Hyundai Ioniq 5 vine într-un moment în care industria auto pune din ce în ce mai mult accent pe electrificare. Iar modelul constructorului asiatic bifează multe dintre nevoile de moment ale publicului: platformă la 800V cu încărcare rapidă la 250 kW, baterie cu o capacitate suficientă cât să asigure o autonomie bună, și un interior gata să-i convingă atât pe familiști – datorită spațiului -, cât și pe iubitorii de tehnologie – mulțumită soluțiilor moderne adoptate.
În cele 9 zile ale turului ROCHARGE by Vitesco Technologies, Hyundai Ioniq 5 a fost condus de 16 jurnaliști și invitați, iar acum îți prezentăm toate datele culese în cei peste 1.400 de kilometri parcurși prin țară: de la timpi de încărcare până la autonomia în condiții reale de trafic.
Hyundai Ioniq 5: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
ETAPA 1 București Brașov | 212,5 | 3/5 | 39,3 | 18,5 | 378,4 |
ETAPA 2 Brașov | 202 | 3/5 | 35,1 | 17,4 | 402,3 |
ETAPA 3 Tg. Mureș | 150 | 3/5 | 28,8 | 19,2 | 364,6 |
ETAPA 4 Sibiu | 181,6 | 3/5 | 31,6 | 17,4 | 402,3 |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 210,1 | 4/5 | 33,2 | 15,8 | 443 |
ETAPA 6 Oradea | 136 | 2/5 | 26,4 | 19,4 | 360,8 |
ETAPA 7 Arad | 138,6 | 3/5 | 22,3 | 16,1 | 434,8 |
ETAPA 8 Deva | 228,7 | 3/5 | 42,8 | 18,7 | 374,3 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1459,5 | 259,5 (kWh) | 17,8 (kWh/100 km) | 395,6 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
ETAPA 1 București | 22,5 | Peste noapte | Gratuit Hotel Qosmo | - | Stație hotel AC, 11 kW 40% - 74% Peste noapte |
ETAPA 2 Brașov | 36,6 | 49 minute Stații rapide DC 180 minute Stații medii AC | 66 | MOON DC, 150 kW 55% - 100% 49 minute | Vitesco AC, 11 kW 72% - 100% 180 minute |
ETAPA 3 Tg. Mureș | - | - | - | - | - |
ETAPA 4 Sibiu | 62,4 | 24 | 117 | MOON DC, 150 kW 19% - 80% 24 minute | Stație hotel AC, 11 kW 77% - 99% Peste Noapte |
ETAPA 5 Cluj-Napoca | 35,7 | Peste noapte | 60,3 | - | Enel X Way (Stație Hotel) AC, 11 kW 49% - 100% |
ETAPA 6 Oradea | - | - | - | - | - |
ETAPA 7 Arad | 56,7 | Peste noapte | 112,6 | - | Renovatio (Stație hotel) AC, 11 kW 27% - 100% Peste noapte |
ETAPA 8 Deva | 32,7 | 14 | 81,4 | MOON DC, 150 kW 41% - 81% 14 minute | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
246,6 kWh | 87 minute / stații DC 180 minute / stații AC + 4 overnight | 437,3 lei | 0.30 lei | 1.77 lei |
Impresiile celor care au condus Hyundai Ioniq 5 în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Cornel Șocariciu – Autocritica.ro
Cu Hyundai Ioniq 5 nu mai sunt la prima întâlnire. Cam știu ce poate și ce nu. Partea interesantă e că face mai mult decât te-ai aștepta. E spațios, e confortabil și, din punctul meu de vedere, arată bine. Asta dacă îți plac mașinile moderne cu tușe retro.
Pentru că scopul ROCHARGE by Vitesco Technologies este să vedem cât consumă și ce autonomie au mașinile pe care conducem, pe tot traseul de astăzi am ales să merg normal. Cât se poate de normal: climatizarea pornită, sistem de recuperare a energie pe modul Auto și întreg ansamblul pe Normal.
Și mi-a plăcut că deși cântărește binișor – intră în platoul în care oscilează mai toate electricele din segmentul ei, dar depășește o mașină cu motor termic pe scara kilogramelor – sunt rare ocaziile în care chiar o să le simți. Doar denivelările scurte trimit un mic impuls despre acest aspect.
În rest, îi place să înfulece și viraje, dar și să meargă la viteze de croazieră fără să deranjeze prea mult din atmosfera de la interior. Cei 306 cai-putere și 605 Nm pot zvâcni la o apăsare de accelerație mai sănătoasă sau pot sta liniștiți și să țină cu energia din baterie. Nu de alta, dar pe urcarea până la Brașov și micile fâțâieli de pe sub Tâmpa au stors din acumulator 18,5 kWh la 100 de kilometri.
