Mașinile hibride reprezintă punctul intermediar dintre electrice și modelele cu motoare cu ardere internă. Tehnologia nu-i de ieri, de azi, primul model hibrid fiind inventat în urmă cu mai bine de 120 de ani. Totuși, implementarea la scară largă a venit undeva spre finalul secolului trecut.
Salut, Toyota Prius și Honda Insight.
Popularitatea modelelor hibride a crescut odată cu modificarea normelor de poluare. Noile reglementări i-au determinat pe producători să investească în acest sector și să folosească tehnologia intermediară. Ce înseamnă asta? Nu doar că s-a investit în dezvoltare și evoluție, ci și în extinderea ofertei de produse. Pe scurt, sisteme hibride mai eficiente pe o gamă cât din ce în ce mai largă de modele.
Astăzi, hibrizii folosesc diferite soluții tehnice, dar baza rămâne același principiu: motor termic + motor electric.
Pe silențios dar de neoprit, electrificarea a luat pe sus lumea mobilității, cu avantaje evidente: o mașină electrică nu poluează, poate fi încărcată acum cu ușurință, presupune costuri reduse de întreținere și facilități fiscale. Misiunea PPC Blue este de accelera tranziția energetică în transport și construiește infrastructura de mobilitate în toată lumea.
Descoperă aici stațiile de încărcare potrivite pentru tine și mașina ta, acasă, la birou sau în tranzit.
Mașinile hibride din România în 2024
Mai jos găsești toate mașinile hibride (full-hybrid și plug-in hybrid) pe care le poți cumpăra în România în 2024, aranjate în ordine alfabetică. Producătorii pregătesc lansări noi, deci vei găsi și unele care încă nu au specificații. De asemenea, constructorii vor veni și cu actualizări și îmbunătățiri (a se citi facelift) pentru o parte dintre mașinile hibride aflate deja în gamă, în timp ce anumite modele vor fi retrase temporar din configurator – din diferite motive.
Pentru ca tu să te informezi cât mai complet, mașinile hibride disponibile deja pentru comandă în România au fost evidențiate în tabelul dedicat mărcii respective cu un link către secțiunea Autocritica Showroom. Acolo găsești detaliile tehnice complete și prețurile actualizate. E un fel de organism viu pentru că se transformă continuu odată ce apar noutăți în ofertele producătorilor.
Abarth
Abarth nu are niciun model hibrid în gamă. În schimb, constructorul oferă o electrică: Abarth 500e, model derivat din Fiat 500e. Pe parcursul anului, italienii ar urma să introducă în portofoliu și un crossover electric dezvoltat pe baza lui Fiat 600e.
Alfa Romeo
Singurul hibrid pur-sânge din gama Alfa Romeo se numește Tonale PHEV. SUV-ul folosește o configurație cu încărcare la priză, iar sistemul dezvoltă în total 280 de cai-putere. Bateria folosită de italieni are 15,5 kWh și asigură o autonomie electrică maximă de 69 de kilometri. În mod normal nu mi-aș îndrepta atenția către modelele care folosesc un sistem mild-hybrid de propulsie. În principiu, acesta poate susține funcțiile auxiliare ale mașinii pentru mai mult timp și aduce un imbold în momentul plecării de pe loc. Totuși, sistemul mild-hybrid folosit de Alfa Romeo e un pic mai forțos și poate oferi o rulare pur electrică pentru perioade și distanțe foarte scurte.
În ceea ce privește viitorul apropiat, constructorul italian nu dă semne că ar pregăti un hibrid nou. În schimb, italienii vor aduce pe piață prima electrică de serie: Alfa Romeo Milan.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Alfa Romeo Tonale MHEV | 34.900 – 44.400 | 130 – 160 | – | SUV compact |
2. | Alfa Romeo Tonale PHEV | 51.000 – 54.000 | 280 | 60 – 69 | SUV compact |
Audi
De-a lungul ultimelor decenii, Audi a cochetat în mai multe rânduri cu ideea unor hibrizi. Mai întâi a fost experimentalul Audi Duo – un hibrid produs în serie mică -, din 1989, iar în epoca modernă a apărut A3 Sportback e-tron. Astăzi, gama Audi nu duce lipsă de hibrizi, soluția tehnică aleasă fiind cea cu încărcare la priză. În portofoliul constructorului german găsești versiuni PHEV atât pe modelele mici, cât și pe vârfurile de gamă.
În perioada recentă, miza a fost pe electrice, iar în acest moment, Audi nu anunță cu subiect și predicat introducerea vreunui hibrid nou.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Audi A3 Sportback | 42.300 – 45.400 | 204 – 245 | 64 | Hatchback compact |
2. | Audi Q3 | 49.301 – 52.700 | 245 | 51 | SUV compact |
3. | Audi Q3 Sportback | 51.300 – 54.700 | 245 | 50 | SUV compact |
4. | Audi Q5 | 61.201 – 69.300 | 299 – 367 | 62 | SUV mediu |
5. | Audi Q5 Sportback | 65.700 – 71.700 | 299 – 367 | 59 | SUV mediu |
6. | Audi A6 | 60.799 – 74.000 | 299 – 367 | 56 | Sedan mare |
7. | Audi A6 Avant | 64.300 – 76.600 | 299 – 367 | 56 | Break mare |
8. | Audi Q7 | 79.700 – 92.700 | 381 – 462 | 48 | SUV mare |
9. | Audi Q8 | 86.500 – 102.900 | 381 – 462 | 45 | SUV mare |
10. | Audi A8 L | NA | 462 | 60 | Limuzină |
BMW
La fel ca Audi, BMW a jucat cartea hibrizilor cu încărcare la priză. În perioada în care constructorul din München a început dezvoltarea acestui tip de sistem de propulsie, mulți încă erau atrași de beneficiile unui hibrid convențional. Nu pot să nu amintesc de i8, primul PHEV rezultat ca urmare a apariției diviziei Project i.
Astăzi, hibrizii cu încărcare la priză punctează în multe dintre segmentele pe care BMW le are în portofoliu: de la monovolumul Seria 2 Active Tourer și până la vârfurile Seria 7 și XM.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | BMW Seria 2 AT | 44.030 – 47.065 | 245 – 326 | 83 – 93 | Monovolum compact |
2. | BMW Seria 3 | 49.326 – 57.418 | 204 – 292 | 52 – 62 | Sedan mediu |
3. | BMW Seria 3 Touring | 51.051 – 59.142 | 204 – 292 | 47- 61 | Break mediu |
4. | BMW X1 | 47.422 – 49.802 | 245 – 326 | 76 – 92 | SUV compact |
5. | BMW X3 | 63.844 | 292 | 42 – 50 | SUV mediu |
6. | BMW Seria 5 | 66.343 – 78.481 | 299 – 490 | 49 – 61 | Sedan mare |
7. | BMW Seria 5 Touring | 66.938 – 69.615 | 292 | 47 – 57 | Break mare |
8. | BMW X5 | 92.642 | 489 | 77 – 88 | SUV mare |
9. | BMW Seria 7 | 118.941 – 142.622 | 489 – 571 | 77- 87 | Limuzină |
10. | BMW XM | 172.610 – 198.016 | 653 – 748 | 82 – 88 | SUV mare |
Citroën
Constructorul francez – prin strategia inițiată de grupul Stellantis – reușește să țină un echilibru în gamă. Astăzi, Citroën are în ofertă atât modele cu motoare termice, cât și hibrizi și electrice. Pentru moment, portofoliul de PHEV-uri nu se modifică, iar clienții pot alege în această configurație două modele: C5 Aircross și C5 X.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Citroën C5 Aircross | 44.000 – 47.700 | 181 – 225 | 57 – 64 | SUV compact |
2. | Citroën C5 X | 48.200 – 55.100 | 181 – 225 | 55 – 60 | Crossover/ SUV mediu |
Cupra
Cupra devine din ce în ce mai popular, în ciuda faptului că este unul dintre cele mai tinere branduri lansate pe piață. Apariția Cupra poate fi văzută ca un fel de spin-off adus la viață din fosta divizie de performanță cu același nume.
În prezent, în gama ibericilor există trei modele care pot fi comandate cu motorizări plug-in hybrid, toate din segmentul compact: SUV-ul Formentor, hatchback-ul Leon și break-ul Leon Sportstourer.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Cupra Formentor | 39.410 – 46.308 | 204 – 245 | 54 – 58 | SUV compact |
2. | Cupra Leon | 39.656 – 44.286 | 204 – 245 | 59 – 62 | Hatchback compact |
3. | Cupra Leon Sportstourer | 41.623 – 45.503 | 204 – 245 | 59 – 61 | Break compact |
Dacia
Dacia începe anul 2024 cu deschiderea precomenzilor pentru Duster. A treia generație a SUV-ului a fost prezentată la finalul anului trecut, iar una dintre noutățile pregătite de constructorul de la Mioveni o reprezintă varianta hibridă. Versiunea o vei găsi sub denumirea comercială HYBRID 140 și folosește un motor pe bezină (4 cilindri, 1,6 litri, 94 cai-putere) plus două motoare electrice – unul cu 49 de cai-putere, celălalt cu rol de demaror/generator) plus o transmisie automată electrificată, fără ambreiaj, cu patru trepte care gestionează termicul și alte două trepte pentru motorul electric. Aceeași soluție tehnică este folosită de Dacia și pe Jogger hibrid, versiune disponibilă în ofertă încă de anul trecut.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Dacia Jogger Hybrid | 23.750 – 25.500 | 140 | – | Break subcompact |
2. | Dacia Duster | 25.150 – 26.650 | 140 | – | SUV subcompact |
DS Automobiles
DS Automobiles nu modifică portofoliul de modele cu sistem hibrid de propulsie pentru 2024. La fel ca anul trecut, marca franceză oferă versiuni PHEV pe trei dintre cele patru modele din gamă: DS 4, DS 7 Crossback și DS 9. Pentru moment, nu informații oficiale cu privire la extinderea gamei până la finalul anului.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | DS 4 | 47.200 – 52.600 | 225 | 55 | Hatchback/ Crossover compact |
2. | DS 7 Crossback | 50.700- 69.700 | 225 – 360 | 58 | SUV compact |
3. | DS 9 | 71.000 – 86.400 | 250 – 360 | 48 | Sedan mare |
Fiat
În oferta Fiat vei găsi câteva modele care au în denumirea comercială cuvântul Hybrid. Sistemul folosit de italieni este însă mai degrabă un strong-hybrid decât un full-hybrid. Tehnologia de bază e aceeași pe care o folosește și Alfa Romeo pe Tonale, iar asta înseamnă că mașina poate rula electric pe distanțe foarte scurte și la viteze mici. În rest, sistemul se ocupă de alimentarea sistemelor auxiliare cât timp motorul termic e oprit sau de asistarea în momentul plecării de pe loc.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Fiat 500 Hybrid | 16.000 – 18.900 | 70 | – | Hatchback mic |
2. | Fiat 500 Cabrio Hybrid | 18.500 – 21.400 | 70 | – | Cabrio mic |
3. | Fiat Tipo Hybrid | 26.000 – 29.355 | 130 | – | Hatchback subcompact |
4. | Fiat Tipo SW Hybrid | 27.100 – 30.454 | 130 | – | Break subcompact |
5. | Fiat Panda Hybrid | 14.800 – 17.655 | 70 | – | Hatchback/Crossover mic |
Ford
În 2024, Ford rămâne cu două opțiuni în segmentul mașinilor hibride, ambele trecute în dreptul lui Kuga – proaspăt lansat în versiune cu facelift. SUV-ul mărcii americane este disponibil atât în configurație hibridă fără încărcare la priză, cât și în versiune plug-in hybrid. Din ofertă dispare vechiul Explorer.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Ford Kuga Hybrid | NA | 190 | – | SUV compact |
2. | Ford Kuga PHEV | NA | 225 | 69 | SUV compact |
Honda
Toată gama Honda este complet electrificată. Cu excepția electricului e:NY1, restul modelelor din gamă sunt echipate cu sisteme hibrid de propulsie: de la micuțul Jazz și până la arhicunoscutul CR-V. Acesta din urmă poate fi comandat fie ca plug-in hybrid, fie ca hibrid fără încărcare la priză.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Honda Jazz | 26.940 – 29.440 | 122 | – | Hatchback subcompact |
2. | Honda Jazz Crosstar | 29.940 | 122 | – | Hatchback subcompact |
3. | Honda HR-V | 33.040 – 33.040 | 131 | – | SUV subcompact |
4. | Honda Civic | 32.990 – 38.490 | 184 | – | Hatchback compact |
5. | Honda ZR-V | 43.690 – 46.940 | 184 | – | SUV compact |
6. | Honda CR-V | 46.900 – 53.900 | 184 | – | SUV compact/mediu |
7. | Honda CR-V PHEV | 59.400 | 184 | 82 | SUV compact/mediu |
Hyundai
Și în 2024, Hyundai va avea în gamă motorizări pentru toate gusturile: de la diesel și benzină la hibride, hibride plug-in și electrice. Anul acesta, Kona, Tucson și Santa Fe sunt opțiunile pentru cei car vor un model hibrid.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Hyundai Kona | 35.105 – 36.890 | 141 | – | SUV mic |
2. | Hyundai Tucson Hybrid | 35.057 – 44.520 | 230 | – | SUV compact |
3. | Hyundai Tucson PHEV | 46.781 – 49.161 | 265 | 62 | SUV compact |
4. | Hyundai Santa Fe Hybrid | 58.738 | 230 | – | SUV mediu |
5. | Hyundai Santa FE PHEV | 60.523 | 265 | 58 | SUV mediu |
Jaguar
Jaguar se pregătește să devină un brand 100% electric. Pe scurt, din 2025, în gama constructorului britanic ar trebui să existe doar mașini cu baterii. Până atunci, mai ai câteva opțiuni cu motoare termice, dar și versiuni hibride. Pe cele din urmă le întâlnești sub formă de PHEV-uri pe SUV-urile F-Pace și E-Pace.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Jaguar E-Pace | 66.723 – 80.396 | 309 | 68 | SUV compact |
2. | Jaguar F-Pace | 80.396 – 96.021 | 404 | 59 | SUV mediu |
Jeep
Toată gama Jeep – cu excepția lui Gladiator, care va părăsi curând Europa – are versiuni electrificate. Avenger e pur electric, deci pe el nu-l luăm în considerare în cazul de față, dar Renegade, Compass, Wrangler și Grand Cherokee sunt disponibile cu motorizări hibride în diferite configurații.
Hibrizii plug-in pot fi identificați după denumirea 4xe, în timp ce versiunile strong-hybrid (am discutat deja asta la Alfa Romeo și Fiat) pot fi întâlniți în configuratorul mărcii americane după denumirea e-Hybrid.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Jeep Renegade 4xe | 40.500 – 47.400 | 190 – 240 | 43 – 44 | SUV mic |
2. | Jeep Renegade e-hybrid | 27.500 – 30.000 | 130 | – | SUV mic |
3. | Jeep Compass 4xe | 42.000 – 47.500 | 190 – 240 | 50 | SUV compact |
4. | Jeep Compass e-hybrid | 34.000 – 40.298 | 130 | – | SUV compact |
5. | Jeep Wrangler 4xe | 81.000 – 83.500 | 381 | 53 | Off-road |
6. | Jeep Grand Cherokee 4xe | 85.000 – 102.000 | 381 | 51 | SUV mare |
Kia
Kia are și în 2024 o ofertă variată de motorizări. Clienții pot găsi benzină, diesel, full-hybrid, plug-in hybrid și electric. V-am zis, câte ceva din fiecare.
Gama de hibrizi începe din segmentul subcompact cu Niro și se încheie în clasa medie cu Sorento.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Kia Niro HEV | 32.047 – 37.235 | 141 | – | SUV subcompact |
2. | Kia Niro PHEV | 38.047 – 43.235 | 180 | 65 | SUV subcompact |
3. | Kia Xceed PHEV | 37.554 | 141 | 42 – 48 | Hatchback/ crossover compact |
4. | Kia Sportage HEV | 36.419 – 42.488 | 230 | – | SUV compact |
5. | Kia Sportage PHEV | 43.440 – 47.962 | 265 | 70 | SUV compact |
6. | Kia Sorento HEV | 47.005 – 56.763 | 230 | – | SUV mediu |
7. | Kia Sorento PHEV | 55.961 – 64.172 | 265 | 68 | SUV mediu |
Land Rover
Aproape toată gama Land Rover are în componență cel puțin un hibrid. În cazul britanicilor, tehnologia folosită este cea cu încărcare la priză. În următoarea perioadă, fanii mărcii vor asista la debutul primului model electric al constructorului (Range Rover Electric) semn că și aici lucrurile încep să se creioneze diferit.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Land Rover Discovery Sport | 57.263 – 77.778 | 309 | 66 | SUV mediu |
2. | Land Rover Defender | 81.682 – 118.893 | 404 | 53 | Off-roader |
3. | Range Rover Evque | 53.610 – 83.157 | 309 | 66 | SUV compact |
4. | Range Rover Velar | 79.004 – 98.592 | 404 | 53 | SUV mediu |
5. | Range Rover | 142.645 – 214.795 | 440 -510 | 110 – 112 | SUV mare |
6. | Range Rover Sport | 100.912 – 142.800 | 440 – 510 | 112 – 114 | SUV mare |
Lexus
Lexus e parte a grupului Toyota, iar lucrul acesta nu avea cum să nu se răsfrângă și asupra brandului premium. Prin urmare, în ultimii ani, hibrizii sunt cei care dictează în gama Lexus din Europa. Cu o singură excepție: LC Convertible, versiunea cu plafon retractabil a coupé-ului LC. În oferta mărcii nipone găsești atât hibrizi “clasici”, cât și hibrizi cu încărcare la priză. Cel mai nou dintre aceștia se numește LBX și este un Yaris Cross ceva mai cizelat.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Lexus LBX | 37.573 – 44.874 | 136 | – | SUV mic |
2. | Lexus UX | 40.863 – 60.201 | 184 | – | SUV compact |
3. | Lexus NX | 60.179 – 75.534 | 243 | – | SUV mediu |
4. | Lexus NX PHEV | 72.112 – 81.970 | 309 | 65 | SUV mediu |
5. | Lexus RX | 82.631 – 101.248 | 250 – 371 | – | SUV mare |
6. | Lexus RX PHEV | 91.626 – 101.232 | 309 | 65 | SUV mare |
7. | Lexus ES | 55.355 – 73.618 | 218 | – | Sedan mare |
8. | Lexus LS | 110.622 – 163.101 | 359 | – | Limuzină |
9. | Lexus LC | 112.913 – 136.895 | 359 | – | Coupé sport |
Mazda
În 2024, oferta Mazda în segmentul modelelor hibride nu se modifică raportat la anul trecut. Clienții vor putea comanda fie Mazda 2 Hybrid, rodul colaborării cu Toyota, MX-30 e-Skyactiv R-EV, un plug-in hybrid cu motor rotativ cu rol de range extender, și vârful de gamă CX-60 PHEV.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Mazda 2 Hybrid | 22.690 – 27.290 | 116 | – | Hatchback mic |
2. | Mazda MX-30 PHEV | 37.790 – 44.190 | 170 | 85 | SUV compact |
3. | Mazda CX-60 PHEV | 52.390 – 59.290 | 327 | 63 | SUV mediu |
Mercedes-Benz
La fel ca restul mărcilor premium din Germania, Mercedes-Benz a jucat cartea hibrizilor cu încărcare la priză. Iar în ultimii ani, modelele electrificare (hibrizi și electrice) au devenit prezențe obișnuite în gama producătorului din Stuttgart. În prezent, gama Mercedes-Benz de hibrizi plug-in este răspândită în aproape toate segmentele în care activează constructorul german: de la hatcback-ul de clasă compactă Clasa A și până la limuzina Clasa S.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Mercedes Clasa A | 46.290 | 218 | 72 | Hatchback compact |
2. | Mercedes Clasa A Sedan | 46.900 | 218 | 74 | Sedan compact |
3. | Mercedes CLA Coupé | 47.100 | 218 | 72 | Sedan-coupé compact |
4. | Mercedes CLA Shooting Brake | 47.840 | 218 | 68 | Break compact |
5. | Mercedes Clasa B | 43.990 | 218 | 70 | Monovolum compact |
6. | Mercedes Clasa C | 60.060 – 110.790 | 313 – 680 | 13 – 116 | Sedan mediu |
7. | Mercedes Clasa C T-Modell | 75.390 – 81.100 | 313 – 680 | 13 – 111 | Break mediu |
8. | Mercedes Clasa E | 72.890 – 83.040 | 313 – 381 | 107 – 117 | Sedan mare |
9. | Mercedes Clasa E T-Modell | 70.880 – 77.270 | 313 – 381 | 102- 112 | Break mare |
10. | Mercedes GLA | 50.170 | 218 | 69 | SUV compact |
11. | Mercedes GLC | 71.660 – 127.190 | 313 – 680 | 12 – 130 | SUV mediu |
12. | Mercedes GLC Coupé | 78.070 – 129.570 | 313 – 680 | 12 – 130 | SUV mediu |
13. | Mercedes GLE | 86.630 – 112.750 | 333 – 544 | 86 – 103 | SUV mare |
14. | Mercedes GLE Coupé | 97.380 – 120.640 | 381 – 544 | 87 – 105 | SUV mare |
15. | Mercedes Clasa S | 120.640 – 213.720 | 408 – 802 | 31 – 117 | Limuzină |
16. | Mercedes-AMG GT 4-Door | 214.150 | 843 | 12 | Coupé sport |
MG
MG a revenit în România, iar în gama constructorului există și un plug-in hybrid. Se numește eHS și face parte din segmentul SUV-urilor compacte. În România, HS poate fi comandat într-o variantă cu motor termic (1,5 litri benzină, 162 CP) sau în varianta PHEV amintită un rând mai sus. Aceasta folosește același motor pe benzină de 1,5 litri asistat de un motor electric cu 122 CP. Bateria de 16,6 kWh asigură o autonomie pur electrică de 52 de kilometri.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autononmie EV (km) | Segment | |
1. | MG eHS | 37.100 – 39.100 | 258 | 52 | SUV compact |
Mini
Odată cu schimbarea de generație a lui Countryman, Mini rămâne fără niciun hibrid în gamă. Proaspătul SUV de clasă mică este disponibil în versiuni electrice și în variante cu motoare termice. În a doua categorie intră și o serie o motorizare pe benzină cu sistem mild-hybrid la 48V. Și doar atât.
Mitsubishi
Mulțumită alianței din care face parte, Mitsubishi a reîmprospătat gama europeană de modele și are în ofertă și motorizări hibride. Cu excepția micuțului Space Star, restul modelelor vândute pe Bătrânul Continent pot fi comandate cu sisteme hibride de propulsie.
Alături de Colt, ASX și Eclipse Cross, de anul acesta se va alătura în gamă și noua generație Outlander PHEV.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Mitsubishi Colt HEV | 26.049 – 24.954 | 143 | – | Hatchback mic |
2. | Mitsubishi ASX HEV | 31.166 – 35.093 | 143 | – | SUV mic |
3. | Mitsubishi ASX PHEV | 38.425 – 40.567 | 159 | 48 | SUV mic |
4. | Mitsubishi Eclipse Cross | 39.496 – 50.087 | 188 | 45 | SUV compact |
5. | Mitsubishi Outlander PHEV | NA | NA | NA | SUV mediu |
Nissan
În momentul în care piața auto a dat de gustul electrificării, Nissan nu s-a oprit asupra hibrizilor ci a mers all-in. Direct electrice. Recent, constructorul japonez a abordat și segmentul modelelor care îmbină cele două lumi (combustie internă și electric), iar rezultatul se vede în gama de SUV-uri. Cu excepția lui Juke, care împrumută soluția tehnică introdusă de Renault pe Captur, Qashqai și X-Trail vin cu un sistem care se apropie mai mult de cel folosit pe electricele cu range extender, decât pe hibrizii convenționali.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Nissan Juke | 31.180 – 33.340 | 143 | – | SUV subcompact |
2. | Nissan Qashqai | 38.890 – 45.120 | 190 | – | SUV compact |
3. | Nissan X-Trail | 41.040 – 56.090 | 204 – 213 | – | SUV mediu |
Opel
Nici în 2024, Opel nu aduce modificări gamei de hibrizi – cel puțin nu în acest început de an. Astfel, în oferta constructorului german există versiuni plug-in hybrid pe Astra, unul dintre cele mai populare modele ale mărcii, și pe SUV-ul Grandland.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Opel Grandland | 42.460 – 54.500 | 225 – 300 | 66- 69 | SUV compact |
2. | Opel Astra | 37.730 – 44.495 | 181 – 220 | 60 | Hatchback compact |
3. | Opel Astra Sports Tourer | 38.680 – 45.335 | 181 – 225 | 60 | Break compact |
Peugeot
Peugeot a răspândit hibrizii plug-in (tehnologia utilizată de marca franceză) în aproape toată gama de modele. Astfel, segmentele compact și mediu – indiferent de caroseria despre care discutăm – au reprezentare în segmentul hibrid.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Peugeot 308 | 37.800 – 47.300 | 180 -225 | 59 – 65 | Hatchback compact |
2. | Peugeot 308 SW | 39.700 – 48.700 | 180 – 225 | 58 – 64 | Break compact |
3. | Peugeot 3008 | 43.700 – 56.100 | 180 – 300 | 56 – 59 | SUV compact |
4. | Peugeot 508 | 40.877 – 69.200 | 225 – 360 | 46 – 58 | Sedan mediu |
5. | Peugeot 508 SW | 42.305 – 70.500 | 225 – 360 | 46 – 57 | Break mediu |
6. | Peugeot 408 | 43.900 – 49.800 | 180 – 225 | 64 | Crossover mediu |
Porsche
Porsche a văzut în sistemele hibride de propulsie un mod prin care să îmbunătățească performanțele mașinilor pe care le produce. Mai mult sport și mai puțin eco, dacă ar fi s-o luăm strict după fișele tehnice.
Hibrizii cu încărcare la priză fac parte de ceva vreme din oferta nemților și în găsești fie pe SUV-ul Cayenne, fie pe sedanul-coupé Panamera. Dispare din ofertă Panamera Sport Turismo, iar pe parcursul anului sunt programate să apară mai multe versiuni hibride ale noii generații Panamera.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Porsche Cayenne | 110.321 – 180.131 | 470 – 739 | 73 – 74 | SUV mare |
2. | Porsche Cayenne Coupé | 113.486 – 212.667 | 470 – 739 | 72 – 74 | SUV mare |
3. | Porsche Panamera | 198.230 | 680 | 91 | Sedan-coupé |
Renault
Gama subcompactă a mărcii Renault, dar și o parte din modelele din clasa C (compact) sunt disponibile cu versiuni de motorizare hibride. Intrarea în gamă e făcută de Clio și Captur, iar cei care vor ceva mai mare pot opta pentru Arkana sau Austral. Singurul PHEV este Captur, restul modelelor fiind disponibile într-o configurație clasică fără încărcare la priză.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Renault Clio HEV | 24.700 | 143 | – | Hatchback subcompact |
2. | Renault Captur HEV | 26.500 – 29.350 | 145 | – | SUV subcompact |
3. | Renault Captur PHEV | 30.600 – 35.550 | 160 | 50 | SUV subcompact |
4. | Renault Arkana HEV | 27.850 – 33.250 | 145 | – | SUV compact |
5. | Renault Austral HEV | 35.700 – 40.900 | 160 – 200 | – | SUV compact |
Seat
Seat pare că a intrat într-un con de umbră, iar între public și vânzările mărcii iberice s-a interpus Cupra, fosta divizie de performanță transformată de câțiva ani într-un brand de sine stătător. Chiar dacă Seat nu are o electrică în gamă, producătorul spaniol a făcut trecerea la era actuală cu o serie de hibrizi plug-in cu tehnologie transplantată direct din gama Volkswagen.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Seat Leon | 32.236 – 33.867 | 204 | 63 | Hatchback compact |
2. | Seat Leon Sportstourer | 32.911 – 34.574 | 204 | 62 | Break compact |
3. | Seat Tarraco | 42.600 – 44.166 | 245 | 46 | SUV mediu |
Škoda
Strategia folosită de Seat a fost urmată și de Škoda – aici mă refer la integrarea tehnologiei grupului Volkswagen. Mai întâi am avut Superb plug-in hybrid (P.S: din 2024 vine într-o nouă generație), iar apoi, odată cu lansarea noii generații Octavia, cehii au forțat piața cu versiuni cu încărcare la priză.
De anul acesta, nici noul Kodiaq nu trece neobservat de fanii sistemelor hibride de propulsie. A doua generație a SUV-ului – abia intrată în producție – va fi disponibilă cu un sistem plug-in hybrid cu 204 CP.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Škoda Octavia | 35.213 – 36.667 | 204 | 70 | Sedan compact |
2. | Škoda Superb | NA | 204 | NA | Sedan mediu |
3. | Škoda Superb Combi | NA | 204 | NA | Break mediu |
4. | Škoda Kodiaq | NA | 204 | NA | SUV mediu |
Subaru
Motor boxer și sistem de tracțiune integrală Symmetrical All Wheel Drive. Acestea au fost dintotdeauna atuurile unui Subaru. Doar că în ultimii ani, marca niponă a devenit mai mult un brand pentru nostalgici, prezența acesteia pe piața europeană fiind pusă în umbră. Totuși, Subaru n-a renunțat la Bătrânul Continent și continuă să ofere elementele care au consacrat brandul japonez, doar că într-o formă actualizată. Spre exemplu, Subaru nu are în ofertă un hibrid ca la carte, însă tehnologia din spatele e-Boxer (denumire comercială) poate oferi un strop de gust din era electrică. Sistemul folosit de Subaru este un strong-hybrid capabil să pună mașina în mișcare pur electric pe distanțe scurte și la viteze mici. În rest, sistemul este mult mai asemănător ca un mild-hybrid.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Subaru Forester | 38.190 – 46.290 | 150 | – | SUV compact/mediu |
2. | Subaru Impreza | 32.790 – 35.390 | 150 | – | Hatchback compact |
3. | Subaru Crosstrek | NA | 136 | – | SUV compact |
Suzuki
Suzuki se bucură de parteneriatul pe care îl are cu Toyota, rezultatele fiind Across și Swace, două modele hibride cu reprezentant direct în gama Toyota (Corolla Break, respectiv RAV4 PHEV). Pe lângă acestea, S-Cross, dar și Vitara, completează oferta electrificată Suzuki în Europa.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Suzuki Vitara | 24.910 – 30.400 | 115 | – | SUV mic |
2. | Suzuki S-Cross | 27.290 – 32.350 | 116 | – | SUV mic |
3. | Suzuki Swace | 26.850 – 30.220 | 122 | – | Break compact |
4. | Suzuki Across PHEV | 57.930 | 306 | 75 | SUV mediu |
Toyota
Toyota (cu ceva avânt cauzat de implicarea Honda în dezvoltarea hibrizilor) a fost promotorul acestui tip de tehnologii. Mai întâi s-a născut Prius, iar ulterior, sistemul hibrid n-a ratat aproape niciun model nou din gama constructorului japonez. Așa cum se întâmplă și astăzi: de la cele mai mici modele din gamă și până la vârfurile de lance, toate pot fi comandate cu motorizări hibride.
Deși Toyota și-a dat doctoratul în hibrizi clasici, în epoca recentă, inginerii au studiat și versiunile cu încărcare la priză. Ar fi fost și păcat să nu puncteze și aici.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Toyota Yaris | 21.645 – 32.063 | 116 | – | Hatchback mic |
2. | Toyota Yaris Cross | 23.905 – 33.655 | 116 | – | Crossover mic |
3. | Toyota Corolla | 27.514 – 38.373 | 140 – 196 | – | Hatchback compact |
4. | Toyota Corolla Touring Sports | 27.182 – 40.473 | 140 – 196 | – | Break compact |
5. | Toyota Corolla Sedan | 27.207 – 34.186 | 140 | – | Sedan compact |
6. | Toyota Corolla Cross | 35.053 – 45.763 | 140 – 197 | – | Crossover compact |
7. | Toyota C-HR | 33.689 – 48.407 | 140 – 197 | – | SUV compact |
8. | Toyota C-HR PHEV | 45.569 – 53.696 | 223 | 66 | SUV compact |
9. | Toyota Prius PHEV | 45.414 – 52.920 | 223 | 86 | Hatchback compact |
10. | Toyota RAV4 | 39.660 – 52.669 | 222 | – | SUV mediu |
11. | Toyota RAV4 PHEV | 54.066 – 54.537 | 306 | 75 | SUV mediu |
12. | Toyota Camry | 39.415 – 45.225 | 218 | – | Sedan mediu |
13. | Toyota Highlander | 57.558 – 66.780 | 248 | – | SUV mare |
Volkswagen
Volkswagen reușește să găsească un echilibru între motorizările convenționale, cele hibride și electrice. E un lucru dificial în acest moment, în contextul în care majoritatea trece pe baterii.
Prin urmare, portofoliul Volkswagen este generos în materie de hibrizi cu încărcare la priză, aceasta fiind singura tehnologie exploatată de constructorul german. În plus, nemții tot operează modificări la nivelul gamei, deci o parte dintre versiunile PHEV anunțate pot fi indisponibile temporar.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
1. | Volkswagen Golf | 37.032 – 39.234 | 204 – 245 | 61 – 69 | Hatchback compact |
2. | Volkswagen Tiguan | NA | 204 – 272 | NA | SUV compact |
3. | Volkswagen Passat Variant | NA | 204 – 272 | NA | Break mediu |
4. | Volkswagen Arteon | 51.761 | 218 | 62 | Sedan-coupé mediu |
5. | Volkswagen Arteon Shooting Brake | 52.753 | 218 | 61 | Break mediu |
6. | Volkswagen Touareg | 82.745 – 97.426 | 381 – 462 | 47 – 48 | SUV mare |
Volvo
Volvo și-a direcționat mare parte din investiții către electrice. Cu toate astea, producătorul suedez încă n-a trecut la o gamă formată în totalitate din modele cu baterii (ar trebui să se întâmple în 2030), iar asta înseamnă că în portofoliu găsești și restul tipurilor de sisteme de propulsie. Printre ele se află și versiunile hibride cu încărcare la priză.
Model | Preț (Euro) | Putere (CP) | Autonomie EV (km) | Segment | |
2. | Volvo S60 | 72.930 – 82.230 | 455 | 90 | Sedan mediu |
3. | Volvo V60 | 65.810 – 77.860 | 350 – 455 | 87 | Break mediu |
4. | Volvo S90 | 78.130 – 85.680 | 455 | 87 | Sedan mare |
5. | Volvo XC60 | 70.500 – 81.590 | 350 – 455 | 76 | SUV mediu |
6. | Volvo XC90 | 87.410 – 97.310 | 455 | 68 | SUV mare |