Q8 e-tron, cel mai mare SUV electric din gama Audi a primit un facelift și, după cum probabil observi, și o schimbare a numelui. Modelul luat parte la ROCHARGE by Vitesco Technologies, turul României cu mașini electrice, iar pe parcursul a 9 zile a fost condus, pe rând, de 16 jurnaliști și invitați.
În rândurile – și tabelele următoare – găsești impresiile acestora cu privire la Q8 e-tron, dar și valorile de autonomie și consum reale înregistrate pe cei aproape 1.600 de kilometri parcurși.
Audi Q8 e-tron 50 quattro Advanced: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
SEGMENT 1 Singureni | 224 | 3/5 | 44,9 | 20,1 | 442,8 |
SEGMENT 2 Craiova | 183 | 4/5 | 39,5 | 21,6 | 412 |
SEGMENT 3 Craiova | 181 | 2/5 | 39,3 | 21,7 | 410,1 |
SEGMENT 4 Băile Herculane o zi în Timișoara | 233 | 4/5 | 55,4 | 23,8 | 373,9 |
SEGMENT 5 Timișoara | 216 | 3/5 | 55,9 | 25,9 | 343,6 |
SEGMENT 6 Teleac o zi în Târgu Mureș | 170 | 4/5 | 45,5 | 26,6 | 334,6 |
SEGMENT 7 Târgu Mureș | 192 | 3/5 | 42,2 | 22 | 404,5 |
SEGMENT 8 Piatra Neamț | 177 | 3/5 | 35,9 | 20,3 | 438,4 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1.576 | 358,6 (kWh) | 22,7 (kWh/100 km) | 394,9 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
SEGMENT 1 Singureni | 35,5 | 29 | 88,3 | MOON DC, 75 kW 50% - 88% | - |
SEGMENT 2 Craiova | 52,3 | 34 | 125,8 | Eldrive DC, 180 kW 44% - 100% | - |
SEGMENT 3 Craiova | - | - | - | - | - |
SEGMENT 4 Băile Herculane o zi în Timișoara | 95,9 | 85 | 281 | Mol Plugee DC, 100 kW 14% - 80% 35 minute eCharge DC, 50 kW 59% - 100% 50 minute | - |
SEGMENT 5 Timișoara | 39,7 | 33 | 127 | Mol Plugee DC, 150 kW | - |
SEGMENT 6 Teleac o zi în Târgu Mureș | 77 | 22 | 154 | MOON DC, 75 kW | Hotel Peste noapte |
SEGMENT 7 Târgu Mureș | 47 | Peste noapte | 94 | - | Hotel Peste noapte 49% - 100% |
SEGMENT 8 Piatra Neamț | - | - | - | - | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
347,4 kWh | 203 minute + 2 overnight | 870,1 lei | 0.55 lei | 2,5 lei |
Impresiile celor care au condus Audi Q8 e-tron în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Mircea Meșter (AUTOCRITICA)
Dacă colegii de grup de la Volkswagen sau Porsche sau Skoda au apelat la o strategie de contrast pentru a-și lansa primele electrice de masă – în sensul că mașinile electrice sunt complet diferite decât erau/sunt cele termice, planul Audi este unul ceva mai subtil. Pare că strategia a fost construită pe ideea că electricele trebuie introduse lent în organismul viu care este masa de clienți Audi, iar asta înseamnă că aceste mașini trebuie să fie cât mai apropiate de omoloagele lor cu motoare termice.
Din acest motiv am avut pe mână un Audi Q8 e-tron care nu-ți dă impresia estetică (exterioară sau interioară) că vorbim de o mașină electrică. Ba chiar, dacă te prinde într-o zi în care nu-ți dorești decât liniște și pace și nu ești prieten cu pedala de accelerație, Q8 e-tron pare o termică – de exemplu o mașină cu motor pe benzină ultra-silențios. Singurele momente în care este evident că sub capotă nu se mârâie, ci se bâzâie, e când apeși pedala prin viraje. Acolo se trage silențios și tot acolo se nimerește ca inerția să-ți arate că sub podea stă o baterie.