Nu prea mi-a lipsit nimic pe parcursul zilei cu Hyundai Ioniq 5. În schimb, aș avea ceva de spus despre faptul că volanul e puțin cam mare – face un pic de notă discordantă – pentru ideea care îmbracă interiorul. Și contrar așteptărilor – că am tot văzut mereu invocat acest lucru – lipsa ștergătorului de pe lunetă nu m-a deranjat cu nimic. Asta în condițiile în care a și plouat. Și știm cu toții cum se fac mașinile după ce bați nițel prin ploaie drumurile județene din România.
Bogdan Grigorescu – AutoExpert și Auto Motor și Sport
Asta e singura mașină cu care nu mai mersesem vreodată, până la ROCHARGE. Drept urmare, m-a gâdilat cel mai mult s-o simt și s-o înțeleg. 185 de kilometri au fost arhi-suficienți să realizez că e singura mașină în care aș sta în dreapta sau în spate, în loc s-o conduc. Nu te pripi, nu e o ofensă la adresa ei. E un compliment. E cea mai comodă mașină de-aici.
Nu mi-am pierdut mințile, știu că avem și un Mercedes EQE. Dar Ioniq 5 are ceva ce nicio altă electrică nu are: senzația de acasă. De moale, pufos, familiar, familial. Senzația de bine. Are fotolii și ”măsuță cu suport de pahare” (sau cotieră, sau insulă centrală, zi-i cum vrei) pe care s-o pasezi din față în spate. Și banchetă reglabilă electric pe segmente. Are sunete din natură în boxe. Are și priză de 3,6 kW, cu care poți să alimentezi robotul de bucătărie. Mașina asta e ”acasă”. Nu te teme să-ți golești bateria, că are arhitectură la 800 V și se încarcă imediat. Mai ales dacă folosești stațiile de încărcare de 300 kW de la Moon, caz în care faci plinul bateriei în mai puțin de juma’ de oră.
Normal, are și motoare. Două. 605 Nm care trag de sufragerie mai repede decât te aștepți. Și e mare, frate. Mai mare decât te aștepți. Tocmai de-aia, pe viraje nu e tocmai sală de fitness, ci rămâne o sufragerie. Dar știe să absoarbă denivelările cu tot talentul de care e nevoie ca să nu plece bibeloul de pe mileu. Și asta-ți place, pentru că de asta o și vânezi, că te face să te simți ca acasă. Și ”acasă” e bine. Firește, costă cam cât o garsonieră. Adică 59.571 euro (sau 45.821 cu Rabla Plus) în versiunea de top, cu două motoare de 305 CP și baterie de 72,6 kWh. Dar unde mai găsești garsonieră de 305 CP? Una care să consume 17-18 kWh/100 km, cu climatizarea pornită?
Deci, dacă vrei o electrică cu care să rupi virajele, n-ai găsit-o în Hyundai Ioniq 5, pentru că ruliul și inerția se simt, iar ESP-ul intră destul de evident. Dar, dacă îți place confortul, în toate formele pe care ți le poți imagina, o să te-ndrăgostești de mașina asta iremediabil!
Radu Restivan – 321sport.ro
O casă pe roți. Serios, nu glumesc. Mă așteptam să fie cea mai confortabilă mașină din ROCHARGE. Ioniq 5 este comod ca un apartament imediat după renovare, în care ai pus toate lucrurile fix așa cum ti-ai dorit.
Nu vreau să-l compar cu alte mașini testate în tur, dar în Ioniq 5 chiar simt că pot să stau 1.000 kilometri. N-o să fie niciodată cazul, că nici cu apocalipsa în spate nu aș conduce 1.000 de kilometri legați. Și oricum bateria nu duce atât. Că tot am ajuns la subiectul bateriei, aici e cu multe plusuri. Versus al meu ID.3, Ioniq are o precizie japoneză a proiectiei de autonomie. Mașina e coreeană, dar asta e altă discuție. Ioniq 5 m-a încântat. Este o mașină perfect corectă. Știu că nu e chiar corectă expresia perfect corect, dar așa am simțit să o descriu.
Tudor Rus – douălocuri.ro
M-am așezat în Ioniq 5 și ghici ce: n-a fost nevoie să caut butoane, comenzi ascunse, să mă rătăcesc în meniuri sau să mă scarpin în cap, nevoit fiind să resetez date de consum. Apple CarPlay s-a conectat din prima (doar prin cablu se poate), așa cum mi s-au conectat buricele degetelor pe volan.
Gata, eram acolo, în zona de condus, într-o mașină produsă de niște băieți sud-coreeni care au înțeles că în era electrică, caroseriile pot avea orice formă. Și-au ales s-o croiască după perioada „primului computer” din copilăria multora, cel puțin a mea, atunci când pe un CD de 700 MB încăpeau vreo 50, 70 de jocuri pixelate.
