Opel Mokka-e, unul dintre cele mai accesibile SUV-uri electrice de oraș, a făcut parte din road trip-ul ROCHARGE by Vitesco Technologies. Modelul prezentat în toamna anului trecut aduce în fața publicului un design complet nou. Uită tot ce știai despre look-ul lui Mokka, pentru că generația actuală este diferită. Și e aproape imposibil s-o ignori.
Pe lângă noua filozofie de design introdusă de nemți, Mokka aduce și o serie de schimbări la interior. Constructorul din Russelsheim promite viitorilor clienți un model echipat cu tehnologii moderne, dar și un SUV gata să întoarcă priviri în orașele suprapopulate cu modele cu caroserii de acest fel.
Îmi place cum arată noul Mokka-e. Nu m-am sfiit s-o zic nici după ce am mers cu el în ziua dedicată din ROCHARGE by Vitesco Technologies. În partea frontală, grila Vizor dintre farurile LED și noua siglă Blitz sunt elementele care atrag privirile, iar caroseria în două nuanțe și spatele ușor bombat completează aspectul fresh al SUV-ului Opel.
Noul Mokka se îndepărtează puțin de conceptul primei generații, iar asta nu se referă doar la existența unei versiuni electrice în gamă, pe lângă cele cu motoare convenționale, dar și la renunțarea la tracțiunea integrală opțională. Însă modelul compensează cu un design excepțional, mult mai reușit decât al generației precedente. Mai important, arată a Opel, ceea ce îl diferențiază și de frații săi de platformă din PSA, cum ar fi Peugeot 2008 sau celălalt model al grupului prezent în #ROCHARGE by Vitesco Technologies, Citroën ë-C4.
Dan Scarlat, jurnalist Top Gear.
Spuneam că și interiorul s-a transformat. Odată cu Mokka, Opel a introdus Pure Panel, un nou concept în ceea ce privește planșa de bord. Ai în față un instrumentar digital și un ecran central orientat către șofer, ambele integrate sub același element al planșei. Spre deosebire de alți producători, Opel continuă să ofere la nivelul habitaclului și butoane fizice. Să le apeși cu încredere, nu să cauți funcții prin meniul sistemului de infotainment.
La interior, Mokka-e propune materiale moi și o ambianță elegantă, mai ales în cazul unei versiuni bine echipată, iar cele două ecrane de mari dimensiuni aduc o infuzie de tehnologie bine-primită la un model full-electric.
Dragoș Craiovan, jurnalist MotorOne.ro și Adevărul Auto.
La interior, Pure Panel-ul ce ține loc de planșă de bord oferă o grafică clară, iar pe display-ul central integrarea Apple CarPlay este excelentă.
Dragoș Băltățeanu, jurnalist Autoexpert.
Interiorul ar mai avea loc de îmbunătățiri pe partea de calitate – a asamblării în special, dar și a calității materialelor în unele locuri. S-a compensat în schimb cu un instrumentar de bord digital foarte clar și prietenos când vine vorba de livrarea informațiilor. Ce vreau să spun este că dacă mă întrebați pe mine, Mokka-e are cel mai mult sens în gama Opel, pur și simplu pentru că se prezintă ca un tot unitar și toate elementele – design, interior, tehnologie și modalitate de propulsie – sunt piese ale aceluiași puzzle.
Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro.
Opel Mokka-e primește pachetul standard de electrificare al grupului Stellantis: un motor electric cu 136 de cai putere și o baterie cu o capacitate netă de 44 kWh.
Versiunea electrică a noului Opel Mokka împarte platforma tehnică cu Citroën ë-C4, folosind același motor de 136 CP și bateria de 45 kWh (capacitate netă). Însă, caracterul celor două mașini este cât se poate de diferit. Dacă Citroën pune accent pe confortul absolut, Mokka-e oferă o suspensie cu o setare mult mai fermă. Caracterul dinamic este mai pronunțat, iar consumul de energie este o idee mai mare față de Citroën.
Dragoș Băltățeanu.
Dacă-l judeci ca pe o mașină de oraș, e perfect. Dacă vrei să-l folosești la toate, te vei găsi în situația în care autonomia ar putea să ți se pară redusă, iar portbagajul prea puțin încăpător.
Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro.
Raport Opel Mokka-e: consum, autonomie reală și costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | |||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE RULARE | BATERIE UTILIZATĂ (procent) | CONSUM EFECTIV (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ZIUA 1 București | 245 | URBAN 30-40-50 EXTRAURBAN 80-90-100 AUTOSTRADĂ 110-120-130-140 | 87 | 40.02 | 16.33 | 281.7 |
ZIUA 2 Focșani | 241 | 89 | 40.94 | 16.99 | 270.7 | |
ZIUA 3 Iași | 142 | 58 | 26.68 | 18.78 | 244.9 | |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 194 | 62 | 28.52 | 14.7 | 312.9 | |
ZIUA 5 Tg Mureș | 280 | 110 | 50.6 | 18.07 | 254.6 | |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 194 | 83 | 38.18 | 19.68 | 233.7 | |
ZIUA 8 Timișoara | 301 | 142 | 65.32 | 21.7 | 212 | |
ZIUA 9 Sibiu | 297 | 88 | 40.48 | 13.63 | 337.5 | |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1894 | 719 | 330.74 | 17.46 | 269.5 | ||
ÎNCĂRCARE | ||||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | NUMĂR ÎNCĂRCĂRI | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ZIUA 1 București | 29.23 | 92 | 1 | 59.6 | - | MOL Plugee AC, 22 kW 19% - 81% 92 minute |
ZIUA 2 Focșani | 54 | 74 | 2 | 101.6 | Renovatio DC, 50 kW 28% - 80% 30 minute Stație hotel DC, 50 kW 36% - 96% 45 minute | - |
ZIUA 3 Iași | 38.5 | 72 | 1 | - | Stație hotel DC, 50 kW 37% - 99% 72 minute | - |
ZIUA 4 Piatra Neamț | 27.7 | 46 | 1 | 54 | MOL Plugee DC, 50 kW 36% - 95% 46 minute | - |
ZIUA 5 Târgu Mureș | 57 | 35 | 3 | 42.57 | EV Mag DC, 40 kW 33% - 48% 13 minute MOON DC, 75 kW 48% - 84% 22 minute | Stație hotel AC, 7.4 kW 34% - 100% Peste noapte |
ZIUA 6 Pauză | ||||||
ZIUA 7 Oradea | 43 | 78 | 1 | 76.97 | Enel X DC, 50 kW 15% - 99% 78 minute | - |
ZIUA 8 Timișoara | 66.61 | 66 | 2 | 67 | Renovatio e-charge DC, 50 kW 22% - 99% 66 minute | Stație hotel AC, 11 kW 30% - 100% Peste noapte |
ZIUA 9 Sibiu | 25.1 | 102 | 2 | 46.55 | Renovatio DC, 50 kW 56% - 100% 60 minute | MOL Plugee AC, 22 kW 92% - 98% 42 minute |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | TOTAL | |||
341.14 | 565 + | 13 | 448.29 |