Căutăm mereu să avem ce-i mai bun pentru activitățile pe care le desfășurăm, implicit pentru a ne proteja pe noi înșine sau echipamentele pe care le folosim. Avem huse pentru laptop și telefon, ochelarii se țin în toc și se șterg regulat, mașina din fața casei merge la spălătorie. Adică întreținem obiectele care ne fac viața mai ușoară, fie ele noi, sau mai vechi, pentru a le prelungi viața și a evita costuri neprevăzute (și neplăcute).
În cazul mașinilor cu motor termic, o simplă spălare periodică ajută, dar nu poate face minuni, mai ales dincolo de tablă. Sub capotă mai exact, unde indiferent de anul fabricației, funcționează un sistem complex de piese care formează inima întregului vehicul – motorul.
Deși există multe metode prin care acestui cord mecanic i se poate prelungi viața, la fel ca în medicină, prevenția e cel mai bun aliat pe termen lung. Aici intră în scenă carburanții MOL EVO.
Carburanți polivalenți
Pentru că de multe ori luăm benzina și motorina de-a gata, ca pe apa de la robinet, omitem faptul că acești combustibili sunt, de fapt, formați din mai multe substanțe, printre care și aditivi. Cu alte cuvinte, ce pui în rezervor nu va fi niciodată un produs brut, ci un amestec optimizat, gândit cu un scop.
În cazul noii benzine MOL EVO, pachetul de compuși adăugați este format din trei elemente: un aditiv puternic pentru controlul depunerilor, un modificator patentat de frecare și un inhibitor eficient de coroziune.
Scopul? Acest trio chimic ajută la curățarea motorului dar și la menținerea acestui efect pe termen lung. Printre beneficiile imediate se numără reducerea fenomenului de frecare între varii piese ale motorului, deci coroziune scăzută în general, nu doar în cel de alimentare.
Beneficiile sunt similare și în cazul utilizării motorinei MOL EVO. În cazul acesteia, „cocktail-ul” de aditivi și compuși chimici a fost conceput pentru o ardere cât mai eficientă, deci extra putere și în același timp mai puține emisii.
E vorba de 5 compuși: un aditiv pentru controlul depunerilor, un altul antispumant, un inhibitor de coroziune, un antioxidant și un ameliorator de cetan. Ce se obține? Pe lângă un motor curat, o scădere a coroziunii și spumării, în tandem cu o creștere a stabilității la oxidare.
Efecte benefice în cascadă
Ce trebuie să mai știi despre carburanții MOL EVO este că n-au fost creați așa, aleatoriu. Adică atât dezvoltarea benzinei MOL EVO cât și a motorinei MOL EVO a fost realizată de Grupul MOL prin metode deja standardizate, agreate de CEC (Consiliul European de Coordonare) și utilizate pe scară largă în industria auto și petrolieră.
Mai mult, pentru că parcul auto din orice țară (implicit și România) nu este format doar din mașini noi-nouțe, motoarele pe care au fost testați acești carburanți sunt relevante pentru majoritatea automobilelor din trafic.
Pe românește, testele s-au desfășurat pe motoare noi dar și pe motoare mai vechi: cele din familia XUD9 și DW10 de la Peugeot pentru motorină, respectiv Mercedes M111 respectiv Volkswagen EA111 pentru benzină. Concret, dacă deții un automobil fabricat, să spunem, acum 10-15-20 de ani, atunci poți alimenta cu MOL EVO și te poți bucura de aceleași beneficii ca un proprietar de automobil nou. Apropo, de testare s-a ocupat o companie independentă – Drive Technology Center Austria – DTC Testing GmbH.
Dacă te întrebi care e câștigul pentru posesorul automobilului respectiv, răspunsul e simplu, pentru că urmează un lanț de… evenimente. Acțiunea de curățare la nivelul supapelor și al injectoarelor, la pachet cu prevenirea viitoarelor depuneri, asigură o ardere mai eficientă. Se asigură astfel, condițiile pentru un consum redus de combustibil, deci costuri mai mici de realimentare pe termen lung. Tot aici se adaugă mai puține emisii și prelungirea vieții motorului.