Mazda CX-60 e unul dintre cele mai noi SUV-uri apărute în peisajul european – implicit și în cel românesc. Pe lângă faptul că e cel mai mare model al mărcii pe care poți să-l comanzi în această parte de lume, CX-60 aduce în gama constructorului nipon o motorizare aflată – să spunem drept – pe cale de dispariție: un motor diesel nou-nouț de 3,3 litri cu șase cilindri în linie asistat de un sistem mild-hybrid, cea mai simplă formă de electrificare disponibilă în industrie.
O astfel de versiune a făcut parte din caravana Cars & Roads by Michelin, iar timp de 9 zile și 2.000 de kilometri, 14 jurnaliști și invitați au testat-o în diferite scenarii. Iată impresiile și concluziile acestora la final de tur.
Kodo, versiunea 2.0
Kodo-Soul of Motion definește gama producătorului japonez în materie de design exterior de mai bine de 10 ani. Absolut toate modelele Mazda lansate în ultimul deceniu au la bază această filozofie.
Pe parcurs, designerii au tot modificat și adaptat stilul folosit, însă ideea de bază a rămas aceeași. În cazul lui CX-60, designul reprezintă o evoluție. Dacă vrei să-i spui altfel, poți încerca cu Kodo-Soul of Motion 2.0.
Am să încep cu o declarație. Mazda CX-60 este o mașină după care mi-au fugit ochii întotdeauna. Este o mașină frumoasă, după care nu ai cum să nu întorci capul. Și chiar a fost în semifinală anul trecut când cautam să-mi cumpăr una nouă.
Andra Nistor, andranistor.ro.
Spiritul estetic japonez ce înseamnă frumusețe prin simplitate se regăsește și în acest model. Este o artă să creezi un design simplu și, în același timp, irezistibil, iar Mazda stăpânește această artă. Designul poate fi în acest caz chiar unul dintre criteriile majore de achiziție.
Laura Antonov, shedrives.ro.
Aer premium
În ultimii ani, Mazda a lucrat mult și pe partea de calitate a interiorului. Și lucrurile acestea se văd cu ochiul liber. Și se simt.
CX-60 nu pune accentul neapărat pe ecrane și digitalizare – deși e un capitol pe care îl stăpânește cu moderație – ci merge pe senzații, pe tactil, pe bine făcut.
La interior, Mazda ne-a obișnuit cu un stil aparte: culori deschise, liniștite, materiale naturale sau reciclate, forme geometrice intrigante care par scoase dintr-un origami.
Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro.
Prima senzație pe care o ai la volanul hardughiei e de confort, de boss aflat la birou, dar nu neapărat la muncă, ci la pierdut timpul până vine ora la care să te duci acasă. E așa o variantă de spațiu mare, larg, cu un fotoliu confortabil, ajustabil extrem de ușor, cu un panou de bord și o consolă centrală cu Feng Shui. Echipare Takumi. Care înseamnă “master craftman”. Îmi place lemnul de mesteacăn în combinație cu materialul textil care te trimite la calm și relaxare.
Cosmin Tudoran, cosmintudoran.ro.
6 în linie
Motoarele diesel au început să dispară din ofertele producătorilor. Iar atunci când lansezi un astfel de propulsor care nu-i banal deloc, e clar că lumea o să se adune ciorchine să vadă despre ce e vorba. Motorul diesel de 3,3 litri cu 6 cilindri în linie e amplasat longitudinal – așa cum doar prin segmentul premium se mai poartă – și dispune și de un mic motor electric cu 17 cai-putere ca parte a sistemului mild-hybrid. Dar japonezii nu s-au oprit aici și au implementat o tehnologie prin comprimare cu amestec parțial pre-mixat care aduce procente bune în dreptul eficienței.
Alegerea Mazda nu este deloc absurdă. Japonezii o justifică prin eficiența pe care motoarele mari o au în zonele medii de turații. Pentru a ușura pornirea de pe loc, există și un motor electric de 17 CP alimentat de la o baterie de 0,33 kWh în sistemul mild-hybrid. În plus, inginerii au implementat o nouă tehnologie de aprindere prin comprimare cu amestec parțial pre-mixat (DCPCI – dar jur că nu trebuie să reții asta), care face motorul să atingă o eficiență termică de peste 40%. Prin urmare, în ciuda celor două tone masă la gol, mașina accelerează viguros, dar mai ales consumă destul de puțin
Dan Scarlat, Top Gear România.
