Kuga era, până la apariția fulgerătoare a „olteanului” Puma, cel mai important model SUV pentru gama europeană Ford. Ajuns la a treia generație, Ford Kuga este unul dintre modelele preferate ale europenilor, concurând de la egal la egal cu modele ca Volkswagen Tiguan sau Peugeot 3008. Odată cu a treia generație, Ford a diversificat oferta de versiuni de motorizare, oferând motorizări benzină și diesel mild-hybrid, dar și un plug-in hybrid.
Iar Ford Kuga Plug-in Hybrid va fi unul dintre modelele analizate în cadrul testului extins Cars & Roads by Michelin.
Cum a apărut Kuga?
Pentru mine, Ford Kuga este un model aparte. Pentru că am fost la lansarea regională a primei generații a acestui model, undeva în Croația, în 2008, pe o ploaie torențială. De altfel, am mers, de-a lungul timpului, cu toate cele trei generații pe care Ford le-a comercializat în Europa.
Ford Kuga a fost răspunsul celor de la Ford atunci când piața europeană a început să prindă drag de SUV-urile compacte. Prima generație a modelului Kuga împărțea platforma cu cea a modelului Focus de a doua generație. Cele două modele își împrumutau și interiorul, dar și o parte din motorizări. După prezentarea de la Salonului Auto de la Frankfurt din 2007, lansarea comercială a avut loc în a doua parte a anului 2008, iar modelul de serie era produs la uzina Ford din Saarlouis, Germania. Publicul european aprecia motorizările 2.0 TDCI de 136 și 163 CP, dar și puternicul motorul pe benzină de 2.5 litri cu cinci cilindri de 200 CP.
Începând cu a doua generație, conceptul s-a schimbat. A doua iterație a SUV-ului Kuga a fost dezvoltată de Ford of Europe conform noii strategii One Ford, care prevedea un singur design pentru fiecare model vândut global. Ford Kuga 2 avea să fie comercializat și în Statele Unite ale Amercii, sub denumirea comercială Ford Escape. Gama de motorizări conținea propulsoare turbo pe benzină de 1.5 litri, 1.6 litri și 2.0 litri, dar și motorizări diesel bazate pe unitatea 2.0 TDCI.
La vremuri noi, design proaspăt
Ajungem și la modelul nostru. A treia generație Ford Kuga a debutat în aprilie 2019, cu un design complet nou și cu linii fluide. Spre deosebire de generația anterioară, care avea unghiuri ceva mai ascuțite, actuala generație se inspiră din linia de design impusă de modelul compact Focus. Privită de la depărtare, noua Kuga pare un hatchback mai mare, iar stilul i se potrivește. Partea frontală este dominată de grila amplă, iar blocurile optice sunt amplasate mai sus, încadrând sigla Ford. Capota este mai lungă, unghiul de înclinare al lunetei este mai ascuțit, iar linia plafonului a fost coborâtă.
Designul este gândit în stilul internațional al mărcii Ford, pentru a fi potrivit pe orice piață pe care Kuga este comercializată.
Noul model Kuga este primul SUV Ford produs pe platforma globală C2, aceeași arhitectură utilizată de americani pentru Focus. Noua platformă este mai ușoară dar, totodată, a fost proiectată pentru rezultate mai bune la impact. Rigiditatea a crescut cu 10%, lucru care se traduce și printr-un comportament dinamic mai bun.
Față de generația anterioară, dimensiunile au crescut, Kuga fiind acum mai lungă cu 89 mm, mai lată cu 44 mm, iar ampatementul este mai mare cu 20 mm. Asta înseamă mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje. Pentru ca pasagerii din spate să aibă mai mult loc la picioare, bancheta poate culisa. Dacă avem nevoie de mai mult spațiu în portbagaj, culisarea banchetei aduce un plus de 67 litri.
În mod normal, portbagajul versiunii Kuga PHEV are 411 litri.
Versiuni diferite, caractere diferite
Ford oferă mai multe linii de echipare pentru modelele sale, permițând astfel clienților să alegă stilul care li se potrivește mai bine. Acest lucru este valabil și pentru Ford Kuga, clienții putând alege între versiunile Titanium, ST-Line și Vignale.
Ford Kuga Titanium folosește jante de 17 inchi (opțional, Ford oferă jante cu diametrul de până la 19 inchi), lumini de zi cu LED și accesorii exterioare vopsite în culoarea caroseriei. Pentru echiparea ST-Line (care va participa în road trip-ul Cars & Roads by Michelin) se prezintă cu un look sportiv subliniat prin accesorii din gama Ford Performance. Grila frontală, scutul, difuzorul spate și barele longitudinale de pe plafon sunt finisate în negru. Există un eleron aerodinamic, iar jantele din aliaj au diametrul de 18 inchi. Pentru interiorul acestei versiuni, Ford a pregătit scaune cu suport lateral îmbunătățit, cusături de culoare roșie pentru tapițeri, pedale sport și volan cu logo-ul ST-Line.
Pentru cei care preferă un look premium, Ford oferă și Kuga Vignale cu ornamente speciale de caroserie, spoilere față și spate cu design restilizat, jante cu diametrul de 18 inchi, o grilă modificată cu elemente cromate și țevi de evacuare duble. Interiorul este finisat în piele Windsor.
Un SUV, toate sistemele de propulsie
Pentru noua generație Kuga, Ford și-a propus să ofere câte o versiune pentru orice potențial client. Cu excepția versiunilor electrice. La lansarea din 2019, Kuga avea în gamă motorizări pe benzină, un mild-hybrid diesel, versiune full-hybrid clasic și plug-in hybrid. Astăzi, gama a fost simplificată. Ford a renunțat la motorizarea diesel mild-hybrid din oferta SUV-ului compact și oferă exclusiv propulsoare pe benzină, full-hybrid și plug-in hybrid.
Pentru cei care preferă propulsoarele clasice, Kuga poate fi configurată cu motorul 1.5 turbo EcoBoost de 150 CP. Alternativa este motorizarea de 2.5 litri cu sistem hibrid clasic ce oferă 190 CP.
Versiunea de top este Kuga Plug-in Hybrid, care folosește același motor cu patru cilindri de 2.5 litri alături de un motor electric pentru un total de 225 CP. Sistemul mai utilizează o baterie Li-Ion de 14.4 kWh, iar autonomia în mod electric este de 64 kilometri. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată CVT, comandată prin intermediul unui selector rotativ.
În Cars & Roads by Michelin vom avea alături de noi un exemplar Ford Kuga PHEV în echipare ST-Line X. Modelul poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 9,2 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 200 km/oră.
Interior
Kuga dispune de noul stil de interior pe care Ford l-a împrumutat de la Focus și Puma. Planșa de bord este complet digitală, având în spate un ecran de 12,3 inchi, iar pe consola centrală avem un ecran tactil flotant cu diagonala de 8 inchi. Kuga dispune de sistemul multimedia SYNC 3, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Pentru un sunet impresionant, Ford mizează pe sistemul audio B&O Sound cu 10 incinte acustice și o putere de 575 W. Kuga mai dispune de hayon electric, cârlig de remorcare retractabil și un pachet complet de sisteme de siguranță: sistem de asistență pre-coliziune cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, sistem pentru păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, funcție pentru recunoașterea semnelor de circulație și un asistent pentru menținerea vehiculului pe banda de rulare.
Prețurile pentru noua generație Kuga încep de la 30.850 euro pentru versiunea de bază Titanium cu motorizare pe benzină de 1.5 litri. Pentru o Kuga cu alimentare la priză, va trebui să scoatem din buzunar 41.890 euro.