Subaru Forester în Cars & Roads by Michelin: raport după 2.000 de kilometri
După 9 zile și 2.000 de kilometri parcurși pe drumurile din România în Cars & Roads by Michelin, hibridul Subaru Forester e-Boxer se prezintă la raport.
Subaru este o marcă cu un renume aparte. Cu o imagine construită în lumea raliurilor, niponii sunt fideli motorului de tip boxer și tracțiunii integrale pentru toate modelele din gamă. Forester este unul dintre cele mai longevive modele, iar varianta cu facelift ne-a însoțit timp de 9 zile în Cars & Roads by Michelin.
SUV-ul Forester se află la a cincea generație – prima fiind lansată în 1997 sub forma unui break all-road – iar în urmă cu puțin timp a trecut și printr-un facelift.
Mai jos, concluziile jurnaliștilor și invitaților care au testat SUV-ul japonez în road tripul prin România.
Miza pe motorul boxer
O motorizare boxer poate fi considerat o rara avis, iar pentru acest lucru, Subaru merită aprecierea tuturor celor care sunt pasionați lumea auto. Japonezii au făcut treabă bună prin Campionatul Mondial de Raliuri, însă epoca modernă n-a fost una ușoară pentru marca niponă. Gama – în special cea europeană – s-a tot redus, iar electrificarea – inevitabilă, de altfel – a venit în tandem cu boxerul de 2,0 litri. Soluție exotică.
M-am reîntâlnit cu acest model acum doi ani, când am condus versiunea fără facelift. Mi-am adus atunci imediat aminte de ce mi-au plăcut mereu modelele cu motor boxer. Sunetul specific acestui tip de motor e unic în industrie și chiar dacă în cazul lui Forester e-Boxer cei patru cilindri orizontali opuși nu mai emit foarte mulți decibeli, sunetul e acolo.
Forester e-Boxer folosește un sistem hibrid clasic, cu un motor electric în cutia de viteze CVT ce adaugă 17 CP celor 150 livrați de motorul boxer către toate cele patru roți. Nu este cel mai rapid SUV de pe piață, nici cel mai eficient, dar Forester îți dă senzația de mașină solidă și robustă care te va ține toată viața.
Dragoș Băltățeanu, autoexpert.ro.
Totul pe confort
Forester n-a fost gândit ca un sportiv. Departe de această idee. Japonezii și l-au imaginat pe Forester pe drumuri mai puțin umblate, iar pentru traversarea lor ai nevoie de un pic de confort. Și i l-au implantat în gene. Așa cum au știut inginerii mai bine. Iar ca drumurile acelea mai puțin asfaltate să nu pună probleme, totul a fost garnisit cu transmisia integrală. Dish complet à la Subaru.
Pentru nostalgici, apariția oricărui “nou” model Subaru poate fi motiv de bucurie. Sau, mai degrabă, de speranță. Un motor boxer de doi litri și unul electric integrat în transmisia automată cu variație continuă formează un tandem responsabil cu furnizarea puterii pentru sistemul de tracțiune integrală. În total, e vorba despre 150 de cai-putere și aproape 200 Nm. Prin urmare, nu putem vorbi despre dinamică sau sportivitate. În schimb, Forester pariază toți banii pe confort. Problema e că nu pare neapărat pariul câștigător.
Sigur, mașina valsează elegant peste gropi și denivelări, dar uneori ai impresia că asta se întâmplă cu un compromis prea mare în dreptul dinamicii. Ce vrea să spun, de fapt, e că noul Forester a păstrat numele, dar ADN-ul său a fost diluat. În unele privințe, poate prea mult. Dar, în cazul în care pentru tine primează confortul cu orice preț, mașina asta ți-l va oferi.
Andrei Barbu, motorvlog tv.
Deși Forester nu este un tot-teren veritabil, el are reale talente off-road pentru segmentul din care face parte. Are tracțiune integrală permanentă, sistem X-Mode care permite alegerea a două moduri suplimentare de rulare (Snow/Mud și Deep Snow/Mud), gardă la sol de 220 mm și asistență la coborârea pantelor. Așa că poți merge destul de relaxat pe drumuri proaste până unde vrei tu sa pescuiești, sa vânezi, sa te dai cu bicicleta sau cu caiacul. Forester are și o caroserie înaltă și foarte spațioasă, ca să-ți cari toate cele necesare. De fapt, volumul maxim al portbagajului său, de 1779 de litri, este cel mai generos din #CarsAndRoads. Și pentru că trebuie să ajungi cumva și la natură, Forester nu dezamăgește nici la drum lung, fiind foarte confortabil. Unii se vor plânge de transmisia CVT, însă cine înțelege beneficiile ei o va aprecia. Alții vor comenta puterea de 150 CP care nu este deloc impresionantă în cazul acestei mașini de peste 1,7 tone, dar mai degrabă e de criticat capacitatea subdimensionată a rezervorului, care penalizează autonomia între alimentări.
Dan Scarlat, revista Top Gear România.
Locul în care această mașină își dorește să-și petreacă viața este pe drumuri pierdute prin munți, prin văi cu viraje amestecate, cu ace de păr și zone ce ar putea să pună la încercare tracțiuni șmechere pline de electronică și voință. Frați și surori, în mașina asta trăiește spiritul Subaru în fiecare por, inclusiv în CD-ROM, în fiecare șurub și piesă ce compune această minune a tehnicii.
Răzvan Baciu, razvanbb.ro.
Mașina este extrem de robustă și-i place de moare pe teren accidentat – practic, plânge după un pic de acțiune pe coclauri neasfaltați. Treabă la care o ajută din plin faptul că este 4×4 permanent, iar pe lângă asta mai are încă două moduri distincte care o ajută la rulat pe teren greu: snow/dirt și deep snow/mud. Funcții care fac exact ce le spune și numele.
Mihai Vasilescu, mihaivasilecublog.ro
Atmosferă old school
În timp ce majoritatea industriei a trecut la ecrane, zone tactile și cât mai puține comenzi fizice, Subaru a ales să aducă pe piață mașini ancorate în prima parte a mileniului. Ce înseamnă asta? Multe butoane la interior. Iar o bună parte dintre accesorii au fost îmbrăcate sau realizate din materiale plăcute la atingere.
O altă particularitate a lui Forester este colecția uriașă de butoane fizice de la bordul mașinii. Am numărat cam 50 prin preajma șoferului, ceea ce e mult chiar și pentru o mașină din anii 2000. Forester are nenumărate sisteme de siguranță și confort la bord și câte un buton pentru fiecare dintre funcțiile disponibile. Iar acesta este un detaliu pe care poți să-l apreciezi foarte mult in această eră a simplificării și digitalizării extreme. Sau, dimpotrivă, pe care îl poți considera demodat.
Dan Scarlat.
Și pe lângă acest confort, primești și spațiu bun, dotări multe și un design interior cel puțin atipic. Nu neapărat frumos, dar interesant. Iar dacă designul e subiectiv, e imposibil să nu apreciezi calitatea materialelor. Mai ales într-un segment unde se pune mai mult preț de diagonala ecranului decât pe calitatea plasticului.
Andrei Barbu.
Cât consumă?
SUV-ul poate fi comandat doar în versiune hibridă (Forester 2.0i e-Boxer LinearTronic, pe numele comercial), iar micuțul motor electric este alimentat de la o baterie de 0,57 kWh care se încarcă în mers cu ajutorul motorului termic. Nu are suficientă energie cât să susțină o rulare electrică pe distanțe măsurate în kilometri, dar pune umărul acolo unde contează: la pornirile de pe loc. În cele 9 zile ale turului, consumul mediu mixt înregistrat de Subaru Forester e-Boxer a fost de 9,1 litri/100 de kilometri.
Traseu
Consum mediu/zi [l/100 km]
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort)
9,2
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca
10
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat)
9,7
Lacu Sărat – Domeniile Panciu
7,7
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius)
Autocritica folosește fișiere de tip cookie pentru a se asigura că experiența ta pe acest site este perfectă. Nimic ieșit din comun, e o practică generală pe orice site din lume. Dacă ești de acord, continuă navigarea.OkPrivacy policy