnătură luminoasă pentru stopuri și luminile de zi în până la 8 feluri, în funcție de nivelul de echipare.
Cam așa s-ar rezuma cele mai importante puncte când vine vorba de exteriorul noului Audi Q6 e-tron. Ca de obicei, legat de designul în sine, lăsăm imaginile să spună povestea și fiecare decide ce-i place și ce nu.
Când vine vorba de interior, există, conform tendințelor, o aglomerare de ecrane. Piesa de rezistență se numește Audi MMI Panoramic Display și este, de fapt, formată din două ecrane – cel care deservește instrumentarul de bord, numit Audi Virtual Cockpit (11,9 inchi) și cel central, care asigură interacțiunea cu sistemul multimedia, numit Audi MMI Touch Display (14,5 inchi).
Aceste două ecrane pot fi completate de un al treilea, integrat în bord în dreptul pasagerului din dreapta, numit MMI Front Passenger Display (10,9 inchi).
Opțional, Audi Q6 e-tron poate primi și un sistem head-up display, numit de Audi AR HuD, ajuns la a doua generație.
Revenind la sistemul multimedia, acesta este dezvoltat pe arhitectura Android Automotive. Poate primi actualizări în sistem OTA (over the air), este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, dar poate fi folosit și ca atare, fără conectarea unui telefon mobil, în sensul că utilizatorul are acces la aplicații direct din sistemul multimedia, prin intermediul ecranului central.
Prețuri în România
Audi Q6 e-tron poate fi comandat în România. În țara noastră, sunt disponibile cele trei versiuni de care aminteam mai sus: Q6 e-tron performance, Q6 e-tron quattro și SQ6 e-tron. În cazul lui Q6 e-tron, prețurile pleacă de la 70.101 euro, în vreme ce pentru SQ6 e-tron, va fi nevoie o investiție de cel puțin 95.210 euro.
În EUROCHARGE by Schaeffler vom avea alături de noi un Audi Q6 e-tron quattro, adică cel cu două motoare electrice și 388 de cai-putere. Prețul de pornire al acestuia este de 76.230, dar exemplarul pe care îl vom conduce a fost configurat generos, prețul mașinii fiind de 104.655 de euro cu TVA.
Fișa tehnică a mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config