S-Cross nu e un nume nou în gama Suzuki. A apărut în 2013, odată cu lansarea lui SX4 S-Cross, doar că odată cu a doua generație, oficialii mărcii au decis să scurteze denumirea. Să aducă un aer proaspăt, nu doar la nivel tehnic și estetic, ci și din punct de vedere al nomenclaturii.
Premiera mondială a noului Suzuki S-Cross a avut loc în noiembrie 2021, iar modelul este prezentat drept un SUV “îndrăzneț, sofisticat și adaptabil”.
SUV clasic
Dacă prima generație SX4 S-Cross pornea, din punct de vedere estetic, de la ideea de crossover, actuala versiune trece în segmentul SUV. Nu mai găsești din tușele vechiului model, iar asta înseamnă ceva mai mult aer proaspăt pentru gama constructorului asiatic. Partea frontală e pusă în valoare de grila supradimensionată mărginită de noile faruri LED și de spoilerul care subliniază trăsăturile de SUV. Din lateral, designul lui S-Cross este unul clasic de SUV: aripi puternic evazate, protecții suplimentare și o linie a plafonului foarte fin plonjată. Spatele e ușor încărcat, însă privirea cade pe spoilerul bine profilat și pe protecția din plastic – semne clare că pe S-Cross nu l-ar deranja ieșirile pe drumuri de macadam sau forestiere.
Simplitate
Suzuki S-Cross este disponibil doar în versiuni electrificate, fie mild-hybrid, fie full-hybrid. În cazul variantei mild-hybrid (MHEV), modelul are un motor pe benzină de 1,4 litri cu 4 cilindri și sistem mild-hybrid la 48V. În această configurație, modelul dezvoltă 129 CP și 235 Nm.
Clienții pot alege S-Cross MHEV în versiuni cu roți motrice față sau tracțiune integrală, cutie manuală cu 6 trepte sau automată cu 6 trepte. SUV-ul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde și poate atinge o viteză maximă de 195 km/h.
Varianta full-hybrid (HEV) este alcătuită dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri cu 4 cilindri și un motor electric. Ansamblul dezvoltă 116 cai-putere. S-Cross full-hybrid poate fi comandat atât cu roți motrice spate, cât și cu sistemul de tracțiune integrală AllGrip.
S-Cross poate fi comandat în 4 versiuni de echipare: Cool, Passion, Spirit, Luxus. Indiferent de echipare, mașina va fi echipată cu jante de 17 inchi.
Constructorul oferă 8 nuanțe pentru caroserie: Silky Silver Metallic, White, Cool White Pearl, Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl.
Dimensiunile lui S-Cross îl încadrează în categoria SUV-urilor mici: 4,3 metri lungime, 1,78 metri lățime, 1,58 metri înălțime, 2,6 metri ampatament. Garda la sol măsoară 175 mm.
În echiparea Passion, cea de pe mașina care va veni în Cars & Roads by Michelin, S-Cross oferă o serie lungă de dotări. Amintesc aici pe cele mai importante: faruri LED cu reglaj automat, volan din piele, instrumentar digital de bord cu ecran de 4,2 inchi, cruise control adaptiv, geamuri electrice față și spate, climatizare automată pe două zone, scaune față încălzite, senzori de parcare față și spate.
Pe echiparea superioară Spirit, modelul oferă în plus jante de aliaj cu aspect satinat, sistem multimedia cu ecran de 9 inchi, tapițerie scaune mixtă (piele sintetică+ textil) și cameră video 360 de grade.
Echiparea de top Luxus vine cu trapă panoramică cu dublă deschidere.
În ceea ce privește caracterul practic, noul S-Cross promite un portbagaj cu volum de 430 de litri, valoare excelentă pentru un SUV de segment B. Pentru transportul obiectelor de mari dimensiuni, bancheta spate poate fi rabatată, iar volumul total crește la 1.230 de litri.
Prețuri
Pe piața din România, Suzuki S-Cross MHEV are un preț de pornire de 21.420 de euro pe echiparea Cool. Modelul care va fi prezent în roadtripul Cars & Roads by Michelin are un preț de pornire de 25.130 de euro (echiparea Passion). Pentru versiunea de top (Luxus), prețurile lui S-Cross pornesc de la 27.620 de euro.
În cazul variantei full-hybrid, prețurile lui S-Cross pornesc de la 27.290 de euro și ajung la 32.350 de euro (pe echiparea de top Luxus).
Fișa mașinii care ne va însoți în tur
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago