La sfârșitul lui 2022, Audi a prezentat oficial Q8 e-tron. Practic, un facelift aplicat vechiului SUV e-tron, primul model de serie al mărcii din Ingolstadt. Lansat în 2018, e-tron a adunat 150.000 de unități vândute.
Noul flagship al gamei electrice Audi a primit, printre altele, un design revizuit, un sistem de propulsie optimizat, încărcare mai rapidă, dar și autonomie îmbunătățită.
Vârf de lance
Q8 e-tron îmbină spațiul interior cu tehnologiile de ultimă oră și performanțele specifice Audi într-un ambalaj fără emisii, gata să-ți fie alături în treburile zilnice. Este un all-rounder electric cu o autonomie foarte bună, disponibil în continuare în două variante de caroserie, identificate drept SUV (Q8 e-tron) și Sportback (Q8 Sportback e-tron).
În ambele variante, lungimea este de 4.915 mm, lățimea atinge 1.937 mm, iar diferența se face în cazul înălțimii: 1.633 mm pentru SUV, respectiv 1.619 mm pentru Sportback.
Ampatamentul măsoară 2.928 mm, iar portbagajul are un volum de 569 de litri pentru varianta SUV, respectiv 528 litri pentru Sportback. Alți 62 litri disponibili în “frunk” (portbagajul de sub capotă).
Tehnologizat
Audi se laudă că electricul Q8 e-tron dispune de 40 de sisteme de asistență pentru șofer, 5 senzori radar și 5 camere video. În habitaclu nu au avut loc schimbări radicale, nemții alegând varianta unei evoluții la acest capitol. Pe lângă instrumentarul digital de bord, avem două display-uri de 10,1 inchi (sus) și 8,6 inchi (jos) care compun sistemul de infotainment și centrul de comandă al climatizării.
Pe lângă acestea, modelul beneficiază de o sumedenie de funcții și tehnologii de ultimă generație. Calitatea finisajelor continuă să fie ridicată, iar dacă ar fi să citez din comunicatul de presă “respectă eticheta de produs premium”.
Trei motorizări disponibile
Q8 e-tron poate fi comandat și în România de la sfârșitul lui 2022. SUV-ul electric este disponibil în trei variante de motorizare, cu două versiuni de baterie (89 sau 106 kWh).
Inițial, clienții au putut alege din două versiuni de motorizare:
– 50 e-tron quattro cu 2 motoare electrice, 340 CP și 664 Nm. Autonomie de 488 km (Q8 e-tron)/ 501 km (Sportback).
– 55 e-tron quattro cu 2 motoare electrice, 408 CP și 664 Nm. Autonomie de 578 km (Q8 e-tron)/ 595 km (Sportback).
Ulterior, gama Q8 e-tron a fost extinsă cu o versiune cu 3 motoare electrice (se numește SQ8) care dezvoltă 503 CP și 973 Nm.
Indiferent de caroseria aleasă, versiunea 50 e-tron quattro va fi echipată cu o baterie de 89 kWh, în timp ce varianta 55 e-tron quattro va avea o baterie cu o capacitate de 106 kWh.
SUV-ul electric oferă încărcare AC la 11 kW (standard) și 22 kW (opțional), dar și încărcare DC la 150 kW (170 kW pentru versiunea 55 e-tron quattro). Clienții au la dispoziție două versiuni de echipare: Advanced și S-Line.
Prețuri în România
Prețul lui Audi Q8 e-tron pornește de la 75.200 de euro pentru versiunea 50 e-tron quattro, cea cu 340 CP și bateria de 89 kWh. Pentru varianta Q8 Sportback e-tron, prețurile pornesc de la 77.300 de euro.
Exemplarul ce va lua startul în ROCHARGE by Vitesco Technologies este un Q8 e-tron în versiunea cu 340 CP și echiparea Advanced. Lista generoasă de opțiuni include, printre altele, jante de 20 de inchi, climatizare pe patru zone, încărcare AC la 22 kW, head-up display, cruise control adaptiv și faruri LED Matrix. Tragem linie și prețul ajunge la circa 120.436 de euro.
Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Audi Q8 e-tron Advanced 50 quattro este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 1.731 euro fără TVA rată lunară.
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config