Citroën ë-C4: Consum, Autonomie reală, Cost încărcare

Citroën ë-C4 este unul dintre cele mai noi modele electrice lansate în România. L-am condus peste 1.900 de kilometri prin țară. La final, am obținut datele despre consumul și autonomia lui ë-C4 în trafic real.

Citroën a readus în gamă denumirea C4. Doar că acum, francezii renunță la ideea de hatchback și aduc în fața publicului un crossover. Transformarea noului C4 este și mai complexă, în condițiile în care modelul are și versiune pur electrică: ë-C4.

Noul Citroën ë-C4 a participat la road trip-ul electric ROCHARGE by Vitesco Technologies, iar la volanul lui au urcat, pe rând, 16 jurnaliști și creatori de conținut. În cele 9 zile petrecute pe drumurile din România am cules informații despre autonomie, consum și costuri de încărcare. Toate acestea, la pachet cu impresiile participanților și cu starea infrastructurii de încărcare din regiunile prin care am trecut.

Am stabilit de la bun început că noul C4 (implicit și versiune electrică ë-C4) nu preia nimic din ADN-ul fostului hatchback. Totul e diferit. Din punct de vedere estetic, modelul producătorului francez aduce un aer nou în gamă, filozofia urmând să fie preluată în viitor și de alte modele.

La capitolul design, Citroën ë-C4 este o combinație de SUV și coupé, iar francezii fac chiar o paralelă cu modelul GS (Grand Serie) lansat în 1971. Îmi plac multe dintre modelele mărcii, iar pentru mine să descopăr noua linie de design a modelelor Citroën este la fel de incitant ca noile colecții prezentate la Paris Fashion Week.

Laura Antonov, blogger Shedrives.ro

Noile forme de crossover ale lui ë-C4 au dictat și spațiul de la interior. Deși francezii continuă să vină cu soluții de depozitare gata să bifeze multe dintre nevoile pasagerilor, designul taie din spațiul interior.

În prezentarea lui ë-C4, Citroën spune că a reinventat hatchbackul compact. Tehnic vorbind, este un adevăr. Pentru că ë-C4 este o combinație între hatchback, crossover și coupe. Asta pe de o parte înseamnă forme care-ți sar în ochi și, pe de altă parte, un minus la capitolul spațiu interior. În schimb, vine cu câteva lucruri inovatoare, cum ar fi suportul de tabletă pentru pasagerul din dreapta șoferului.

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro

Spațiul interior e potrivit pentru patru persoane. Asta dacă nu le trimiți pe toate patru în concediu pentru mai mult de 2-3 zile. Portbagajul nu-i punctul forte al francezului, dar poți să înveți să trăiești cu asta. Până la urmă, îți alegi mașina după nevoi.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Designul nou al lui ë-C4 este completat de filozofia clasică Citroën în materie de confort. Iar noile echipamente moderne au fost implementate pentru a spori și mai mult liniștea celui aflat la volan.

Confortul rămâne mereu prioritar într-un Citroën, iar ë-C4 transmite din plin această idee.

Alin Ionescu, jurnalist Auto, Motor și Sport.

Suspensia și direcția sunt făcute pentru confort, iar scaunele din față au o funcție de masaj. Pe deasupra, tempomatul adaptiv are funcție Stop&Go și poate menține și banda de rulare, nu doar viteza aleasă. Nu pare mare lucru, dar îți ușurează viața, cu mențiunea că funcția de frânare intervine mai tardiv decât am fi dorit pentru a fi complet relaxați.

Sebastian Toma, jurnalist Autoevolution.com.

Citroën ë-C4 împarte platforma tehnică cu mai multe modele din grupul Stellantis, iar la baza acesteia se află un motor electric cu 136 de cai putere și o baterie de 46 kWh integrată în podea. Întrucât confortul este cuvântul de ordine, caracterul sportiv a fost pus pe plan secundar.

E o mașină eminamente franțuzească: suspensii moi și confortabile, design remarcabil (interior și exterior), ergonomie bună, materiale de calitate bună. Aproape că te întrebi unde Dumnezeu sunt minusurile. Dar sunt. Autonomia nu e senzațională – cam 300 de kilometri, real, în medie anuală – și nici n-are performanțe de accelerare deosebite. Nu indică puterea cu care se încarcă în frână de motor (regenerare) și nici nu afișează nivelul de încărcare al bateriei în procente. Per total e un model surprinzător, în bine, deși nu excelează neapărat prin specificațiile tehnice sau preț.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.

Raport Citroën ë-C4: consum, autonomie reală și costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE RULARE

BATERIE UTILIZATĂ

(procent)

CONSUM EFECTIV

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ZIUA 1

București
Focșani

255

URBAN

30-40-50
km/h

EXTRAURBAN

80-90-100
km/h

AUTOSTRADĂ

110-120-130-140
km/h

89

40.94

16.05

286.6

ZIUA 2

Focșani
Iași

243

78

35.88

14.76

311.6

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

140

61

28.06

20.04

229.5

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

196

68

31.28

15.96

288.2

ZIUA 5

Tg Mureș
Oradea

277

96

44.16

15.94

288.6

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

211

78

35.88

17

270.6

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

296

126

57.96

19.58

234.9

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

297

100

46

15.49

297

TOTAL

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1915

696

320.16

16.72

277.9

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

NUMĂR ÎNCĂRCĂRI

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ZIUA 1

București
Focșani

33.23

42

1

64.8

MOON

DC, 75 kW

23% - 94%

42 minute

-

ZIUA 2 

Focșani
Iași

46.6

76

2

74.7

Enel X

DC, 50 kW

38% - 81%

24 minute

Stație hotel

DC, 50 kW

42% - 100%

52 minute

-

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

27.48

89

1

53.58

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

38% - 99%

89 minute

-

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

32.88

40

1

58.8

Enel X

DC, 50 kW

31% - 100%

40 minute

-

ZIUA 5

Târgu Mureș
Oradea

43.69

120 +

Peste noapte

2

13.2

-

Lektri.co

AC, 22 kW

45% - 70%

120 minute

Stație hotel

AC, 3.2 kW

27% - 100%

Peste noapte

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

37.96

63

1

74

MOON

DC, 75 kW

17% - 100%

63 minute

-

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

79

63 +

Peste noapte

3

49

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

27% - 84%

36 minute

Kaufland

DC, 50 kW

26% - 71%

27 minute

Stație hotel

AC, 11 kW

69% - 100%

Peste noapte

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

24.29

70

2

46.04

MOL Plugee

DC, 50 kW

91% - 100%

20 minute

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

59% - 100%

50 minute

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

TOTAL

325.13

563 +

2 x noapte

13

434.12

Fișa mașinii din ROCHARGE