9 zile și 2.000 de kilometri pe care i-am parcurs prin România. Am descoperit drumuri pe care merită să pui roțile măcar o dată, dar și locuri – restaurante și hoteluri – în care merită să încerci preparatele culinare sau să-ți odihnești trupul și mintea.
Pe lista modelelor care au luat parte la caravana Cars & Roads by Michelin s-a aflat și Kia Sportage, cel mai popular model al mărcii la nivel global și al doilea cel mai bine vândut SUV de segment compact din Europa.
Sportage a ajuns la a cincea generație, iar în termeni auto, asta poate fi tradusă și prin maturitate. Și nu doar atât: europenii au o versiune doar a lor: gândită, proiectată și executată cu gândul la nevoile și cerințele acestora.
Iar acum, după cele 9 zile petrecute prin România, a venit momentul să recapitulăm. Concluziile pe care le-am cules de la oamenii care au condus hibridul cu încărcare la priză.
Când contrastele se atrag
A cincea generație Sportage folosește un limbaj de design nou: se numește Opposites United – în traducere liberă, Contrastele se atrag – și recent a fost implementat și pe alte modele din gamă.
Sigur, vei spune că designul e subiectiv, dar într-un segment în care sunt extrem de mulți rivali, prezența scenică e foarte importantă.
Noul Sportage aduce în fața publicului din segmentul SUV-urilor compacte un design agresiv și îndrăzneț. Poate prea agresiv pentru cei care erau familiarizați cu vechile modele ale mărcii.
Sportage nu prea are cum să nu îți placă! Sunt conștient de dimensiunea vorbelor mele și mi le asum. Cred că pot anticipa unde este problema unora. Să spunem, să ne imaginăm, că pe acest automobil nu ar exista o emblemă. Ca aspect mi se pare foarte îndrăzneț, chiar sexi. Atrage!
Radu Gurămultă, turboMAG.ro.
Kia Sportage e un all-rounder, adică băiatul bun la toate. SUV-ul mărcii asiatice bifează multe dintre cerințele actuale venite din partea clienților: arată bine, e confortabil, are o mulțime de tehnologii care să-ți ușureze viața la volan și dispune și de o gamă variată de motorizări.
Cornel Șocariciu, autocritica.ro.
Când vine vorba de design, partea frontală e cea care iese bine de tot în evidență: o grilă în relief care se întinde pe toată lățimea mașinii și faruri agresive cu multe unghiuri. În spate, lucrurile sunt mai domoale, mai curate și mai simplu de asimilat de cei care le privesc.
Noua generație Kia Sportage este o apariție prin designul spectaculos. Partea frontală te intrigă de la prima apariție și vei încerca să îți dai seama unde sunt ascunse farurile. Cu lumini de zi inteligent integrate și un look agresiv, plus culoarea portocalie a exemplarului de test, Sportage-ul a întors capete peste tot unde a mers în Cars & Roads by Michelin 2023.
Dragoș Băltățeanu, revista AutoExpert.
Spațiu și calitate
Noua generație Sportage e mai mare comparativ cu modelul pe care l-a înlocuit. Sigur, nu sunt diferențe extreme, însă fiecare centimetru adăugat s-a transformat în spațiu pentru cei de la interior sau pentru bagajele acestora. Totuși, versiune plug-in hybrid are puțin de suferit la capitolul portbagaj din cauza bateriilor și a componentelor care fac din Sportage PHEV o mașină capabilă să ruleze electric pentru 70-80 de kilometri.
Spațiul și caracterul practic sunt bine reprezentate la nivelul habitaclului. Există zone de depozitare generoase și suficient loc pentru toți pasagerii. Minusul, cauzat tot de prezența bateriilor, îl reprezintă portbagajul: 540 de litri, cu până la 50 de litri în minus față de variantele echipate exclusiv cu motoare termice.
Cornel Șocariciu.
Ar putea fi un produs premium. La interior, materiale de calitate și o atenție la fabricație care demonstrează că și coreenii pot fi japonezi. Îmi place maxim organizarea consolei centrale, îmi place mixul de comenzi fizice, intuitive, și comenzile tactile care sunt absolut decente, funcționale, nu apucă să te enerveze câtuși de puțin. Singura scăpare mi se pare comutatorul transmisiei; o complicație inutilă. Însă altora le place, sunt convins. Opinii și opinii.
Radu Gurămultă.
Digitalizare
Sportage calcă apăsat în era digitală. SUV-ul compact oferă o suită bogată de tehnologii noi: instrumentar digital de bord unit sub aceeași planșă cu ecranul sistemului de infotainment, sistem de climatizare cu funcții tactile și oglinzi echipate cu camere capabile să transmită informații în timp real pe displayul din fața șoferului.
