


Promisiuni din Asia: baterii cu durată de viață mai mare și electrice cu autonomii de peste 1.000 de kilometri
Chinezii de la Gotion au prezentat o baterie pentru mașini electrice care folosește o formulă chimică nouă pentru a obține o durată de viață mai mare. În același timp, Toyota anunță baterii noi care să ofere autonomii de peste 1.000 de kilometri.

Sisteme de panouri fotovoltaice plutitoare: principalele proiecte din Asia, Europa și România
China, India, Portugalia și chiar România au inițiat proiecte pentru construcția unor sisteme de panouri fotovoltaice plutitoare amenajate pe lacuri de acumulare, care oferă o serie de avantaje importante comparativ cu sistemele clasice instalate pe terenuri.

Rolul cobaltului în industria auto: de la rafinarea petrolului la bateriile mașinilor electrice
Procesul de exploatare a cobaltului generează controverse legate de mediu și drepturile omului, însă metalul este esențial pentru întreaga industrie auto, întrucât este utilizat pentru rafinarea petrolului crud și producția de baterii pentru mașini electrice.

Ultimul avertisment: ce soluții avem pentru a evita schimbarea ireversibilă a climei
Planeta s-a încălzit cu 1,1 grade Celsius comparativ cu epoca pre-industrială, iar cercetătorii lansează un ultim avertisment că schimbările climatice ar putea deveni ireversibile. Soluțiile propuse sunt însă departe de a putea fi aplicate imediat, iar măsurile cu adevărat radicale au fost eliminate din ecuație la presiunea producătorilor de petrol.

Stațiile de încărcare din România: câte sunt, unde sunt, principalii actori și cum stăm față de alte țări
Piața de vehicule electrificate din România a crescut considerabil în 2022, iar odată cu ea s-a dezvoltat și infrastructura de încărcare. Câte stații noi au apărut anul trecut, în ce regiune a țării sunt cele mai multe puncte de încărcare și cât de rapide sunt acestea? Răspunsurile vin dintr-un raport realizat de compania de consultanță Roland Berger.

Materii prime pentru bateriile mașinilor electrice: care sunt, de unde provin și cum reducem dependența de ele
Constructorii auto folosesc litiu, grafit, nichel, mangan și cobalt pentru producția bateriilor pentru mașini electrice și caută soluții pentru a reduce dependența de aceste materii prime. Noile baterii LFP nu au nevoie de nichel, mangan și cobalt, iar reciclarea va juca un rol important în reducerea cantităților necesare de litiu și grafit.

Cine a fondat Tesla: povestea apariției brandului de mașini electrice și rolul lui Elon Musk
Tesla Motors a fost fondată în 2003 de inginerii Martin Eberhard și Marc Tarpenning după eșecul statului California de a convinge marii constructori să producă mașini electrice. Elon Musk a sosit în companie în 2004 în calitate de investitor.

Prag depășit: Germania, prima țară din Europa cu un milion de mașini electrice
După China, care se apropie deja de 4 milioane de autovehicule propulsate exclusiv cu baterii, Germania este a doua țară din lume și, bineînțeles, prima din Europa care a depășit pragul de un milion de automobile electrice.

Potențialul energiei solare în România: câtă energie pot să genereze panourile fotovoltaice
Poziționarea geografică a României îți permite să generezi suficientă energie electrică din panouri fotovoltaice pentru consumul propriu, inclusiv dacă ai o mașină electrică pe care o încarci frecvent acasă.

Ce mașini hibride poți să cumperi în România în 2023
Piața din România de mașini hibride și hibride cu încărcare la priză adună în 2023 peste 150 de versiuni. Găsești modele în aproape toate segmentele: de la hatchbackuri de clasă mică la limuzine, de la SUV-uri mici până la modele gândite special pentru off-road. Lista completă cu hibridele disponibile în România în 2023.

Fuziunea nucleară: experimentele prin care cercetătorii încearcă să producă energie electrică nelimitată
Americanii au realizat primul experiment de fuziune nucleară cu câștig de energie, iar comunitatea internațională dezvoltă un nou reactor. Ambele experimente ar putea produce energie electrică în cantități nelimitate, care va putea fi folosită inclusiv pentru alimentarea mașinilor electrice.

E curent în deșert
Audi a concurat în Raliul Dakar cu trei mașini electrice cu range extender. Asta e povestea unei competiții în care câștigi chiar și atunci când pierzi.

Mașinile electrice din România în 2023
Mașinile electrice au depășit statutul de "gadget" și în România. Piața a crescut rapid, publicul a reacționat, iar producătorii vin cu oferte din ce în ce mai generoase. Facem cunoștință cu mașinile electrice disponibile în România în 2023.

Euro 7, noi norme de poluare: mai strict pentru diesel și primele reguli pentru electrice
Euro 7 introduce reglementări mai stricte pentru motoarele termice, în special pentru diesel, dar și primele reguli pentru emisiile generate de frâne și anvelope, care se vor aplica inclusiv pentru mașinile electrice.

Porsche: Marele plan al electrificării
80% dintre mașinile pe care le va vinde Porsche în 2030 vor fi electrice. Implicit Macan și gama sport 718. Cum va reuși marca să-și păstreze ADN-ul sportiv în noua epocă?

Energie electrică din valuri: potențial major, tehnologie incipientă
Valurile mărilor și oceanelor au potențialul să genereze o cantitate suficientă de energie electrică pentru a asigura consumul întregii planete, însă tehnologia este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare.

Biocombustibili: între seceta din agricultură și carburanții care scad emisiile
Creșterea vânzărilor de mașini electrice reduce utilizarea biocombustibililor într-o perioadă în care agricultura se confruntă cu o secetă puternică. Totuși, producătorii de biocombustibili fac presiuni pentru utilizarea acestora în transporturi de marfă și aviatie.

Orașul plutitor: Oceanix Busan
Coreea de Sud va construi un oraș plutitor cu 12.000 de locuitori ca soluție modernă la creșterea nivelului mărilor și oceanelor, care va afecta 750 de orașe din întreaga lume până în 2050.

Mașini cu hidrogen: provocările care împiedică adopția în masă
Mașinile alimentate cu hidrogen se încarcă în 5 minute și pot parcurge până la 650 de kilometri cu un rezervor plin. Totuși, producția scumpă sau poluantă a hidrogenului și pierderile de energie până la pompa de alimentare împiedică adopția în masă a acestora.

Pale îngropate. Marea problemă a turbinelor eoliene
Europa va trebui să gestioneze deșeuri de până la 500.000 de tone de pale de turbine eoliene până în 2050, întrucât aceste componente nu sunt reciclabile. Industria lucrează la soluții de reciclare, dar efectele vor fi vizibile abia după 2040. Până atunci, palele sunt îngropate în pământ.

Reciclarea bateriilor: marea provocare
Reciclarea bateriilor folosite pe mașinile electrice reprezintă una dintre provocările importante ale industriei. Proiecte majore deja există, planuri de business s-au făcut, soluții au fost identificate, însă mai există câteva probleme de rezolvat.

Mașina din soia
Totul a pornit de la dorința lui Henry Ford de a îmbina agricultura cu industria auto. Rezultatul a fost o mașină cu panouri din plastic despre care se spune că ar fi conținut și soia. Dar ideea generală e alta: dezvoltarea durabilă.

Marele plan al stațiilor de încărcare
Europa se bazează pe mașinile electrice pentru a reduce drastic poluarea. Pentru ca proiectul să reușească, e nevoie de infrastructură de încărcare, iar reușita întregului proces e condiționată de o colaborare complexă între toate entitățile implicate.
