Mercedes EQC a fost cel mai experimentat model dintre cele 8 care au luat parte la road trip-ul electric ROCHARGE by Vitesco Technologies. Lansat în urmă cu aproape 3 ani, SUV-ul constructorului german a reprezentat primul pas adevărat făcut de Mercedes-Benz către era electrică.
EQC preia din gamă câteva caracteristici de bază cu care producătorul din Stuttgart ne-a obișnuit: un interior premium cu materiale de calitate și o ținută de drum confortabilă. Peste toate acestea, Mercedes-Benz a plusat cu mici elemente noi la nivel de design. Asta, pentru a-l putea recunoaște pe EQC cât mai ușor.
Vederea unui EQC stârnește reacții contradictorii. Pe de o parte, este o față familiară: se află de câțiva ani pe piață. Pe de altă parte, încă arată ca un exercițiu futuristic de design, chiar și la trei ani de la debut.
Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica.ro.
[…] Totuși, după aspect și prezență scenică pare printre noii veniți. Iar ăsta este un avantaj, mai cu seamă că, iar aici îmi asum în totalitate, este cel mai sexy model din gama SUV Mercedes-EQ. Concluzia este că la analiza primei întâlniri stă foarte bine, iar aspectului exterior i se asezonează și un interior chic, desenat cu gust.
Radu Gurămultă, jurnalist revista EcoWheels și turbomag.ro
Confortul și atmosfera de la interior reprezintă punctele cheie în dezvoltarea unui Mercedes-Benz. Iar în cazul lui EQC a fost aplicată aceeași filozofie. În plus, nemții au bifat o serie de lucruri importante și la nivel tehnologic: un instrumentar digital de bord care se continuă cu ecranul sistemului multimedia. Peste toate acestea, partea de infotainment MBUX permite o mulțime de artificii care ușurează viața petrecută în spatele volanului.
Trebuie să recunosc, e o mașină la bordul căreia „te simți bogat” și rămâi cu sentimentul că ai dat banii pe un interior special, prin design și execuție. Așa trebuie să arate o mașină premium.
Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.
Mercedes EQC a fost modelul în care m-am simțit cel mai relaxată la volan dintre toate cele conduse în experiența ROCHARGE, rulează fin și se așază elegant pe drum, ca orice model al mărcii. De altfel, Mercedes EQC este un GLC electrificat, împărtășind aceeași platformă cu acesta (lucru pe care îl simți imediat).
Laura Antonov, blogger shedrives.ro.
Pentru că are la bază o arhitectură gândită pentru un model cu motoare convenționale, EQC nu excelează la capitolul masă proprie. Și totuși, inginerii constructorului german au reușit cumva să-i imprime SUV-ului de clasă medie un comportament care să satisfacă cât mai multe nevoi.
Aprofundând subiectul, EQC este un Mercedes-Benz la drum lung, confortabil și rafinat, iar foarte important mi se pare că inginerii au știut să „mascheze” inspirat greutatea de aproximativ 2,5 tone. Poate fi dinamic, mai mult, frânarea regenerativă poate fi dozată pe mai multe niveluri (ceea ce îndulcește senzația de bruscare la decelerare pe care o oferă alte modele din tur) și poate să perieze ego-ul oricărui utilizator care-și dorește, cu ardoare, un automobil de imagine.
Radu Gurămultă.
EQC strălucește prin liniște deplină la viteze mari, unde poți purta conversații fără grija zgomotului produs de caroserie la impactul cu aerul din fața sa, dar și prin echilibrul fin dintre fermitatea și moliciunea suspensiei.
Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro.
Mercedes EQC este disponibil în versiune cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, iar în total, SUV-ul german livrează 408 CP și 760 Nm. Bateria are o capacitate netă de 80 kWh, însă masa totală mare generează și un consum pe măsură.
Deși este bazat pe platforma unui GLC convențional, cu motor termic, EQC este un vechiul electric cu un caracter omogen, care rulează fin și cât se poate de natural. Și care, cu accelerația călcată la podea, poate accelera de la 0 la 100 km în 5,1 secunde, fiind cel mai rapid model din tur. Însă, chiar și când își concentrează toată puterea, Mercedesul are o finețe în răspunsuri, ca un luptător cu mănuși de catifea.
Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Auto, Motor și Sport.
[…] Dar EQC nu e perfect. E greoi, consumă destul de mult (medie 25 kWh/100 km), iar autonomia e relativ redusă (250-350 km, real).
Adrian Mitrea.
Ce mi-a plăcut cel mai mult la EQC a fost sistemul de recuperare a energiei cinetice, cu padele, ce mi-a asigurat o adaptare foarte ușoară. Am reușit să obțin conducere cu o singură pedală fără să cuplez un mod dedicat sau orice funcție suplimentară, în timp ce trecerea la rularea pe drum întins este la fel de ușor de făcut. Practic, e mașina electrică la care te adaptezi cel mai ușor și nu simți că s-a pierdut nimic față de variantele cu propulsie convențională. Din contră, la nivel de senzații percepute, e aproape identic cu un Mercedes cu sistem de propulsie convențională.
Sebastian Toma, jurnalist autoevolution.com.
Raport Mercedes EQC: consum, autonomie reală și costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | |||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE RULARE | BATERIE UTILIZATĂ (procent) | CONSUM EFECTIV (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ZIUA 1 București | 248 | URBAN 30-40-50 EXTRAURBAN 80-90-100 AUTOSTRADĂ 110-120-130-140 | 75 | 60 | 24.19 | 330.7 |
ZIUA 2 Focșani | 241 | 68 | 54.4 | 22.57 | 354.4 | |
ZIUA 3 Iași | 139 | 45 | 36 | 25.9 | 308.9 | |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 194 | 58 | 46.4 | 23.91 | 345 | |
ZIUA 5 Tg Mureș | 281 | 82 | 65.6 | 23.34 | 342.8 | |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 187 | 61 | 48.8 | 26.09 | 306.6 | |
ZIUA 8 Timișoara | 290 | 96 | 76.8 | 26.48 | 302.1 | |
ZIUA 9 Sibiu | 298 | 84 | 67.2 | 22.55 | 354.8 | |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1878 | 569 | 455.2 | 24.24 | 332.42 | ||
ÎNCĂRCARE | ||||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | NUMĂR ÎNCĂRCĂRI | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ZIUA 1 București | 42.1 | 116 | 3 | 78.1 | MOON DC, 25 kW 42% - 53% 30 minute MOON DC, 75 kW 51% - 81% 21 minute | MOON AC, 7.4 kW 33% - 42% 65 minute |
ZIUA 2 Focșani | 80 | 104 | 2 | 156.4 | e.on DC, 50 kW 36% - 95% 62 minute Stație hotel DC, 50 kW 60% - 100% 42 minute | - |
ZIUA 3 Iași | 27 | 34 | 1 | 53 | e.On DC, 50 kW 57% - 89% 34 minute | - |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 56.6 | 87 | 1 | 110.4 | Renovatio DC, 50 kW 31% - 100% 87 minute | - |
ZIUA 5 Târgu Mureș | 68.16 | 209 | 2 | 122.4 | Renovatio DC, 50 kW 36% - 98% 76 minute | Lektri.co AC, 7.4 kW 59% - 76% 133 minute |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 48.35 | 100 | 3 | 94.28 | MOON DC, 25 kW 42% - 57% 36 minute MOON DC, 150 kW 57% - 82% 20 minute MOON DC, 25 kW 82% - 100% 44 minute | - |
ZIUA 8 Timișoara | 69.13 | 84 | 4 | 127.44 | Renovatio e-charge DC, 50 kW 46% - 75% 30 minute Enel X DC, 50 kW 33% - 63% 34 minute Enel X DC, 50 kW 61% - 84% 20 minute | Stație hotel AC, 11 kW 84% - 100% Peste noapte |
ZIUA 9 Sibiu | 18.82 | 59 | 2 | 33.98 | MOON DC, 75 kW 65% - 81% 14 minute | MOON AC, 22 kW 59% - 65% 45 minute |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | TOTAL | |||
410.16 | 793 + 1 x noapte | 17 | 776 |