De autonomie și consum mai are rost să zic ceva? Acest Ioniq 5 a văzut Grecia în vara asta și n-a zis nici pâs. Ca să nu mai spun cum vorbește de unul singur, cu voce tare, despre progresul prin care a trecut Hyundai în ultimul deceniu, pe toate liniile – subiect de documentar cu 2-3 sezoane bune. Se-aude, Netflix?
Radu Gurămultă – Revista EcoWheels
După mine, în caravana ediției 2022 există două modele care fură ochiul – bine de tot! – pe stradă: EQE și Ioniq 5. Tot așa, consider că există două modele care te fură ca experiență, după ce le conduci și după ce petreci timp cu ele (cinstit vorbind, aici s-ar mai fi calificat și Megane E-TECH, însă din alte puncte de vedere); pentru cea de-a doua afirmație, locul lui EQE este luat de BMW i4. Așadar, face ce face, iar Hyundai IONIQ 5 rămâne unul dintre foarte(!) dezirabilii acestei ediții ROCHARGE.
În primul rând, pentru că nu ai cum să ignori acest aspect, se impune prin felul în care arată; pur și simplu! Este întru totul spectaculos, arată fix precum un automobil împrumutat dintr-o peliculă SF a cărei acțiune se petrece în viitorul apropiat. Pe de altă parte, iar aici este „șmecheria”, dacă vreți, are multe tușe care fac trimitere către design-ul retro. Așa se face că sunt șanse foarte mari ca, cel puțin ca prestanță, Ioniq 5 să poate mulțumi pe oricine, să poată atrage pe oricine. Oricum, clar o doză de sex appeal pe care nu prea o întâlneai la marca din Coreea.
Dar e mult mai mult decât atât, nu vreau să ne raportăm superficial doar la aspect. În primul rând, tehnologic, Ioniq 5 este închegat în jurul unei platforme foarte performante. Asta-i asigură putere mare de încărcare, autonomie excelentă, posibilitatea de a rula cu un consum sfidător, pe alocuri, deci integralele inginerilor care au lucrat la proiectul de R&D pentru acest model au fost rezolvate corect. La asta se adaugă și faptul că viața la volan e simpatică, nu teribil de intrigantă, dar nici banală, iar asta este o caracteristică excelentă pentru un automobil care ar trebui să fie, cumva, de volum și nu nișat.
Cât despre pasageri, ergonomia interioară are aer teuton, ca și organizare practică, pasagerii de pe banchetă pot avea foarte, foarte mult spațiu la dispoziție, iar atmosfera generală – cel puțin în cazul unui exemplar configurat în culori deschise – este de liniște, de relaxare. Iar asta se apreciază mai ales la călătorii lungi, de unde ajungem iar la unul dintre atuurile lui Ioniq 5, faptul că poate fi pus la treabă în excursii destul de lungi, care-i pot provoca bateria de acumulatori la reprize de peste 400 de kilometri parcurși, fără restricții de economicitate, dintr-o bucată.
Faptul că dacă vrei să-ți comanzi un Hyundai Ioniq 5 ai de așteptat, destul de mult, nu face decât să confirme că lumea l-a primit cu un entuziasm deosebit. Din propria experiență pot afirma că acesta sporește după ce interacționezi cu automobilul de câteva ori. Pe de altă parte, prețul este la un prag pentru care trebuie să te obișnuiești puțin că pe mașină ai un logo Hyundai.
De fapt, am mai spus-o la prima întâlnire: dacă modelul acesta ar fi fost prezentat fără să fi fost asociat unui producător, i s-ar fi putut asocia orice logo din lumea celor „mari”. Și n-ar fi existat mai nimeni nemulțumit. Dacă mi-ar fi plăcut ceva, din perspectiva unui potențial utilizator, aș fi vrut să aibă o capacitate utilă a spațiului pentru bagaje mai mare; raportat la volumul/gabaritul vehiculului. Și alt design pentru selectorul transmisiei și pentru comanda pentru semnalizare. Atât!
Mihai Vasilescu – mihaivasilescublog.ro
O să încep prin a vă spune că pe lângă că e mișto și futuristă la exterior, Ioniq 5 are de departe cel mai mișto interior dintre toate mașinile pe care le avem în tur. E aerisit, e luminos, e simplu și frumos, e exact așa cum vrei să fie mașina cu care îți faci zi de zi treaba. Nu, n-am nicio îndoială când spun că e de departe cel mai frumos interior dintre toate cele opt.
Pe lângă asta, mașina pe care o avem în tur are două motoare care produc împreună 305 cai putere și un cuplu de 605 Nm, adică mult peste decent. Ok, e limpede că nu-ți oferă senzațiile pe care le trăiești în BMW i4, dar în niciun caz nu este lentă, dimpotrivă, este mult mai sprintenă decât mă așteptam.
