EV6 vine să reconfirme, dacă mai era nevoie, că la Kia s-au pus în documente Excel și-n prezentări video planuri mari și foarte mari. Iar acestea trec granița și în teritoriul electricelor.
Ca majoritatea producătorilor, Kia a cochetat cu electrificarea pas cu pas. În sensul că primele încercări s-au concretizat sub forma unor sisteme electrice (motor electric + baterie) instalate pe platforme deja existente, care deserveau și motorizări termice. Ca în cazul lui e-Niro, de exemplu, sau al lui e-Soul.
Cu EV6, Kia a trecut la o arhitectură (800 V) dedicată exclusiv propulsiei 100% electrice: E-GMP. Aceasta este deja prezentă și în gama Hyundai (prin Ioniq 5) și Genesis (prin GV60). Dar dincolo de ce se află pe dedesubt, Kia a reușit să facă din EV6 genul acela de mașină dorită de toți clienții: bună la toate.
SUV sau break?
Răspunsul cel mai bun ar fi o combinație între cele două tipuri de caroserie. Pe EV6 l-a desenat Karim Habib, ex-designer BMW (unde a desenat două generații Seria 7 și una de X6), împreună cu Jochen Paesen. Și din feedback-ul primit până acum, celor doi le-a ieșit abordarea stilistică.
În departamentul dimensiuni, EV6 stă în felul următor: 4.695 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.550 mm înălțime. Cum ampatamentul de 2.900 mm este destul de generos (similar celui oferit de un SUV mid-size), la fel se prezintă și spațiul dedicat picioarelor celor așezați pe bancheta din spate – 990 mm, conform literaturii Kia.
Din zona de concurenți, se pot aminti nume ca Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Skoda Enyaq sau Volkswagen ID.5.
Mai mult decât spațiu
Sigur, designerii Kia au avut grijă ca interiorul lui EV6 să fie foarte spațios. În mod normal, portbagajul are un volum de 520 l, dar prin rabatarea banchetei capacitatea de încărcare crește la aproximativ 1.300 l. Există și un frunk, sub capotă: acesta oferă 52 l în configurație cu două roți motrice sau 20 l pentru modelele cu tracțiune integrală.
Când vorbeam mai sus de progresul realizat de Kia în ultimul deceniu, mă refeream și la felul în care se prezintă interioarele din gamă. În cazul lui EV6, vei găsi cu greu materiale slab calitative, deși pentru unii, bordul și tunelul median oferă prea mult plastic negru lucios. S-a mers pe minimalism și ergonomie a la Audi, ceea ce a rezultat într-un habitaclu aerisit și în același timp modern.
Apropo de modern, Kia EV6 nu duce lipsă de ecrane. Două la număr, mai exact, unul pentru instrumentarul de bord și unul pentru sistemul multimedia, unite în așa fel încât să formeze o singură suprafață continuă. Fiecare ecran măsoară 12,3 inci.
EV6 mai oferă și un sistem HUD (head-up display), un sistem audio Meridian cu 14 difuzoare, dar și funcții de siguranță precum Highway Driving Assist, Lane Following Assist, Smart Cruise Control cu funcție Curve Control, Blind-Spot View Monitor sau Blind-Spot Collision Avoidance Assist.
Electroni de tot felul
Pentru EV6, Kia oferă două baterii – de 77,4 kWh (long range) și de 58 kWh (standard range), în configurații cu unul sau două motoare electrice. Acestea se pot încărca la puteri de până la 220 kW, scenariu în care este nevoie de doar 18 minute pentru ca nivelul energiei să crească de la 10% la 80%.
Regele junglei în gamă este EV6 GT, echipat cu bateria de 77,4 kWh și două motoare electrice. Împreună, acestea produc 430 kW (585 CP) și 740 Nm. Kia EV6 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, spre o viteză maximă de 260 km/h.
Dacă un EV6 GT este totuși prea mult, bateria de 77,4 kWh mai este disponibilă într-o configurație cu două motoare electrice și 239 kW (325 CP) și 605 Nm. Mai mult, există și o versiune care aduce la un loc bateria de 77,4 kWh cu un motor electric (228 CP) montat pe puntea spate (RWD). Autonomia teoretică, în acest caz, este de 528 km.
Bateria mai mică, de 58 kWh, poate coexista într-un sistem cu două motoare electrice, pentru un total de 173 kW (235 CP), sau cu un singur motor electric cu 125 kW (170 CP).
Echipare
Modelul EV6 pe care-l vom avea alături de noi în ROCHARGE by Vitesco Technologies este un GT Line echipat cu bateria long-range de 77 kWh și un motor electric (cel de 228 CP), cu roți motrice spate. Autonomia comunicată de Kia pentru această versiune este de 528 km (WLTP), în contextul unui consum mediu de 16,5 kWh/100 km.
Prețul de pornire pentru această configurație este de 62.118 euro. De menționat și că mașina vine cu o serie de dotări opționale, precum vopseaua de caroserie Snow White Pearl (400 de euro), pachetul Asistență la Parcare (959 de euro), HUD cu realitate augmentată (1.175 de euro) și pachetul Încălzire (495 de euro).
Dacă luăm în calcul toate dotările opționale, prețul final al mașinii testate ajunge la 70.220 de euro (58.427 de euro cu programul Rabla Plus).
Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România