Nu știu dacă strategia celor de la Audi e cea câștigătoare sau nu. Poate să fie, în special pentru clienții conservatori. Și n-am nici cel mai mic dubiu că oamenii și-au calculat corect pașii, pentru că nimic nu e întâmplător. Dar e cert că un Q8 e-tron nu e pentru cei care vor să epateze sau să urle în cartier că și-au luat electrică. O să pară că mergi silențios prin parcare cu un SUV Audi de familie ca oricare altul din gamă, deci singura explicație ar fi că e plug-in hybrid. O să ridici multe sprâncene când vei anunța triumfal că e electrică.
Lăsând asta la o parte, mașina e construită cu simț de răspundere la capitolul calitate, materiale și atenție la detalii. Toate elementele sunt la locul lor într-un interior mai degrabă sobru decât electric în sens metaforic. Mi s-a părut că Audi Q8 e-tron e mașina în care urci, pleci și ajungi la destinație fără să ai reproșuri de niciun fel. Mai ales că și merge îndeajuns de mult încât să nu ai emoții la capitolul autonomie: a bifat constant consumuri de 400-450 de kilometri în România reală, iar autostrada a afectat mașina acceptabil: 330-340 de kilometri.
O electrică ca un costum bine făcut.
Gabriel Nica (Cu și Despre Mașini)
Cum e să conduci un Audi Q8 e-tron? Impresionant. Deși e o mașină electrică construită pe o platformă termică, Q8 e-tron nu afișează toate minusurile asociate în mod normal cu acest procedeu de producție.
De cele mai multe ori, această abordare a producătorilor auto se traduce în suspensii rigide, zgomotoase și autonomii reduse. Nu și aici. În ciuda greutății de aproape 2,5 tone, Audi Q8 e-tron reușește să își ascundă silueta impecabil la drum lung.
De pe scaunul șoferului ești răsfățat cu rafinament, confort și silențiozitate. Te simți de parcă mergi într-un seif și ai putea să conduci peste orice obstacol fără probleme.
Nu e totul perfect, însă. Paleta de culori destul de anostă cu care a fost decorat modelul de test face ca totul sa pară plictisitor în jurul tău. De parcă nu ar mai exista nicio altă culoare în portofoliul nemților. Și e păcat, pentru că în configurator chiar ai posibilitatea să alegi câteva nuanțe interesante.
Radu Hângănuț (Euronews România)
Să îți propui să testezi relația cu o mașină electrică pe autostradă e ca și cum, în urmă cu 15 ani, ai fi încercat să devii fan al fotbalului mergând la un Gloria Bistrița – Ceahlăul Piatra Neamț. Totuși, faptul că nu am mișcat volanul mai mult de 5 grade în stânga și dreapta mi-a dat oportunitatea de a testa și evalua alte lucruri. Pentru expertiză completă, apelați la textele despre e-tron din celelalte zile.
Q8 e-tron este în esență fratele cu haine noi în prima zi de școală al e-tron-ului lansat în 2018. În plus față de acel model, Q8 e-tron are plusuri în privința autonomiei, a propulsiei și a timpilor de încărcare. Deși este cel mai mare SUV electric din gama Audi, în trafic nu o să simți asta. De altfel, asta cam devenit o regulă: mai greu să găsești o mașină cu dimensiuni ce ar putea fi percepute ca fiind “mari” (dacă, de exemplu, un Taycan nu ți se pare mare, poate locuiești în Castelul Peleș) care să fie greoaie la condus și să îți lase impresia că riști să iei cu tine indicatoare pe lângă care ai trecut în urmă cu 15 minute.
La interior, Audi arată ca un Audi. Asta e bine dacă ești fan Audi și mai puțin bine dacă ești fan Audi, ai Audi, dar voiai să mai simți și tu că măcar de la a cincea mașină se schimbă ceva. Asta nu înseamnă deloc că e ceva în neregulă cu interiorul Q8 e-tron. Felul de a desena mașina este atât de asumat de marcă încât Audi transmite această siguranță stilistică. Știe toată lumea ce e, ei știu ce e mașina lor și nu există o dezbatere în care să fie loc de opinii. Pe de altă parte, molima pe care o reprezintă suprafețele acoperite cu piano black a acaparat bucăți mari din mașină. Are totuși și asta un avantaj: ești atât de ocupat să ștergi sau să ignori amprentele și praful că nu mai observi celelalte bucăți de plastic din bord.
Sistemul de infotainment funcționează semnificativ mai bine cu Apple, dar un mare minus pentru sistemul de navigație integrat, care e greu spre imposibil de folosit. Un plus mai merge pentru felul în care e gândită interacțiunea cu cele două tablete, un soi de touch screen cu feedback, așa încât să simți că ai făcut ceva (de exemplu, că ai crescut temperatura cu două unități), fără să îți mai iei ochii de la șosea. Totuși, nu am reușit să pricep de ce unele comenzi din tableta superioară sunt dublate și chiar controlate de cea alocată în principiu controlului climatizării. Dar știm din viață că ceva ce îți place nu trebuie înțeles pe de-a-ntregul, ci acceptat.
Așadar, mașina e corectă și ceva în plus. E elegantă, stă bine pe șosea și cele 40 de sisteme de asistență care lucrează în slujba șoferului compun un ambient în care știi că e bine să te afli. E greoaie ca un SUV, dar un SUV sănătos și asumat. Totuși, nu am simțit neapărat că sunt într-o mașină electrică, ci mai degrabă într-una pe benzină din care motorul termic a fost evacuat de gura ecologiștilor.
Laura Antonov (LaChicBoutique)
Timpul trece atât de repede… și dacă în 2019, e-tron era singura electrică din gama Audi, acum Q8 e-tron nu are doar un nume nou, ci vine și cu o putere mai mare, o autonomie mai bună și o încărcare mai rapidă. Adică tot ceea ce trebuia să facă Audi pe o piață cu din ce în ce mai multe modele electrice din segmentul premium.
Q8 e-tron, la fel ca marca Audi, face și oferă tot ceea ce ai aștepta de la el – e spațios, oferă tot confortul, finisaje premium și dotări de top, stă bine pe șosea și se așează frumos în viraje, filtreză eficient denivelările… mă duce cu gândul la un elev silitor, cu nota 10 pe linie, dar fără vreun talent aparte.
Astfel, cu un design clasic, mult spațiu și materiale de calitate, Q8 e-tron mi-a plăcut cum se simte de la volan. A fost o întâlnire scurtă și intensă, nu a fost dragoste la prima vedere, dar ne-am despărțit prieteni.
Cristiana Oprea (cristianaoprea.ro)
Audi Q8 e-tron este o mașină consistentă cu așteptările pe care le pot avea clienții fideli ai brandului, interesați să facă pasul către un vehicul 100% electric. Practic, nu se simte ca o electrică, având spațialitatea și configurația habitaclului unui model echipat cu motor termic. De la selectorul de viteze la meniul interactiv sau rotița pentru volum, Q8 e-tron crează o experiență familiară și inspiră o relaxare intuitivă a gesturilor.
Este o mașină confortabilă, cu materiale premium și un contrast plăcut între detaliile metalice, pielea neagră și benzile luminoase care decorează subtil interiorul. Am fost susprinsă că se simte mai compactă decât m-aș aștepta de la un SUV, iar poziția la volan este joasă, ideală pentru a simți mai bine mașina pe viraje. Chiar dacă uneori electricele epatează cu multe sute de cai putere în fișa tehnică, dinamica pe șosea demonstrează că cei 340 de cai sunt folosiți la potențial maxim, în simbioză perfectă cu tracțiunea integrală și suspensia pneumatică, fără exagerări inutile.
Consumul de 21 kWh/100km nu este grozav, însă capacitatea netă a bateriei de 89 kWh și capacitatea de a se încărca rapid cu 150 kW la stațiile DC micșorează timpii de așteptare pe care i-ai putea avea atunci când încarci la drum lung.
Andrei Barbu (MotorVlog TV)
Ghinionul pentru Audi Q8 e-tron e că vine în tur după ID. Buzz. Și nu pentru că Buzz e mai performant, mai eficient, mai confortabil sau mai rafinat. Pentru că nu e. Ci pentru că lui Q8 e-tron îi lipsește, parcă, personalitatea. Caracterul. Acel ceva special… poate e culoarea de vină. Ori jantele nu foarte inspirate. Sau poate interiorul prea serios. Cert e că, la prima vedere, Q8 e-tron nu e o mașină “specială”.
