Ritmul de dezvoltare a infrastructurii electrice l-a depășit pe cel al vânzărilor de EV. Ne îndreptăm spre HUB-uri de încărcare care vor depăși 1MW
Mihail Mardale, Head of E-Mobility Enel X România
România electrică prinde contur printr-un număr tot mai mare de vehicule electrice vândute și printr-o infrastructură destinată mobilității electrice care se dezvoltă de la o zi la alta. Enel X România se apropie de 200 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice pe spațiile publice și pe cele private, dublu față de numărul înregistrat la începutul anului 2021. În paralel, compania implementează soluții pentru mobilitate acasă și la birou, pentru a fi mai aproape de clienții săi. Acum, angajații pot beneficia de pachete pentru salariați care să acopere inclusiv costul reîncărcării la domiciliu al vehiculului electric.
„Ritmul de dezvoltare al infrastructurii pentru mobilitatea electrică l-a depășit pe cel al vânzărilor de vehicule electrice. Vorbim de un adevărat ecosistem ce oferă un pachet complet de servicii: de la puncte de încărcare pe străzi sau în mall-uri până la aplicații care să faciliteze încărcarea vehiculelor. Ne îndreptăm spre HUB-uri de încărcare ce vor depăși 1MW, pe domeniul public. În spațiul privat, sunt companii care gândesc deja pachete care să acopere costurile reîncărcării vehiculelor electrice, pentru a încuraja flota electrică și pentru a-și atinge obiectele legate de mediu și sustenabilitate în business”, spune Mihai Mardale, Head of E-Mobility, Enel X România.
În prezent, pe domediul public și privat, stațiile JuicePump permit reîncărcarea a două vehicule electrice în același timp cu o putere de 50 kW DC respectiv 22 kW AC. În curent continuu, încărcarea până la 80% din nivelul bateriei durează aproximativ 25 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii.
Stațiile de tip JuicePole au o putere disponibilă de 2 x 22 kW AC, fiecare dintre stații permite reîncărcarea simultană a două vehicule electrice și încărcarea a până la 40% din nivelul bateriei în 30 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii.
În ceea ce privește soluțiile de mobilitate electrică pentru acasă sau la birou, care facilitează viața șoferilor de vehicule electrice, acestea includ stații de reîncărcare, servicii de instalare și aplicații software prin care clienții își pot monitoriza și controla propriile dispozitive de reîncărcare.
Dacă pe domeniul public vorbim de o încărcare unidirecțională – stația încarcă mașina electrică – , în spațiul privat, sistemul poate fi și unul bidirecțional, e așa numita tehnologie „vehicle to grid”. Astfel, vehiculul electric poate fi folosit și pentru a furniza energia în rețea, atunci când este parcat. Pentru că statistica ne arată că o mașină staționează aproximartiv 90% din timp, prin tehnologia „vehicle to grid” reușim să folosim mașina electrică si în momentele în care nu o folosim pentru a ne deplasa dintr-un punct în altul
Mihai Mardale, Head of E-Mobility, Enel X România
Pentru a încuraja mobilitatea electrică, Enel X România este partener al road trip-ului ROCHARGE, punând la dispoziție stații de reîncărcare Juice Pump și Juice Pole.