Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron sunt primele produse premium construite pe platforma MEB a grupului Volkswagen. Practic, frații mai ferchezuiți ai modelelor Volkswagen ID.4 și ID.5. În cele 9 zile ale road tripului electric ROCHARGE by Vitesco Technologies, cei 16 jurnaliști și creatori de conținut au condus, pe rând, noul Q4 Sportback e-tron în varianta 50 quattro: două motoare electrice cu 299 CP și baterie de 77 kWh.
Pe parcursul celor 1.400 de kilometri rulați prin România am adunat date despre consumul și autonomia modelului german în condiții reale. În plus, cei care au condus modelul mărcii din Ingolstadt și-au spus impresiile și despre modul în care arată și se comportă SUV-ul coupé în diferite ipostaze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ETAPA 1 București Brașov | 184,3 | 2/5 | 37 | 20,1 | 383,1 |
ETAPA 2 Brașov o zi la Tg Mureș | 193,7 | 3/5 | 36,4 | 18,8 | 409,6 |
ETAPA 3 Tg. Mureș | 148,4 | 2/5 | 28,8 | 19,4 | 396,9 |
ETAPA 4 Sibiu | 174 | 3/5 | 37,6 | 21,6 | 356,5 |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 206,6 | 3/5 | 33,1 | 16,0 | 481,3 |
ETAPA 6 Oradea | 133,2 | 3/5 | 25 | 18,8 | 409,6 |
ETAPA 7 Arad | 137 | 3/5 | 23,6 | 17,2 | 447,7 |
ETAPA 8 Deva | 226,6 | 3/5 | 41,5 | 18,3 | 420,8 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1403,8 | 263 (kWh) | 18,7 (kWh/100 km) | 414,3 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ETAPA 1 București | 47 | Peste noapte | Gratuit Hotel Qosmo | - | Stație hotel AC, 11 kW Peste noapte |
ETAPA 2 Brașov | 36,6 | 50 | 66 | Enel X Way DC, 50 kW 54% - 99% 50 minute | - |
ETAPA 3 Tg. Mureș | - | - | - | - | - |
ETAPA 4 Sibiu | 75,4 | 65 | 22,4 | Renovatio DC, 25 kW 33% - 45% 25 minute | Stație hotel AC, 11 kW 16% - 93% Peste Noapte Stație hotel AC, 11 kW 92% - 100% 40 minute |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 39,4 | Peste noapte | 66,6 | - | Enel X Way (Stație Hotel) AC, 11 kW 50% - 100% |
ETAPA 7 Oradea | - | - | - | - | - |
ETAPA 8 Arad | 53 | Peste noapte | 106 | - | Renovatio (Stație hotel) AC, 11 kW 32% - 100% Peste noapte |
ETAPA 9 Deva | 37,6 | 39 | 93,6 | MOON DC, 150 kW 41% - 91% 39 minute | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
289 kWh | 154 minute + 4 overnight | 354,6 lei | 0.25 lei | 1.23 lei |
Impresiile celor care au condus Audi Q4 Sportback e-tron în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Cristiana Oprea – pilot de raliuri, cristianaoprea.ro
Turul #ROCHARGE by Vitesco Technologies a început pentru mine în ordinea firească a alfabetului, cu o figură familiară și prietenoasă: Audi Q4 Sportback e-tron a fost companionul meu din București spre Brașov. Pe virajele probei speciale Cheia-Babarunca, versiunea electrică a lui Q4 m-a convins că este alegerea perfectă pentru o familie tânără, care apreciază și își și permite un strop de sportivitate în viața cotidiană.
Pachetul edition one cu accesorii S Line și accente sportive la exterior fac echipă bună cu interiorul S Line din piele, cu trapa panoramică și liniile geometrice fresh care animează habitaclul. Interfața sistemului multimedia este intuitivă, așa cum deja ne-au obișnuit predecesorii lui Audi Q4, iar sistemul audio m-a impresionat prin calitatea și profunzimea sunetului. Q4 e o mașină spațioasă, suficient de puternică – 299 CP, 460 Nm și tracțiune integrală – și relativ economică la consum – media de 20.1 kWh/100 km obținută la finalul zilei îmi confirmă versatilitatea acestui SUV electric.
