Din 30 octombrie, taxe de până la 35,3% pentru mașinile electrice produse în China
• Uniunea Europeană a aprobat taxele de până la 35,3% pentru mașinile electrice produse în China. Noua legislație a fost publicată în noaptea de marți spre miercuri în jurnalul oficial al Uniunii Europene, iar taxele se aplică efectiv începând de miercuri, 30 octombrie.
• Taxele de până la 35,3% se aplică separat de actuala taxă vamală de 10% pentru mașinile electrice importate din China, astfel că valoarea cumulată a celor două taxe ajunge la maxim 45,3%.
• Taxele nu se aplică retroactiv pentru mașinile electrice produse în China care au ajuns deja la dealeri de pe teritoriul Uniunii Europene.
• Unii constructori chinezi au anunțat anterior că vor suporta cel puțin parțial taxele impuse de Uniunea Europeană, astfel că prețurile mașinilor electrice produse în China nu vor crește în mod obligatoriu cu valoarea procentuală a taxei.
• Taxele variază puternic de la un constructor la altul și afectează inclusiv constructorii non-chinezi care produc mașini electrice în China și le importă ulterior în Europa.
• Cea mai mică taxă va fi plătită de Tesla: 7,8%. Cea mai mare taxă va fi plătită de SAIC, constructorul chinez care deține brandul MG: 35,3%. Dongfeng, constructorul chinez care produce modelul electric Dacia Spring, va plăti taxe de aproximativ 20%.
• Detalii complete despre taxele pe care le va plăti fiecare constructor în parte găsești în acest articol.
• Reprezentanții Uniunii Europene justifică taxele prin necesitatea de a proteja industria auto europeană de prețurile mici practicate de constructorii chinezi, parțial ca urmare a subvențiilor acordate de statul chinez către producătorii chinezi.
• China a anunțat că „nu este de acord” cu noua taxă și și-a exprimat speranța că negocierile cu Uniunea Europeană vor continua în perioada următoare. De altfel, oficialii Uniunii au declarat recent că vor să continue discuțiile pentru identificarea unei soluții, chiar dacă noua taxă va intra în vigoare.
• Anterior, presa internațională a relatat că China analizează posibilitatea de a răspunde la noua taxă prin introducerea unei taxe pentru toate mașinile termice cu motoare de peste 2,5 litri importate din UE și vândute în China. O astfel de decizie ar afecta semnificativ industria auto germană: o treime dintre mașinile vândute la nivel global de BMW, Mercedes-Benz și Audi sunt comercializate în China.