În road trip-ul Cars & Roads by Michelin, caravana formată din cele mai noi 7 SUV-uri lansate în România a avut un membru vorbitor de franceză: DS 7 Crossback E-Tense.
DS a fost pe rând model, apoi sub-brand al mărcii Citroën, iar din 2015 s-a transformat într-un brand de sine stătător. Avangardismul și boemia, caracteristici specifice francezilor sunt etalate cu nonconfomism de SUV-ul DS 7 Crossback, iar aceste lucruri le vei observa fără să fie nevoie să urci la volanul mașinii.
Cel mai mare SUV al gamei DS poate fi configurat cu motorizări diesel, benzină și plug-in hybrid, iar în aventura Cars & Roads by Michelin, cei 14 jurnaliști și-au relaxat privirile din spatele volanului versiunii PHEV, un hibrid cu încărcare la priză denumit oficial E-Tense.
Și cum francezii știu să pună preț întotdeauna pe prima impresie pe care ți-o lasă, al nostru DS 7 Crossback a luat hainele de gală: echipare de top Rivoli plus câteva opționale care au făcut ca prețul final să ajungă la 60.179 de euro.
În această configurație, DS 7 Crossback nu s-a sfiit să cucerească.
I-am asociat rapid și o melodie: ZAZ – Je veux. De fiecare dată când o ascult, optimismul franțuzoaicei îmi schimbă imediat starea de spirit. Și așa a fost și cu DS 7 Crossback E-Tense. Chiar dacă era ultima zi din Cars & Roads by Michelin și eram puțin tristă că se termină această aventură frumoasă, DS 7 Crossback E-Tense mi-a redat acea doză de optimism de care aveam nevoie să încep ziua bine.
Laura Antonov, blogger Lachicboutique.ro.
Iar Laura nu a fost singura care a apreciat nonconformismul SUV-ului francez exprimat la nivel de design.
Cel mai important este că-i memorabilă: are design neobișnuit, detalii fine, design contemporan.
Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.
DS Automobiles este un constructor tânăr care își dorește să culeagă din pepiniera crescută și întreținută de triada germană (Audi, BMW și Mercedes-Benz). E dificil să schimbi obiceiuri, dar nu e imposibil să le remodelezi. DS 7 Crossback este atipic, iar acest lucru reprezintă o provocare, dar și o dovadă de curaj.
Puțini producători au curajul să iasă în față cu un design diferit, iar designerii DS nu doar au gândit o tematică originală și stilată pentru habitaclu, ci au și primit aprobarea șefilor de a merge înainte cu acest concept.
Tudor Rus, jurnalist doualocuri.ro
Pentru că francezii au vrut să facă lucrurile diferit, DS 7 Crossback se transformă într-un model căruia îi poți atribui oricând fraza “Love it or hate it”. Mai ales în materie de ergonomie.
Designul nu îl comentez, pentru că frumosul este în ochii privitorului. Totuși, interiorul, pe alocuri, este o provocare ergonomică. Parcă nu aș fi pus butonul frânei de staționare lângă cel de deschidere al geamului lateral.
Constantin Ciobanu, jurnalist Adevărul Auto.
Mi-ar plăcea ca la a doua generație, DS 7 Crossback să fie și mai bine finisat, să reducă din diferența pe care o are față de rivalii premium consacrați. Și îmi doresc ca la capitolul design să nu se schimbe. Să fie la fel de îndrăzneț în linii; doar un pic mai bine organizat, butoanele pentru comenzile cele mai des folosite să fie un pic mai la îndemână.
Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro.
Băieții care au condus mașina înaintea mea s-au plâns că interiorul nu este cel mai ergonomic și că butoanele ar putea fi mai bine organizate, dar probabil ei nu au căutat niciodată ceva în geanta unei fete. E un interior nonconformist, altfel, care mi-a plăcut o dată ce m-am obișnuit cu el.
Laura Antonov
Și nu încerc să pornesc un război al impresiilor, însă DS 7 Crossback își merită pe deplin atributul de nonconformist.
Din 2015 și până astăzi, DS Automobiles a experimentat și a învățat, însă anumite obiceiuri se deprind cu timpul. Apar greșeli, uneori neforțate, iar când te adresezi unui public obișnuit cu rigoarea germană, s-ar putea să întâmpini dificultăți cauzate de acea lipsă de experiență.
Dar mai e de lucru, spre exemplu la antifonare, fiindcă zgomotul la rulare e prea mare pentru o mașină premium. Și mai sunt și alte detalii mai puțin importante, dar se adună, iar per total suma elementelor non-premium e cam mare pentru o mașină care aspiră inclusiv la configurații de peste 60.000 de euro.
Adrian Mitrea
DS 7 Crossback în versiunea E-Tense este echipat cu un motor de 1.6 litri pe benzină și un motor electric. În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 300 de cai putere și 520 Nm pe care îi gestionează cu o transmisie automată cu 8 trepte. Bateria de 13.2 kWh poate fi încărcată la prize externe, iar autonomia electrică maximă este de 54 de kilometri.
Un sistem plug-in hibrid de 300 CP care îl face pe DS 7 Crossback să fie cel mai rapid pe accelerația 0-100 km/h dintre toate cele șapte modele din tur. 5,9 secunde, atât declară producătorul. Este parte din magia electrificării, pentru că pe lângă capacitatea de a rula electric și de a recupera energia de frânare, un automobil hibrid care combină puterea celor două surse de propulsie reușește și performanțe dinamice spectaculoase. Doar că DS 7 nu prea recuperează energia. Pe coborârile lungi pe care le-am avut azi pe traseu, autonomia electrică a rămas constant la 0 km. Măcar consumul mediu poate fi de 6-7 l/100 km în cazul unui stil de condus normal, ceea ce reprezintă o valoare foarte bună pentru un SUV cu dimensiuni comparabile.
Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Top Gear.
Pentru că DS Automobiles se ascunde sub o parte din borul pălăriei Citroën, modelele constructorului francez sunt gândite să ofere confort.
Am trecut prin toate modurile de condus ale acestui model, iar Comfort pare a fi cel în care se simte cel mai bine în contextul drumurilor românești. Jantele de 19 inch diametru ne-au dat emoții pe zonele pietruite care duceau spre Amfiteatrul Transilvania, dar suntem fericiți să vă spunem că au ajuns bine la destinație.
Sebastian Toma, jurnalist Autobild.
Pus pe șosea, DS 7 Crossback este un caracter confortabil, dar pe care va trebui să înveți să-l gestionezi. Moliciunea suspensiei, judecată strict din acest punct de vedere, se clasează liniștit la același nivel cu germanii, însă lipsa unei posturi mai ferme pe drum se va face simțită rapid. DS a mers all-in cu confortul, de aceea comportamentul rutier al lui DS 7 Crossback e mai aproape de o legănare necontenită.
Tudor Rus
Am vrut ca road trip-ul Cars & Roads by Michelin să fie unul puțin mai relaxat, motiv pentru care n-am alergat după stații de încărcare și prize în care să înțepenim peste noapte cablul lui DS 7 Crossback E-Tense. În cele opt zile, hibridul plug-in a fost încărcat o singură dată, însă pe tot parcursul celor aproape 1.700 de kilometri, modelul ne-a răsplătit cu un consum apropiat de cel al unui diesel: cel mai mic consum mediu a fost de 6.7 litri/100 de kilometri, iar la polul opus am notat o medie de consum de 7.4 litri/100 de kilometri. Iar fiecare zi a avut un traseu diferit și doi șoferi cu stiluri de condus aparte.