Volkswagen ID.5: SUV-coupé electric

Familia de modele electrice produse de Volkswagen crește de la an la an. Deja compactul ID.3 și SUV-ul ID.4 sunt cunoscute de toată lumea, iar în această ediție ROCHARGE by Vitesco Technologies vom face cunoștiință cu noul SUV-coupé ID.5

Cum faci un SUV electric cool? Îl faci SUV-coupé! Este răspunsul pe care Volkswagen l-a adăugat în familia sa de modele electrice. Alături de SUV-ul ID.4, avem acum elegantul ID.5, un SUV plonjat care adaugă un plus de stil.

Așadar, după Volkswagen ID.3 și ID.4, constructorul german a lansat al treilea model electric. Pentru prima dată, VW oferă un SUV-coupé electric construit pe platforma MEB. Noul ID.5 este strâns înrudit cu SUV-ul ID.4, atât la nivel de design, cât și tehnic. Diferența este dată de caroserie de tip crossover cu plafon plonjat. Un tip de caroserie care a devenit extrem de populară printre clienții de SUV-uri din lume.

Conceptul poate stârni confuzie, având în vedere că termenul de coupé se referă, în mod normal, la un automobil cu două portiere și patru locuri. În mod tradițional, coupé-ul era asociat cu automobilele sportive, elegane și luxoase.

Dar vremurile s-au schimbat radical. Suntem martori la finalul de carieră al motorului termic și începutul erei electrificării și, poate, al combustibililor alternativi. Schimbări se întâmplă de ani buni și în modul în care a evoluat caroseria mașinilor contemporane. De la cele câteva categorii clasice, astăzi avem o pleiadă de versiuni. SUV-ul este la putere, iar departamentele de marketing au inventat și conceptul de SUV-coupé. Născut inițial din modele cu motoare termice ca BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupé, acest concept a migrat acum și în zona SUV-urilor electrice.

Elektro SUV în variantă coupe

Volkswagen a îmbrățișat ideea și oferă acum modelul numit ID.5, tehnic identic cu ID.4, dar care iese în evidență printr-o caroserie mai zveltă, cu o lunetă înclinată. Dacă le punem unul lângă celălalt, ID.4 și ID.5 sunt virtual la fel. Diferențele sunt vizibile doar în partea din spate, unde ID.5 are plafonul coborât, ceea ce îl face mai aerodinamic. Tehnic, ID.5 este cu 15 mm mai lung și are un portbagaj ceva mai mare, cu 6 litri mai încăpător, totalul fiind de 549 de litri.

Volkswagen ID.5 nu este singurul SUV-coupé de pe piață. Are un frate premium la Audi, sub forma lui Q4 e-tron Sportback, model similar și din punct de vedere tehnic. În plus, în gama Skoda va apărea în scurt timp Enyaq Coupé, și el construit pe aceeași platformă.

Detaliile exterioare ale lui ID.5 este similar cu ale lui ID.4 și păstrează liniile futuriste ale familiei de modele electrice Volkswagen. Cu elemente simple, ID.5 își îndulcește prezența atunci când este privit din lateral. Linia plafonului ondulează și coboară accelerat spre partea din spate adăugând tușa specifică caroseriilor coupé. Datorită caroseriei diferite, SUV-ul german ID.5. are un coeficient aerodinamic Cx de 0.26. Iar ca dimensiuni exterioare, Volkswagen ID.5 are o lungime de 4599 mm, o lățime de 1852 mm, iar înălțimea măsoară 1613 mm. Ampatamentul modelului ID.5 măsoară 2766 mm.

Un motor, două motoare

Volkswagen ID.5 poate fi configurat în trei variante, numite Pro, Pro Performance și GTX. GTX este performerul gamei, având la dispoziție două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, 299 CP și tracțiune integrală. Performanțele ridicate vin însă cu o autonomie ceva mai mică. Versiunea de bază, Pro, are 174 CP și un singur motor electric, iar dacă vrem ceva mai mult, un soi de best of both worlds, avem varianta Pro Performance. Această versiune este cea care va fi alături de noi în ROCHARGE 2022 by Vitesco Technologies.

Volkswagen ID.5 Pro Performance folosește un singur motor electric, amplasat pe puntea spate. Acesta oferă 204 CP și un cuplu maxim de 310 Nm. Pentru alimentarea motorului electric cu energie electrică, ID.5 Pro Performance are amplasată în podea o baterie de 77 kWh capacitate netă (82 kWh capacitate brută) ce oferă o autonomie oficială de până la 534 kilometri.

Bateria de 77 kWh poate fi încărcată prin intermediul conectorului Combo CCS la stații rapide DC de până la 135 kW, unde o încărcare de la 5 la 80% durează 29 de minute. Pentru o încărcare AC, încărcătorul de la bord suportă maximum 11 kW, încărcarea completă durând 8 ore.

Puterea este livrată instant, cel de la volan având de ales dacă dorește să ruleze în modul D al cutiei de viteze sau B, ce permite recuperarea accelerată a energiei din decelare. În modul B, ID.5 poate fi controlat doar intermediul pedalei de accelerație. fără să fie nevoie de frână. Alte trei moduri, Eco, Normal sau Sport, pot fi selectate prin intermediul display-ului central. Eco pune accent, bineînțeles, pe economia de energie, accelerația fiind anesteziată, Normal este modul pentru uzul zilnic, iar Sport pentru momentele în care vrem maximum de performanțe de la SUV-ul coupe electric ID.5.

Smart car

La fel cum telefoanele inteligente ne-au schimbat viața și modul în care comunicăm, Volkswagen și-a propus să simplifice și să digitalizeze experiența auto. Cu un interior complet digital, ID.5 păstrează stilul interior lansat de modelele ID.3 și ID.4. Cel de la volan are două ecrane la dispoziție. Cel din fața sa oferă informații legate de deplasare, iar cel central este tactil și permite accesarea setărilor și a sistemelor disponibile. Sistemul multimedia a fost gândit ca meniul unui smartphone, ceea ce îl face extrem de intuitiv la utilizare. Volkswagen a păstrat și câteva butoane tactile pentru accesarea unor funcții principale ca sistemul de climatizare sau farurile mașinii.

Iar pentru a accesa mașina, nici nu trebuie să scoți cheia din buzunar. E suficient să de apropii de ID.5, pui mâna pe mânerul portierei, mașina se descuie automat, te instalezi la volan, pui piciorul pe pedala de frână și gata, totul e pregătit pentru a pleca. Nici măcar nu trebuie să apeși un buton de start. Selectezi D, B sau R și te pui în mișcare. La plecare e suficient să apeși butonul lateral P, frâna de parcare se activează, deschizi portiera și cobori. Simplu și eficient.

Prețurile pentru noul Volkswagen ID.5 încep de la 54.748 euro, fără bonusurile primite prin programul Rabla Plus. Pentru modelul ID.5 Pro Performace, cel care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies, prețul este de 56.492 euro, la care se mai adaugă o serie de opționale care pot fi consultate în fișa de mai jos. Prețul mașinii din tur este de 70.667 euro (58.873 euro cu Rabla Plus).


Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
BT Leasing

Mobilizat de
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România