Suzuki S-Cross a adus accesibilitatea în categoria SUV-urilor cu tracțiune integrală. Modelul este disponibil în două forme de electrificare: hibrid fără încărcare la priză și mild-hybrid, cea mai simplă formă de acest gen pe care o poți întâlni astăzi în industria auto.
În cele 9 zile ale Cars & Roads by Michelin, cei 14 jurnaliști și invitați au testat versiunea mild-hybrid cu motor turbo de 1,4 litri. La pachet a sosit și o transmisie manuală cu șase trepte și sistemul de tracțiune integrală AllGrip.
Smart buy
Suzuki rămâne o alegere pentru cei care nu caută ecrane gigant sau finisaje demne de fotoliile pe care le întâlnești prin palatele regilor. E alegerea pe care o faci cu mintea și nu neapărat cu sufletul. E constructorul căruia îi treci pragul în momentul în care raportul preț/calitate/cantitate devine punctul de plecare în alegerea unei mașini.
Recunosc, inițial am avut rețineri în privința debutului meu în ediția de anul acesta. Parcă, parcă aș fi vrut să încep o idee mai spectaculos. M-am înșelat! Suzuki a fost modelul ideal alături de care să încep aventura. O iau progresiv, ușor-ușor, pornesc de la cel mai simplist – tehnologic vorbind – model din tur. Și o spun cu sens pozitiv, pentru că S-Cross este un automobil ideal pentru mase, pentru clienții chibzuiți, pentru cei care simt o diferență de 1.000 euro (să zicem) la achiziționarea unui vehicul nou.
Radu Gurămultă, turboMAG.ro.
Dacă îți arunci privirea pe prețul acestui SUV înainte să te urci la volan, nu ai niciun motiv să fii nemulțumit. E fix „good value for money”, cum zice englezul!
Laura Antonov, shedrives.ro.
Sunt multe moduri în care poți defini o mașină corectă. Dar, în general, factorul decisiv rămâne raportul calitate/preț. Ce primești, pentru cât plătești. Iar la finalul zilei cu S-Cross, după semnul egal e cu plus.
Andrei Barbu, motorvlog tv.
Confortul primează
Sigur, în ofera lui S-Cross găsești și versiuni cu transmisie automată. N-a fost cazul variantei testate în Cars & Roads by Michelin. Dar confort nu înseamnă doar o cutie care schimbă treptele singură și care te scapă de treaba asta mai ales prin traficul aglomerat din orașe. Confortul e mai mult despre cât de bine se descurcă pe denivelări, despre cum filtrează trecerile la nivel cu calea ferată – de exemplu – sau despre cât de multe simți tu în habitaclul în timpul în care roțile oscilează pe verticală atunci când drumul nu mai e lin.
Mașina este ușoară, agilă, chiar plăcută la condus, iar consumul nu sare de 7,0 l/100 km nici în condiții de condus dinamic, pe drumuri secundare. Da, știu, pare ciudat la prima vedere să pui un SUV de clasă mică cu motor de 129 CP în același frază cu condusul sportiv, însă adevărul este că S-Cross are o transmisie manuală scurtă și precisă, o direcție neașteptat de comunicativă și un tren de rulare care ține ruliul în limite decente. Și tot trenul de rulare merită încă o notă bună pentru confort. S-Cross merge bine și pe drumuri neasfaltate, unde mai pui că are și tracțiune integrală pentru momentele în care lucrurile devin complicate.
Alin Ionescu, Mașinistul.
Și nu doar că are 4 roți să te ducă din punctul A în punctul B. Este confortabil, ușor de condus, ai spațiu din belșug (să dai și la alții), nu te lasă la greu (aka în depășiri), stă bine pe drum chiar și când bagi puțin piciorul în accelerație, frânează instant… ce poți să îți mai dorești? (la banii banii respectivi, de la un SUV, pentru că nu putem să ne raportăm la mașina visurilor noastre, dar să rămânem și cu ambii rinichi).
Laura Antonov.
Manuală + mild-hybrid
Nu prea mai există producători care să nu aibă în ofertă cel puțin o motorizare mild-hybrid. Motivele sunt nenumărate: de la costurile de producție mici până la eficiență în oraș, de la simplitatea implementării până la reducerea emisiilor.
