Kia Niro EV: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Kia Niro EV a fost una dintre cele opt mașini electrice din road tripul ROCHARGE by Vitesco Technologies. Am analizat datele acumulate în cele nouă zile și îți prezentăm raportul final despre autonomia reală, consum și cât ne-au costat încărcările.

Kia Niro EV este una dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piața din România. Pe parcursul a nouă zile, SUV-ul compact a fost condus de 16 jurnaliști și invitați în cadrul road tripului ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Am pus cap la cap toate datele acumulate pe parcursul acestui road trip, iar acum a venit momentul să-ți prezentăm toate informațiile de care ai nevoie: care a fost autonomia reală, câtă energie electrică a consumat mașina, cât timp am petrecut la stațiile de încărcare și, desigur, câți bani am cheltuit pe energia electrică.

Kia Niro EV Premium: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE
RULARE

ENERGIE CONSUMATĂ

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

SEGMENT 1

Singureni
Craiova

230

3/5

31,1

13,5

480

SEGMENT 2

Craiova
Drăgași
Craiova

177,5

3/5

26,1

14,7

440,8

SEGMENT 3

Craiova
Băile Herculane

184

3/5

25,2

13,7

473,3

SEGMENT 4

Băile Herculane
Timișoara
+


o zi în Timișoara

210

2/5

31,1

14,9

434,9

SEGMENT 5

Timișoara
Teleac

220,7

4/5

46,8

21,2

305,7

SEGMENT 6

Teleac
Târgu Mureș
+

o zi în Târgu Mureș

166

2/5

28,6

17,2

376,7

SEGMENT 7

Târgu Mureș
Piatra Neamț
+
o zi în Piatra Neamț

192,4

3/5

25,6

13,3

487,2

SEGMENT 8

Piatra Neamț
Zăbala

182

3/5

26,8

14,7

440,8

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1.562,6

241,3

(kWh)

15,44

(kWh/100 km)

429,43

km

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

SEGMENT 1

Singureni
Craiova

29,1

43

71,6

Enel X Way

DC, 60 kW

45% - 85%

-

SEGMENT 2 

Craiova
Drăgași
Craiova

38,32

38

87,8

Enel X Way

DC, 60 kW

45% - 100%

-

SEGMENT 3

Craiova
Băile Herculane

-

-

-

-

-

SEGMENT 4

Băile Herculane
Timișoara
+

o zi în Timișoara

59

2x Peste noapte

71

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW
61% - 100%
93% - 100%

SEGMENT 5

Timișoara
Teleac

30,6

32

76,1

Renovatio

DC, 300 kW
36% - 81%

-

SEGMENT 6

Teleac
Târgu Mureș
+

o zi în Târgu Mureș

39,53

Peste noapte

80,4

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW
39% - 100%

SEGMENT 7

Târgu Mureș
Piatra Neamț
+
o zi în Piatra Neamț

35,1

Peste noapte

70

-

Hotel

Peste noapte
AC, 22 kW

52% - 100%

SEGMENT 8

Piatra Neamț
Zăbala

-

-

-

-

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

COST MEDIU per km

COST MEDIU per kWh

231,7

kWh

113

minute

+ 4 overnight
la hotel

456,9

lei

0,29

lei

1,97

lei

Impresiile celor care au condus Kia Niro EV în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Tibi Buzdugan (AUTOCRITICA)

Când am observat că noua generație Kia Niro păstrează multe caracteristici ale modelului anterior, inclusiv capacitatea de încărcare, m-am întrebat imediat cui i se adresează această mașină. Este surprinzător să lansezi la finalul anului 2022 un vehicul care se încarcă la un o putere maximă de 77 kW (și aceasta în condiții optime, cu o temperatură ideală și procentul bateriei sub 60%), mai ales când în portofoliul tău se află și o “navă spațială” precum EV6.

Comparativ cu versiunea anterioară a modelului Niro, noul model prezintă numeroase îmbunătățiri. Deși sunt subtile, acestea contribuie la un confort sporit în timpul călătoriilor. Cel mai încântat am fost de scaunul pasagerului reglabil electric cu suport lombar, portbagajul cu acționare electrică, compartimentul suplimentar din față (frunk-ul) și capota echipată cu braț hidraulic, în locul vechiului sistem cu cârlig. Totuși, tendința de a utiliza materiale ecologice sau reciclate pare să fi afectat negativ calitatea interiorului. Am observat mai mult plastic dur și materiale inferioare generației vechi.

În încheiere, pe o notă optimistă, noul Niro EV rămâne un vehicul extrem de eficient, practic și confortabil pentru călătorii lungi. Cu toate acestea, mi se pare puțin atractiv din punctul de vedere al încărcării, comparativ cu alți concurenți de pe piață în același segment de preț.

Alin Ionescu (Mașinistul)

Una din regulile de bază ale unei gândiri sănătoase este să te compari doar cu tine însuți și să cauți să fii mai bun de la zi la zi. Așa a făcut și Kia cu noul Niro EV.

În primul rând, nu se mai numește eNiro, să nu mai rimeze degeaba cu De Niro. Arată mai bine și merge mai bine, chiar dacă din punct de vedere tehnic e la fel ca generația precedentă. Bateria are aceeași capacitate, motorul are tot 204 CP, iar vitezele de încărcare sunt în continuare mici, mai ales în contextul anului curent (80 kW DC, 11 AC). Megane E-Tech și alți rivali stau mai bine.

Dincolo de asta, Niro EV este o familistă veritabilă – spațioasă, bine dotată și consistentă în performanțe. Are un interior desenat în nou stil Kia introdus de EV6, cu materiale de calitate și ergonomie decentă (mai puțin sistemul dual de comandă pentru climatizare și funcții multimedia, care folosesc aceleași butoane și suprafețe tactile). Spațiul interior este excelent pentru o mașină de 4,4 metri, iar comenzile ușoare si manevrabilitatea o fac foarte plăcută în oraș. Iar deși bateria de 64 kWh nu bate niciun record în ceea ce privește capacitatea, consumul redus îi permite să meargă lejer peste 400 km cu o încărcare.

Andrei Barbu (MotorVlog TV)

Privind line-ul din ROCHARGE ai paria că Niro e cea mai ieftină mașină. Când partenerii sunt Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Porsche sau Tesla, ai crede că Niro pornește cu stângul. Dar ai pierde și pariul și startul.

Singura surpriză nu e că Niro EV, în configurația din tur, e mai scumpă decât Model Y. Surpriza cu adevărat notabilă e că Niro are un interior net superior celui din Tesla. Și o ținută de drum la același nivel superior.

Nu te atrage prin design sau performanțe dinamice. Nu te dă pe spate cu startul de loc. Nici măcar cu prețul de listă. Dar impresionează prin eficiență, printr-o ținută de drum echilibrată și prin nivelul dotărilor pe care le primești. Pentru că da, scaunele ventilate sunt cel puțin neașteptate.

Altfel, mașina se conduce plăcut, fără să exceleze nici la capitolul dinamic, nici la cel al confortului. În schimb, cu un consum mediu de 14,2 kWh/100 km, excelează la capitolul eficiență. Și cred că fix ăsta e dezideratul mașinii. Să fie cât mai eficientă, la un cost cât mai bun raportat la ce primești. Și aici, raportul e clar pe plus.

Adrian Mitrea (0-100.ro)

Kia Niro EV impresionează prin eficiența motorizării sale electrice, precum și prin soliditatea construcției și proiectării. E o mașină care se simte ca “dintr-o bucată”.

Însă are și minusuri, cum ar fi antifonarea slabă (zgomot mare la rulare), puterea de încărcare mică (77 kW) pentru standardele din 2023 și faptul că e dezarmantă conectivitatea cu telefonul mobil (nu există wireless Android Auto sau Apple CarPlay – deci trebuie cablu, iar cablul trebuie musai să fie cu USB-A).

Mihaela Chirac (eblogauto)

O surpriză plăcută.

Credeam că este un Sportage mai mic și după ce am condus-o, îmi mențin ideea. Singurul lucru pe care l-aș schimba la ea este portbagajul, să fie mai încăpător.

La prima vedere, nu mi-a plăcut că are priza în față, mă gândeam că în caz de accident ușor sau dacă te lovește cineva când dă cu spatele… cum faci să o încarci până se repară? Apoi, mi-am dat seama că e mai bine așa când o parchezi la stația de încărcare, mai ales dacă nu e cablul lung.

La interior seamănă foarte mult cu Sportage: îmi place că spațiul din dreapta șoferului este aerisit. Ecranul mare și instrumentarul de bord sunt intuitive, la fel și reglajul pentru climă. Un bonus pentru că nu sunt porțiuni multe cu materiale lucioase pe care ar putea rămâne amprente. Îmi place selectorul de viteze, e practic și nu stai să te dumirești câteva secunde înainte să-l folosești.

La volan, stai confortabil, te ajută mult în mers head-up display-ul, dar și retrovizoarele generoase. Volanul în două spițe mi s-a părut interesant, are un design diferit. E un automobil confortabil, deloc rigid pentru a susține greutatea bateriilor. Nu se înclină rău în curbe, suspensiile fac o treabă bună. Pe autostradă mi s-a părut silențioasă.

Ce-mi mai place? Funcția V2D (Vehicle-to-Device) prin care poate să livreze energie electrică din baterie pentru diverși consumatori. Vrei să joci FIFA când mergi cu cortul, Niro EV va ține cu tine! Totodată, există posibilitatea configurării cu sistemul Remote Smart Parking Assist. Dacă singurul loc de parcare găsit e atât de îngust, că nu mai poți coborî din mașină, te dai jos, iei cheia și Kia Niro EV parchează singură.

Este cea mai accesibilă mașină din turul ROCHARGE by Vitesco Technologies, după Tesla. Costă de la 46.693 de euro. Dacă aș avea de ales, clar aș cumpăra Kia. Are o autonomie de 460 km, 204 CP și 255 Nm. E corectă.

Mihai Vasilescu (mihaivasilescublog.ro)

Două lucruri m-au dat pe spate la Kia Niro EV Premium.

Primul. Ați trecut vreodată prin momente în care v-ați găsit mașina, în parcare, înghesuită de mașina de lângă ea? Se mai întâmplă să parcheze câte unul atât de aproape de tine, că n-ai cum să deschizi portiera. Sau o deschizi, dar nu suficient cât să poți intra la volan. Și-atunci singura opțiune e să intri prin dreapta și să faci echilibristică peste scaune. Deși uneori e foarte posibil să nu poți intra în mașină nici prin dreapta, că și acolo e o mașină parcată prea aproape. N-ați pățit? Că mie mi s-a întâmplat de nenumărate ori.

Ei bine, Kia Niro are pe cheie opțiunea să iasă singură din spațiul ăla prea îngust. Doar apeși pe un buton și mașina înaintează singură până când ajunge în punctul în care se poate deschide portiera. Vă spun sincer că mi-ar plăcea enorm să am și eu opțiunea asta pe viitoarea mea mașină, dar nu prea cred.

Și al doilea lucru care m-a dat pe spate: sistemele de driving assistance și adaptive cruise control. Sunt foarte bine pus la punct, mașina se mișcă incredibil de bine, reacționează singură, face foarte sigură pe ea tot ce trebuie făcut. Desigur, am mai văzut sistemele astea și pe alte mașini, tocmai de-aia pot face comparație și să afirm că cel de pe Kia Niro EV Premium e unul dintre cele mai performante pentru o mașină din segmentul ei de preț.

Problema e că aici se cam termină cu lucrurile care m-au dat pe spate la Kia. Din nefericire, până să ajung să constat cât de bine se mișcă adaptive cruise controlul, a trebuit să fac cunoștință cu mașina, respectiv cu modul în care se prezintă când te urci prima oară la volanul ei. Din păcate (sau din fericire, că nu-mi dau seama exact) și la mașini e valabilă treaba aia care se întâmplă la oameni și care se numește „prima impresie”. Știți ce zic, da? Momentul ăla, primul, în care cunoști pe cineva, este foarte des definitoriu pentru impresia pe care ți-o creează acel cineva.

Iar dacă impresia mai e și nasoală, apăi va fi aproape imposibil să ți-o mai șteargă cineva vreodată. Nu e imposibil, s-au mai văzut cazuri, dar e greu, foarte greu. Fix asta mi s-a întâmplat mie când am deschis pentru prima oară portiera mașinii numită Kia Niro: mi-a creat o primă impresie care mi se va șterge greu de tot din cap. Iar impresia aia este că e făcută cu materiale care le-a rămân coreenilor de pe la Kia EV6 sau Kia Sportage.

Știți cum e, mai sar resturi pe linia de producție, mai rămâi cu niște plastic, ce naiba să faci cu ele, să le arunci la gunoi? Neah, exclus, iei tot ce rămâne și bagi tot în interiorul lui Niro. Nu că asta ar fi ceva rău, e bine să eviți risipa (fix cum fac eu cu mâncarea), ziceam doar așa ca chestie și ca primă impresie.

Și ce să vezi, când mi-am exprimat temerile cu voce tare, colegii din tur mi-au confirmat că nu sunt departe de adevăr. Pentru a fi mai sustenabili din punct de vedere ecologic, coreenii de la Kia folosesc la fabricarea lui Niro multe materiale reciclate, și se mândresc cu asta. Cum ziceam, nu e nimic rău, e ok să salvăm planeta, dar poate le mai iau și ei un pic la pilă. Că la Niro asta e cam multă ecologie insipidă în habitaclu.

În rest, vorbim despre o mașină onestă, genul ăla de mașină pe care ți-l iei să te transporte din punctul A în punctul B, fără alte pretenții. Treabă la care te ajută din plin și autonomia. Până acum în tur, Kia Niro a avut autonomie reală de peste 450 de kilometri, ba chiar a ajuns și la 480. Ceea ce, trebuie să recunosc, nu e rău absolut deloc, e binișor spre foarte bine.

Cum ziceam, nu te atrage prin design sau prin cine știe ce performanțe sportive, nu te dă pe spate cu nimic. În schimb, are o ținută de drum ok și, după cum ziceam mai sus, un nivel de dotări de la decent în sus. Ah, ba nu, mai are ceva: cele mai incomode scaune dintre toate mașinile pe care le-am testat până acum în ROCHARGE. E posibil să fie și asta o performanță, că nu e ușor să fii pe primul loc la ceva.

Laura Antonov (La Chic Boutique)

Kia Niro EV este printre vehiculele accesibile din tur, așa că de la început am fost dispusă să îi trec cu vederea mici „derapaje” și neajunsuri. Primul a fost chiar portbagajul, deși este discutabil dacă vina este de o singură parte, pentru că am plecat cu o mare parte din dressing la noi.

În afara acestui mic detaliu legat de spațiul pentru bagaje, pot spune că mi-a plăcut la prima vedere, primul contact – are un design exterior modern și atrăgător, iese singură din parcare din spațiile înguste (doar folosind butoanele de pe cheie) pentru a-ți permite accesul cât mai facil la bord, iar în interior te orientezi și îți setezi rapid reperele, nimic complicat sau înzorzonat inutil.

La finalul celor aproape 200 de kilometri pe cele mai frumoase drumuri din ediția ROCHARGE 2023, pot spune că mă bucur că am avut ocazia de a-i parcurge la volanul lui Niro EV, oferindu-mi ocazia să mă bucur de peisaje datorită sistemelor eficiente de asistență la condus, mult mai puțin intruzive și obositoare decât pe alte modele testate, dar și comportamentului rutier – stabilitatea pe viraje, accelerația și frânele eficiente, și izolării fonice excelente.

M-a impresionat consumul scăzut – 13,3 kWh/100 km, știu că și drumul cu numeroase coborâșuri de astăzi a contribuit. Dar totuși, un crossover electric cu interior premium și o autonomie de aproape 500 de kilometri la 56.000 euro TVA inclus rămâne un lucru impresionant. Și asta mă face să trec și peste faptul că are nevoie să stea ceva mai mult timp la încărcat.

Andrei Dumbravă (Electromobilitate.com)

Actuala generație a lui Niro EV păstrează în mare parte rețeta precedentei generații: eficiență de top a trenului de rulare, o baterie generoasă de 64 kWh, predictibilitate și ergonomie maximă în utilizare, un interior cu materiale bune și tot ceea ce ai nevoie pentru un confort maxim: scaune ventilate și încălzite cu multiple reglaje, spațiu generos pentru pasageri și nu în ultimul rând, sisteme de asistență la conducere care funcționează ireproșabil.

Ce s-a mai adăugat noii generații e capabilitatea de a alimenta dispozitive externe cu până la 3.6kW prin tehnologia Vehicle to Load (V2L), puțin rafinament suspensiilor, de care oricum nu avea mare nevoie. Și un nou design, care face mașina la fel de inobservabilă la fel ca și generația trecută.

Din toată această caravana, e-Niro a fost mașina cea mai… nebăgată în seamă. Ceea ce poate fi și rău, dar mai ales de bine. Într-adevăr, designul mașinii e… nici rău, nici wow. Nu deranjează, nici nu bucură în mod particular. Mi-aș fi dorit o integrare mai bună a ecranelor în consola de bord, așa cum era la generația anterioară. Și consola centrală cu spațiul de depozitare de la generația anterioară. Și cotierele de pe portieră de la generația anterioară.

Deși mai tot turul s-a auzit prin stație “cum fac X la Tesla” sau “unde reglez Y la Mercedes”, despre Kia a fost o liniște totală, totul fiind așa cum mă așteptam să fie: o mașină extrem de ușor de folosit, predictibilă, cu autonomie suficientă cât să nu te doară capul de stații și încărcări. Și aș merge puțin și mai departe și aș adăuga chiar și cea mai fiabilă din caravană, fiind singura mașină care nu a avut erori.

Și să adresăm și elefantul din cameră: e cu două mii de euro mai scump decât Tesla Model Y. Însă are o suspensie mult mai bună, mai rafinată, din punctul meu de vedere confort mai bun în scaune, iar deși încărcarea DC e limitată la 77kW, timpul de încărcare 10-80% față de Tesla fiind mai mare cu 10 minute. Pe care nu o să îi simți chiar așa de tare.

Însă marele minus al lui Niro EV este portbagajul, foarte mic pentru dimensiunile mașinii.

Noua generație nu e o revoluție. Nici măcar o evoluție. E mai mult o reașezare a mașinii în piața de crossovere.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Logo Kia

Kia Niro EV

BEV 65KWH E-NIRO 204HP PREMIUM

de la 40.724 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
204 CP
Cuplu maxim sistem
255 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
204 CP
Cuplu maxim electric
255 Nm
Baterie
Capacitate brută
64.80 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.8 s
Viteză maximă
167 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,2 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
460 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4420 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1825 mm
Înălțime
1570 mm
Ampatament
2720 mm
Volum portbagaj
475 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1392 litri
Masa proprie
1739 kg
Siguranță
Rezultat
4 stele
Preț
Preț de pornire model
40.724
Preț mașină testată
56.420 €

Kia Niro EV Premium este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 874 euro fără TVA rată lunară.



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config