Industria auto traversează în prezent o perioadă de tranziție de la mașinile cu motoare cu combustie internă la mașini electrice, iar schimbările se petrec într-un ritm alert. Prin urmare, capacitatea de adaptare la noile tendințe este esențială pentru orice companie implicată într-un fel sau altul în industria auto, indiferent că vorbim despre constructori auto sau producători de componente.
Un exemplu în acest sens este oferit de Vitesco Technologies, companie care se ocupă cu proiecte de dezvoltare a tehnologiilor pentru sisteme de propulsie.
Din punct de vedere al gamei de produse, Vitesco Technologies dezvoltă în prezent aproximativ 80% dintre componentele necesare pentru mașini electrice și hibride, iar printre acestea se numără invertoare, unități pentru axul electric care integrează motorul, electronica și transmisia, sistemul de management pentru bateria Li-Ion sau convertoare DC/DC.
În plus, pe lângă soluțiile pentru vehiculele electrice și hibride, Vitesco Technologies oferă și o serie de produse care îmbunătățesc eficiența componentelor pentru mașini cu motoare cu combustie internă, inclusiv actuatori electronici și soluții pentru tratarea gazelor de eșapament.
Cele mai multe produse de acest fel sunt dezvoltate prin colaborări intre echipe la nivel internațional, în contextul în care compania are sediul central în localitatea germană Regensburg și alte 50 de sedii în întreaga lume.
Vitesco Technologies este partenerul principal de tradiție al ROCHARGE, turul României cu mașini electrice.
Printr-un astfel de parteneriat, Vitesco Technologies își propune să comunice transparent și clar despre soluțiile de mobilitate sustenabilă pe care le dezvoltă și să contribuie în acest mod la familiarizarea oamenilor cu mașinile electrice. Cu alte cuvinte, un astfel de parteneriat este contribuția companiei la educarea pieței.
Vitesco Technologies în România: adaptare la electrificare
La multe dintre produsele enumerate anterior își aduc contribuția și angajații Vitesco Technologies din România. Compania are trei centre de inginerie în Timișoara, Iași și Sibiu și o unitate de producție în Brașov unde lucrează circa 3.800 de angajați, ceea ce reprezintă aproximativ 10% din numărul global de angajați ai companiei.
Dintre cei 3.800 de angajați din România, peste 1.400 sunt ingineri care contribuie la dezvoltarea și testarea de produse și soluții pentru electrificare. În acest fel, angajații din România contribuie la tranziția sustenabilă de la mașinile cu motoare cu combustie internă la mașini hibride și, mai ales, electrice.
În ultimii ani, Vitesco Technologies a accelerat procesul de adaptare la electrificare inclusiv în România. De exemplu, începând din 2021, unitatea de producție de la Brașov pe care am vizitat-o în ediția de anul trecut a road tripului ROCHARGE produce și invertoare pentru mașini electrice și hibride. Este o componentă esențială care are rolul principal de a transforma curentul continuu (DC) al bateriei în curent alternativ (AC) pentru a-l livra motorului, dar și rolul de a transforma curentul alternativ în curent continuu pentru a alimenta bateria Li-Ion în perioadele de decelerare și frânare, atunci când motorul electric devine generator. Până în 2027, Vitesco Technologies își propune ca 85% din producția unității de la Brașov să fie alocată componentelor pentru mașini electrice și hibride.
Tot în 2021, Vitesco Technologies a inaugurat un laborator de validare și calificare la centrul de cercetare și dezvoltare din Iași, sediu pe care l-am vizitat de asemenea în cadrul road tripului ROCHARGE din acel an.
În plus, compania germană urmează să deschidă porțile unui nou laborator de validare și calificare Vitesco Technologies la centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara, pe care urmează să-l vizităm în ediția din acest an a road tripului ROCHARGE.
Iar acestea sunt doar câteva exemple prin care Vitesco Technologies demonstrează că mobilitatea electrică joacă un rol esențial în strategia pe termen lung a companiei.
Potrivit experților, în 2025 aproximativ 40% dintre mașinile noi vor avea un sistem de propulsie electrificat, iar până în 2030 se estimează că vehiculele electrificate vor avea o cotă de piață de peste 70% în producția globală de autovehicule. Muncim în fiecare zi pentru a avea orașe mai puțin poluate, iar așteptările pot fi îndeplinite și transformate în realitate.
Cristian Mihaly, Country Head la Vitesco Technologies România
Optimizări de procese la toate sediile Vitesco Technologies
Pe termen lung, Vitesco Technologies își propune să optimizeze în continuare o serie de procese. Printre altele, sunt vizate optimizări pentru managementul termic și funcția de pre-condiționare a bateriei, prin care eficiența generală a unei unități pentru axul electric poate crește procentual cu o valoare exprimată din două cifre.
De asemenea, Vitesco Technologies a implementat și o serie de măsuri de sustenabilitate pentru toate sediile companiei care vizează, printre altele, reducerea consumului de apă, reciclarea resturilor menajere, eficiență energetică și reducerea emisiilor de dioxid de carbon. De asemenea, compania a adoptat metodologia Life Cycle Engineering (LCE), prin care optimizează amprenta ecologică a produselor pentru ca acestea să devină neutre din punct de vedere climatic pe parcursul întregii durate de viață. De altfel, Vitesco Technologies și-a stabilit ca în 2040 să devină neutră din perspectiva impactului asupra mediului înconjurător.
Ca parte a acestor planuri pe termen lung, Vitesco Technologies a introdus pentru sediile din întreaga lume un sistem de cercetificare internă Green Plant Label, împărțit pe trei niveluri de eficiență: Gold, Silver și Bronze. Pe baza unor măsuri implementate în 2022, unitatea de producție din Brașov a primit în acest an varianta Silver a certificării Green Plant Label.
Nu este ușor să fim pionieri și nu oricine poate să forțeze limitele tehnologiei pentru a fi diferit. Luăm în considerare mediul înconjurător în toate eforturile noaste pentru a deveni mai buni zi de zi. Toate aceste abordări pot asigura o mobilitate sustenabilă în orașele noastre, țările noastre și în lumea noastră.
Cristian Mihaly, Country Head Vitesco Technologies România.
După desprinderea de Continental, Vitesco Technologies s-a listat pe bursa de la Frankfurt în 2021 și a ajuns în prezent la o capitalizare de circa 3 miliarde de euro, în timp ce vânzările anuale au depășit pragul de 9 miliarde de euro în 2022.