Sigur, nu-i totul perfect, în condițiile în care Mazda a experimentat cu această configurație.
Cutia de viteze automată cu opt rapoarte, în care este integrat și motorul electric, are ambreiaj multidisc. Probabil că este o soluție impusă de sistemul hibrid și poate că are pierderi mai mici de putere decât un convertizor, însă pierde puncte la capitolul rafinament, smucind uneori la retrogradare. Pot părea lucruri neînsemnate, însă care au potențialul să devină enervante, mai ales după ce plătești peste 60.000 de euro pe mașină. Oricum, în final trebuie apreciat curajul celor de la Mazda, pentru că noul CX-60 este un SUV cu mult caracter, proiectat și realizat cu pasiune, pentru cei care își cumpără mașinile cu pasiune.
Alin Ionescu, Mașinistul.
Jinba-Ittai
Producătorii japonezi merg mult pe tradiție, pe concepte care se trag din istoria poporului. În cazul Mazda, legătura dintre șofer și mașină este extrem de importantă. Are și un nume: Jinba-Ittai, și pune preț pe tot ce simte cel aflat la volan. De la forma și poziția scaunului șoferului și până la vibrațiile și zgomotele care pătrund în cabină, de la comportamentul dinamic la modul în care sunt poziționate și accesate comenzile.
Odată comutat modul sportiv și corelat total neîntâmplător cu melodia Prodigy, Diesel Power, am invitat motorul de 3.3 să ne poarte pe mine și colegii de habitaclu pe niște coclauri ardelenești. La modul power. Senzația oferită este cea de SUV foarte bine lipit, destul de greuț, care îți dă puțin peste cap realitatea. Stabilitate emoțională și respect reciproc. Fără dans valsat, nu doar pentru rândul 1, dar și pentru călătorul de pe bancheta. Iluzia de viteză, dar siguranța-n parametri. Cântă frumos în turații mari dar tace molcom la demersuri normale, de om ce se-ntoarce calm de la birou. Overall e o variantă pentru cei care fie plac Mazda, fie caută alte variante de SUV mai luxuriant la un buget mai de garsonieră de student.
Cosmin Tudoran.
Poziția la volan este poate cel mai important atu al unui vehicul, mai ales la drum lung (care se poate traduce și într-o tură de oraș la orele de vârf), și am apreciat întotdeauna faptul că japonezii au construit întregul habitaclu în jurul șoferului, organizându-l cât mai logic și încercând să îi ofere tot confortul. Am apreciat, din nou, sentimentul de siguranță pe care l-am avut la volan. Am simțit că mașina este stabilă pe drumurile șerpuite din județul Harghita și că mă pot încrede total în ea în depășiri. Mașina este silențioasă, chiar și atunci când apeși puțin mai tare accelerația, ceea ce am cam fost tentată să fac în momentul în care am descoperit că mă pot baza pe ea. Nu ar conta însă nici dacă ar fi mai gălăgioasă pentru că sistemul de sunet este genial.
Laura Antonov.
CX-60, modelul testat astăzi este unul impozant, de aproape două tone. SUV-ul cu motor diesel, deloc mic, 3,3 litri turbo, 254 CP și 550 Nm mi s-a părut destul de zgomotos și rigid. Sincer, nu a fost chiar genul meu. Adică da, m-am simțit importantă la volanul ei, m-am simțit puternică și în siguranță. A stat bine și s-a comportat perfect pe serpentine, la drum lung și în oraș. Doar că, pentru gustul meu, este destul de grea (și greoaie), iar eu sunt adepta mașinilor sport ușoare și agile.
Andra Nistor.
Cât consumă?
Sigur, ai fi tentat să crezi că un SUV de aproape 2 tone echipat cu un diesel de 3,3 litri o să aibă nevoie de opriri dese între alimentări. Și totuși, CX-60 n-a dat nimănui sentimentul de range anxiety – ca să folosesc un termen din lumea nouă.
După cele 9 zile ale Cars & Roads by Michelin, consumul mediu mixt a fost de 7,1 litri/100 de kilometri.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort) | 8 |
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca | 6,1 |
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat) | 6,4 |
Lacu Sărat – Domeniile Panciu | 6 |
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius) | 8,1 |
Sighișoara – Sovata (Fabesca) | 6,2 |
Sovata – Colibița | 6,5 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 7,1 |
Fișa mașinii
Mazda CX-60 3.3 diesel mild-hybrid este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 768 de euro fără TVA rată lunară.
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago