Suzuki Vitara Strong Hybrid: raport după 2.000 de kilometri

Suzuki doar ce a pășit în lumea modelelor hibride 100%. Mai întâi pe baza parteneriatului cu Toyota, iar acum, de unul singur. Primul rezultat independent se numește Vitara Strong Hybrid, iar noi l-am condus timp de 9 zile în road tripul Cars & Roads by Michelin. Iată cum s-a comportat SUV-ul japonez în mâinile celor 14 jurnaliști auto și invitați după 2.000 de kilometri prin România.

Suzuki Vitara e un nume puternic în lumea SUV-urilor subcompacte. Prima apariție europeană a modelului japonez datează de la 1988, iar generație după generație, Vitara a reușit să cucerească publicului din regiune. În mare, calitățile în off-road l-au făcut cunoscut, însă de câțiva ani, Vitara nu se mai adresează doar celor care vor neapărat să bată drumurile forestiere, ci și celor care stau mai mult pe asfaltul orașelor.

Mai mult, actualul Vitara se află pe piață încă din 2015, iar de-a lungul anilor a primit mici îmbunătățiri cât să reziste concurenței. Poate cea mai importantă noutate în gama Vitara o reprezintă introducerea unei versiuni full-hybrid.

De ani buni, Suzuki are în ofertă motorizări mild-hybrid pentru modelele sale, însă electrificarea adevărată a început recent. Mai întâi cu ajutorul Toyota – așa s-au născut Across și Swace – iar acum, pe cont propriu, Vitara fiind primul produs full-hybrid pe care japonezii l-au proiectat pe baza know-howului intern.

Și cum Cars & Roads by Michelin a fost despre SUV-uri hibride, din caravana prezentă n-a lipsit Vitara Strong Hyrbid – denumirea comercială sub care vei găsi SUV-ul japonez în showroom-uri.

Clasicul nu dă greș

E greu să-l confunzi pe Vitara. Nu, serios, n-ai nicio scuză să nu-l recunoști cu ușurință, mai ales că designerii au ales să folosească liniile care au consacrat modelul japonez.

Iar Vitara nu excelează la capitolul senzualitate. Bine, nici nu cred că și-a dorit asta vreodată, mai ales că SUV-ul nipon a fost proiectat să-ți ofere alte satisfacții.

Suzuki Vitara este un SUV care ia foarte în serios latura de “utility”. Nefiind deci cel mai glam sau sofisticat SUV din această ediție Cars & Roads, s-a dovedit totuși foarte confortabil și ușor de condus.

Laura Antonov, blogger.

Mie îmi place să spun despre Vitara că e o mașină corectă.

Suzuki Vitara e unul dintre acele SUV-uri oneste pe care îl văd în garajele celor care nu sunt mofturoși. Nu e o mașină care să te dea pe spate cu dinamica sau performanțele ei. Rolul ei e să te ducă din A în B, iar uneori, acel B poate fi și prin zone mai puțin bătătorite. Că doar de-aia e unul dintre puținele SUV-uri mici cu tracțiune integrală în ofertă.

Cornel Șocariciu.

Durabil

Vitara a fost gândit să-ți fie alături pentru mult timp. Și cum prețul de achiziție e în partea accesibilă a tabloului, asta înseamnă că materialele folosite la interior nu sunt cele mai prietenoase. Dar scopul lor e să reziste. Cred că era și o reclamă la TV cu sloganul ăsta.

Vitara e un SUV pentru conservatori, pentru șoferii care vor o mașină construită solid, de care să nu îți fie milă când mergi pe drumuri accidentate sau când cari bagaje masive. E o mașină fără mofturi: plasticul tare de pe portiere, detaliile lucioase de pe bord, specifice anilor 2000, sau interfața simplistă a sistemului multimedia nu sunt motivele pentru care alegi Suzuki Vitara Strong Hybrid. 

Cristiana Oprea, blogger cristianaoprea.ro.

Și deși Suzuki nu pune accent neapărat pe elemente moderne, SUV-ul are câteva accesorii care să te aducă în lumea auto recentă. Spre exemplu, o trapă mare de tot, Apple CarPlay/Android Auto, scaune încălzite și chiar și un sistem cruise control adaptiv.

Mi-a mai plăcut tare de tot trapa de lungimea plafonului. Când am intrat pe autostradă, am deschis-o pe toată, am lăsat sistemul Adaptive Cruise Control să-și facă treaba, mi-am conectat Androidul la sistemul mașinii ca să ascult muzica mea și m-am bucurat de drum ca de o zi la plajă. 

Mihai Vasilescu, blogger .

Hibridul atipic

Mulți constructori care au în ofertă modele hibride folosesc sisteme care lucrează la tensiuni mari. Nu și cel folosit de Suzuki.

Hibridul de pe Vitara are la bază un motor aspirat pe benzină de 1,5 litri și un motor electric de 33 CP și 60 Nm. Acesta din urmă este, de fapt, un MGU (motor/generator electric), iar pentru alimentarea lui, inginerii au integrat o baterie Li-Ion de 0,84 kWh. Și spre deosebire de restul sistemelor actuale din piață, tensiunea de operare este de 140V – în condițiile în care hibrizii mărcilor concurente urcă la peste 300 de volți.

Doar că majoritatea utilizatorilor e mai interesată de cum se comportă hibridul Suzuki și cât consumă, și mai puțin de partea tehnică.

Nu e cel mai arătos, nu e cel mai rapid, cel mai dichisit și nici cel mai tehnologizat SUV hibrid din tur. Cu toate astea, Suzuki Vitara Strong Hybrid este un specialist al frugalității. Ca un copil care refuză fandosit lingurița cu piureul de legume, Vitara se încăpățânează să bea din rezervorul cu benzină. Și în cele mai multe situații, știe să te transporte confortabil chiar și pe drumuri de calitate îndoielnică. 

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro.

În cazul nostru, adică full hybrid, avem în față un model care încearcă să implementeze accesibilitatea financiară și către acest tip de automobil. Puterea maximă nu impresionează, nici comportamentul dinamic, dar senzația este că avem un vehicul care te educă pe tine, șoferul/proprietarul. Te vei da după ea în exploatare, chiar dacă va fi necesară o mică perioadă de adaptare, însă apoi se poate dovedi un autoturism care asigură o conviețuire chibzuită. Și să nu uităm esențialul: nu găsești la orice pas un hibrid „full” care să poată fi achiziționat începând cu sub 24.000 euro, fără bonusuri guvernamentale. Pentru unii poate cântări decisiv în alegere.

Radu Gurămultă, jurnalist TurboMag.ro și EcoWheels.

Și tot ansamblul hibrid îndeamnă la calm. Trebuie să te obișnuiești cu modul docil în care transmisia funcționează și reacționează. Dar dacă te educi în ritmul tihnit al SUV-ului hibrid, atunci s-ar putea să ai o surpriză. Mai ales când citești consumul. 

Cornel Șocariciu.

Numitorul comun

Îți spuneam că Vitara e un SUV onest. Nu-i pentru mofturoși. Iar lucrurile astea se reflectă în preț. Cel mai accesibil Vitara cu motorizare convențională are un preț de pornire de 18.000 de euro, iar dacă vrei neapărat un hibrid, calculele încep de la 23.810 euro. Asta fără să scot din valoarea finală bonusurile pe care le poți obține prin programul Rabla Plus. Iar în acest segment de preț, aerul e rarefiat.

Pe scurt, dacă vrei să-ți iei Suzuki Vitara pentru putere, adrenalină și senzații strong, ai nimerit mașina greșită. Dar dacă vrei un hibrid cinstit, accesibil, cu dotări peste medie, s-ar putea să fi nimerit jackpot-ul.

Mihai Vasilescu.

Este cel mai mic și cel mai ieftin model din tur. De fapt, acest Suzuki Vitara este unul dintre cele mai ieftine SUV-uri hibride de pe piață – și, atenție, vorbim de hibride veritabile, nu de cele “mild”. De altfel, japonezii îl și numesc “Strong Hybrid”, ceea ce mă face să mă întreb: oare or avea în plan și un “light hybrid” (orice ar însemna asta), sau rămân doar cu meniuri medii și mari?

Dan Scarlat, jurnalist Top Gear.

Cât consumă?

Peste 2000 de kilometri în care cei 14 jurnaliști și invitați au condus în stiluri diferite. Traseul a variat de la drumuri virajate prin trecători montane, până la autostrăzi și drumuri naționale sau județene. La final, consumul mediu mixt afișat de Vitara Stron Hybrid a fost de 6,6 litri/100 de kilometri.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Azuga (Lux Garden)7,6
Azuga – Colibița (Panoramic Colibița)6
Colibița – Teleac (Theodora Golf)6
Teleac – Scărița Belioara – Teleac7,3
Teleac – Sibiu – Teleac7,2
Teleac – Tălișoara (Castel Daniel)6,7
Tălișoara – Focșani (Beciul Domnesc)5,6
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,6
SUZUKI Vitara HEV – fișa mașinii din Cars & Roads by Michelin


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Autonom Lease
îți oferă acest SUZUKI VITARA HEV prin Leasing Operațional
501 de euro / lună*
*contract 5 ani. Include: 15.000 km/an, RCA, CASCO, Mentenanță, Anvelope, Asistență rutieră, Taxe, Costuri Administrative, Mașină de înlocuire în caz de incident