Industria auto generează circa 14% din Produsul Intern Brut al României și asigură aproximativ 26% din valoarea anuală a exporturilor. Cifrele sunt impresionante mai ales dacă luăm în calcul că România are doar două uzine de mașini – Dacia la Mioveni și Ford la Craiova. De altfel, strict la acest capitol, țara noastră este surclasată de numeroase alte state europene, inclusiv din partea centrală a continentului, cum ar fi Cehia, Slovacia sau Ungaria.
Totuși, într-o anumită măsură, România compensează numărul scăzut de constructori auto prin prezența semnificativă a producătorilor de componente auto. Aici intervine însă de cele mai multe ori o problemă de percepție: dacă aproape orice locuitor al țării știe că la Mioveni și Craiova se produc mașini, fabricile de componente de pe teritoriul țării sunt în mare parte necunoscute publicului larg.
În general, aceste unități de producție sunt “vedete” doar pe plan local, mai ales că asigură o bună parte dintre locurile de muncă ale comunităților în care își desfășoară activitatea.
Printre producătorii de componente auto cu o puternică prezență la nivel local în România se numără și Continental. iar producătorul german împlinește 150 de ani de existență, în contextul în care a fost fondat în 1871.
Pentru a sărbători așa cum se cuvine această vârstă venerabilă, am decis să vă arătăm tabloul prezenței Continental în România printr-o serie de reportaje la unitățile de producție și centrele de cercetare pe care compania germană le are în țara noastră. Vom afla astfel ce produce Continental în țara noastră.
Pe scurt, Made in Romania by Continental.
Continental în România
Vom începe călătoria noastră la Iași, acolo unde inginerii români de la centrul de cercetare dezvoltă produse și tehnologii pentru industria auto, cu accent pe securitate cibernetică și sisteme autonome. Vom continua cu unitatea de producție din Carei, unde se produc componente precum furtunuri din cauciuc și furtunuri pentru inducția aerului.
La Timișoara vom avea un pitstop ceva mai lung, întrucât aici Continental are un centru de cercetare și dezvoltare și trei fabrici: una de anvelope, una de componente electronice și ContiTech, unde se produc curele de motor și conducte pentru sistemele de încălzire și de răcire ale mașinilor. Iar aventura se va încheia la Sibiu, unde Continental produce unități electronice de control, inclusiv sisteme inteligente de frânare sau sisteme autonome.
Ca să împăcăm producția de mașini și producția de componente, la cele 6 unități de producție Continental de pe plan local vom ajunge cu mașini Made in Romania (Dacia Duster și Ford Puma ST) sau care au cel puțin o componentă realizată de Continental în țara noastră (Volkswagen ID.4 GTX, BMW M550i xDrive și Renault Koleos). Iar în cele 5 mașini se vor afla jurnaliști de la unele dintre cele mai importante publicații auto din România:
- Alin Ionescu / Mașinistul, Auto Motor și Sport
- Dan Scarlat / Top Gear România
- Dragoș Băltățeanu / AutoExpert, Auto Test
- Radu Gurămultă / EcoWheels, turbomag.ro
- Tudor Rus / doualocuri.ro
- Adrian Mitrea / 0-100.ro, Hotnews
- Robert Stan / LifeNews
- Răzvan Baciu / Tech Blogger, razvanbb.ro
- Cornel Șocariciu / Autocritica.ro
- Andrei Știrbu / Autocritica.ro
Pe parcursul acestei săptămâni vom ajunge la unitățile de producție și centrele de cercetare Continental și vom publica pe Autocritica reportaje de la fiecare dintre acestea. În plus, impresii despre activitățile derulate de Continental în țara noastră vei putea citi și în publicațiile reprezentate de jurnaliștii auto care ne însoțesc în acest media trip.
De asemenea, poți urmări activitatea din cadrul acestui road trip și pe conturile personale ale jurnaliștilor de pe rețelele sociale prin intermediului hashtag-ului #MadeInRomania by Continental.