Cine este și ce vrea Renault Captur E-Tech Engineered Hybrid 145 de la noi?
Vrea să ne atragă atenția asupra crossoverului din gama Renault, înainte de faceliftul programat pentru această toamnă. E-Tech Engineered este un nivel de echipare nou, care devine vârf de gamă pentru motorizările hibride din portofoliul lui Captur.
Anterior, echiparea de top era RS Line și aducea o serie de elemente mai sportive pentru aspectul exterior și interior. Această echipare există încă în oferta modelului Captur, dar poate fi asociată doar cu motorizare mild-hybrid.
Variantele E-Tech Engineering preiau o serie de elemente estetice de la RS Line și adaugă și inserții în nuanță contrastanta pentru o serie de elemente de caroserie. Dar, mai important, noua echipare pune în valoare cele mai eficiente motorizări ale modelul francez: hibridul clasic cu motor de 1.6 litri și motor electric ce oferă un total de 145 CP și varianta plug-in hybrid de 160 CP. Exemplarul nostru de test a fost în versiunea Hybrid 145 CP.
Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?
Deja am analizat în două rânduri modelul Renault Captur PHEV, teste pe care le poți citi AICI și AICI, iar colegul Cornel a pus la încercare și fratele geamăn al lui Captur, noul Mitsubishi ASX Hybird cu motorizare identică cea a modelului ce face subiectul acestui test.
Avem în față a doua generație a modelului Captur, aflată la jumătatea perioadei comerciale. Din această toamnă, Captur va primi un facelift important care îl va diferenția față de modelul geamăn Mitsubishi ASX și îi va oferi, cel mai probabil, elemente de design similare cu cele arborate de Clio facelift și noul Austral.
Față de generația anterioară, Captur aduce un design exterior mult mai atrăgător, iar acesta este amplificat de elementele specifice echipării E-Tech Engineered.
Ce concurenți are pe piața din România?
Concurența este puternică în segmentul SUV-urilor urbane (clasa mică). Este un segment care a crescut mult în popularitate, clienții preferând acest gen de automobil în locul unul hatchback clasic de segment B. Printre concurenții direcți se numără: Ford Puma, Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Peugeot 2008, Nissan Juke, Toyota Yaris Cross și chiar Dacia Duster. N-aveam cum să-l scot din ecuație pe Mitsubishi ASX Hybrid, acest model fiind aproape identic și bazat 100% pe Captur. Apoi, avem Toyota Yaris Cross, care oferă motorizare hybrid clasică și modelele coreene Kia Niro și Hyundai Kona.
Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Versiunea noastră poartă complicatul nume Captur E-Tech Engineering Hybrid 145. Este o denumire lungă pentru varianta de top a modelului hybrid cu 145 CP. Anterior, această echipare purta denumirea de RS Line, dar Renault a decis să amestece puțin lucrurile în gamă. Lăsând la o partea denumirea și echipările, motorizarea hybrid formată din propulsorul aspirat pe benzină de 1.6 litri și motor electric pentru puntea față este una dintre cele mai eficiente disponibile în acest segment de piață.
Cât consumă pe bune și ce autonomie are?
Renault a creat un sistem de propulsie hybrid extrem de eficient pentru modelul Captur HEV. Pe trasee exclusiv urbane, computerul de bord nu a vrut să urce mai sus de 5,2 litri/100 km, ceea ce este un consum extrem de bun. Rezervorul de carburant are un volum de 48 litri.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
Captur a devenit parcă mai bun cu timpul. Cu o suspensie bine adaptată atât utilizării citadine, cât și pentru drum lung, Captur se dovedește a fi un partener de drum foarte bun. Însă, mediul său de joacă preferat este orașul. Cu dimensiuni relativ mici este perfect adaptat “junglei” urbane, iar sistemul de propulsie hibrid este foarte eficient în oraș.
Cum ți se pare designul exterior?
Captur este un crossover atrăgător, fiind un model cu factor de vino-ncoa’ ridicat în gama francezilor. Ce-i drept, se îndreaptă spre un viitor facelift, care va aduce cu siguranță elementele de design pe care le avem acum pe Clio facelift. Însă, în echiparea de top E-Tech Engineered, Captur este foarte plăcut privirii, cu elementele de caroserie contrastante și roțile de 18 inchi mari.
Cum sunt materialele la interior?
Pe echiparea de top, finisările sunt bune, cu plastice de calitate și elemente plăcute la atingere. Un plus pentru sistemul de control rotativ al climatizării automate, butoanele fiind intuitive și ușor de folosit. Singurul element care pare învechit este ecranul amplasat vertical pe consola centrală, grafica de aici având nevoie de un upgrade.
Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.
De la mine are un 8. Cu spații suficiente în portiere și sub consola flotantă, și un torpedo destul de mare, Captur te satisface la acest capitol. Există inclusiv un loc special pentru depozitarea cartelei ce ține loc de cheie de contact.
Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?
Încap cinci pasageri, mai ales dacă călătorim fără prea multe bagaje și putem culisa bancheta pe poziția care oferă mai mult spațiu pentru picioarele celor din spate. Volumul portbagajului variază între 326 și 440 litri în funcție de poziția banchetei culisante.
Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
Testul Euro NCAP cu Renault Captur datează din 2019, când modelul francez a înregistrat un scor general de cinci stele. Crossover-ul oferă un grad de protecție de 98% pentru pasagerii adulți și 83% pentru copii, 75% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietoni, bicicliști, motocicliști) și 74% pentru sisteme active de asistență și tehnologii de prevenție.
Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
Deși este a treia sau a patra oară când merg cu un model din familia Captur, transmisia automată multimodală rămâne un elemente central al tehnologiei oferite pe acest automobil. Față de alți constructori care preferă cutiile de tip CVT sau dublu ambreiaj pentru modelele hybrid, cei de la Renault au studiat o tehnologie nouă. Cu patru rapoarte dedicate motorului termic și două pentru cel electric, cutia oferă nu mai puțin de 15 moduri de funcționare. Plecarea de pe loc și mersul cu spatele se vor face mereu în mod electric. Din acest motiv, cutia multimodală nu dispune de ambreiaj sau treaptă de marșarier. Dispune, însă, de mod de rulare B, ceea ce permite recuperarea mai accentuată a energiei prin decelerare.
Apoi, întregul pachet de propulsie hybrid. Chiar dacă este un hybrid clasic, cu o baterie mai mică și autoîncărcare, Captur se dovedește a fi extrem de eficient la utilizarea în mediul urban, unde computerul de bord se “încăpățânează” să afișeze doar cifre mici.
Ai simțit că-i lipsește ceva?
Mi-ași fi dorit ca scaunul șoferului să se lase ceva mai jos. Poziția la volan este destul de înaltă, iar trapa panoramică de sticlă nu ajută acest capitol, șoferii mai înalți putând atinge cu capul de plafon.
Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?
Dacă ai nevoie doar de automobil care să te ducă unde ai treabă și vrei sistemul hybrid oferit de Renault pentru modelul Captur, poți alege nivelul de bază numit Equilibre. Are echipări decente ce includ aerul condiționat automat, geamuri electrice, cruise control, asistență la menținerea benzii de rulare, oglinzi electrice, faruri automate, sistem multimedia Easy Link cu ecran de 7 inchi, tapițerie textilă și jante de oțel de 17 inchi. Prețul pentru Captur Hybrid 145 în echiparea de bază este de 24.400 euro (TVA inclus). Prețul pentru modelul Captur începe de la 19.200 euro pentru motorizarea TCe90.
Pentru un look aparte, versiunea testată E-Tech Engineered costă 29.350 euro și aduce în plus o serie de elemente de design exterioar plus farurile LED, oglindă retrovizoare electrocromatică fără ramă, carcasele oglinzilor exterioare vopsite în ton cu nuanța plafonului, consolă flotantă, jante aliaj de 18 inchi cu design E-Tech Engineered, tapițerie specifică mixtă (textil și piele artificială), sistem Easy Link cu ecran tactil de 9,3 inchi și pachet exterior/interior E-Tech Engineered.
Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?
Pentru sistemul de propulsie hybrid care nu necesită alimentare la priză. Este eficient și bine reglat, iar acest lucru se vede în cifrele de consum foarte scăzute.
Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?
Două critici mai mici. Feelingul în pedala de frână este ciudat. Este un lucru specific modelelor cu sistem de propulsie hybrid, dar la Captur parcă este mai puternic. Este greu să dozezi pedala de frână uneori, răspunsul sistemului de frânare fiind, în anumite situații, mai violent față de ce își dorește cel de la volan. Apoi, integrarea Apple CarPlay. Cel puțin pe acest exemplar de test, Apple CarPlay a mers exclusiv cu telefonul conectat prin cablu, deși mașina dispune de sistem Apple CarPlay wireless. O singură dată s-a conectat automat fără fir, în rest nu a dorit și pace.
Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?
Aș îmbunătăți sistemul multimedia care a început să își arate vârsta și integrarea wireless a telefoanelor mobile inteligente.
Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…
…vrei un crossover hybrid eficient și cu un design atrăgător.
Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
…nu te atrag crossoverele mici.
Tu ți-ai cumpăra-o?
Da, Captur E-Tech Engineered este o alegere foarte bună pentru un utilizator urban.
Clientul perfect al mașinii?
O persoană tânără care are nevoie de un automobil eficient pentru oraș și nu numai.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
Un crossover hybrid eficient și arătos perfect pentru uzul urban.