Nu este prima dată când vedem un model popular comercializat și sub o altă siglă. Este o practică des întâlnită în lumea auto, iar în viitor vom vedea din ce în ce mai multe exerciții de acest fel. Alianțele între marii constructori auto sunt la ordinea zilei, iar Mitsubishi a decis să profite de parteneriatul pe care îl are cu Renault și Nissan.
După câțiva ani dificili în care s-a pus inclusiv problema retragerii totale din Europa pentru marca niponă, oficialii mărcii au revenit și au decis să ofere din nou o gamă completă de modele pe Bătrânul Continent. Primul venit cu noul val este Mitsubishi ASX, adică un Renault Captur retușat într-un mod foarte, foarte discret. Noul ASX va fi alături de noi în roadtrip-ul Cars & Roads by Michelin în varianta sa de top cu tehnologie plug-in hybrid.
SUV-ul subcompact în varianta Mitsubishi
ASX este un nume apreciat de europeni. SUV-ul cu dimensiuni subcompacte a intrat în gama japonezilor pentru Europa în 2010. Numit inițial Mitsubishi RVR, denumirea a fost schimbată în ASX (Active Sports Crossover) pentru piața din Europa. În Statele Unite ale Americii, SUV-ul de dimensiuni mici poartă numele Outlander Sport.
În Europa, Mitsubishi ASX a fost atât de apreciat încât a rămas pe piață mai bine de 12 ani. Pentru a îl păstra proaspăt, Mitsubishi a operat nu mai puțin de patru facelift-uri pentru prima generație ASX. Cea mai recentă versiune a fost lansată în 2019, când SUV-ul primea partea frontală numită Dynamic Shield, pentru a se integra mai bine în gamă alături de Eclipse Cross și Outlander.
Noua generație ASX are de umplut un mare gol lăsat în gamă. Pentru a oferi clienților europeni o alternativă în zona atât de apreciată a SUV-urilor de segment B, Mitsubishi a primit din partea Alianței modelul Renault Captur, pe care l-a adaptat conform propriei filosofii. Vizual, cele două SUV-uri – Mitsubishi ASX și Renault Captur – sunt cvasi-identice. Diferă partea frontală, unde japonezii au aplicat o grilă specifică și logo-ul cu trei diamante, iar în spate au preferat o grafică în ton cu moda: numele constructorului scris pe toată lungimea hayonului. Jantele sunt specifice modelului Mitsubishi, iar la interior s-a preferat un levier clasic pentru cutia automată de viteze ce se regăsește pe variantele mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid.
ASX vine acum cu o gamă completă de motorizări care va satisface pe oricine. Clienții pot alege dintre motorizări termice, mild-hybrid, hybrid clasic și chiar plug-in hybrid. În plus, Mitsubishi a decis să ofere pentru modelul ASX o garanție de 5 ani sau 100.000 kilometri, garanție ce acoperă și accesoriile originale montate de dealer pe noul model. Mitsubishi mai plusează cu 5 ani de asistență rutieră și o garanție de 8 ani pentru baterie – acolo unde e cazul.
Gamă completă
Noul ASX aduce o gamă completă de motorizări ce include două versiuni hibride (full-hybrid cu 143 CP și plug-in hybrid cu 160 CP), dar și o versiune de bază echipată cu motorul de un litru turbo cu trei cilindri ce oferă 90 CP sau variante mild-hybrid pentru motorul de 1.33 litri în două versiuni de putere: 140 sau 158 CP.
Cele două versiuni hibride folosesc un propulsor aspirat de 1.6 litri ce produce 94 CP și două motoare electrice. Doar unul dintre acestea din urmă acționează roțile de pe puntea față, celălalt având funcția de ”high voltage starter generator” sau HSG. Resursele sunt gestionate de cutia multimodală (automată). Transmisia are 4 trepte pentru motorul termic și două pentru cel electric, iar combinațiile dintre cele două tipuri de trepte rezultă în 15 moduri de funcționare. Sună complicat, dar cel de la volan nu trebuie sa-și bată capul cu nimic. Selectezi D sau B (dacă vrei să recuperezi cu simț de răspundere energia prin decelerare) și pornești la drum. Nu ai clapete, nu ai mod manual. Nu există ambreiaj, iar punerea în mișcare a mașinii se face mereu în mod electric. Același mod electric este responsabil și pentru mersul cu spatele, nemaifiind necesară o treaptă separată dedicată marșarierului.
Varianta Mitsubishi ASX HEV are un rezervor de benzină de 48 litri, iar cu ajutorul sistemului hibrid oferă un consum mediu de 5 litri/100 km. Pentru ASX Plug-in Hybrid, rezervorul a fost micșorat la 38 litri, pentru a face loc bateriei mai mari și sistemului electronic ce o însoțește. Dacă modelul ASX Hybrid se bazează pe o baterie de 1,2 kWh, versiunea ASX PHEV pe care o vom pune la încercare în Cars & Roads by Michelin utilizează o baterie de 10,5 kWh ce poate fi alimentată și la o priză casnică. Cu bateria de 10,5 kWh încărcată, poți parcurge între 40 și 60 de kilometri în mod complet electric, în funcție de stilul de condus și temperaturile exterioare.
Design
ASX are 4228 mm lungine, 1797 mm lățime și o înălțime de 1.573 mm. Are o postură cumva impunătoare, scoasă în evidență de jantele de dimensiuni mari și de designul fluid și plăcut privirii. Față de omologul său cu siglă Renault, diferențele sunt date de partea frontală, grila fiind redesenată în stil propriu. În spate avem noul stil de a nota marca mașinii, cu denumirea înscrisă pe toată lățimea hayonului.
La interior, diferențele sunt minime. Sigla Mitsubishi a fost aplicată pe volan, logo-ul ASX pe pragurile iluminate, iar levierul cutiei automate este mecanic. A fost păstrat ecranul cental așezat în format portret și butoanele fizice de pe consola centrală așezate ca o claviatură. Acesta are o grafică similară cu cea oferită de Renault, dar personalizată pe alocuri pentru Mitsubishi. A fost păstrat sistemul Multi-Sense ce permite alegerea modului de rulare între Eco, Pure, Sport și MySense.
Prețuri
Mitsubishi ASX este oferit pe piața din România în patru nivele de echipare numite: Inform, Invite, Intense și Instyle. Alături de noi în roadtrip-ul de nouă zile Cars & Roads by Michelin va veni un Mitusbishi ASX Plug-in Hybrid în varianta de top Instyle.
Pe piața din România, noul ASX are un preț de pornire de 20.337 de euro pentru motorizarea de un litru cu 90 CP și transmisie manuală. Versiunea pe benzină mild-hybrid de 1,3 litri pornește de la 22.717 de euro.
În cazul hibridului clasic, cel fără încărcare la priză, prețul anunțat pentru piața din România este de 28.786 de euro. Pentru vârful de gamă, ASX PHEV prețurile încep de la 36.045 de euro. Singura echipare opțională ce poate fi bifată este culoarea caroseriei, clienții putând alege între Crystal White metalic, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey și Charcoal Blue solid.
Fișa mașinii care ne va însoți în tur
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago