Prezentat la Paris în octombrie 2022, Mercedes-AMG EQE SUV este un SUV de performanță dezvoltat pe platforma EVA2, una dedicată modelelor electrice. Acesta a fost unul dintre modelele care s-a aliniat la startul road tripului ROCHARGE by Vitesco Technologies.
La capătul a nouă zile de teste și după ce a trecut prin mâinile a 16 jurnaliști și invitați îți prezentăm pe larg toate datele care contează despre Mercedes-AMG EQE SUV, inclusiv autonomia reală, consumul real și costurile de încărcare.
Mercedes-AMG EQE SUV 43 4MATIC: consum, autonomie reală, costuri de încărcare
PARCURS | CONSUM | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ (km) | RITM DE | ENERGIE CONSUMATĂ (kWh) | CONSUM MEDIU (kWh/100 km) | AUTONOMIE REALĂ (kilometri) | |
SEGMENT 1 Singureni | 223 | 4/5 | 50,6 | 22,7 | 399,1 |
SEGMENT 2 Craiova | 83 | 3/5 | 19,3 | 23,2 | 390,5 |
SEGMENT 3 Craiova | 185 | 2/5 | 38,3 | 20,7 | 437,7 |
SEGMENT 4 Băile Herculane o zi în Timișoara | 217 | 3/5 | 49,7 | 22,9 | 395,6 |
SEGMENT 5 Timișoara | 222 | 4/5 | 58,6 | 26,4 | 343,2 |
SEGMENT 6 Teleac o zi în Târgu Mureș | 178 | 4/5 | 45,6 | 25,6 | 353,9 |
SEGMENT 7 Târgu Mureș | 190 | 5/5 | 46,2 | 24,3 | 372,8 |
SEGMENT 8 Piatra Neamț | 181 | 3/5 | 40,4 | 22,3 | 406,3 |
TOTAL | TOTAL | MEDIE PONDERATĂ | MEDIE PONDERATĂ | ||
1.479 | 348,7 (kWh) | 23,57 (kWh/100 km) | 387,30 km | ||
ÎNCĂRCARE | |||||
ENERGIE ÎNCĂRCATĂ (kWh) | TIMP TOTAL (minute) | COST (lei) | STAȚII DC (Rețea, putere) | STAȚII AC (Rețea, putere) | |
SEGMENT 1 Singureni | 56 | Peste noapte | 0 | - | Hotel Peste noapte |
SEGMENT 2 Craiova | 26,3 | Peste noapte | 0 | - | Hotel Peste noapte |
SEGMENT 3 Craiova | - | - | - | - | - |
SEGMENT 4 Băile Herculane o zi în Timișoara | 88,9 | 94 | 221,3 | MOON DC, 150 kW eCharge DC, 50 kW | - |
SEGMENT 5 Timișoara | 49,1 | 30 | 122,3 | eCharge DC, 300 kW | - |
SEGMENT 6 Teleac o zi în Târgu Mureș | 60 | 42 | 150 | eCharge DC, 150 kW eCharge DC, 100 kW | - |
SEGMENT 7 Târgu Mureș | 59,4 | 59 | 138,5 | PlugPoint DC, 150 kW | - |
SEGMENT 8 Piatra Neamț | - | - | - | - | - |
TOTAL | TOTAL | TOTAL | COST MEDIU per km | COST MEDIU per kWh | |
339,7 kWh | 225 minute + 2 overnight | 632,1 lei | 0,43 lei | 1,86 lei |
Impresiile celor care au condus Mercedes-AMG EQE SUV în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Radu Gurămultă (TurboMAG)
EQE SUV este un automobil statut. Pentru că:
-este ajutat foarte mult de marcă;
-propune un preț care cerne clientela.
Pornind de la aceste considerente, mi-e foarte ușor să înțeleg de ce foarte multă lume visează la automobilele casei, implicit la acest model care propune și un nivel tehnologic intrigant. Mai ales în cazul atmosferei interioare, dominate clar de ecrane și comenzi alambicate. Pentru foarte mulți oameni moderni, acesta-i viitorul. Pot să înțeleg doar până în punctul în care comenzi simple și foarte eficiente au fost complicate inutil. Dar logica mea pălește în fața spectacolului, cinstit vorbind.
Altfel, senzația generală în timpul mersului este de confort deplin. În mediul urban, aceasta este completată de sistemul director pentru puntea spate, care permite facilitarea unor manevre altfel mai complicat de pus în practică în spații restrânse. Sistemul de suspensie lucrează după rețete Mercedes-Benz, iar asta e lăudabil la gabaritul etalat. În ceea ce privește motorizarea, resursele sunt arhisuficiente, iar autonomia corectă. Despre consum nu cred că trebuie să se discute la automobilele care, prin preț, nu se vor consumate cu pipeta. Cinstit vorbind.
În cazul lui EQE mai există o particularitate simpatică. Glumind puțin, este suficient de versatil pentru a fi și Mercedes-Benz și Mercedes-EQ și Mercedes-AMG. Mi-ar plăcea să-mi fie înțeleasă corect afirmația.
Andrei Dumbravă (Electromobilitate.com)
Atunci când vezi EQE SUV, spui “uite regele”. Este o mașină mare care emană autoritate și capabilitate. Iar pachetul AMG îți transmite clar și răspicat că orice rezistență ai opune, e inutil.
Odată ce deschizi portiera lui EQE SUV și te așezi la volan, lumea se oprește. De aici încolo tu vei fi regele. Poziția înaltă de condus, habitaclul care te înconjoară de orice pertubare din exterior, materialele atent alese, atenția mașinii de a te servi la fiecare comandă pe care i-o dai. Prin intermediul unui infotainment uriaș cu diagonala de 66″ și sclav vocal, că doar e 2023. Până și de pasagerul din dreapta te scapă, oferindu-i un ecran dedicat cu ajutorul căruia să se imerseze în propria lui lume.
De îndată ce pleci de pe loc, puterea infinită și suspensia exemplară te fac să plutești deasupra lumii. Că asta faci într-un EQE SUV, îți survolezi ținutul. Iar sentimentul de plutire este amplificat de silențiozitatea habitaclului. Sistemele de siguranță au mare grijă să nu îți strice liniștea, ca nu cumva să îți știrbească statutul.
Da, calitatea ansamblării interiorului nu este la nivelul lui Lexus RZ, de exemplu, mai auzi câte un zgomot de la îmbinarea panourilor la interior, mânerele portierelor puteau fi mult mai solide, asistentul vocal putea fi mai inteligent, mai asertiv. Dar față de RZ-ul testat ieri, EQE SUV are exact ingredientele care să desăvârșească rețeta: e un statut social, emană putere și are autonomie exact cât să nu îți pese unde vrei să mergi. Chiar dacă asta a însemnat dotarea cu o baterie imensă care să ascundă o eficiență deficitară. Dar înțelegem că un castel nu e ușor de plimbat.
Și pentru cei care nu vă mulțumiți cu statutul de rege și doriți să fiți împărați, Mercedes vă pune la dispoziție EQS SUV.
Și nici să nu îndrăzniți să pomeniți ceva de Model X. Aici, la EQE/EQS, e altă lume. Divină.
Tibi Buzdugan (AUTOCRITICA)
Când te urci pentru prima dată la volanul EQE SUV sau a altui model nou din gama EQ echipat cu Hyperscreen, te simți ușor copleșit. Privirea îți fuge în stânga, în dreapta, în față… toate elementele îți solicită atenția. Dacă nu ești familiarizat cu sistemul MBUX din ultima generație de modele Mercedes, cel mai probabil vei avea nevoie de câteva minute pentru a te orienta, pentru a înțelege funcția fiecărui buton, a fiecărui ecran și pentru a realiza o primă configurare a mașinii conform preferințelor tale.
Apoi, treptat, începi să te bucuri de aceste facilități. Dacă ești pasionat de cifre, poți accesa o multitudine de informații despre trenul de rulare, accelerație, starea bateriei, puterea maximă de încărcare la o stație DC în funcție de procentul și temperatura curentă a bateriei și multe altele. Dacă preferi un design minimalist, ai și această opțiune. Dintre toate mașinile testate până acum în tur, Mercedes EQE SUV s-a dovedit a fi cea mai personalizabilă. Trebuie doar să îți aloci timp pentru a te familiariza cu toate funcționalitățile ascunse în paginile și subpaginile de meniu.
În ceea ce privește comportamentul rutier, EQE SUV se ridică la așteptări. Este silențioasă, confortabilă și te izolează complet de mediul exterior. Deși dispune de 476 CP și multe elemente personalizate de la AMG (amortizoare ce pot fi reglate pentru o mai mare rigiditate, direcție cu orientare sportivă), atât eu cât și Meșter am fost tentați să avem un stil de condus relaxat pe drumul sinuos din a treia zi a turului. Poate și datorită poziției înalte la volan, care nu îți transmite neapărat senzația că te-ai afla într-o mașină sport. Deși am condus într-un mod eficient (nu excesiv de eficient, căci nu despre asta este vorba), consumul a fost destul de ridicat. Din fericire, bateria generoasă îi conferă o autonomie decentă, dar se pare că eficiența nu a fost unul dintre obiectivele Mercedes atunci când a proiectat această mașină. Sunt foarte curios să văd cum se vor prezenta datele în zilele cu deplasări pe autostradă.
Alin Ionescu (Mașinistul)
Mercedes și-a schimbat nomenclatorul de multe ori de-a lungul existenței sale, dar de data asta a nimerit-o destul de bine. Pentru că EQE SUV este, așa cum îi spune și numele, versiunea SUV a unui model din gama electrică EQ, cu dimensiuni specifice clasei mari, zis și Clasa E. Iar pentru că a primit atingerea magică a celor de la AMG, se numește un Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV. Sau poate n-au ales cea mai bună denumire nici de data asta.
Așadar, este un SUV electric în versiune AMG. O strategie de marketing foarte 2023, cu un preț pe măsură: 142.413 euro în cazul modelului testat. E drept că are Hyperscreen, acel ecran cât tot bordul care face parbrizul să pară mic prin comparație. Finisaje atente, materiale nobile, iluminare ambientală spectaculoasă și o grafică impresionantă pentru sistemul MBUX. Însă puterea maximă de 476 CP este mai mică decât ceea ce forța o Tesla Model Y de aproape trei ori mai ieftină.
E drept că Mercedesul se conduce bine, cu o direcție neașteptat de incisivă mulțumită jantelor de 22 de inchi și a anvelopelor Michelin PilotSport SUV late de 275 mm. Însă cei de la Mercedes l-au gândit pentru o lume ideală, cu drumuri perfecte, unde nu există gropi, pietre sau alte obiecte contondente pe calea de rulare. Pentru că deși suspensia pneumatică lucrează bine pe denivelările lungi, sunt momente când nu are cum să absoarbă șocurile transmise, de exemplu, de trecerea peste sine de tramvai sau dale de beton aliniate prost.
Revenind la cei 476 CP, trebuie spus că aceștia sunt acompaniați și de 858 de Nm. Așa că accelerațiile pot fi violente, în special în modul Sport Plus, care descătușează tot potențialul din cele două motoare electrice, asigurând un sprint 0-100 km/h în 4,3 secunde. Tot la capitolul „lucruri care merită povestite” sunt și capacitatea bateriei de 90,6 kWh, dar și vitezele de încărcare: 22 kW AC și 170 kW de la o sursă de curent continuu. Plus un sistem de direcție integrală care întoarce roțile posterioare cu până la 10 grade, reducând diametrul cercului de bracaj cu 2 metri. Iar pentru ca EQE SUV stă foarte bine pe aerodinamică și nu folosește decât motorul spate în momentele în care este condus domol, poate rula peste 450 km cu un plin. Nu-i rău ținând cont că are o masă proprie de 2600 kg.
Cornel Șocariciu (AUTOCRITICA)
Pe Mercedes-Benz EQE SUV l-am văzut de când a pășit prima dată pe lume – a se citi premiera mondială din 2022 de la Paris. Cu sedanul, care poartă același nume – mai puțin particula SUV – am mers în ROCHARGE 2022, deci știam cumva de unde pornesc lucrurile. Însă n-aveam habar că EQE SUV – în versiunea AMG 43 4Matic – are în tolbă suficienți ași cât să mă facă să merg all-in.
În primul rând, AMG EQE SUV e masiv, iar odată ce deschizi portiera aia zdravănă și te așezi în scaunele bine profilate universul se schimbă. Ai impresia că parbrizul e turela unui tanc, iar sistemul Hyperscreen (cu trei ecrane) îți permite acces la orice informație secretă de pe lumea asta. Dar ca să poți face asta, mai întâi trebuie să-i decodezi fiecare meniu, submeniu, subpagină și tot așa. Lucru pe care, probabil, îl înveți cu timpul.
Finisajele sunt la nivelul casei germane, însă n-ar fi stricat ceva mai multă atenție pe partea de îmbinare. Sunt lucruri care mai scârțâie, la propriu.
Și totuși, EQE SUV în configurație AMG reușește să se dedubleze perfect. În modul Comfort l-ai putea confunda cu covorul zburător al lui Aladin, iar în Sport+ n-ai zice că un SUV de gabaritul lui EQE e în stare să-și încordeze mușchii. Peste toate acestea vine și sistemul de direcție integrală – care se mulează perfect pe situația dat și te ajută să pui mașina pe apex sau milimetric de la bordură în cea mai înghesuită parcare pe care ți-o imaginezi.
Iar dacă cei 476 CP nu-ți gâdilă în niciun fel orgoliul, crede-mă că cei 858 Nm sunt gata să mute munții din loc. Sau să tracteze avioane. Că s-au mai văzut astfel de PR stunt-uri.
Adrian Mitrea (0-100.ro)
EQE SUV e dovada clară că Mercedes ia în serios automobilul electric și nu-l consideră doar o anexă. EQE SUV nu-i mai puțin Mercedes decât oricare alt model al mărcii. Iar printre electricele lor, acest model mi se pare cel mai reușit.
Merge tare, se încarcă repede, are finisaje foarte bune, roțile spate directoare fac spectacol la manevrele de parcare, iar instalația audio Burmester este cireașa de pe tort. Dacă o auzi o dată, aproape că-ți vine să-ți cumperi un EQE SUV numai pentru experiența audio.
Am reușit un consum de puțin peste 26 kWh/100 km pe 200 km de autostradă, ceea ce este excelent pentru un SUV atât de mare și de greu. Și pentru că nu-i totuși o mașină perfectă, aș menționa la minusuri calitatea unor materiale de prin interior, care nu se ridică la nivelul unei mașini de 140.000 Euro.
Cristiana Oprea (cristianaoprea.ro)
Mercedes-AMG EQE este o navă spațială. Are atât de multe opțiuni încât nici nu știu cu ce să încep: cu masajul în scaune, cu purificarea în timp real a aerului din habitaclu sau cu faptul că roțile din spate virează pentru o manevrabilitate mai bună în parcări înguste? Cu siguranță nu îți va lipsi nicio dotare: scaune încălzite și ventilate, cu memorie pentru șofer și pasager, pilot automat și asistență complexă la șofat, trei variante de sunet pentru o experiență imersivă la volan, comandă vocală inteligentă și o trapă panoramică care chiar se deschide.
În orice caz, azi am fost norocoasă. În istoria tururilor de până acum, există un singur traseu unde am fost nelipsită de la volan: pasul Praid. Iar acum m-am bucurat din nou de aceste viraje cu EQE 43 4MATIC, care a reușit să îmi demonstreze că nu e doar un SUV pretențios, ci își merită din plin sigla AMG. Cei 858 Nm îl fac incomparabil cu alte SUV-uri electrice, în ciuda faptului că este cea mai grea mașină din tur (2.600 kg).
De asemenea, rulând pe modul sport pentru jumătate din traseul de azi, performanțele bateriei de 90 kWh au fost bune: am înregistrat un consum mediu de 24,3 kWh/100 km și o autonomie reală de 372 km. Cu o putere maximă de încărcare de 170 kW, timpul scurt de așteptare la stațiile rapide compensează orice dezamăgire temporară. Toate acestea au însă un preț pe măsură, 142.413 euro, cât un Nissan Ariya și un Volkswagen ID. Buzz laolaltă.
Radu Hângănuț (Euronews România)
Dacă nu îți plac SUV-urile mari și voluminoase (așa cum era și cazul meu), să știi că nu cunoști toate dimensiunile problemei. De fapt îți plac, dar ești la 142.420 euro distanță de o schimbare de gusturi. Care nu se discută, dar se schimbă odată cu o investiție inteligentă.
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic SUV chiar e o mașină inteligentă. Ai putea crede orice altceva în clipa în care o vezi. De la exterior, de la interior, de pe capotă sau din perspectiva unei musculițe care tocmai s-a izbit de parbriz, se vede același lucru: e o mașină de statut. E foarte util să ai ce-ți trebuie și asta să se potrivească cu mașina, pentru că mulți vor vrea să afle cu ce te ocupi de fapt când, într-o seară, deschizi ușile, cobori din mașină, și devine vizibil interiorul de navetă spațială aranjată ca o discotecă.
În acest tur a mai fost și un model Tesla Y. Din perspectiva ambientului interior, cele două sunt complet opuse. Finisajele industriale din Tesla nu au nimic de împărțit cu cele 109 butoane din EQE SUV. Magic e că dacă treaba e făcută cu simț de răspundere, îți pot plăcea amândouă variantele.
Ziceam că EQE SUV e o mașină inteligentă. Direcția are o precizie debordant de precisă, iar asta, alături de ținuta bună de drum a mașinii, o transformă într-o panteră pe șosea. Nici nu simți că are aproape 5 metri lungime și 2.600 de kg. Dar cu adevărat smart e sistemul de recuperare a energiei din baterie. În modul “Intelligent”, treaba cu încărcarea din frânări și coasting devine o joacă chiar interesantă. După 9 zile cu mașini electrice am avut și revelația asta: să ai grijă de autonomia mașinii poate fi ceva chiar distractiv, în măsura în care mașina te ajută. Nu trebuie să fie nevoie, o faci ca să te joci cu tehnologia. Pentru asta, EQE SUV îți spune când să lași liberă accelerația printr-o notificare în bord (ar fi bine să o vezi undeva mai sus pe ecran sau chiar în head up display) și afișajul colorat te face să pricepi că e loc de gamification și la volan.
Toată lumea va vrea să vadă care e faza cu cele trei ecrane care compun uriașul Hyperscreen lungit pe tot bordul. E foarte util faptul că, în același timp, poți conecta două telefoane (pot fi Apple și Android, dacă ești într-o astfel de situație), dar ar fi fost cu adevărat impresionant dacă cele trei ecrane mergeau chiar dintr-o bucată. Scuze. Am zis asta doar ca să îi găsesc ceva ce pare a fi defect. Altfel, nu prea are.
Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies
Mercedes-AMG EQE SUV 43 4Matic este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 2.092 euro fără TVA rată lunară.
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config