Citroën a readus în gamă denumirea C4. Doar că acum, francezii renunță la ideea de hatchback și aduc în fața publicului un crossover. Transformarea noului C4 este și mai complexă, în condițiile în care modelul are și versiune pur electrică: ë-C4.
Noul Citroën ë-C4 a participat la road trip-ul electric ROCHARGE by Vitesco Technologies, iar la volanul lui au urcat, pe rând, 16 jurnaliști și creatori de conținut. În cele 9 zile petrecute pe drumurile din România am cules informații despre autonomie, consum și costuri de încărcare. Toate acestea, la pachet cu impresiile participanților și cu starea infrastructurii de încărcare din regiunile prin care am trecut.
Am stabilit de la bun început că noul C4 (implicit și versiune electrică ë-C4) nu preia nimic din ADN-ul fostului hatchback. Totul e diferit. Din punct de vedere estetic, modelul producătorului francez aduce un aer nou în gamă, filozofia urmând să fie preluată în viitor și de alte modele.
La capitolul design, Citroën ë-C4 este o combinație de SUV și coupé, iar francezii fac chiar o paralelă cu modelul GS (Grand Serie) lansat în 1971. Îmi plac multe dintre modelele mărcii, iar pentru mine să descopăr noua linie de design a modelelor Citroën este la fel de incitant ca noile colecții prezentate la Paris Fashion Week.
Laura Antonov, blogger Shedrives.ro
Noile forme de crossover ale lui ë-C4 au dictat și spațiul de la interior. Deși francezii continuă să vină cu soluții de depozitare gata să bifeze multe dintre nevoile pasagerilor, designul taie din spațiul interior.
În prezentarea lui ë-C4, Citroën spune că a reinventat hatchbackul compact. Tehnic vorbind, este un adevăr. Pentru că ë-C4 este o combinație între hatchback, crossover și coupe. Asta pe de o parte înseamnă forme care-ți sar în ochi și, pe de altă parte, un minus la capitolul spațiu interior. În schimb, vine cu câteva lucruri inovatoare, cum ar fi suportul de tabletă pentru pasagerul din dreapta șoferului.
Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro
Spațiul interior e potrivit pentru patru persoane. Asta dacă nu le trimiți pe toate patru în concediu pentru mai mult de 2-3 zile. Portbagajul nu-i punctul forte al francezului, dar poți să înveți să trăiești cu asta. Până la urmă, îți alegi mașina după nevoi.
Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro
Designul nou al lui ë-C4 este completat de filozofia clasică Citroën în materie de confort. Iar noile echipamente moderne au fost implementate pentru a spori și mai mult liniștea celui aflat la volan.
Confortul rămâne mereu prioritar într-un Citroën, iar ë-C4 transmite din plin această idee.
Alin Ionescu, jurnalist Auto, Motor și Sport.
Suspensia și direcția sunt făcute pentru confort, iar scaunele din față au o funcție de masaj. Pe deasupra, tempomatul adaptiv are funcție Stop&Go și poate menține și banda de rulare, nu doar viteza aleasă. Nu pare mare lucru, dar îți ușurează viața, cu mențiunea că funcția de frânare intervine mai tardiv decât am fi dorit pentru a fi complet relaxați.
Sebastian Toma, jurnalist Autoevolution.com.
Citroën ë-C4 împarte platforma tehnică cu mai multe modele din grupul Stellantis, iar la baza acesteia se află un motor electric cu 136 de cai putere și o baterie de 46 kWh integrată în podea. Întrucât confortul este cuvântul de ordine, caracterul sportiv a fost pus pe plan secundar.
E o mașină eminamente franțuzească: suspensii moi și confortabile, design remarcabil (interior și exterior), ergonomie bună, materiale de calitate bună. Aproape că te întrebi unde Dumnezeu sunt minusurile. Dar sunt. Autonomia nu e senzațională – cam 300 de kilometri, real, în medie anuală – și nici n-are performanțe de accelerare deosebite. Nu indică puterea cu care se încarcă în frână de motor (regenerare) și nici nu afișează nivelul de încărcare al bateriei în procente. Per total e un model surprinzător, în bine, deși nu excelează neapărat prin specificațiile tehnice sau preț.
Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.
Raport Citroën ë-C4: consum, autonomie reală și costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | |||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE RULARE | BATERIE UTILIZATĂ (procent) | CONSUM EFECTIV (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ZIUA 1 București | 255 | URBAN 30-40-50 EXTRAURBAN 80-90-100 AUTOSTRADĂ 110-120-130-140 | 89 | 40.94 | 16.05 | 286.6 |
ZIUA 2 Focșani | 243 | 78 | 35.88 | 14.76 | 311.6 | |
ZIUA 3 Iași | 140 | 61 | 28.06 | 20.04 | 229.5 | |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 196 | 68 | 31.28 | 15.96 | 288.2 | |
ZIUA 5 Tg Mureș | 277 | 96 | 44.16 | 15.94 | 288.6 | |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 211 | 78 | 35.88 | 17 | 270.6 | |
ZIUA 8 Timișoara | 296 | 126 | 57.96 | 19.58 | 234.9 | |
ZIUA 9 Sibiu | 297 | 100 | 46 | 15.49 | 297 | |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1915 | 696 | 320.16 | 16.72 | 277.9 | ||
ÎNCĂRCARE | ||||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | NUMĂR ÎNCĂRCĂRI | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ZIUA 1 București | 33.23 | 42 | 1 | 64.8 | MOON DC, 75 kW 23% - 94% 42 minute | - |
ZIUA 2 Focșani | 46.6 | 76 | 2 | 74.7 | Enel X DC, 50 kW 38% - 81% 24 minute Stație hotel DC, 50 kW 42% - 100% 52 minute | - |
ZIUA 3 Iași | 27.48 | 89 | 1 | 53.58 | Renovatio DC, 50 kW 38% - 99% 89 minute | - |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 32.88 | 40 | 1 | 58.8 | Enel X DC, 50 kW 31% - 100% 40 minute | - |
ZIUA 5 Târgu Mureș | 43.69 | 120 + Peste noapte | 2 | 13.2 | - | Lektri.co AC, 22 kW 45% - 70% 120 minute Stație hotel AC, 3.2 kW 27% - 100% Peste noapte |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 37.96 | 63 | 1 | 74 | MOON DC, 75 kW 17% - 100% 63 minute | - |
ZIUA 8 Timișoara | 79 | 63 + Peste noapte | 3 | 49 | Renovatio DC, 50 kW 27% - 84% 36 minute Kaufland DC, 50 kW 26% - 71% 27 minute | Stație hotel AC, 11 kW 69% - 100% Peste noapte |
ZIUA 9 Sibiu | 24.29 | 70 | 2 | 46.04 | MOL Plugee DC, 50 kW 91% - 100% 20 minute Renovatio DC, 50 kW 59% - 100% 50 minute | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | TOTAL | |||
325.13 | 563 + 2 x noapte | 13 | 434.12 |