N-ai cum să nu te bucuri de oferta mare și clară, panou identificabil destul de repejor, intuitiv și plăcut atingerii. Ba chiar din nou familiară senzația, pentru că pe consola centrală, schimbătorul cu care mulți cele trei poziții (R, N, D) seamănă cu jog-ul de pe controllerele PIONEER DJ DDJ-FLX4. Aah, stai, că mai e unul. Ăla pentru muzici 4×4. După familiarizarea rapidă cu toate comenzile, bun venitul oferit de soft și ultra rapida conectare Apple Car Play, te obișnuiești instant cu binele, simțind confortul odată cu ajustarea automată a scaunului. Eu pe Tucsonul vechi aveam 3 leviere cu care-mi mutam lombarii, ridicat șezutul, etc. Acum e pe stil scaun de masaj, cu butonele și tratament sporit. Cu aerisire și-ncălzire.
Cosmin Tudoran, creativ digital.
Îmi place cum arată la interior. Îmi place consola dintr-o bucată pentru că nu este deloc obositoare. Cred că mi s-a părut chiar liniștitoare în comparație cu alte borduri. Comenzile sunt la vedere și foarte intuitive. Bine, asta dacă trecem peste faptul că ne-a luat ceva timp să găsim radioul, care era ascuns după ecranul cu climă și a trebuit să comutăm între ele. Ce am văzut la ea și a fost a very nice touch au fost camerele care se activează în momentul semnalizării. Adică la semnal stânga /dreapta (că așa e frumos în viață, să semnalizăm direcția de mers) în bord apar imagini live care îți arată ce se întâmplă în partea laterală a mașinii, în funcție de semnal. Astfel că nu mai ai niciun unghi mort.
Andra Nistor, andranistor.ro
Motorizări (aproape) pentru toți
Kia s-a pregătit temeinic înaintea lansării lui Sportage. Pentru a transforma SUV-ul într-un adevărat all-rounder, oficialii au decis să pună sub capotă motorizări pentru aproape toate gusturile: există diesel și benzină, există hibrid convențional și există și hibrid cu încărcare la priză. Doar pur electric n-are, dar aici intrăm într-o discuție separată și n-are rost să deviem de la subiect.
Hibridul cu încărcare la priză folosește un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric. În total, sistemul de propulsie dezvoltă 265 de cai-putere și 350 Nm, resurse puse în valoare cu o transmisie automată cu șase trepte și un sistem de tracțiune integrală.
Motorizarea încercată de noi este onestă. Nu te va transforma în ambasador pentru marcă, dar nici nu îți va da motive să o denigrezi la bere, când îți spui of-urile cu prietenii. În schimb, dacă încarci acasă si exploatezi PHEV-ul cum trebuie, în mediul urban poate ajunge la cifre de eficiență ridicole; în sensul cel mai bun.
Radu Gurămultă.
Prima senzație a fost că pare mult mai mare decât este, e destul de agilă, dar în anumite momente se poartă cu tocuri, valsând ca pe valuri. Nu-ți dă semne de insuficiență, dar nici pretenții de alergător nu are.
Cosmin Tudoran.
La drum întins
Arată bine, dar și merge bine. Sigur, nu excelează la capitolul sportivitate, că doar cântarul bate spre 2 tone odată cu introducerea sistemului plug-in hybrid, dar nici nu se înclină excesiv atunci când s-o porți legat pe viraje.
Kia Sportage stă bine pe viraje, fiind chiar distractivă când drumul începe să se unduiască.
Dragoș Băltățeanu.
Versiunea plug-in hybrid îmbină fără sincope – la nivel senzorial – cele două lumi: combustie internă și electric. Totuși, kilogramele în plus trecute în dreptul bateriei transformă SUV-ul într-o mașină de aproape 2 tone. Iar lucrul ăsta se simte: atât în ceea ce privește reprizele, cât și la nivel dinamic. Suspensia e calibrată spre confort, dar senzația nu e dusă la extrem, lucru pe care mulți îl vor aprecia.
Cornel Șocariciu.
Sistemul de propulsie hibrid (plug-in) lucrează finuț și eficient, suspensia e confortabilă și extrem de silențioasă, scaunele sunt bune și direcția promptă, deși ușor lipsită de feedback.
Adrian Mitrea, 0-100.ro.
Cât consumă?
Un hibrid cu încărcare la priză este, prin definiție, o mașină pe care s-o încarci la birou sau acasă și cu care să faci naveta în modul electric. În Cars & Roads by Michelin, bateria lui Sportage a fost încărcată de două ori peste noapte, la prizele hotelurilor în care am stat. Și atât. În plus, nu prea ne-am plimbat prin oraș, deci o situație cumva diferită de cea ideală. Și totuși, la finalul celor 9 zile, consumul mediu mixt a fost de 7,9 litri/100 de kilometri.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort) | 9,6 |
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca | 8,6 |
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat) | 8,3 |
Lacu Sărat – Domeniile Panciu | 6,4 |
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius) | 7,2 |
Sighișoara – Sovata (Fabesca) | 6,9 |
Sovata – Colibița | 6,7 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 7,9 |
Kia Sportage 1.6 PHEV este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 652 de euro fără TVA rată lunară.
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago