Hyundai Ioniq 6, test pe 9000 de km: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Am parcurs aproape 9.000 de kilometri de la București la Lisabona și înapoi cu Hyundai Ioniq 6. A venit momentul unui raport complet despre autonomie, consum și costuri de încărcare.

Hyundai Ioniq 6 este, momentan, vârful gamei electrice construite de sud-coreeni. Modelul mărcii asiatice aduce în fața publicului un cocktail de siluete – din punct de vedere estetic – în timp ce sub înfățișarea menită să ridice sprâncene se află o platformă tehnică la 800V capabilă să ofere puteri de încărcare de până la 240 kW. În cuvinte obișnuite: încărcări rapide.

Hyundai Ioniq 6, în versiunea cu un motor electric și baterie mare de 77,4 kWh a fost testat timp de 16 zile pe o distanță de aproape 9.000 de kilometri, de la București la Lisabona și înapoi. Mai jos găsești detalii complete despre autonomia reală, consumul real, costurile de încărcare și cât timp am petrecut la stații.

Hyundai Ioniq 6: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Costul mediu per kWh este cuprins între 0,39 – 1 EUR, iar costul mediu per kilometru este cuprins între 0,08 – 0,15 EUR. Costurile sunt menționate ca interval întrucât acestea variază în funcție de aplicația folosită/de abonamentul fiecărui utilizator.

Impresiile celor care au condus Hyundai Ioniq 6 în EUROCHARGE by Schaeffler

Tibi Buzdugan (Electromobilitate

După succesul răsunător al modelului Ioniq 5, cu un design complet diferit de orice altceva creat de marca coreeană până atunci, Hyundai a încercat să atragă și pasionații de sedanuri și coupe-uri. Așa a apărut Ioniq 6, o mașină cu o siluetă care din anumite unghiuri amintește de Stout Scarab (un fel de minivan aerodinamic din anii ’30), iar din altele de Porsche 911, în special datorită plafonului curbat și spoilerului ridicat – deși asemănările se opresc cam aici. 

Personal, nu sunt fan al acestui design. Prefer mai mult liniile angulare și retro-futuriste ale fratelui mai înalt, Ioniq 5. Totuși, ca mașină electrică, construită de la zero pe această platformă, Ioniq 6 mi s-a părut foarte reușită.

Modelul pe care l-am condus are o baterie de 77 kWh și un singur motor de 229 CP pe puntea spate. Spre deosebire de alte mașini electrice cu tracțiune pe față, transmiterea puterii este mult mai eficientă și a fost aproape imposibil să rup aderența în condiții de drum uscat și anvelope orientate spre eficiență (Michelin ePrimacy). Tracțiunea spate mi se pare suficientă pentru 99% dintre utilizări; poate doar pe zăpadă aș simți lipsa tracțiunii integrale. 

Forma alungită pare să reducă puțin din spațiul portbagajului, dar, având motor doar pe spate, frunk-ul este foarte generos și te scapă de accesorii precum kitul de pană, cablul AC, granny charger sau trusa de prim ajutor. Fiind pe aceeași platformă E-GMP ca Ioniq 5, spațiul interior este excelent, iar arhitectura de 800V permite încărcarea rapidă – poate mai rapidă decât o pauză la baie. Împreună cu o suspensie orientată spre confort, toate acestea oferă o experiență de condus foarte plăcută și lină, ideală pentru un cruiser autentic.

Radu Tudoroiu (Digital storyteller)

Hyundai Ioniq 6 este, fără doar și poate, genul de mașină care nu te lasă indiferent. În anno Domini 2024, când multe electrice au echipări similare, finisaje de calitate și un range rezonabil impresia este că un diferențiator important rămâne personalitatea. Iar 6-le nu duce lipsă de personalitate deloc. 

Împărțind multe cu fratele său mai mic, este genul de mașină care ori îți place din prima secundă, cum a fost cazul meu, ori râzi de ea și spui că ar arăta exact ca un mouse wireless de la Apple dacă ar fi albă. Unii ar putea argumenta că are vibe de Fiat Multipla, dragoste la prima vedere sau, mă rog, cealaltă variantă. 

Cu un interior ridicol de generos și loc de bagaje absolut onorabil, la care mai adaugi un range maxim de 614 km datorită arhitecturii pe 800V, există toate șansele ca Ioniq 6 să bifeze toate căsuțele pentru un sedan de familie relativ accesibil la preț dar cu performanțe și echipare similare competitorilor săi notabil mai scumpi.

Andrei Barbu (MotorVlog TV

Partea interesantă, cu efecte revelatoare în EUROCHARGE, e că poți avea ocazia să conduce modele de la același nivel de preț, cu același tip de propulsie și concept, dar cu forme complet opuse. Cam așa a fost pentru mine: am coborât din Ford Explorer în Hyundai Ioniq 6. Ambele au un singur motor electric, ambele au tracțiune spate, ambele au baterii în jurul a 75 kWh și ambele costă în jurul a 45.000 de euro, în funcție de echipare.

Și dacă privești „comparația” strict ca una între două mașini electrice pentru care eficiența în deplasare primează, câștigătorul e clar. Și dacă nu e clar, punctez eu: Ioniq 6. Arhitectura pe 800 de volți e minunată pentru deplasările lungi, spațiul interior este fabulos, iar designul exterior e minunat pentru o astfel de mașină: un fel de sedan-coupé, cu forme retro-futuriste, care reușește măcar să atragă atenția.

Altfel, Ioniq 6 nu te încântă prin materialele din interior pe echiparea de bază, USB-ul pe rit vechi pentru conexiunea Apple CarPlay e greu de găsit printre multitudinea de USB-C-uri și nici performanțele dinamice nu sunt în ton cu cei ce se-nchină la Elon. Dar, per total, Ioniq 6 este, fără prea multe discuții, una dintre cele mai bune mașini electrice de pe piață. Pentru că îți oferă cel mai important argument. Care e siguranța de a merge mult și repede, știind că în doar câteva minute tragi cu 230 kW dintr-o stație și-ți vezi de drum.

Și treaba asta e mai importantă decât pielea vegană și plasticul moale. Mai ales că la nivel de confort și experiență a condusului, Ioniq 6 nu doar că nu dezamăgește, dar surprinde în cel mai plăcut mod posibil.

Tudor Rus (Autocritica)

Hyundai Ioniq 6 e un concept (nu în sensul de prototip) curios de… bun. Știm, e mai simplu să te pierzi în glumițele internetice preluate din fața scării de bloc și e mai greu să te duci la un dealer pentru un test drive.

Ascultă-mă puțin.

La nivel de atenție și dedicare pentru tot ce înseamnă dinamică (nu în sensul de macină anvelope la foc automat), Ioniq 6 e la nivel de mașină sport. Că ea nu e vreo sportivă, e clar, dar suma direcției, a suspensiei (ceva mai fibroasă față de Ioniq 5), a șasiului și a răspunsului la frânare/accelerare este definiția echilibrului.

Da, dar are formă ciudățică. 

Da, are. În mare parte funcțională: pe termen lung și la viteza potrivită, cum cade aerul pe tablă va aduce beneficii pe partea de eficiență.Mai multe vă va spune grafica de mai jos, eu pot să mă raportez la traseul care m-a împrietenit cu Ioniq 6 (da, eu sunt ăla din X5-ul 40d de asistență): 183,9 km de la micul dejun la prânz, pe drumuri austriece, în limita legislației rutiere, cu un stint pe o autostradă cu trafic comprimat de lucrări. Consum: 14,4 kWh/100 km. Cât pentru o autonomie de peste 500 de kilometri.

Alin Ionescu (Mașinistul)

Hyundai Ioniq 6 este genul de mașină de care n-ai cum să te îndrăgostești la prima vedere. Că-i ciudată, specială, aerodinamică, dar nu frumoasă. Însă, după ce o conduci 800 km (să zicem din Italia până-n Franța) – și realizezi că-i plăcută la drum, confortabilă, bine echipată și are mai multă autonomie decât poți duce tu fără oprire – o vei privi cu alți ochi. 

Cu un coeficient aerodinamic de doar 0,22 (0,21 în cazul în care se optează pentru camere în loc de oglinzile retrovizoare), Ioniq 6 alunecă pe autostradă cu o serenitate foarte satisfăcătoare. Zgomotul de rulare este redus, iar cel aerodinamic, aproape imperceptibil. În plus, consumul rămâne sub 20 kWh/100 km chiar și la rularea constantă cu 130 km/h (acolo unde majoritatea electricelor pierd procente importante din autonomie). 

Ca orice model sud-coreean, Ioniq 6 stă bine la capitolul dotări. Sistemul de conducere autonomă de nivel 2 funcționează impecabil și ține mașina centrată între marcaje, recunoaște limitele de viteză și intervine automat asupra pilotului automat și, cel mai impresionant, poate schimba banda autonom. Toate acestea contribuie la impresia generală de confort – mai ales pe distanțe lungi, cum am parcurs noi în unele zile din EUROCHARGE. 

Deși este o mașină foarte echilibrată și plăcută, unul dintre principalele argumente ale lui Ioniq 6 rămâne puterea de încărcare de până la 230 kW. Astfel, după cum am putut experimenta de mai multe ori în cele două zile în care l-am condus, Hyundai-ul are nevoie doar de 18-20 minute pentru a încărca de la 10 la 80%,  acumulând astfel energie pentru încă 350 km.

Constantin Ciobanu (AUTOCRITICA, Adevărul Auto)

Ce să zic, un privilegiu să avem modelul pe o etapă de +1.000 km. Dacă în turul acesta am învățat ceva, acel ceva este că o platformă pe 800 V este ce ai nevoie dacă vrei un vehicul electric pentru a călători pe distanțe lungi. Când tragi din stații cu peste 200 kW, timpii de încărcare sunt o glumă.

Chiar dacă privit din spate, și am privit ceva timp acest model din spate când eram la volanul altor modele în EUROCHARGE, îți aduce aminte de un 930 Turbo, apreciez curajul de a propune un design mai curajos. Același curaj vis-a-vis de layout l-am găsit și la interior, și apreciez libertatea de a desena altfel atâta timp cât nu vrei să mă reinventezi ca utilizator/ șofer.

Ioniq 6 câștigă și la capitolul spațiu interior, ceva la limita opulenței. Mi-aș fi dorit ca parte din exuberanță să vie asortată cu materiale ceva mai atent alese. Marele reproș pleacă spre scaune. Nu sunt ceea ce trebuie pentru călătorii lungi, deși acesta este unul din atuurile mașinii. După 200 km deja corpul îmi reproșa una alta. Este singurul element care intră în contrast puternic cu restul mașinii, pentru că și insonorizarea și setarea suspensiei sunt bune.

Condițiile în care am rulat cu Ioniq 6 au fost printre cele mai vitrege întâlnite vreodată. Periferia unui uragan ne-a mângâiat jumătate de drum cu vânt din față cu viteze de aproximativ 50 km/h și rafale de 90 km/h. Asta s-a văzut în consum, dar cu toate acestea nu am simțit vreo amenințare că rămânem fără kW.

Designul își cere un mic tribut când vine vorba de ergonomie, și aici mă refer la deschiderea portbagajului, cam îngustă fanta de încărcare.

Dar pot spune că Ioniq 6 este unul din cele mai mature electrice întâlnite până acum.

Adi Dima (eblogauto)

Hyundai Ioniq 6 este una dintre mașinile din acest tur care te face să te gândești serios la a-ți cumpăra o mașină electrică. Cealaltă care te face să ai sentimente similare costă peste 100.000 euro, așa că Ioniq 6, cu prețul său de circa 45.000 euro, pare un adevărat chilipir. 

Profilul aerodinamic ce determină consumul eficient, mai ales când rulezi la viteze de autostradă, te determină să ai încredere completă în modelul sud coreenilor. Acolo unde alte mașini electrice se luptă cu palele de vânt, Ioniq 6 alunecă prin atmosferă ca o un pescăruș ce se scufundă pentru a prinde peștele. Da, scaunele poate nu sunt cele mai confortabile, da, interiorul negru nu este cel mai atrăgător, dar modelul electric de la Hyundai te face să te simți implicat activ în procesul condusului, lucru care, din păcate, nu este caracteristic mașinilor electrice, în general. 

Arhitectura pe 800V face și încărcarea un vis, iar bateria de 74 kWh îți asigură circa 400 km autonomie în aproape orice fel de condiții. Cei 229 cai putere puși la asfalt de puntea spate sunt suficienți atât pentru a-ți maximiza autonomia, cât și pentru a te distra puțin, dacă ți-o cere starea.

Julius Constantinescu (Digital Storyteller)

Ioniq 6 încearcă să imite la formă Porsche Taycan, merge ca o mașină sport, dar în același timp costă doar 40.000 € – prin urmare, e logic să te aștepți la niște compromisuri. 

O să încep totuși ca Cicero, care te lăuda vreun sfert de oră înainte să ajungă la “un bețiv, un afemeiat, o adevărată rușine pentru Republică!” Ioniq 6 chiar e o mașină sport: e sprintenă, se lipește de drum și e extrem de manevrabilă. Fiind electrică, pleacă de la semafor înainte să apuce chiar și un taximetrist cu experiență să te claxoneze. Are și o instalație audio senzațională, practic singurul lucru care e mai bun la Ioniq decât la Taycan. 

Și acum haideți să vedem și partea cu “o adevărată rușine pentru Republică”. În primul rând e foarte joasă, ceea ce e ok când vrei să bagi gonetă pe autobahnul fără limită de viteză, dar în viața reală te orbesc pe stradă inclusiv farurile de la Matiz. Display-ul de pe bord e foarte încet, efectiv are un delay de 2-3 secunde – n-am mai văzut așa ceva de când intram pe internet de pe Pentium III. Și asta nu e tot: e atât de lipsit de culori, că ai senzația că ești în Linux. 

Versiunea pe care am condus-o eu avea iluminare ambientală (e disponibilă ca opțiune), dar noaptea, dacă e închisă, e un întuneric în habitaclu de-ți bagi degetele-n ochi. Practic înăuntru vezi doar ecranul care rulează în Linux și planșa de bord tot în alb-negru, care imită modelele anilor ‘80-’90.

Nici sistemele de asistență nu mi s-au părut extraordinare, le-am dezactivat fiindcă mai mult mă încurcau, decât mă ajutau. N-am reușit însă să mă prind cum să dezactivez avertizările sonore, ceea ce m-a scos din minți fiindcă la Ioniq 6 toate bipăie încontinuu ca Micutzu la iUmor.

În concluzie, Ioniq 6 e o mașină sport ieftină care merge foarte bine, imită Porsche la exterior și o arde basic-retro la interior, ca mașinile de circuit.

Laura Antonov (LaChicBoutique)

La final de lineup în EUROCHARGE, mi-am dat seama că am avut două favorite aflate la poli opuși – pe de-o parte, cea mai scumpă mașină din tur, Taycan, pentru care visez în continuare să câștig la Loto, dar și Ioniq 6, una dintre cele mai accesibile mașini din tur. 

Coborând deci cu picioarele pe pământ, Ioniq 6 este mașina electrică pe care mi-aș cumpăra-o și pe care aș recomanda-o oricui. 

Hyundai Ioniq 6 este ultima mașină condusă în tur, un model care mi-a atras instant atenția. Are un design aparte, de care fie te îndrăgostești la prima vedere, fie strâmbi din nas și te întrebi ce a vrut să spună autorul. 

Dacă îți place și consideri că are un design sportiv și elegant, atunci avem aceeași părere. Dacă consideri că are o formă ciudată, poate ar trebui să iei în considerare faptul că acest design aerodinamic contribuie la un consum scăzut de energie și implicit la o autonomie „de vis”. Şi nu numai, Ioniq 6 pluteşte efectiv, rulând fin şi precis.

Toate cifrele legate de Ioniq 6, de la preț și până la autonomie, te fac să zâmbești, indiferent dacă-ți place sau nu designul. De exemplu, arhitectura bateriei pe 800 de volți face ca timpii de încărcare să fie mai mici decât am avut eu nevoie pentru a fi din nou gata de drum, după fiecare oprire pentru încărcare.



Hyundai Ioniq 6 poate fi contractat în regim de închiriere pe termen lung pentru persoane juridice (Leasing Operațional) prin serviciul Autonom Business Green.

Costul lunar al închirierii mașinii testate de noi în EUROCHARGE este de 755 euro/lună plus TVA (fără avans) și include utilizarea mașinii (10.000 de kilometri pe an), RCA, CASCO, rovinietă, revizii, anvelope de vară și de iarnă, mașină la schimb 15 zile/an, asistență națională rutieră nelimitată.

Fișa tehnică a mașinii care ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler

Logo Hyundai

Hyundai Ioniq 6

BEV 77KWH 229HP PREMIUM AUTO

de la 45.363 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
229 CP
Cuplu maxim sistem
350 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
229 CP
Cuplu maxim electric
350 Nm
Baterie
Capacitate brută
77.40 kWh
Putere maximă încărcare AC
10.5 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.4 s
Viteză maximă
185 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
14,3 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
614 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4855 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1880 mm
Înălțime
1495 mm
Ampatament
2950 mm
Volum portbagaj
401 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1985 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
45.363
Preț mașină testată
45.363 €



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config