Opel Mokka-e: Consum, Autonomie reală, Cost încărcare

Opel Mokka s-a transformat într-un SUV mult mai atrăgător și are și versiune electrică: Mokka-e. Avem raport complet despre autonomia reală, consumul înregistrat și timpul petrecut la stații de încărcare.

Opel Mokka-e, unul dintre cele mai accesibile SUV-uri electrice de oraș, a făcut parte din road trip-ul ROCHARGE by Vitesco Technologies. Modelul prezentat în toamna anului trecut aduce în fața publicului un design complet nou. Uită tot ce știai despre look-ul lui Mokka, pentru că generația actuală este diferită. Și e aproape imposibil s-o ignori.

Pe lângă noua filozofie de design introdusă de nemți, Mokka aduce și o serie de schimbări la interior. Constructorul din Russelsheim promite viitorilor clienți un model echipat cu tehnologii moderne, dar și un SUV gata să întoarcă priviri în orașele suprapopulate cu modele cu caroserii de acest fel.

Îmi place cum arată noul Mokka-e. Nu m-am sfiit s-o zic nici după ce am mers cu el în ziua dedicată din ROCHARGE by Vitesco Technologies. În partea frontală, grila Vizor dintre farurile LED și noua siglă Blitz sunt elementele care atrag privirile, iar caroseria în două nuanțe și spatele ușor bombat completează aspectul fresh al SUV-ului Opel.

Noul Mokka se îndepărtează puțin de conceptul primei generații, iar asta nu se referă doar la existența unei versiuni electrice în gamă, pe lângă cele cu motoare convenționale, dar și la renunțarea la tracțiunea integrală opțională. Însă modelul compensează cu un design excepțional, mult mai reușit decât al generației precedente. Mai important, arată a Opel, ceea ce îl diferențiază și de frații săi de platformă din PSA, cum ar fi Peugeot 2008 sau celălalt model al grupului prezent în #ROCHARGE by Vitesco Technologies, Citroën ë-C4.

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear.

Spuneam că și interiorul s-a transformat. Odată cu Mokka, Opel a introdus Pure Panel, un nou concept în ceea ce privește planșa de bord. Ai în față un instrumentar digital și un ecran central orientat către șofer, ambele integrate sub același element al planșei. Spre deosebire de alți producători, Opel continuă să ofere la nivelul habitaclului și butoane fizice. Să le apeși cu încredere, nu să cauți funcții prin meniul sistemului de infotainment.

La interior, Mokka-e propune materiale moi și o ambianță elegantă, mai ales în cazul unei versiuni bine echipată, iar cele două ecrane de mari dimensiuni aduc o infuzie de tehnologie bine-primită la un model full-electric.

Dragoș Craiovan, jurnalist MotorOne.ro și Adevărul Auto.

La interior, Pure Panel-ul ce ține loc de planșă de bord oferă o grafică clară, iar pe display-ul central integrarea Apple CarPlay este excelentă.

Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert.

Interiorul ar mai avea loc de îmbunătățiri pe partea de calitate – a asamblării în special, dar și a calității materialelor în unele locuri. S-a compensat în schimb cu un instrumentar de bord digital foarte clar și prietenos când vine vorba de livrarea informațiilor. Ce vreau să spun este că dacă mă întrebați pe mine, Mokka-e are cel mai mult sens în gama Opel, pur și simplu pentru că se prezintă ca un tot unitar și toate elementele – design, interior, tehnologie și modalitate de propulsie – sunt piese ale aceluiași puzzle.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro.

Opel Mokka-e primește pachetul standard de electrificare al grupului Stellantis: un motor electric cu 136 de cai putere și o baterie cu o capacitate netă de 44 kWh.

Versiunea electrică a noului Opel Mokka împarte platforma tehnică cu Citroën ë-C4, folosind același motor de 136 CP și bateria de 45 kWh (capacitate netă). Însă, caracterul celor două mașini este cât se poate de diferit. Dacă Citroën pune accent pe confortul absolut, Mokka-e oferă o suspensie cu o setare mult mai fermă. Caracterul dinamic este mai pronunțat, iar consumul de energie este o idee mai mare față de Citroën.

Dragoș Băltățeanu.

Dacă-l judeci ca pe o mașină de oraș, e perfect. Dacă vrei să-l folosești la toate, te vei găsi în situația în care autonomia ar putea să ți se pară redusă, iar portbagajul prea puțin încăpător.

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.

Raport Opel Mokka-e: consum, autonomie reală și costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE RULARE

BATERIE UTILIZATĂ

(procent)

CONSUM EFECTIV

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ZIUA 1

București
Focșani

245

URBAN

30-40-50
km/h

EXTRAURBAN

80-90-100
km/h

AUTOSTRADĂ

110-120-130-140
km/h

87

40.02

16.33

281.7

ZIUA 2

Focșani
Iași

241

89

40.94

16.99

270.7

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

142

58

26.68

18.78

244.9

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

194

62

28.52

14.7

312.9

ZIUA 5

Tg Mureș
Oradea

280

110

50.6

18.07

254.6

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

194

83

38.18

19.68

233.7

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

301

142

65.32

21.7

212

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

297

88

40.48

13.63

337.5

TOTAL

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1894

719

330.74

17.46

269.5

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

NUMĂR ÎNCĂRCĂRI

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ZIUA 1

București
Focșani

29.23

92

1

59.6

-

MOL Plugee

AC, 22 kW

19% - 81%

92 minute

ZIUA 2 

Focșani
Iași

54

74

2

101.6

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

28% - 80%

30 minute

Stație hotel

DC, 50 kW

36% - 96%

45 minute

-

ZIUA 3

Iași
Piatra Neamț

38.5

72

1

-

Stație hotel

DC, 50 kW

37% - 99%

72 minute

-

ZIUA 4

Piatra Neamț
Târgu Mureș

27.7

46

1

54

MOL Plugee

DC, 50 kW

36% - 95%

46 minute

-

ZIUA 5

Târgu Mureș
Oradea

57

35

3

42.57

EV Mag

DC, 40 kW

33% - 48%

13 minute

MOON

DC, 75 kW

48% - 84%

22 minute

Stație hotel

AC, 7.4 kW

34% - 100%

Peste noapte

ZIUA 6

Pauză

ZIUA 7

Oradea
Timișoara

43

78

1

76.97

Enel X

DC, 50 kW

15% - 99%

78 minute

-

ZIUA 8

Timișoara
Sibiu

66.61

66

2

67

Renovatio

e-charge

DC, 50 kW

22% - 99%

66 minute

Stație hotel

AC, 11 kW

30% - 100%

Peste noapte

ZIUA 9

Sibiu
Brașov
București

25.1

102

2

46.55

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

56% - 100%

60 minute

MOL Plugee

AC, 22 kW

92% - 98%

42 minute

TOTAL

TOTAL

TOTAL

TOTAL

341.14

565 +
2 x noapte

13

448.29

Fișa mașinii din ROCHARGE