MG4: Concurență compactă

Iată ce ar trebui să știi despre exemplarul MG4 care ne însoțește în EUROCHARGE by Schaeffler.

MG4 este un hatchback de clasă compactă oferit doar într-o variantă electrică. Modelul este dezvoltat de SAIC Motor special pentru marca MG pe care o deține, nefiind vorba despre o colaborare cu un alt producător sau redenumirea unui produs deja existent în altă gamă.

Debutul comercial al lui MG4 în Europa a avut loc în iunie 2022. Inițial, doar în Regatul Unit. Ulterior, odată cu propagarea mărcii MG și pe alte piețe de pe Bătrânul Continent, hatchback-ul electric a devenit parte din ofertă. În România, MG a revenit oficial spre finalul lui 2023, iar MG4 a făcut parte din portofoliu încă de la redeschidere.

Din caravana EUROCHARGE by Schaeffler face parte și un MG4. Îl vom descoperi într-un test drive de 16 zile în care vom conduce de la București la Lisabona și înapoi.

Ce vrea să fie MG4 și ce-i în spatele lui?

Știm deja că marca MG a pornit inițial în Marea Britanie (acum 100 de ani) și că are 19 ani de când este deținută de o companie din China. Nu este niciun secret nici că toate modelele sale sunt produse acolo.

Recent, probabil ai observat că mărcile din China au demarat un veritabil asalt pe piața din Europa, electricele fiind principalele arme. Dacă tot am făcut paralelele astea militare.

Totuși, MG are un mic avans față de restul concurenților cu buletin de China, iar asta, în principiu, pentru că a existat pe acest continent înainte de a fi deținută de SAIC. Și lucrul acesta se vede în mod special în Regatul Unit, unde modelele lor sunt destul de populare. Ajută și prețul, evident, nu doar nostalgia pentru marca pe care poate o conduceau bunicii sau părinții actualilor clienți.

MG4 a fost dezvoltat ca un model global, fiind gândit în mod special pentru piața din Europa. Aspectul său a fost creionat în Shanghai și Londra, fiind o colaborare între centrele de design SAIC Motor din cele două orașe de mai sus, dar la rezultatul final a fost implicată și o echipă a Royal College of Art, o instituție de învățământ de excepție în acest domeniu.

Cum arată exteriorul lui MG4 și de ce este astfel?

După cum spuneam la începutul acestui text, MG4 este un model de clasă compactă. În Europa, și nu numai, etalonul acestei clase este Volkswagen Golf (cine nu-l cunoaște, nu?), iar dacă ne raportăm la dimensiuni, MG4 este la câțiva milimetri peste acesta în ceea ce privește lungimea. Deci chiar e o compactă get-beget.

Dacă vă uitați la MG4 la fel de insistent cum l-am privit și eu, veți remarca o siluetă ascuțită și anumite trăsături ce încearcă să disimuleze înălțimea reală a acestui vehicul.

Pare că ar fi un SUV care a fost strecurat într-o haină de hatchback. Mă refer aici la felul în care sunt desenate elementele negre din zona portierelor spate și chiar forma ultimului rând de geamuri din spate. Partea inferioară a portierelor prezintă și ea un ornament de culoare neagră, lucios și cu un model care accentuează relieful de pe portiere, tot așa, în încercarea de a ne fura ochii.

Și merge, zic eu, că nu te prinzi din prima că e un hatchback relativ înalt, cu console foarte scurte și cu geamuri care încep de la o înălțime relativ ridicată și se termină mai repede decât ai crede. Parbrizul plonjat contribuie și el la această senzație.

Partea frontală iese în evidență prin blocurile optice ascuțite, iar posteriorul prezintă varianta complementară sub forma unui set de stopuri, de asemenea ascuțite. Acestea îmbină interiorul negru lucios cu carcasa transparentă și sunt legate cu un fel de mini-eleron de lunetă. Nu arată rău.

Pentru că forma a dictat funcția, vom avea o lunetă mică și relativ îngustă în raport cu înălțimea vehiculului, ce contribuie la impresia vizuală de SUV turtit în formă de hatchback.

Ce observi la interiorul lui MG4?

A devenit deja clasic formatul de interior pe care îl vedem la acest model. Nu spunem asta în sensul că ar fi învechit interiorul sau o copie a altui model anume, doar că soluțiile folosite nu sunt noi sau ieșite din comun. Ceea ce e ok, la o adică vorbim despre un hatch de buget.

Așadar, avem două ecrane mari și late – unul pentru ceasurile de bord, altul pentru multimedia – incluzând aici navigație, climatizare și orice altceva mai poți seta la o mașină.

Există câteva butoane cu comandă haptică sub ecranul central, adică butoane aplicate pe o suprafață cu finisaj piano black, iluminate din spate și care îți vor lăsa o ușoară senzație de ”click” pe buricele degetelor atunci când le apeși.

Volanul are partea superioară și partea inferioară turtite, în stil sport – dacă e să ne ducem cu gândul la înaintașii din anii ’60 – pentru a facilita vederea la ceasurile de bord. Pe volan sunt butoane convenționale, așa cum încă mai găsim câteva la genunchiul stâng al șoferului. Selecția treptelor de rulare se face cu un buton rotativ de dimensiuni mari, iar lângă el sta comanda frânei de parcare.

Scaunele față sunt profilate interesant și au între ele o cotieră destul de mare în care poți să și depozitezi lucruri. Poate că nu îți fură neapărat ochii cu felul în care arată acest interior, dar trebuie să ne amintim cât costă o asemenea mașină și că e mai important să fie confortabil și durabil cât mai multă vreme, decât să fie spectaculos.

Ce se ascunde sub caroseria lui MG4?

S-a plecat de la o platformă numită MSP, adică Modular Scalable Platform, dezvoltată special pentru vehicule electrice. V-o puteți imagina ca pe un fel de skateboard fără capetele îndoite și cu o baterie integrată în podea. Motorul angrenează roțile spate și asta permite atât inginerilor, cât și designerilor să facă orice formă de caroserie pe care s-o monteze pe această platformă.

E o idee bună și am mai văzut-o și la alți producători. Faci o platformă bună la toate și apoi dezvolți o gamă de modele în funcție de formele de caroserie și dimensiunile acestora.

Avantajul este economia la scară pentru producător, un centru de greutate foarte coborât și o distribuție de 50:50 a maselor între punți. Aceasta din urmă vine la MG4, dar ar putea fi aplicată și altor modele construite pe această platformă.

Cât despre baterie, MG a folosit o configurație numită One Pack, dezvoltată special să fie mai subțire și mai plată decât alți acumulatori convenționali folosiți pe electrice. Bateriile sunt furnizate de CATL.

De notat faptul că nu există frunk, adică portbagaj sub capota din față, deși motorul este în spate, iar portbagajul are un volum de 350 de litri. Mult sau puțin – depinde de preferințele și necesitățile fiecăruia.

În materia de baterii, MG oferă trei variante pentru MG4, cu diferite niveluri de putere disponibile, de la 170 CP la 435 CP.

Prețuri în România

Cel mai ieftin MG4 pe care îl poți cumpăra are prețul de listă de 31.400 de euro cu TVA. Este valabil pentru echiparea de bază, Explore, ce are în echipare un motor de 170 CP și o baterie de 51 kWh.

Dacă urci la următorul nivel de echipare, Excite, puterea urcă și ea la 204 CP, iar bateria crește la 64 kWh. Prețul acestei versiuni începe de la 35.900 de euro cu TVA.

A treia echipare se numește Exclusive și o poți alege în două configurații: baterie de 64 kWh și motor de 204 CP sau baterie de 77 kWh (Long Range) și motor de 245 CP. Prețurile încep de la 38.100 de euro (pentru varianta cu baterie mai mică), respectiv 41.910 euro (pentru varianta Long Range). Pe aceasta din urmă o vor conduce și jurnaliștii și creatorii de conținut din EUROCHARGE by Schaeffler. Autonomia estimată a unui MG4 Exclusive Long Range este de 520 de kilometri în regim WLTP, iar timpul 0-100 km/h este de 6.5 secunde. Cât despre încărcare, aceasta se face la maximum 11 kW pe AC, respectiv 144 kW pe DC.

Ultima echipare e acel XPower cu două motoare electrice care oferă în total 435 CP. Bateria disponibilă în această configurație are 64 kWh, iar prețul de pornire este de 42.300 de euro.

Logo MG

MG 4

BEV 77KWH EXCLUSIVE LONG RANGE

de la 41.910 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
245 CP
Cuplu maxim sistem
350 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
245 CP
Cuplu maxim electric
350 Nm
Baterie
Capacitate brută
77.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.5 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,5 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
520 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4287 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1836 mm
Înălțime
1516 mm
Ampatament
2705 mm
Volum portbagaj
350 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1165 litri
Masa proprie
1751 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
41.910



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config