Viața mea nu ar exista fără cafea. Sunt genul care tragă prima dușcă energizantă ca să am forță să mă spăl pe dinți. Iar dacă ar fi să descriu relația mea cu benzinăriile MOL, ar începe cu siguranță cu asta: cafeaua; și nu oricare, ci o specialitate aparte. Un sortiment de latte pe care o să ți-l dezvălui la finalul articolului. Nu mai știu, calendaristic vorbind, când anume a intrat acest latte de la MOL în viața mea — a fost relativ recent —, însă îmi amintesc momentul de după prima doză, atunci când am hotărât ca asta să fie cafeaua mea implicită la drum.
Aparatul-minune din care curge această licoare aromată știe să regleze temperatura băuturii, deci poți sorbi din ea imediat ce se umple paharul, ceea ce te salvează de multe opăreli de limbă. Nu sunt expert în cafea — am eu alte cusururi rușinoase — însă o băutură care nu te opărește se încadrează, în cărțile mele, în categoria celor bune, care merită recomandate.
Nici nu mi-am dat seama cât de disperat sunt după latte până recent, când am pornit către Botoșani, din Brașov, în direcția greșită doar pentru a face un ocol de câțiva kilometri ca să nu ieșim din oraș fără băutura noastră de drum. Pus în raport cu câștigul papilar, a fost un preț mic de plătit. De fiecare dată este.
Fresh Corner
Iar dacă ai fost abuzat când erai mic cu dulciuri făcute cu esență extrasă din această mică păstaie și efectiv nu mai suporți mirosul/gustul, să știi că există și Caramel Latte pe lista de opțiuni. Eu încă nu l-am încercat, deocamdată mă mulțumesc cu gândul că am de unde alege, când și dacă va veni momentul în care să simt nevoia de schimbare în viața mea.
La MOL există o varietate largă de specialități de cafea, toate încapsulate într-un aparat cu ecran mare, tactil, ușor de folosit. Nu toate sunt dulci și cu aromă: dacă vrei ceva care să te trezească din letargie, ia un espresso dublu și ai rezolvat problema pentru câteva ore sau zile, în funcție de relația ta uzuală cu cafeaua. Cafeaua folosită la MOL o găsești și de luat acasă, la pungă, sub formă de boabe. Dacă e coadă la cafea — există oameni care nu reușesc să pună paharul sub duzele de curgere prevăzute cu indicator de poziționare, fenomenul mă depășește —, mă duc să mă zgâiesc în vitrina Fresh Corner, unde mă așteaptă de-ale gurii, de la patiserie la hot-dogi și la sandvișuri proaspete.
Lihnit de foame sau nu, la Fresh Corner — conceptul gastronomic specific benzinăriilor MOL — vei găsi tot timpul ceva care-ți face cu ochiul. Dacă ești pofticios, foamea este facultativă în ecuație, pentru că ofertele te cheamă din priviri. Privesc cu egală bucurie și îngrijorare faptul că o să mă prezint în fața vitrinei Fresh Corner măcar o dată pe zi, timp de opt zile, cât ține turul Cars & Roads.
Energie de toate felurile
Același lucru se întâmplă și cu mașina ta din când în când: are nevoie de energie. Îți indică asta printr-un bec roșu aprins sau, mai nou, prin mesajul „n-am baterie” afișat în instrumentarul de bord. Din fericire, specialitatea MOL este chiar combustibilul pentru mașini, așa că sortimentele de combustibili MOL EVO Plus au cel mai mare aport de nutrienți: +44% pentru benzină și +55% pentru motorină. Mixul de ingrediente folosit în crearea combustibililor MOL îi face pe aceștia să fie până și pansament pentru motor: prin formula EVOTECH, carburanții detectează depunerile formate în motor și le elimină. Altfel, asigurarea unui consum optim de carbrant și a unei performanțe îmbunătățite a motorului sunt două cele mai importante atribute ale combustibililor MOL. De care vom profita în fiecare kilometru pe care-l vom petrece cu cele 7 mașini din acest road-trip / test-drive inedit. Cars & Roads. Timp de 8 zile prin țară.
La pompă vei găsi toate tipurile de combustibili fosili și, în unele cazuri, chiar și pompă (denumită „stație de încărcare”, ca să nu existe confuzii) pentru vehiculele electrice. MOL România s-a înscris în dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare pentru mașinile electrice, așa că dacă vrei să tranzitezi România cu o electrică fără să-ți suni prietenii cu prize din diferite orașe, o vei putea face fără stres, înfulecând un sandviș din Fresh Corner cât timp electrica ta papă kilowați. Ne vom ocupa și de stațiile electrice de la MOL ceva mai spre toamnă, într-un tur al țării cu mașini electrice.
Această adiție va schimba probabil modul în care sunt percepute atât mașinile electrice, cât și benzinăriile — care nu se vor mai numi benzinării, pentru că nu vând doar benzină. Acestea vor deveni un pit stop pentru șoferi, un loc în care să te reîmprospătezi și să-ți reîncarci bateriile. Dușuri încă nu găsești (încă) în benzinăriile din țară, însă reîmprospătarea mașinii se poate face direct la benzinărie: una din patru stații MOL din România are și spălătorie auto modernă – fie automată, fie care funcționează în regim self-service.
Totalitatea stațiilor MOL din România însumează, la momentul scrierii acestui articol, 243 de puncte. Probabilitatea ca numărul acestora să fi crescut până am terminat eu de scris — mă și lungesc la vorbă și la treabă, recunosc — este mare: în 2019, MOL și-a extins rețeaua cu nouă stații. Anul trecut, au fost 14.
Temelia MOL în România a fost pusă în 1995, iar de-atunci nu doar că s-a clădit pe ea prin extinderea rețelei de stații, dar și prin actualizarea și îmbogățirea gamelor de produse și de servicii. Pe lângă alimentare (mașină și om) și spălare (doar mașină), la MOL poți să efectuezi și transferuri bancare, de care, știi cum e, nu ai nevoie până când ai nevoie și nu ai cum. La MOL ai. Iar dacă ai prin casă ulei folosit, pe care oricum nu îl arunci la chiuvetă — pentru că specia noastră a evoluat între timp și îl reciclăm acum —, îl poți aduce la benzinăriile MOL, care funcționează și ca stații de reciclare a uleiului uzat.
E timpul să mă opresc din scris, nu înainte să fac următoarea mențiune: n-am făcut eu poezie în articolul ăsta (ca să-l numesc pe drept acrostih), dar atât de mult îmi place latte-ul de la MOL încât literele sale stau la baza fiecărui paragraf din articol.