Renault Megane E-Tech Electric: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Renault Megane E-Tech Electric este unul dintre modelele care vrea să schimbe percepția publicului asupra electricelor. Avem raportul complet despre autonomia reală, consumul înregistrat și timpul petrecut la stațiile de încărcare în cele 9 zile are road tripului electric ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Pentru Renault, electrificarea este deja o poveste de succes. Zoe a crescut și acum a devenit un model recunoscut de oricine, iar recent, francezii am mărit miza cu Megane E-Tech Electric. Cu excepția numelui, modelul electric nu are nimic în comun cu fratele său cu motoare cu ardere internă.

Renault Megane E-Tech Electric vrea să schimbe percepția maselor despre mașinile electrice. La fel cum a făcut-o și Zoe. Iar pentru asta, inginerii l-au echipat cu o baterie sănătoasă, cu un motor pe măsură, iar designerii au pregătit un interior care spune o poveste nouă despre constructorul francez.

Și pentru că Renault a învățat multe din anii în care Zoe conducea detașat clasamentul electricelor vândute în Europa, Megane E-Tech Electric nu e doar o mașină cu baterii eficientă, ci și una care se adaptează nevoilor. Mai exact, modelul de clasă compactă vrea să demonstreze că e simplu să te descurci atât în oraș, cât și la drumuri lungi. Și asta pentru că are încărcare AC la 22 kW – aceste stații sunt cele mai răspândite – și încărcare DC la 135 kW. Iar puterea de încărcare bună la curent alternativ a făcut ca în ROCHARGE by Vitesco Technologies, Megane E-Tech Electric să fie unul dintre modelele care s-a lipit de stațiile AC mult mai des. Pentru că în practică, asta înseamnă că se încarcă la stații de 22 kW cu până la de 3 ori mai rapid decât alte electrice.

Renault Megane E-Tech Electric: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE
RULARE

ENERGIE CONSUMATĂ

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ETAPA 1

București
Cheia

Brașov

201,1

4/5

36,8

18,3

327,9

ETAPA 2

Brașov
Criț
Tg. Mureș
+
o zi în Tg Mureș

195

3/5

32,4

16,6

361,4

ETAPA 3

Tg. Mureș
Sibiu

185,1

3/5

28,7

15,5

387,1

ETAPA 4

Sibiu
Alba Iulia
Cluj-Napoca
+
o zi în Cluj-Napoca

185

4/5

36,4

19,6

306,1

ETAPA 5

Cluj-Napoca
Zalău
Oradea
+
o zi în Oradea

205,5

3/5

27,5

13,4

447,8

ETAPA 6

Oradea
Arad

132

3/5

19,7

14,9

402,7

ETAPA 7

Arad
Deva

138

2/5

19,9

14,4

416,7

ETAPA 8

Deva
Sibiu
Rm. Vâlcea

222

3/5

32

14,4

416,7

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1463,7

233,4

(kWh)

15,9

(kWh/100 km)

382,5

km

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ETAPA 1

București
Cheia
Brașov

40

70

99,6

MOON

DC, 75 kW

19% - 95%

70 minute

ETAPA 2 

Brașov
Tg. Mureș
+
o zi în Tg Mureș

43,5

19

Stații DC

95

Stații AC

75,8

MOON

DC, 75 kW

47% - 72%

19 minute

Vitesco

AC, 22 kW

89% - 100%

15 minute

Enel X Way

AC, 22 kW

64% - 100%

80 minute

ETAPA 3

Tg. Mureș
Sibiu

-

-

-

-

-

ETAPA 4

Sibiu
Cluj - Napoca
+
o zi în Cluj-Napoca

72,7

20

Stații DC

200

Stații AC

42,8

Enel X Way

DC, 50 kW

23% - 55%

20 minute

Stație hotel

AC, 22 kW

15% - 90%

150 minute

Stație hotel

AC, 22 kW

88% - 100%

50 minute

ETAPA 5

Cluj-Napoca
Zalău
Oradea
+
o zi în Oradea

35,5

21

Stații DC

90

Stații AC

73

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

45% - 71%

21 minute

Enel X Way

(Stație Hotel)