Laura Antonov – SheDrives.ro
Dacă ești în căutarea unei alternative premium pentru VW ID.4 sau Skoda Enyaq, răspunsul este Audi Q4 e-tron. Și dacă printre factorii de decizie în achiziția unei mașini este și designul, atunci mergi pe Audi Q4 Sportback e-tron, modelul pe care l-am testat în ziua a doua din ROCHARGE by Vitesco Technologies.
Și dacă tot am ajuns la el, atunci alege neapărat varianta cu baterie de 77 kWh, tracțiune integrală, 299 CP și cuplu de 460 Nm. Ca să fie premium, dar și fun în același timp. Autonomia afișată îți va menține starea de fun, cu peste 400 de km.
Audi Q4 Sportback e-tron este o combinație între SUV și coupé. Aș spune că e ca atunci când oscilezi între a te îmbrăca în rochie sau în jeansii favoriți și sfârșești prin a le pune pe amândouă… ai o oarecare eleganță, dar și o notă de excentricitate.
Și pentru că în afară de autonomie, consum și timpi de încărcare (date pe care o să le descoperi în fiecare zi în tabelele noastre), pentru mine spațiul în mașină este foarte important, îți spun că în Audi Q4 Sportback e-tron ai suficient loc atât în față, cât și în spate, iar în portbagajul de 535 de litri a încăput fără probleme chiar și valiza „dulap” care mă însoțește în acest road trip de 9 zile. Peste toate astea vei beneficia și de liniile atrăgătoare și sofisticate ale unui SUV-coupé, care vor atrage fără îndoială priviri.
Răzvan Baciu – razvanbb.ro
Cineva a luat un bolovan mare de material din ăla bun din care se construiesc mașinile, l-a luat la cioplit, i-a dat o formă elegantă, i-a implantat motor electric și a pus pe șosea o nălucă electrică, un monobloc închegat și silențios ce se strecoară în liniște prin trafic. E o mașină pe care am folosit-o câteva zile pe post de mașină curentă și mi-a plăcut foarte mult. Senzația aia că e făcută toată dintr-o singură bucată nu mi-o pot scoate din minte.
Adrian Mitrea – 0-100.ro
Mașinăria nemțească lovește din nou: precisă, eficientă, bine făcută, puternică, lipsită de culori, dar plină de suflet. Acesta este Audi Q4 Sportback e-tron. Diferențele dintre el și ID.5 sunt tot cam atâtea dintre un A4 și un Passat. Se simt originile comune, dar Audi are mai multă consistență.
Pe aproape 200 km parcurși am consumat 20 kWh/100 km, rulat preponderent pe autostradă, cu 130 km/h și vârfuri spre 150 km/h în depășiri. În acest context autonomia este de peste 350 km, iar dacă o conduci mai domol sigur treci de 450 km autonomie. Ce-ai putea să vrei mai mult? Tot ce-i pot să-i reproșez acestui Audi ține doar de gusturi (ale mele), în sensul că-i prea sobru, dar unii chiar asta caută.
Mihai Vasilescu – mihaivasilescublog.ro
Ieri am condus Audi Q4 Sportback e-tron, pe traseul Cluj-Napoca – Oradea. Eu, personal, pot să-i reproșez un singur lucru mașinii ăsteia: că nu e BMW-ul i4 M50 pe care abia aștept să-l conduc. În rest, nemții parcă au făcut-o special pentru a repara ce-au greșit la Volkswagen ID.5, care este mult prea plin de tehnologie.
În Audi Q4 Sportback e-tron nu mai sunt toate comenzile cu touchscreen, nemții le-au păstrat ca butoane tactile exact pe cele pe care le utilizezi cel mai des: geamuri, climatizare, d-astea. Lucru pentru care le-am mulțumit în gând, c-am putut și eu să mă concentrez la drum, nu la încercări de a-mi aminti de unde pornesc clima. E drept că vorbim și despre o mașină care este cu vreo 16.000 de euro mai scumpă decât Volkswagen ID.5, dar tind sa cred că nu de la comenzile tactile este diferența asta de preț.
În rest, n-am ce să-i reproșez unei mașini care a făcut 206 kilometri consumând doar 46% din baterie. Am plecat cu ea încărcată la 96% și când am parcat la Oradea mai aveam 50% baterie. După aritmetica mea precară asta ar însemna că cei 492 kilometri autonomie, declarați de producător, nu sunt foarte departe de adevărul din teren.