Dar percepția și convingerile se schimbă repede. Mai ales când vine despre confort și rafinament. Mai ales când rulezi aproape 200 de kilometri pe drumuri naționale secundare, prin sate, pe denivelări și viraje legate. Q8 e-tron are o suplețe pe care n-o aștepți de la o mașină de 2,5 tone. Se conduce ușor, fluid, în liniște deplină. Suspensia pneumatică e minunată și face ca mașina să valseze elegant acolo unde, în mod normal, ar cam trebui să țopăie pe-o sârbă oltenească. Și treaba asta îți dă încredere.
Și tot la capitolul încredere contribuie din plin și modul în care îți este livrată puterea. În 2023, pentru o mașină de 120.000 de euro, 340 de cai-putere nu sună și nici nu sunt impresionanți. Dar Q8 e-tron Advanced 50 quattro mai are și 664 Nm. Așa că nu poate fi vorba, nici pe departe, de lipsă de putere. Și când la finalul sesiuni de condus vezi în bord un consum mediu de 21,7 kWh/100 km, îți dai seama repede că nici la eficiență mașina nu stă rău. Deloc.
Adrian Mitrea (0-100.ro)
Audi Q8 e-tron e o mașină cu substanță. Nu țipă că-i electrică. Ar putea fi un Audi ca oricare altul.
Nu are specificații spectaculoase. Însă calitatea se simte în orice atingi și orice simți. Inclusiv când electronii ating celulele din bateria de 89 kWh (net), pentru că mașina are o curbă de încărcare bună. Adică se încarcă foarte repede, puternic și constant. Iar autonomia mi-a ieșit azi la peste 400 km, pe bune.
Spațios, confortabil la superlativ, extrem de silențios, cu o instalație audio bună și cu sisteme de siguranță din belșug… Audi Q8 e-tron e tot ce-ți poți dori ca mașină de familie.
Și să fiu cinstit până la capăt, o eficiență mai bună n-ar strica, pentru că n-am reușit să-i cobor consumul sub 21,6 kWh/100 km. Și e păcat de bateria cea mare de care vorbeam.
Dan Scarlat (TopGear România)
Audi a lansat primul model electric din gama sa în 2019. S-a numit e-tron: un SUV luxos, de aproape 5 metri lungime. De atunci, gama e-tron a evoluat și a inclus două noi adiții: un SUV compact denumit Q4 și un sedan sportiv cunoscut sub numele de GT. Ca urmare a acestei extinderi, modelul original a primit și el un supliment la nume, devenind Q8 e-tron. În plus, a primit și un facelift, tradițional pentru jumătatea carierei unui automobil. Îl recunoști mai ales după noul ornament care înconjoară grila și care poate fi gri, negru sau într-o culoare deschisă, în funcție de nivelul de echipare ales.
La interior am remarcat un volan cu trei spițe în locul celui cu patru și… cam atât nou. Dar, sincer, nici nu era nevoie de vreo schimbare. SUV-ul de aproape 5 metri lungime al lui Audi a fost încă de la început un model eminamente premium, cu materiale de foarte bună calitate, o digitalizare profundă, dar logică și foarte agreabilă și o atmosferă modernă cu tentă “tehno-minimalistă”.
Există totuși modificări semnificative, însă acestea au fost concentrate în zonele în care chiar contează. Mașina din ROCHARGE 2023 by Vitesco Technologies vine în versiunea de motorizare de bază, denumită “50” (nu întrebați de ce), a cărei baterie a crescut cu peste o treime în comparație cu modelul anterior.
Puterea furnizată de cele două motoare electrice a crescut la 340 CP, iar viteza de încărcare la stațiile de curent continuu a crescut și ea de la 120 la 150 kW. Itinerariul primei zile a inclus drumuri naționale și o porțiune de drum expres (unde am menținut o viteză de 120 km/h), totalizând 215 km, în urma cărora Q8 e-tron a consumat exact jumătate din capacitatea sa de baterie, înregistrând un consum de 20,4 kWh/100 km, extrem de apropiat de cel declarat de producător.
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Audi Q8 e-tron Advanced 50 quattro este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 1.731 euro fără TVA rată lunară.
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config