AC, 22 kW

70% - 100%
90 minute

ETAPA 6

Oradea
Arad

-

-

-

-

-

ETAPA 7

Arad
Deva

43

72

108

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

43% - 100%

72 minute

-

ETAPA 8

Deva
Rm. Vâlcea

35,6

75

66

Nextcharge

DC, 50 kW

37% - 100%

75 minute

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

COST MEDIU per km

COST MEDIU per kWh

270,3

kWh

277

Stații DC

385

Stații AC

465,2

lei

0.32

lei

1.72

lei

Impresiile celor care au condus Renault Megane E-Tech Electric în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Răzvan Baciu – razvanbb.ro

Fără să mă interesez vreo secundă înainte, am fost convins că mă voi întâlni cu un clasic Renault Megane în care cineva a înghesuit niște baterii și un motor electric prin cine știe ce cotloane.

Am avut o reală surpriză să descopăr o mașină electrică foarte cool, cu un interior futurist și cu un comportament fâșneț de mașină electrică așa cum scrie în standardele mele de utilizator – cu figuri în cap – de motor alimentat cu electroni.

Probabil că denumirea va avea o mică influență nu tocmai potrivită în gradul de captare a interesului celor care sunt în căutarea unei mașini noi.

Adrian Mitrea – 0-100.ro

Renault Megane E-Tech Electric. O super mașină care, azi, m-a dezamăgit un pic. Și am să încep cu asta, fiindcă vreau să închei acest mini review într-o notă pozitivă.

De ce dezamăgit? Megane Electric se poate încărca cu până la 130 kW fast charge. Asta în teorie și, probabil, pentru foarte scurte perioade de timp. Azi, în ziua 2 din ROCHARGE by Vitesco Technologies, i-am dat o stație MOON România de 75 kW, iar la 47%, mașina a încărcat vreo 2-3 minute cu 66 kW. Apoi, a scăzut pe la 50 kW. Și zicea că ajunge de la 47% la 80% în 35 de minute. Și mai spunea și că pentru un plin (47%-100%) are nevoie de o oră.

Să-mi fie cu iertare, dar orice mașină electrică modernă se poate încărca full, de la 5% la 100%, în mai puțin de o oră dacă îi dai o stație așa performantă. Cum se poate să ai bateria aproape jumătate plină și să ai nevoie de o oră pentru a ajunge la 100%? Este o încărcare fast charge foarte, foarte lentă, după standardele de azi! Atât. (de rău)

În rest, mașina e superbă. Punctul culminant este instalația audio Harman Kardon cu care poate fi echipată. Sună demențial! Suspensiile sunt reglate fin, scaunele sunt deosebit de confortabile, iar sistemul multimedia cu Google Automotive funcționează rapid, eficient și intuitiv.

Materialele sunt bune, confortul e bun, manevrabilitatea e bună, puterea de încărcare la curent alternativ este excelentă (22 kW). Este una dintre puținele mașini electrice de pe piață care se poate încărca cu 22 kW / din 22 kW (cât îi dă o stație oarecare de putere medie). Și consumul: bun! 16,3 kWh/100 km mediu, de la Brașov la Târgu Mureș.

Cu tot cu minusul constatat de mine, este o mașină electrică reușită, cu un preț bun, care cred că se va vinde ca pâinea caldă. Pentru că, în fond, e o mașină bună. Inclusiv partea legată de fast charge poate fi corectată ulterior prin update-uri de software.

Adi Dima – eblogauto.ro

Megane-ul a renăscut prin intermediul acestei noi generații. Hatchback-ul francezilor a fost pentru multă vreme un jucător important în clasa sa, iar varianta cu propulsie electrică nu face nimic altceva decât să-i cimenteze aceeași poziție în lumea în continuă dezvoltare a mașinilor electrice.

Tehnologia de ultimă generație, bateria de 60 kWh cu grosime de 11 cm și prețul competitiv fac din Renault Megane E-Tech mașina ideală pentru cei ce au o navetă zilnică de aproximativ 60 km. Dacă ai acasă și o stație de încărcare AC care îți permite să-ți iei de pe cap grija încărcării la stațiile publice, atunci îți vei recupera investiția fără mare bătaie de cap.

Alin Ionescu – Mașinistul

Megane E-Tech este una dintre cele mai bune electrice sub 50.000 de euro. Și asta fără a lua în calcul și discountul oferit de stat prin programul Rabla Plus, care duce prețul exemplarului testat la 38.390 de euro cu TVA. Pentru că de acești bani primești o electrică proiectată de la zero pe o platformă dedicată, cu un design extrem de expresiv, după care atrage privirile cum niciodată nu a mai făcut-o un Megane. Iar frumusețea continuă și la interior, unde Renault a găsit un compromis foarte bun între dotări, calitate percepută și ergonomie.

Megane impresionează plăcut și prin ținuta de drum, masa proprie relativ redusă pentru o electrică asigurând o rulare confortabilă pe denivelări și o agilitate bună pe drumurile virajate.

Unul dintre principalele avantaje ale lui Megane se simte la stația de încărcare. Pentru că pe lângă capacitatea de a se alimenta cu o putere de până la 130 de kW de la portul CCS, francezul poate să “tragă” cu 22 kW și prin cablul Type 2. Astfel, bateria de 60 kWh se poate încărca în mai puțin de trei ore și la curent alternativ, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru că stațiile AC sunt mai răspândite, iar costul pe kWh, mai avantajos.

Cel mai mare neajuns al lui Megane E-Tech este locul de pe bancheta din spate. Pentru cazul în care ocupanții scaunelor din față au o înălțime peste medie, spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate devine pur și simplu insuficient pentru o călătorie comodă. Așa că oricine ia un calcul un Megane electric ar trebui să verifice înainte dacă poate trăi cu această „strâmtorare”.

Cornel Șocariciu – Autocritica.ro

Prima mea întâlnire cu Renault Megane E-Tech Electric a avut loc la Paris: premieră mondială pentru cel mai nou membru al familiei franceze. Încă de atunci am fost impresionat de turul de forță pe care îl pregătise Renault pentru segmentul compact.

Cu toate acestea, abia acum, în ROCHARGE by Vitesco Technologies, am avut ocazia să-l conduc. Și nu m-a dezamăgit.

În primul rând, e imposibil să nu observi pasul major pe care francezii l-au făcut la interior: de la calitatea materialelor și a finisajelor până la introducerea sistemului Google Automotive. Ca s-o spunem și mai simpu: Renault este primul producător de volum care adoptă acest sistem de infotainment. Îl mai găsești pe Volvo și Polestar, dar acolo discutăm despre alte ligi.

Totodată, platforma pe care francezii au construit noul Megane electric (o să-i folosesc numele de alint și nu pe cel oficial) este una dedicată mașinilor cu baterii. Iar asta aduce beneficii în ceea ce privește eficiența. Ca să înțelegi pe deplin ce spun, în cele două zile ale ROCHARGE a consumat 13,4 kWh/100 km, valoare excelentă pentru o electrică. Autonomia în mod real? 448 km.

Centrul de greutate apropiat de sol face din Megane E-Tech Electric o mașină cu un comportament dinamic bun. Nu-i vreo sportivă – că nici cei 218 CP nu spun povești pentru fanii crescuți pe Nurburgring – dar nici n-o să te vânture de fiecare dată când încerci să abordezi viraje cu aplomb.

Un alt punct de atracție îl reprezintă prețul. Fără să iei în calcul bonusurile pe care le poți accesa prin programul Rabla Plus, Megane E-Tech Electric pornește de la 35,100 de euro și ajunge la 47,600 de euro în echiparea de top cu bateria mare de 60 kWh. Iar pentru o mașină electrică atât de bine pusă la punct, prețul e făcut să convingă cât mai mulți.

Pe lângă încărcarea rapidă la 130 kW, Megane E-Tech Electric are un alt as în mânecă: la stații AC (adică cele mai răspândite) se poate încărca cu 22 kW, ceea ce înseamnă că ai nevoie de vreo 3 ore pentru un plin.

Neajunsuri? Spațiu nu foarte mare pentru pasagerii din spate, în special în dreptul genunchilor și direcția mult prea asistată pentru potențialul mașinii.

Robert Stan – lifenews.ro

Megane E-Tech e printre, din nefericire, puținele mașini electrice cu un preț de catalog (fără subvenții guvernamentale) sub 40.000 de euro. În varianta de bază, desigur. Cea condusă de noi, vârful de gamă Iconic – Optimum Charge, are un preț de 47.600 de euro, la care au fost adăugate opțional vopseaua metalizată (790 euro) și, mai ales, pompa de căldură (1.100 euro).

Cu bateria de 60 kWh și un ritm de condus liniștit (max. 110 km/h), autonomia calculată de noi a fost de 400 km, cu 50 km sub cea anunțată de producător, dar suficientă pentru a elimina așa-numită “range anxiety”.

Dacă adăugăm și faptul că, în varianta testată, Megane E-Tech Electric poate fi încărcat fără probleme atât la stații AC de 22 kW cât și la DC de până la 130 kW, teama de călătoriile lungi dispare de parcă nici n-a existat.

În privința comportamentului rutier, mașina își îndeplinește cu brio rolul, chiar dacă plusul de greutate dat de pachetul de baterii e sesizabil în special în momentul frânării. Pentru că nu e prima dată când conduc Renault Megane E-Tech Electric îmi mențin părerea că anvelopele din dotarea de serie penalizează condusul mai sportiv și te obligă la o atenție sporită în viraje.

Ar fi de adăugat și că, spre surprinderea noastră, pe drumul dintre Oradea și Deva, un “bug” al sistemului audio a transformat brusc vehiculul în sală de concerte rock, nivelul sunetului crescând la maximum “de capul lui” fără posibilitatea de a fi redus. A fost nevoie de oprirea completă a mașinii și blocarea/deblocarea ușilor pentru ca lucrurile să revină la normal.

Radu Restivan – 321sport.ro

Trebuie să fiu super sincer. Prețul mașinilor electrice reprezintă una dintre cele mai mari bariere în drumul către schimbare. Este un gol imens între Dacia Spring și toate mașinile de pe piață. Așa că am privit Renault Megane E-Tech, cea mai ieftină mașină electrică din #ROCHARGE, cu mare interes.

În primul rând, Megane este o mașină. Spring, te rog să nu te superi. Și tu ești super ok, dar e înghesuită treaba cu 4 pasageri și două sacoșe de la Mega. Și nu doar că e o mașină acest Megane, ci arată fantastic de bine. Ocazie cu care mi-am amintit de campania de lansare a lui Megane 2, pe vremea când eram copil, iar spotul era cu un cosmonaut (sau ceva de genu ăsta). Pentru cine nu știe cum arată Megane 2, la vremea respectivă era cam nava spațială.

E-Tech e nava spațială a actualei generații Renault. Nu are sens s-o compar cu altele cu preț dublu din tur, însă o să mă rezum la a spune că este o mașină sănătoasă, capabilă de călătorii lungi, care are tot ce-i trebuie. Literalmente tot ce-i trebuie. Portbagajul e un pic cam mic pentru nevoile unei familii. Dar hei, întotdeauna poți să lași copilul și câinele acasă când mergi în vacanță! (Glumesc, evident).

Autonomia e beton. Mi-a adus aminte de ID.3-ul meu de 58 kWh, mai ales că bateriile sunt similare. Dacă mergi ca o bătrânică (ca Restivan, vreau să spun), șanse mari să iasă 380-420 km cu un singur plin de curent. Sau vreo 350 pe autostradă cu viteză de 95-100 km/h. Ceea ce este absolut suficient, ca să mai fie timp și de niște pauze și să nu urle încontinuu DRIVER ALERT TAKE A BREAK. Cred că mașina asta o să rupă norii sau o să mute munții. Are tot ce-i trebuie ca să fie un best-seller.

Tudor Rus – douălocuri.ro

N-o să ascund faptul că am lăsat să-mi scape un wow timid atunci când m-am urcat prima dată în Megane E-Tech Electric. Sarcina de pe umerii săi era deja grea, pentru că Megane e un simbol pentru Renault în Europa. Apoi l-am condus și mi-am dat seama că e o electrică atipică. Prin masă. Sau mai degrabă, lipsa acesteia. 1.600 de kilograme pentru o electrică este foarte puțin, mai ales când Renault n-a venit cu afirmații de sportivitate în cazul lui Megane E-Tech Electric. Francezii au lucrat fin la echilibru – efectiv n-ai nevoie de o baterie mai mare pentru Megane cel electric, pentru că e foarte frugal fix așa cum e. Consumul mediu pe ruta Deva – Râmnicu Vâlcea n-a trecut de 14,4 kWh/100 km, în condițiile în care jumătate de drum a fost autostradă. Ce-aș putea spune mai mult?

Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
BT Leasing

Mobilizat de
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România