Pe BMW i4 poți să-l numești – fără să greșești – versiunea electrică a Seriei 4 Gran Coupé. Modelul constructorului german reprezintă una dintre pietrele de temelie ale viitorului electrificat așa cum îl vede BMW.
În ROCHARGE by Vitesco Technologies am testat versiunea i4 M50, cu două motoare electrice gata să dezvolte 544 de cai-putere și cu o baterie cu capacitate de 80,7 kWh. La finalul celor 9 zile ale road tripului electric am pus cap la cap informațiile notate și am pregătit un raport complet despre autonomia și consumul modelului german.
BMW i4 M50: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ETAPA 1 București Brașov | 187 | 3/5 | 38,1 | 20,4 | 395,6 |
ETAPA 2 Brașov | 203 | 3/5 | 39,8 | 19,6 | 411,7 |
ETAPA 3 Tg. Mureș | 150 | 3/5 | 30,3 | 20,2 | 399,5 |
ETAPA 4 Sibiu | 189,4 | 5/5 | 48,3 | 25,5 | 316,5 |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 211 | 4/5 | 42,6 | 20,2 | 399,5 |
ETAPA 6 Oradea | 135,9 | 4/5 | 29,4 | 21,6 | 373,6 |
ETAPA 7 Arad | 139,2 | 3/5 | 29,8 | 21,4 | 377,1 |
ETAPA 8 Deva | 231 | 3/5 | 47,8 | 20,7 | 389,9 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1446,5 | 306,1 (kWh) | 21,2 (kWh/100 km) | 383,7 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ETAPA 1 București | 50.1 | Peste noapte | Gratuit Hotel Qosmo | - | Stație hotel AC, 11 kW Peste noapte |
ETAPA 2 Brașov | 43 | 59 | 107.5 | MOON DC, 150 kW 50% - 100% 59 minute | - |
ETAPA 3 Tg. Mureș | - | - | - | - | - |
ETAPA 4 Sibiu | 79,9 | 103 | 191,1 | MOL Plugee DC, 50 kW 38% - 80% 42 minute MOON DC, 150 kW 46% - 100% 61 minute | - |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 60 | Peste noapte | 101 | - | Enel X Way (Stație Hotel) AC, 11 kW 36% - 100% Peste noapte |
ETAPA 6 Oradea | - | - | - | - | - |
ETAPA 7 Arad | 61,8 | Peste noapte | 123 | - | Renovatio (Stație hotel) AC, 11 kW 23% - 100% Peste noapte |
ETAPA 8 Deva | 34 | 29 | 85 | MOON AC, 11 kW 41% - 81% 29 minute | |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
328.8 kWh | 191 minute + 3 overnight | 607,6 lei | 0.42 lei | 1.85 lei |
Impresiile celor care au condus BMW i4 M50 în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Bogdan Grigorescu – AutoExpert, Auto Motor și Sport
Nu știu ce naiba să fac – am început turul #ROCHARGE cu desertul. BMW i4 e cea mai rapidă mașină din grup. O să apară și o versiune M în toată regulă, cu 4 motoare. P A T R U ! Dar eu îți zic așa: M50-ul de astăzi are 544 CP și n-a fost nevoie niciodată de modul Sport. Mi se pare inutil. Și în EcoPro, mașina asta împinge mai bine decât 80% dintre cele pe care le-am condus. Avantajul viitorului M o să fie, probabil, la manevrabilitate. Acolo, cele 4 motoare care controlează independent fiecare roată or să știe exact cât cuplu să livreze pe virajele abordate rapid.
În rest, ai un portbagaj de 470 de litri și spațiu gârlă pe banchetă. Am condus-o și înainte de tur, și aș zice că este – poate – cel mai bun grand tourer pe care ți-l poți cumpăra. Silențios, confortabil, spațios.
Și, încă ceva: cred că e mai bună variantă de bază, cu un singur motor de 340 CP, care e și mai ieftină cu vreo 13.000 euro. Are aceeași baterie, de 80,7 kWh net, e mai ușoară și – implicit – are o autonomie mai mare – cu 70 km – mai ales că un singur motor ”suge din baterie”. Deci, cu 54,264 euro – sau cu 40,514 euro dacă ai două rable de dat la schimb – poți avea o electrică de vis!
Radu Restivan – 321sport.ro
BMW i4 este o bestie. Serios. E cea mai bestie pe care am condus-o până acum. În sensul că atunci când apeși accelerația, simți că ți-o ia pământul sub picioare. Și chiar o ia puțin, însă faza mișto este că mașina are o stabilitate cum eu n-am mai întâlnit până acum.
Este adevarăt că nici nu am condus foarte multe mașini diferite până acum, iar comparația o fac cu electrica personală, care se duce până la 204 CP. Și care m-a impresionat!
BMW-ul, însă, are dublu și ceva în plus. Altă galaxie? Probabil. Însă m-am simțit în deplină siguranță, în special în viraje, unde ținuta de drum mi-a adus aminte de mersul cu trenul. Prin Elveția, nu în România. Smooth and sexy, așa aș caracteriza modelul. O adevărată plăcere să îl conduci. Poate pe alocuri un pic cam sportiv pentru mine, în sensul că prefer modul Eco în detrimetul celui Sport. Dar chiar și cu puterea limitată, mașina tot rămâne o bestie.
Nu în cele din urmă, aș numi-o “Frumoasa și Bestia”, dar aș renunța la și ca să rămână doar “frumoasa bestie”. Că-i tare frumoasă, iar liniile caroseriei parcă spun o poveste.
Laura Antonov – SheDrives.ro
Am tot căutat o asociere potrivită, care să descrie cât mai bine această mașină din punctul meu de vedere. După o jumătate de zi petrecută la volanul ei, am ajuns la concluzia că dacă ar fi să aleg o ținută din dulap care să reflecte perfect un BMW i4 M50 , atunci clar ar fi o ținută „smart casual”.
M-am acomodat instant la volan, la fel ca într-o ținută smart casual, și m-am îndrăgostit de detaliile și finisajele premium din interior. Fluturii din stomac atunci când accelerezi se pot compara poate doar cu prima iubire din liceu. La final, un singur regret, acela că i4 M50 nu a fost și cabrio. Băieții din tur vor vorbi cu siguranță de cifre, așa că aruncă un ochi la ce vor scrie ei. Pentru mine, i4 M50 nu înseamnă cifre. Înseamnă libertate, pasiune, confort, versatilitate, eleganță, plăcerea de a conduce și zâmbetul pe care mi-l pune pe față de fiecare dată când mă uit la ea.
Radu Gurămultă – Revista EcoWheels
Mi-ar fi plăcut să primesc undeva mai spre finalul turului acest desert. Fără să supăr pe cineva, sper, opinia mea este că în cazul lui BMW i4 avem cea mai plăcută experiență – din punct de vedere al șofatului – din ROCHARGE 2022. Și spun asta după ce am avut ocazia să conduc înainte de tur și celălalt „premiant”, Mercedes-AMG EQE. Sunt suficient de diferite încât să ne întoarcem în vremurile în care se spunem că BMW este un producător (mult) mai sportiv decât Mercedes-Benz.
Știu, totodată, că nu toată lumea caută sportivitatea, însă în cazul de față ea se referă, în primul rând, la senzația de plăcere care-i este oferită celui de la volan. Așadar, eu am acordat deja coronița pentru promoția acestui an. De ce-mi place i4? În primul rând, pentru că mi se pare că producătorul a abordat o strategie excelentă. A uimit cu iX, a venit un produs înaintea vremurilor, numai bun pentru cei care asociază automobilul electric doar cu o revoluționare a industriei.
Exact în paralel, leat cu iX, a lansat acest i4, care este cât se poate de clasic ar fi putut fi în 2022. Arată ca un automobil modern, însă fără să epateze. Ineriorul este similar celor pe care BMW le oferă pentru Seria 3 (facelift) și Seria 4. De ce este important? Pentru că mi se pare că i4 îi va putea convinge ușor pe cei care nu vor să facă un pas hotărât înspre electromobilitate, ci vor să facă tranziția ușor-ușor.
Așa că s-a mizat pe un aspect cuminte și pe un aer de familiaritate accentuat. În plus, esențial pentru un BMW, s-a pus potul pe o plăcere sporită rezultată în urma unui comportament dinamic atent studiat. Trenul de rulare a fost atât de bine reglat încât, de multe ori, uiți cât de multă mașină cari cu tine. Și este multă, în sensul de mare/grea.
Agilitatea pe viraje te face să uiți de gabarit și masă, direcția este foarte comunicativă, iar confortul pasagerilor nu este penalizat nici măcar cu zgomote parazite dinspre sistemul de suspensie care are de manageriat, totuși, schimbări de mase importante. Măcar din acest punct de vedere, cred că acel „M” din denumirea oficială este pe deplin meritat. Pentru măiestria inginerească. Apoi, valoarea de putere maximă îl face să se uite un pic de sus chiar și către gama „clasică” de modele M, ceea ce nu e deloc puțin lucru…
Dar, nimic n-ar fi mai potrivit în încheierea scurtei opinii decât faptul că, așa cum a remarcat bine colegul meu de echipaj, BMW i4 excelează la consumul real la rularea pe autostradă la viteză legală (130 km/h). De ce mi se pare mare lucru? Tocmai pentru că este excelent să nu trebuiască să-ți mai temperezi pornirile din timpul exploatării unui automobil electric altfel decât prin limitele legii circulației pe drumurile publice. Da, fără doar și poate, BMW i4 este o punte mai mult decât solidă către automobilul care se vrea al viitorului. Cel corect, realist.
Julius Constantinescu – Comediant
Eu am condus un i4 model M50 Gran Coupé 4×4 de 544 de cai putere. Este o mașină care necesită multă stăpânire de sine ca să rămâi în limitele Codului Rutier, iar în linii mari sper că am reușit. Trecerea de la modul de condus balenă-Mercedes la turbo-BMW se face rapid, dar fără șocuri, așa că e bine să rămâi cu un ochi pe vitezometru, dacă nu vrei să treci de la BMW direct la mersul pe jos în următoarele 90 – 120 de zile.
Autonomia maximă este de 520 de kilometri, iar cea reală nu e nici ea extraordinar de departe – eu am scos peste 400, probabil vara și cu Codul Rutier pe bord poate ajunge la 450. Deși are tracțiune integrală, i4 consumă puțin.
Prin Rabla Plus, un i4 de 340 CP e vreo 42 – 44.000 €. Varianta cu 544 CP ajunge cu Rabla Plus la 55,000, dar dacă o vreți cu de toate urcă spre 75,000. Oricum o dai însă și în orice configurație, BMW i4 e o mașină surprinzător de ieftină pentru ce oferă, în condițiile în care majoritatea electricelor de azi sunt surprinzător de scumpe pentru ce oferă.
Adi Dima – eblogauto.ro
Aceasta este una dintre cele mai bune mașini din acest tur cu modele electrice. Atât de simplu este. Modelul celor de la BMW reușește să umple cu ușurință golul dintre o mașină termică și una electrică. Sentimentul oferit de BMW i4 va fi ușor de recunoscut de posesorii de modele termice ale mărcii bavareze, deci efortul de familiarizare nu va fi mare.
Performanța la care se așteaptă un șofer de BMW ce a alimentat cu combustibili fosili până să urce în i4 va fi prezentă cu vârf și îndesat – accelerația este bulversantă, frânele sunt oricând gata să oprească 2.3 tone iar dinamica aproape că sfidează masa mai sus menționată. Autonomia este îndeajuns de permisivă pentru a nu-ți da bătaie de cap, iar prețul nu este exagerat pentru o mașină premium ce oferă atât de multă performanță. BMW i4 nu este doar o mașină electrică fantastică, este pur și simplu o mașină excelentă.
Dan Scarlat – revista Top Gear România
BMW i4 este practic versiunea electrică a Seriei 4 Gran Coupe, iar constructorul nici măcar nu s-a chinuit să ascundă asta. Dar, deși pe aceeași platformă poți cumpăra și modele convenționale (chiar și cu motoare diesel), BMW a făcut o treabă atât de bună încât i4 a ieșit atât o mașină foarte performantă, cât și foarte eficientă.
În versiunea de vârf, care a primit chiar și particula „M” în nume, poate accelera de la 0 la 100 km/h în sub 4 secunde și poate merge mai mult de 500 de km cu un „plin”, conform BMW. În urma testului nostru din ROCHARGE, am obținut un consum de cam 21 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii teoretice de aproape 400 km. Probabil se poate atinge și un consum mai mic, dar cine este atât de puternic încât să poată merge economic cu o astfel de mașină?
Tibi Buzdugan – Autocritica – despre BMW i4 M50
Ultima zi din tur a început la conacul Archia, la volanul lui BMW i4 M50. De când m-am suit la volan am simțit că sunt într-o mașină sport: poziția de la volan este destul de joasă și aripioarele laterale ale scaunului te pot ține bine fixat. Și în același timp că sunt într-un BMW. În afară de accentele albastre specifice seriei i, totul arată și se simte ca în orice alt BMW din generația recentă.
La drum lung mașina este foarte confortabilă, suspensiile fiind suficient de moi cât să absoarbă silențios denivelările, dar suficient de rigide când este nevoie de stabilitate în viraje luate cu aplomb.
Spre deosebire de cealaltă mașină cu mulți cai putere din tur, EQE AMG, la i4 când apeși pedala de accelerație mai hotărât, mașina se lansează ca din praștie. Parcă nici nu simți că are peste 2200kg. În lipsa sunetului de motor specific modelelor M, cei de la BMW au reușit să facă în i4 M50 niște sunete foarte plăcute, care amplifică senzația de dinamism a mașinii.
La interior finisajele sunt cum te-ai aștepta de la o mașină germană premium. Spațiul în schimb nu cred că este potrivit pentru mai mult de 2 persoane, în special dacă șoferul și pasagerul din dreapta sunt mai înalți de 1.75.
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România