Mercedes-Benz EQE SUV: All-rounder electric

Mercedes-Benz a lansat o variantă SUV pentru sedanul electric EQE. O versiune cu sigle AMG vom conduce în ROCHARGE by Vitesco Technologies, turul României în care testăm 8 dintre cele mai noi electrice lansate pe piață.

În octombrie 2022, Mercedes-Benz a prezentat oficial noul model electric EQE SUV în cadrul unui eveniment desfășurat la Paris. SUV-ul are la bază platforma EVA2, adică o arhitectură dedicată exclusiv modelelor cu baterii.

Spre deosebire de sedanul EQE, noul EQE SUV e mai scurt și mai îngust, dar punctează bine în ceea ce privește spațiul disponibil în portbagaj.

Polivalent

EQE SUV are 4.863 de mm lungime (-83 de mm), 1.940 de mm lățime (-21 de mm) și 1.686 de mm înălțime (+176 de mm). Ampatamentul e și el mai mic decât cel al sedanului: 3.030 de milimetri (-90 de mm).

SUV-ul oferă un volum de 520 de litri în portbagaj, față de 430 de litri oferiți de sedan. Dacă ai lucruri multe și voluminoase de transportat, bancheta spate poate fi rabatată, valoarea finală disponibilă fiind de 1675 de litri.

Spațiul disponibil pentru pasagerii din spate, la nivelul capului, e mai bun decât în cazul sedanului. În plus, spătarele scaunelor din spate pot fi reglate astfel încât toată lumea să se bucure de și mai mult confort.

Interior dominat de ecrane

La fel ca restul modelelor electrice de la Mercedes, EQE SUV are un instrumentar digital de bord de 12,3 inchi și un ecran central de 12,8 inchi.

Opțional, clienții pot beneficia de sistemul Hyperscreen, care transformă toată planșa de bord într-un ecran uriaș cu lățimea de 1,4 metri.

În varianta cu Hyperscreen, ecranul este împărțit în trei segmente: instrumentarul de bord (12,3 inchi), ecranul sistemului multimedia (17,7 inchi) și displayul din fața pasagerului din dreapta (12,3 inchi).

Cinci motorizări disponibile

Motorizările lui EQE SUV sunt aceleași de la sedanul EQE, însă cu rezultate diferite în special în cazul autonomiei.

Versiunea de intrare în gamă se numește EQE 350+ SUV, oferă 292 CP și 565 Nm, iar resursele sunt gestionate de puntea spate.

Prima opțiune EQE SUV cu tracțiune integrală se numește 350 4Matic. Aceasta introduce un al doilea motor electric – amplasat pe puntea față – însă puterea totală rămâne aceeași ca în cazul versiunii de bază: 292 CP. În schimb, cuplul motor crește la 765 Nm.

Vârful de gamă al versiunilor non-AMG se numește EQE 500 4Matic SUV, iar în acest caz, cele două motoare electrice dezvoltă 408 CP și 858 Nm.

Versiunea de bază în gama de performanță se numește AMG EQE 43 4Matic SUV, iar cele două motoare electrice livrează 476 CP și 858 Nm. SUV-ul are nevoie de 4,3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza de top este limitată la 210 km/h. O astfel de motorizare vom testa timp de 9 zile în ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Vârful de gamă este AMG EQE 53 4Matic+ SUV. Standard, motoarele electrice dezvoltă 626 de cai-putere și 950 Nm. Dacă bifezi pachetul AMG Dynamic Plus, ajungi la 687 CP și 1.000 Nm. 0-100 km/h se desfășoară în 3,5 secunde, iar viteza maximă ajunge la 240 km/h.

Nemții anunță o baterie cu o capacitate netă de 90,6 kWh, iar autonomia maximă a celei mai eficiente versiuni (EQE 350+ SUV, cea cu un singur motor electric) este de 590 de kilometri.

În cazul versiunii EQE 350 4Matic SUV, autonomia maximă este de 558 de kilometri, iar pentru EQE 500 4Matic SUV, valoarea ajunge la 547 de kilometri.

Pentru versiunea AMG EQE 43 4Matic SUV, autonomia de top ajunge la 488 de kilometri. Pentru vârful de gamă AMG EQE 53 4Matic+ SUV, nemții indică o autonomie maximă în regim WLTP de 470 de kilometri.

Încărcarea bateriei poate fi realizată atât la stații AC, cât și la stații DC. La o priză care oferă curent alternativ, SUV-ul poate fi încărcat cu puteri de 11 kW sau 22 kW. Chargerul mai puternic (cel de 22 kW) este disponibil opțional. La stații DC, SUV-ul e capabil să se descurce cu energie la o putere de 170 kW.

Prețuri în România

Prețul lui Mercedes-Benz EQE SUV pornește de la 94.580 de euro pentru versiunea EQE 350 4Matic SUV, în timp ce pentru varianta EQE 500 4Matic SUV, prețurile încep de la 102.530 de euro.

Varianta de performanță AMG EQE 43 4Matic SUV poate fi comandată de la 119.000 de euro.

Dar în ROCHARGE by Vitesco Technologies avem un exemplar doldora de opționale. Pe listă se află, printre altele, sistemul Hyperscreen, trapa panoramică și sistemul de sonorizare Burmester. La final, prețul exemplarului din tur se oprește la 142.420 de euro.

Fișa mașinii care ne va însoți în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Logo Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQE SUV

BEV 96KWH MERCEDES-AMG 43 4MATIC AUTO

de la 113.200 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
476 CP
Cuplu maxim sistem
858 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
476 CP
Cuplu maxim electric
858 Nm
Baterie
Capacitate brută
96.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
22.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
4.3 s
Viteză maximă
210 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
23,2 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
468 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4879 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1931 mm
Înălțime
1672 mm
Ampatament
3030 mm
Volum portbagaj
520 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1675 litri
Masa proprie
2600 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
113.200
Preț mașină testată
142.420 €

Mercedes-AMG EQE SUV 43 4Matic este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 2.092 euro fără TVA rată lunară.



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config