Când am văzut în fișa mașinii că producătorul declară că ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, chiar am încercat niște reprize de accelerație și am simțit-o plină de zvâc. Pe scurt, în niciun caz nu este o mașină lentă sau de care să te rogi să accelereze.
Dar cel mai tare m-au uimit la Hyundai Ioniq 5 autonomia și cât de eficientă este pe recuperarea energiei. Mașina asta a avut un consum mediu de 16.1 kWh la suta de kilometri, în condițiile în care, tot ieri, au condus-o patru oameni, fiecare cu stilul lui de condus.
Consum mediu de 16.1 kWh/100 km înseamnă o autonomie reală de 435 de kilometri, adică exact cât cea declarată de producător. Repet, asta în condițiile în care a fost condusă și forjată de patru oameni. Vă dați seama cam cum ar arăta autonomia cu un singur șofer care știe cum s-o conducă astfel încât să scoată maximum de la ea? Ar arăta absolut senzațional, vă spun eu.
Julius Constantinescu – comediant
Hyundai Ioniq 5 e genul de mașină atât de frumoasă, încât dacă o femeie a pus ochii pe ea, cu greu o mai poți opri să nu o cumpere. La exterior e de +10, nu seamănă cu nimic din ce ați văzut până acum (dar în sensul bun, nu ca Dacia Lodgy sau Fiat Multipla).
Nici interiorul nu arată rău, materialele sunt bune și execuția curată. Problemele la Ioniq 5 apar când începi să mergi cu ea. Prima problemă e că nu-ți găsești poziția în scaun, m-am foit în el ca un ciutan care nu vrea să mănânce măr ras cu biscuiți. A doua e că în mașină se aude gălăgie de la rulatul pe asfalt.
A treia (și cea mai mare) problemă e suspensia bolovănoasă, incapabilă să absoarbă satisfăcător șocurile. Nu zdruncină, dar măcar leagănă. Nu te dă cu capul de plafonieră, dar suspensia lui Ioniq 5 nu ignoră nici o pietricică de pe drum – dacă ești prințesa din povestea “Prințesa și bobul de mazăre”, cobori din ea plină de vânătăi.
La plusuri, să notăm că modelul pe care l-am condus e 4×4 și are 305 CP, ceea ce îl face un SUV destul de fâșneț. Autonomia reală e undeva în jur de 350-400 de kilometri, adică not great, not terrible. Prețul final al versiunii cu de toate e 48.000 de euro prin Rabla Plus.
Alin Ionescu – Mașinistul
Abordările radicale sunt riscante. Avem numeroase exemple de automobile cu design foarte îndrăzneț care au rămas în istorie pentru popularitatea lor extrem de scăzută. Așa că IONIQ 5 poate părea un pariu foarte îndrăzneț pentru Hyundai.
Adevărul este că din punct de vedere tehnologic, nici nu avea cum să nu iasă bine. Pentru că IONIQ 5, la fel ca EV 6 de la Kia cu care împarte aceeași platformă, este bazat pe o arhitectură electrică cu tensiunea de 800 V. Avantajele sunt indiscutabile, începând de la puterea de încărcare de până la 250 kW! Practic, conectat la o stație DC de la MOON cu putere maximă de 300 kW, IONIQ 5 este capabil să se încarce de la 20 la 80% în mai puțin de 20 de minute.
Designul lui IONIQ 5 a primit deja numeroase premii internaționale, semn că Hyundai a nimerit-o foarte bine și la acest capitol. Este o mașină-spectacol, ca un concept ajuns pe drumurile publice. În plus, interiorul este foarte spațios (comparabil cu al unui model de clasă mare), dar și cel puțin la fel de impresionant ca exteriorul în ceea ce privește designul.
Oricum, deși Kia și Hyundai folosesc aceeași platformă, cele două electrice nici că puteau fi mai diferite. IONIQ 5 este mai scurt, însă interiorul este mai spațios (grație ampatamentului de 3,0 metri). În plus, se vede că principala prioritate a fost confortul, pentru că Hyundai oferă scaune cu poziție “lounge” pentru pasagerii din față, iar bancheta din spate este reglabilă electric. Rularea este și ea mai „fină” în IONIQ 5, însă jantele de 20 inci care vin standard pe versiunea AWD nu pot ascunde complet neregularitățile drumului.
În final, IONIQ 5 lasă o impresie pozitivă. Este o mașină cu caracter puternic, construită pe o platformă modernă, care face mobilitatea electrică foarte interesantă.
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
este un proiect susținut de Vitesco Technologies
Green Partner
BT Leasing
Mobilizat de
Autonom
Pus pe șosea de
Michelin
Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee
Tehnologizat de
Server Config
Partener media
Euronews România