În cazul lui S-Cross, motorul turbo de 1,4 litri a fost împerecheat cu un astfel de sistem mild-hybrid. Bonusul, pentru unii dintre colegii care au participat, a luat forma transmisiei manuale.
Tot S-Cross mi-a produs bucuria reîntâlnirii cu o transmisie manuala, chiar dacă discutăm despre o motorizare hibridă. În mediul urban nu aș miza pe așa ceva, dar în cazul deplasărilor în afara orașului devine interesant. S-Cross se prezintă onest și la capitolul consum de benzină, după un ritm destul de alert, media mea fiind de 7,1 l/100 km. Bine!
Radu Gurămultă.
S-Cross e o mașină care merge mult mai bine decât arată, din punctul meu de vedere. Și, mai presus de toate, nu costă o avere. M-a impresionat prin suplețea și silențiozitatea motorului, transmisiei, suspensiilor și direcției – toate din același film și rafinate până la obsesie să meargă foarte bine împreună. N-am mai condus de mult timp o mașină elementară care să fie atât de coerent reglată.
Adrian Mitrea, 0-100.ro.
Simplu
Un smart buy n-o să încerce să-ți gâdile simțurile cu cele mai noi tehnologii. Și nici cu modul în care le exploatează pe cele pe care le oferă.
Personal, aș fi preferat un pic mai multă actualitate în ceea ce privește sistemul multimedia, care e organizat decent, însă are un aer ușor ponosit. Unele sisteme de siguranță m-au scos din minți prin hiper-precauția inutilă într-un trafic destul de haotic, precum cel din București. Totuși, înțeleg perfect că pentru unii clienți va conta enorm să aibă un automobil echipat generos în zona de „safety”.
Radu Gurămultă.
Exemplarul nostru de test a venit în nivelul de echipare Passion, al doilea după versiunea entry level numită Cool. Avem dotări normale, climatizare automată, scaune tapițate cu material textil, ceasuri analogice și un ecran tactil de dimensiuni relativ mici, dar compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Dragoș Băltățeanu, autoexpert.ro.
Nu m-a deranjat cutia manuală, nici faptul că nu m-am simțit pilot de avion, neavând toate butoanele, manetele și display-urile care abundă în majoritatea vehiculelor noi (uneori am chiar impresia unui test IQ din partea constructorilor auto), dar, repet, am păstrat în permanență în vedere prețul rezonabil la care poate fi achiziționat acest model. Și cred că are publicul lui, destul de numeros, care îl va aprecia ca un SUV corect din toate punctele de vedere. Un public pentru care contează faptul că rămâne și cu niște bani de o vacanță road trip cu mașina după achiziția ei.
Laura Antonov.
De exemplu, unele dintre materialele folosite pentru interior nu excelează. La viteze ridicate, zgomotul de vânt devine prezent. Și nici sistemul multimedia nu va câștiga premii pentru interfața sa. Dar toate acesta sunt lucruri minore, pe care le critici la mașini cu pretenții premium. Pentru că atunci când acestea sunt cam singurele neajunsuri ale SUV compact din acest segment de preț, e clar că vorbim despre o mașină corectă.
Andrei Barbu.
Cât consumă?
La finalul celor 9 zile – după ce la volan s-au schimbat 14 jurnaliști și invitați cu stiluri diferite de mers – și după un traseu care a inclus toate tipurile de drumuri, Suzuki S-Cross în versiune mild-hybrid a avut un consum mediu mixt de 6,4 litri/100 de kilometri.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Jurilovca (Razelm Luxury Resort) | 7,1 |
Jurilovca – Sarichioi – Jurilovca | 6,1 |
Jurilovca – Lacu Sărat (Alma Health & Spa Retreat) | 5,7 |
Lacu Sărat – Domeniile Panciu | 6,6 |
Domeniile Panciu – Sighișoara (The Throne, Fronius) | 5,9 |
Sighișoara – Sovata (Fabesca) | 6,5 |
Sovata – Colibița | 6,7 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 6,4 |
Suzuki S-Cross 1.4 mild-hybrid este disponibil prin leasing operațional Autonom de la 386 euro fără TVA rată lunară.
Green Partner: Autonom
Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config
Pornit de: VARTA xEV
Susținut de: Pago