Dacă-i poți aprecia pe japonezi pentru un singur lucru când vine vorba de lumea auto, acel lucru ar fi consecvența. Să-l luăm, de exemplu, pe Lexus RX. Prezent în industrie de prin 1997, RX a tot evoluat, forțat de timpuri, preferințe și împrejurări până în punctul în care semnează premiere pentru Lexus.
De exemplu, RX 500h va rămâne în istoria auto ca primul Lexus hibrid echipat cu motor termic turbo. Pe lângă asta, dacă rămânem ancorați în prezent, la momentul actual, avem de-a face cu cel mai puternic Lexus RX construit vreodată, chiar dacă nu mai are motor V6. Ce va aduce următoarea generație Lexus RX e complicat de anticipat și pe alocuri irelevant, mai ales că noul RX e și foarte… nou. Adică, are în față o carieră lungă până la pensie.
Partea bună e că RX 500h ne-a onorat cu prezența în Cars & Roads by Michelin, alături de alte 6 SUV-uri hibride (de toate felurile). Iar cei aproximativ 2.000 de kilometri pe care i-a parcurs au fost edificatori și pentru oamenii de media invitați la eveniment.
Schimbare de paradigmă
Poate ați remarcat că de când companiile auto au apelat la contabili, li s-a cam stins curajul. Astăzi, cele mai multe modele noi sunt produsul unei evoluții și mai puțin al unei revoluții.
Schimbările radicale vin mai greu, chiar și devierile de la trasa originală sunt supuse votului din cine știe ce focus group. Ei bine, nu și Lexus RX 500h, dacă ne raportăm strict la axa motor-transmisie, în contextul în care s-a păstrat elementul hibrid – mai mult de dragul performanței, de această dată.
Să fie de la nenumăratele plângeri venite din partea celor care urăsc transmisiile CVT, sau poate dorința de a atrage un public mai tânăr? Cert e că Lexus a schimbat radical rețeta, iar cea de-a cincea generație a SUV-ului RX nu se mai concentrează exclusiv pe eficiență, ci și pe o experiență de condus sportivă.
În matematica lui Lexus, din suma dintre 272 CP (motorul termic), 87 CP (motor electric față) și 103 CP (motorul electric spate) rezultă o putere totală de 371 CP și 551 Nm. Cert e că RX 500h oferă accelerații rapide și reprize viguroase, iar sunetul motorului (amplificat bine-bine de boxele mașinii) și succesiunea treptelor chiar au legătură atât cu ritmul în care crește viteza, cât și cu senzația de „împins în scaun” care lipsea de la vechile modele hibride cu transmisie CVT.
Alin Ionescu, Mașinistul
Motorizarea hibridă ar trebui să satisfacă nevoile celor care până acum plecau cu buza umflată din showroom-urile mărcii japoneze. Hibridul RX 500h cu ai săi 371 CP și 551 Nm reușesc să aducă sportivitatea în familia SUV-urilor Lexus. Nu doar că reacțiile sistemului de propulsie sunt prompte, ci și executate cu finețe.
Cornel Șocariciu, Autocritica
A zis cineva dinamism?
Cum spuneam, RX 500h, deși un hibrid cu acte în regulă, folosește motoarele electrice și bateria pentru a produce emoții la volan.
Lexus RX are un comportament dinamic pe șosea și îi oferă șoferului o interfață optimă de interacțiune: nu are moduri de șofat complicate, display-urile sunt bine paginate și intuitive, iar sistemul multimedia se aliniază exigențelor unei mașini al cărui preț final depășește (cu 100 de euro) pragul psihologic de 100.000 €. Este o mașină confortabilă, dar precisă pe viraje, cu o suspensie care acceptă multe suprafețe de rulare fără să compromită sportivitatea. Cu toate astea, astăzi am înregistrat un consum mediu de 8.4 litri/100 km, o valoare bună pentru un SUV de mari dimensiuni.
Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro
Iar ca ținută de drum e bine de tot. De la poziția la volan, până la cum te ajută în depășiri ăia 371 de cai pe care-i are sub capotă, totul e bine de tot. M-am simțit în ea extrem de safe, inclusiv pe viraje, acolo unde o simțeam că face exact ce-i spuneam eu să facă. Iar accelerația, o, Doamne, când apeși pedala aia cu convingere, înțelegi din prima de ce mașina are în denumire cuvintele „Sport Performance”. Pentru că fix așa se simte.
Mihai Vasilescu, mihaivasilescublog.ro
Omotenashi
Pentru că RX este, înainte de toate, un Lexus, interiorul a avut de bifat mai multe căsuțe. Puse cap la cap, acestea formează un tot unitar care, ironic, deși e vorba de materiale, forme și texturi, are caracter abstract. În sensul că îl poți simți, dar nu-l poți vedea sau atinge: ospitalitatea.
Senzația că o călătorie poate fi oricât de lungă fără a deveni enervantă pentru pasageri nu este la îndemâna oricărui producător auto. Apoi, în cazul de față, atmosfera interioară este deopotrivă îndrăzneață, sexi și de bun gust. Și o să-mi rămână în minte sistemul audio. Măcar pentru faptul că Lexus a fost printre primii constructori care au implementat sistemele de sunet hi-fi. Viziune.
Radu Gurămultă, turboMAG.ro
Interiorul e punctul central: finisaje executate cu precizie, materiale moi oriunde – chiar și zonele inferioare ale portierei, cele pe care le poți lovi cu ușurință când urci în mașină, sunt îmbrăcate în ceva material pufos – și ergonomie cât cuprinde. Iar toată atmosfera serenă e completată de sistemul audio Mark Levinson: o adevărată bijuterie pe care n-ai cum să n-o exploatezi în zona de sus a volumului. Ar fi păcat.
Cornel Șocariciu, Autocritica
Cât consumă?
Faptul că RX 500h și-a reorientat prioritățile spre scopuri mai sportive este evidențiat și de consumul mediu mixt obținut după 9 zile și în jur de 2.000 de kilometri parcurși în varii condiții de trafic, pe toate tipurile de drumuri din țară.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort) | 11,9 |
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca | 9,5 |
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat) | 8,4 |
Lacu Sărat – Domeniile Panciu | 9,2 |
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius) | 8,2 |
Sighișoara – Sovata (Fabesca) | 9,2 |
Sovata – Colibița | 9,1 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 9,6 |
Fișa mașinii
Lexus RX 500h este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 1.341 de euro fără TVA rată lunară.
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago