La începutul anului, Volvo a decis să facă puțină ordine în gama de modele și a operat modificări în ceea ce privește numele a două dintre ele. Astfel, XC40 Recharge și C40 Recharge au devenit EX40, respectiv EC40 (schimbare corectă dacă iei în calcul apariția electricelor EX30 și EX90), iar XC40 a rămas denumirea pentru variantele cu motorizări termice.
La debut, XC40 era disponibil la comandă doar cu motorizări pe benzină sau diesel, iar gama a fost diversificată începând cu anul 2019, când a fost adăugată prima versiune Recharge.
Până la modificările din februarie 2024, în nomenclatorul Volvo, particula Recharge era folosită de toate modelele electrificate, indiferent dacă erau plug-in hybrid sau full electric.
Din 2020, XC40 a primit și varianta Recharge Electric, care de-acum poartă numele EX40. Un pic mai simplu pentru toată lumea.
Față de un XC40 normal, varianta electrică își trădează sursa de putere printr-un aspect mai „curat”. Dispare grila specifică modelelor cu motoare termice și apare o parte frontală plină, acoperită. În rest, aceleași forme și structuri.
Android Automotive
La interior, EX40 oferă același minimalism specific mărcii – și restului portofoliului. O planșă de bord curată, digitală, același ecran central amplasat vertical și sistemul de operare Android Automotive. Cel din urmă se traduce prin apariția tuturor aplicațiilor native Google instalate direct în sistem.
Avantajul? Dacă te conectezi cu contul de Google, navigația mașinii va ține minte toate destinațiile pe care le-ai căutat pe desktop sau pe telefon, de exemplu. Există, de asemenea, acces la Google Assistant și la o serie de aplicații din magazinul Google Play, iar sistemul permite și update-uri software over-the-air, fără a mai fi necesare vizite în service.
Sistemul audio produs de Harman Kardon face casă bună, de exemplu, cu serviciul de streaming Spotify integrat direct in meniul Android Automotive.
Unul sau două motoare electrice
Pe EX40 îl poți comanda în configurații cu unul sau două motoare electrice.
Varianta de bază pleacă de la un singur motor electric gata să dezvolte 238 CP, în configurația cu bateria standard de 70 kWh, respectiv 252 de cai-putere și 420 Nm, în configurația Long Range cu baterie de 82 kWh. Autonomia maximă a unui EX40 cu baterie de 70 kWh este de 475 de kilometri, în timp ce versiunea Long Range are trecută în fișa tehnică o autonomie maximă de 572 de kilometri.
În cazul versiunii cu două motoare electrice, fiecare dintre acestea livrează 204 CP pentru un total de 408 CP. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/oră are loc în 4,9 secunde, iar viteza maximă a fost limitată la 180 km/oră. Ca în oricare alt Volvo, de altfel. În cazul unui EX40 cu două motoare electrice, producătorul oferă doar bateria mare de 82 kWh.
În EUROCHARGE by Schaeffler, SUV-ul EX40 în versiunea Single Motor Extended Range și echipare Plus are rol de Safety Car.
Pe lista echipamentelor se află, printre altele, jante de aliaj de 19 inchi, faruri LED, climatizare pe 2 zone, cruise control adaptiv, asistent la păstrarea benzii de rulare, senzori de ploaie, cameră video pentru marșarier.
Volvo pune de asemenea bare longitudinale Glossy Black, oglinzi exterioare electrice și încălzite și cablu de încărcare Type 2.
Prețuri în România
Pe piața din România, prețurile lui Volvo EX40 încep de la 56.960 de euro, pentru varianta de bază cu un motor electric și bateria de 70 kWh (Standard Range). În cazul variantelor cu două motoare electrice, prețurile încep de la 63.330 de euro.
Exemplarul EX40 ce va lua startul în EUROCHARGE by Schaeffler, cu un singur motor electric și bateria de 82 kWh, costă 58.275 de euro.
Fișa tehnică a mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config