Pe scurt, până acum Audi Q4 Sportback e-tron e pe locul doi în topul meu personal, pe primul a rămas tot Megane E-Tech.
Cornel Șocariciu – Autocritica.ro
Fratele mai ferchezuit și mai sobru al lui ID.5, Audi Q4 Sportback e-tron, e bine închegat. Și în varianta cu două motoare electrice și 299 de cai-putere, se simte vijelios. Doar că, pe cât e de bine clădit, pe atât de rigid îl simți. Mai ales pe drumuri care n-am mai văzut asfalt proaspăt de un deceniu. Partea cu rigiditatea e bună atunci când în față ți se aștern viraje. Și n-am dus lipsă de ele pe traseul spre Deva.
În ceea ce privește interiorul, Audi merge pe lucrurile clasice: finisaje bune, mult piano black și o mulțime de funcții care acum sunt preluate de sistemul de infotainment. Asta ține de gusturile fiecăruia, deci e posibil ca unii chiar asta să caute de la viitoarea mașină. Eu unul, mi-aș fi dorit un pic mai multă culoare, mai ales că exterior îți spune că Audi a încercat un design orientat și spre publicul tânăr. Cât despre eficiență, pot să spun atât: consum de 17,2 kWh/100 de kilometri și autonomie reală de aproape 450 de kilometri. Practic, rețeta introdusă inițial de Volkswagen se extinde și ajunge acum și în păturile mărcilor premium ale grupului.
Alin Ionescu – Mașinistul
Q4 Sportback e-tron este fix ca o sticlă de apă minerală foarte scumpă. Pentru că are forme atent studiate și un aspect omogen, frumos și elegant, însă conținutul este incolor, inodor și insipid.
Știu, pare o descriere nedreptă pentru o mașină care costă 85.000 de euro și care poate atinge 100 km/h într-un timp mai mult decât respectabil de 6,2 secunde, însă acesta este stilul Audi – un lux rece și impersonal, un automobil care se achită de sarcini impecabil, fără a transmite însă nicio emoție.
Q4 Sportback e-tron împarte aceeași platformă cu ID.5-ul din tur. Și au chiar și aceeași capacitate a bateriei, de 77 kWh net. Însă asemănările se opresc aici, pentru că Audi-ul în versiunea 50 quattro are două motoare electrice și tracțiune integrală (adică un echivalent al versiunii ID.5 GTX).
Modelul teuton nu are deficiențe flagrante, însă nici nu strălucește în vreun fel. Autonomia reală este de circa 400 km, mașina se simte silențioasă și confortabilă, cei 299 CP oferă performanțe mai mult decât suficiente în orice situație, interiorul pare bine finisat, iar interfața multimedia este actuală și destul de ușor de folosit. Un pic de suflet dacă ar fi avut și el… pentru că de 85.000 de euro parcă te-ai aștepta să fii nu doar mulțumit, dar și fericit.
Robert Stan – lifenews.ro
Ruda mai înstărită a lui Volkswagen ID.5, model aflat și el in ROCHARGE 2022, are o cu totul altă abordare în privința designului. Audi Q4 Sportback e-tron nu diferă mult de o mașină termică a mărcii germane. Din exterior nici nu ai spune că ai de-a face cu o electrică. Apoi, în interior, puține detalii trădează apartenența la clasa mașinilor fără emisii. Din nefericire, tocmai acesta poate fi luat în calcul drept unul dintre punctele slabe ale modelului Audi: lipsa de modernism. Ba chiar de inspirație aș putea spune.
Pe sosea, Audi Q4 Sportback e-tron stă neașteptat de bine pentru un SUV electric cu o greutate de peste doua tone. Cele două motoare care pun la dispoziția șoferului, în total, 299 CP pot susține, în funcție de dorința șoferului, atât un ritm alert de deplasare, cât și unul liniștit și confortabil. În al doilea caz, autonomia asigurată de bateria de 77 CP urcă la peste 400 de kilometri, valoare liniștitoare chiar și pentru cei care încă se tem că deplasările pe distante mai lungi sunt dificil de realizat cu un SUV electric.
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România