Road trip-ul electric ROCHARGE by Vitesco Technologies a ajuns la final. Am parcurs peste 1.900 de kilometri prin țară cu opt mașini electrice pentru a vedea care este autonomia reală a acestora, dar și pentru a testa infrastructura de încărcare dedicată. În cele nouă zile, mașinile au fost conduse, pe rând, de cei 16 jurnaliști și creatori de conținut prezenți în tur.
Am cules date importante, iar acum luăm pe rând fiecare model prezent în road trip și îl punem sub lupă. Totul despre autonomie, consum și costuri de încărcare.
În #ROCHARGE by Vitesco Technologies am avut alături noul Audi Q4 e-tron în versiunea 50 quattro (denumirea comercială sub care îl vei găsi în oferta producătorului german). Modelul din Ingolstadt are la bază noua platformă MEB a grupului Volkswagen, o arhitectură pe care nemții au gândit-o de la bun început ca una dedicată electricelor. S-a răspândit rapid în portofoliu, iar Q4 e-tron și fratele mai cocoșat Q4 Sportback e-tron sunt primele produse Audi fabricate pe această platformă.
Și chiar dacă pornesc de la aceeași structură, mărcile grupului Volkswagen reușesc în continuare să facă produse diferite.
Cumva, în sinea mea, îmi era teamă că va fi prea similar cu ID.4 (că sunt aceeași mașină, de facto). Dar nu e. Exact diferența dintre un Passat și un A4, spre exemplu, se vede și între ID.4 și Q4. Audi-ul e un pic mai fin, cu atenție mai mare la unele detalii (și mai puțină atenție la alte detalii – din păcate). Important e că acest Q4 vine pe platforma potrivită pentru o asemenea mașină, livrează ce promite și – cel mai important – nu dezamăgește. Ba chiar încântă.
Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro
Noul Audi Q4 e-tron aduce în fața publicului un design simplu de recunoscut la care au fost adăugate mici elemente specifice modelelor electrice.
Din punct de vedere estetic, SUV-ul compact mizează pe aceleași linii pe care constructorul german le-a tot promovat în portofoliu de-a lungul anilor. Mi-ar fi plăcut ceva mai îndrăzneț care să accentueze faptul că SUV-ul e unul diferit de restul gamei.
Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro.
Interiorul rămâne unul dintre punctele forte ale germanului. Ergonomia se ridică la nivelul cu care Audi și-a obișnuit clienții, iar în pachetul de opționale de interior rămâne la fel de bogat.
De asemenea, nemții au introdus un instrumentar digital de bord cu o temă specifică mașinilor electrice, dar și un ecran central bine proporționat. Sistemul de infotainment este simplu de utilizat și cu un răspuns prompt.
Ca orice model Audi, Q4 e-tron are un habitaclu finisat impecabil, echipat cu un sistem multimedia de top, care asigură un flux bogat de informații în ceea ce privește parametrii de rulare al vehiculelor electrice.
Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Auto, Motor și Sport.
Iar interfața cu utilizatorul este aproape perfectă, cu ecran tactil și butoane, nu doar cu comenzi tactile. Comenzile tactile fără feedback haptic de pe volan te vor face să te întrebi de ce tot se schimbă afișajul pe ceasurile de bord, dar altfel experiența la volanul lui Q4 e-tron este confortabilă și plăcută.
Sebastian Toma, jurnalist Autoevolution.com.
Este imposibil să faci abstracție de maniera impecabilă, deseori spectaculoasă, în care ți se prezintă interiorul, deși pe alocuri mi-ar fi plăcut să văd ceva mai multă imaginație cu materialele – Piano Black nu își are locul într-un Audi. Părerea mea! Tot ce ține de design, ergonomie, grafică și senzații tactile este la nivel înalt.
Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro
Versiunea Q4 e-tron 50 quattro este cea mai puternică din ofertă. SUV-ul constructorului german este echipat cu două motoare electrice care oferă 299 de cai putere și 460 Nm. Pachetul de propulsie este alimentat de la o baterie cu capacitate de 76.7 kWh, iar pe fișa tehnică, Audi menționează o autonomie calculată conform ciclului WLTP de 484 de kilometri.
Îmi place mult că respectă casa și tradiția legendară Audi, fiind un quattro. Desigur, nu vei face cu el ce poți cu un offroader veritabil (cu transmisie principală mecanică), dar e un tribut corect care se traduce printr-o ținută de drum dinamică atunci când e cazul. Consumul s-a dovedit a fi foarte bun pentru soluția constructivă propusă și pentru cei aproape 300 CP din fișa tehnică. Aș fi vrut să încarce mai repede, ținând cont că am fost printre norocoșii care au avut acces la o stație Moon de 150 kW, dar a trebuit să ne mulțumim cu sub 70 kW (deși Audi promite un maxim de 125 kW).
Radu Gurămultă, jurnalist revista EcoWheels și turbomag.ro.
Greutatea mai mare se simte în inerție, dar la nevoie, cei aproape 300 CP se trezesc la viață instantaneu.
Dragoș Băltățeanu, jurnalist AutoExpert.
Raport Audi Q4 e-tron: consum, autonomie reală și costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | |||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | BATERIE UTILIZATĂ (procent) | CONSUM EFECTIV (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ZIUA 1 București | 229 | URBAN 30-40-50 EXTRAURBAN 80-90-100 km/h AUTOSTRADĂ 110-120-130-140 | 55 | 42.13 | 18.39 | 416.5 |
ZIUA 2 Focșani | 246.5 | 62 | 47.49 | 19.26 | 397.7 | |
ZIUA 3 Iași | 143 | 37 | 28.34 | 19.81 | 386.7 | |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 195.9 | 55 | 42.13 | 21.5 | 356.3 | |
ZIUA 5 Tg Mureș | 282 | 74 | 56.68 | 20.09 | 381.3 | |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 203 | 51 | 39.06 | 19.24 | 398.1 | |
ZIUA 8 Timișoara | 311 | 82 | 62.81 | 20.19 | 379.4 | |
ZIUA 9 Sibiu | 299 | 63.5 | 48.64 | 16.26 | 471.1 | |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1909.4 | 479.5 | 367.28 | 19.23 | 401.02 | ||
ÎNCĂRCARE | ||||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | NUMĂR ÎNCĂRCĂRI | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ZIUA 1 București | 26.63 | 24 | 1 | 51.92 | MOON DC, 75 kW 47% - 81% | - |
ZIUA 2 Focșani | 71.61 | 90 | 1 | 139.6 | Stație hotel DC, 50 kW 7% - 100% 90 minute | - |
ZIUA 3 Iași | 10.6 | 13 | 1 | 20.6 | e.on DC, 50 kW 63% - 76% 13 minute | - |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 58.55 | 84 | 1 | 114.17 | Renovatio DC, 50 kW 21% - 100% 84 minute | - |
ZIUA 5 Târgu Mureș | 40 | 51 | 1 | 0 | Lidl DC, 50 kW 27% - 81% 51 minute | - |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 39.61 | 56 | 1 | 72 | MOON DC, 150 kW 49% - 100% 56 minute | - |
ZIUA 8 Timișoara | 61 | 79 | 2 | 119 | Renovatio DC, 50 kW 42% - 71% 28 minute Enel X DC, 50 kW 46% - 95% 51 minute | - |
ZIUA 9 Sibiu | 20.85 | 29 | 1 | 40.7 | MOON DC, 75 kW 62% - 88% 29 minute | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | TOTAL | |||
328.85 | 426 | 9 | 557.99 |