Pentru Austral, misiunile primite de la Renault au fost clare. Pe de o parte, era nevoie de un model competent care să-l facă uitat pe Kadjar. Pe de altă parte, segmentul SUV C din Europa e printre cele mai aglomerate, deci Austral trebuie să facă de toate. Și să le facă bine.
Mobilizarea francezilor are la bază o platformă nouă (CMF-CD, a treia generație), abordare proaspătă de design interior și exterior, materiale de calitate, net superioare comparat cu ce știam până acum că poate oferi Renault și tehnologie cât cuprinde. A, și adio diesel, în favoarea motoarelor pe benzină, electrificate mai mult sau mai puțin: full-hybrid sau mild-hybrid.
Noi l-am avut în tur pe Austral 1.33 TCe, mild-hybrid, cu 160 CP, în echiparea generoasă Techno Esprit Alpine.
Arătos
Să fie de la nivelul de echipare bine pus la punct sau de la atenția în plus pe care Renault a acordat-o unor elemente de la interior… cert e că aspectul noului Austral n-a trecut neobservat de invitații din turul Cars & Roads. Sigur, mai sunt aspecte de finisat pe ici, pe colo, dar per total, Austral stă bine la capitolul interior.
Renault Austral a fost o surpriză foarte plăcută vizual. Practic, astăzi a fost prima zi când l-am văzut și l-am și condus. M-a surprins plăcut designul exterior. Este un SUV de familie, cu linii foarte interesante care agață ochii, destul de masiv, și cu un portbagaj atât de încăpător încât poate acomoda lejer câteva trollere mari. M-am bucurat și de scaunele sport care te țin în brațe la drum lung. Pentru mine, scaunele sunt foarte importante la o mașină. Oricât de mult mi-ar plăcea, estetic vorbind, fără scaunele potrivite dispare și plăcerea condusului.
Andra Nistor, andranistor.ro
Arată foarte bine la exterior, iar interiorul este probabil unul dintre cele mai bune din acest segment. Cu materiale inteligent alese, cu o poziție la volan excelentă și un layout general căruia nu prea ai cum să-i găsești defecte. În plus, noul sistem multimedia, cu ecranul central pe verticală și instrumentarul de bord digital uriaș îți oferă oricând toate informațiile de care ai nevoie. Iar la nivel de spațiu, raportat la cerințele unei mașini de familie, iarăși, se descurcă excelent pentru că are un ampatament de aproape 2,7 metri. Deci spațiu amplu pe locurile din spate și cu 500 de litri disponibili în portbagaj, nici nu-ți vei pune bagajele pe banchetă.
Andrei Barbu, MotorVlog.ro
Am fost foarte plăcut surprinsă să găsesc un habitaclu atât de frumos desenat, ergonomic și bine finisat. Am o slăbiciune pentru detaliile care mă duc cu gândul la motorsport – în acest caz, sigla Alpine brodată pe tetiere, dunga colorată de pe centuri și cusăturile contrastante care scot în evidență Alcantara de le scaune, portiere și bord.
Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro
Materialele de la interior sunt peste nivelul mediu din segmentul SUV-urilor compacte, iar sistemul multimedia – cu Android Automotive – merită butonat și explorat în liniște. Sigur, n-am cum să trec cu vederea ergonomia mai puțin bună a comenzilor din zona volanului. Renault a reușit să înghesuie satelitul pentru controlul sistemului multimedia, pe cel pentru controlul ștergătoarelor și selectorul transmisiei pe partea dreaptă a volanului. Tot acolo găsești și butonul care schimbă modurile de rulare. Aglomerație mare, mon cher.
Cornel Șocariciu, Autocritica
Concentrat pe drum
Deși Austral este oferit și într-o versiune full-hybrid, modelul din Cars & Roads propunea motorul 1.33 TCe cu tehnologie mild-hybrid cuplat unei transmisii CVT. Roți motrice doar față, pentru că (momentan) nu există un Austral 4×4.
Motorizarea mild-hybrid de 1,3 litri și 160 de cai-putere se descurcă admirabil. Ăsta e cuvântul care o definește cel mai bine. Nu te impresionează prin sprinturi și reprize fulgerătoare, dar nici n-o să-ți muști buzele la fiecare depășire sau rupere de ritm.
Cornel Șocariciu, Autocritica
Am condus versiunea mild-hybrid, cu motorizarea de 1,3 litri și care se descurcă admirabil pentru cei 160 de cai-putere pe care-i dezvoltă, asta în ciuda faptului că vorbim despre o transmisie automată de tip CVT. Pentru că “lentoarea” transmisiei trece în plan secund și mașina compensează cu o direcție rapidă și cu un setup al suspensiei excelent pentru orice tip de drum: urban, virajat sau autostradă. Și, de fapt, cred că suspensia este atuul lui Austral când vine vorba despre ținuta de drum. Cumva la o graniță foarte fină între confort și sportivitate, dar cu un picior jumătate de partea confortului.
Andrei Barbu, MotorVlog.ro
Tehnologizat
Totodată este și foarte multă tehnologie în Renault, începând cu Android Automotive, continuând cu benzile LED colorate și terminând cu reglajele electronice ale scaunelor, care au opțiunea de a memora pozițiile definite. Maneta de control a sistemului audio ar fi singurul minus perceput: este aceeași de foarte mulți ani și încă o consider mai puțin intuitivă ca butoanele de volum pe volan, rețeta clasică preferată de majoritate.
Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro
Poate la o primă vizionare de exterior nu sunt absolut convins, dar ținând cont că interiorul m-a captivat din minutul 3, am rămas bucurat până la finalul episodului 7, Sovata – Colibița. Căci interiorul echipării Techno Esprit Alpine m-a cam bucurat. Lucrare-n detaliu, monitoare demne de editare video, atenție pe detaliu și materiale ce par mai dintr-o gamă mai bine aleasă
Cosmin Tudoran, cosmintudoran.ro
Cât consumă?
Pe lângă plimbarea zilnică extinsă uneori chiar și pe câteva sute de kilometri, am vrut să vedem cât consumă Renault Austral în condiții reale de trafic. Valoarea finală după 2.000 de kilometri a fost de 8,2 l/100 km.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort) | 9,8 |
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca | 7,9 |
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat) | 6,9 |
Lacu Sărat – Domeniile Panciu | 7,1 |
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius) | 7,6 |
Sighișoara – Sovata (Fabesca) | 8,4 |
Sovata – Colibița | 8 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 8,2 |
Fișa mașinii
Renault Austral 1.3 mild-hybrid este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 525 de euro fără TVA rată lunară.
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago