Euro NCAP: 5 stele pentru Cupra Tavascan și MG HS

• Organizația Euro NCAP a publicat rezultatele celor mai recente sesiuni de teste de siguranță.

• Sesiunea a inclus următoarele modele: Cupra Tavascan, noua generație MG HS și Ford Tourneo Courier. De asemenea, organizația a updatat ratingul acordat lui Mitsubishi ASX facelift (4 stele) pe baza rezultatelor obținute în sesiunile precedente de Renault Captur și Symbioz. Totodată, oficialii Euro NCAP au acordat rating și pentru Ford Capri (5 stele). Reprezentanții au menționat că modelul folosește o structură identică cu cea a lui Explorer și a trecut doar printr-o serie de teste adiționale în punctele considerate necesare de specialiștii organizației.

• În urma testelor, 5 stele de siguranță au primit Cupra Tavascan și MH HS, în timp ce Ford Tourneo Courier a încheiat sesiunea cu 3 stele de siguranță.

• Toate modelele testate acum au fost echipate cu pachetul standard de siguranță.

• Cupra Tavascan: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 89% pentru protecția pasagerilor adulți
– 86% pentru protecția pasagerilor copii
– 80% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 79% pentru sistemele de siguranță

• MG HS: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 90% pentru protecția pasagerilor adulți
– 85% pentru protecția pasagerilor copii
– 83% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 74% pentru sistemele de siguranță

• Ford Tourneo Courier: procentajul obținut pentru fiecare categorie testată:
– 62% pentru protecția pasagerilor adulți
– 80% pentru protecția pasagerilor copii
– 81% pentru protecția pietonilor, bicicliștilor, motocicliștilor
– 54% pentru sistemele de siguranță

• La testele de impact frontal, Ford Tourneo Courier a fost depunctat pentru protecția slabă (califcativ marginal) pentru șofer la nivelul pieptului. La testul de impact frontal cu o barieră nedeformabilă, modelul nu a luat niciun punct din cauza faptului că pasagerul din spate poate suferi leziuni la nivelul capului (calificativ poor). Totodată, modelul a fost depunctat la categoria dedicată sistemelor de siguranță din cauza sistemului de frânare automată de urgență. Conform oficialilor Euro NCAP, acesta a primit calificativul “marginal” pentru reacțiile sistemului vizavi de alte vehicule și un calificativ mai slab întrucât nu a avut nicio reacție la vehiculele care au tăiat perpendicular calea mașinii testate.

• Via: Euro NCAP