Din 2007, MG e parte din grupul SAIC. Din 2011, marca e prezentă pe piața din Marea Britanie. Iar de acolo a început expansiunea, care a bătut și la ușa pieței locale – și a și intrat, în 2023.
În Cars & Roads by Michelin, MG România a trimis un eHS, adică versiunea PHEV a SUV-ului, cu motor de 1,6 litri, benzină, turbo, ajutat de un motor electric. În total, sistemul produce 258 de cai-putere și 370 Newtoni-metru preluați de o transmisie automată cu 10 trepte și un sistem de tracțiune integrală. Aflăm în continuare de la invitați cum se simte rețeta în practică.
Domol
Relansarea mărcii britanice MG sub tutela chinezilor de la SAIC și dispersia ultrarapidă a brandului în toată România la începutul acestui an (MG are mai multe showroom-uri decât Opel în acest moment în țară) a generat multe sensibilități printre romanticii care consideră că tradiția Morris Garages s-a diluat odată cu noii proprietari. Unde „noii” nu-s chiar atât de noi, pentru că MG – un brand muribund la începutul anilor 2000 – a fost cumpărat de Nanjing (și apoi de SAIC) încă din 2005, deci acum 19 ani. A cam fost timp pentru antrenarea glandelor lacrimale în cele două decenii.
Nu mai zic de faptul că, așa cum se întâmplă în cazul mărcilor ai căror fani le iubesc până-n fundul inimii fără să le fi cumpărat vreodată produsele, grupul potențialilor clienți care habar n-au ce-a fost Morris Garages e mult mai mare decât cel al înspăimântaților.
Vârful actual al mărcii este SUV-ul compact HS, care în versiune Plug-in Hybrid (PHEV) se numește EHS. Acest EHS mi-a fost coleg de drum azi pe drumul care traversează Bulgaria de la Ruse spre granița cu Grecia, o șosea care pe de o parte-mi activează automat starea de relaxare mentală asociată cu vacanța de vară, pe de altă parte îmi aduce aminte de sfinții din calendare pentru că e proastă și plictisitoare, iar traficul de azi a fost absolut crunt, implicit pe secțiunile de autostradă.
600 de kilometri am bifat alături de tovarășul meu sino-britanic, iar partea bună e că suspensiile ultra-confortabile ale mașinii mi-au salvat fesierii de la implozie. Pentru că fix atunci când te pregătești să cârâi că păcătuiește în viraje, destinul te aruncă pe asfaltul grunjos, vălurit și uitat de timpuri al estului Europei, moment în care îți schimbi instantaneu prioritățile și sistemele de valori.
Mircea Meșter (Autocritica)
Am condus acest automobil într-una dintre cele mai „lungi” zile, pe un traseu de peste 500 km, în special autostradă. Mașina accelerează viguros și este plăcută la drum lung. Suspensia este confortabilă în marea majoritate a timpului, fiind pusă în dificultate doar de denivelările mici și dese. Consumul a fost de circa 10 l/100 km, ceea ce nu e puțin chiar și în raport cu puterea sa de 258 CP.
Însă noi am făcut cunoștință doar cu o jumătate din personalitatea acestui model. eHS este un hibrid plug-in, iar rolul său este să se comporte pe cât posibil ca un automobil electric în marea majoritate a timpului, la utilizarea urbană – iar noi nu l-am folosit ca atare pe parcursul acestui test. Așa că, cel puțin momentan, discuția despre MG eHS rămâne încă deschisă.
Dan Scarlat (TopGear România)
Revenind la oaia noastră de azi, respectiv balena, cred că e o unealtă pe care unii o vor aprecia strict prin pusul în valoare a banilor investiți pentru oferta primită. Căci la aproape 40.000 de euro primești pe modelul în cauză multe, dar cu mai puțină investiție decât într-una coreeană, de exemplu.
Ar fi doar chestiunea de brand ales cu buna știință a faptului că „Garajele Morris” sunt acum chinezești, cred. Căci altfel aparatul poate deservi unui șofer mai puțin mofturos la renumele brandului, decât la ceea ce-i oferă. Are cam de toate sub brad, începând de la ceva căluți, până la o autonomie pur electrică de vreo 50 de km.
Asistență bună la condusul rectiliniu, cu un spectru destul de bine stabilit la frânarea asistată până la 0 km/h, chiar și-n curbă. Modelul de e cu noi nu are veleități de sportiv bătrân, e doar un companion care te poate purta confortabil unde ai de mers, la consumuri decente. Ziua de ieri s-a bifat cu 7 litri / 100 km, trapă deschisă și adieri bulgaro-grecești.
Cosmin Tudoran (Creativ Digital)
Mașina asta se adresează celor care pun confortul mai presus de dinamică. Celor care preferă să plece cu 5 minute înainte de acasă doar pentru că n-au niciun motiv să se enerveze în trafic încercând să gonească inutil și să încerce să transforme traficul în jaloane.
Da, îi place la drum lung și mers așezat, iar dacă-i pui în față un asfalt găunos, zgrimțuros și vălurit o să vezi că nu cârâie și nu pufăie. Pe viraje îi place doar domol. N-are altă atitudine și pace. Nu-i genul smucit. În completarea acestui caracter vin și transmisia, care pare proaspăt trezită din somn dacă o iei la un un-doi scurt, dar și direcția, moale și fără prea mult feedback.
Cornel Șocariciu (Autocritica)
Mixuri și influențe
MG n-a ignorat partea de materiale și design interior. Deși vorbim de un model lansat acum 5 ani (dar care a primit și un facelift între timp), eHS are de oferit un habitaclu actual, chiar dacă lipsește spectaculozitatea regăsită la alte modele rivale. Nici doza de tehnologie nu-i de colo, cu cele două ecrane digitale: 12,3 inchi pentru instrumentarul de bord, 10,1 inchi pentru cel care deservește sistemul multimedia.
Dacă ai mai avut contact cu multe alte mașini, interiorul poate să pară un paradox. Vezi influențe în design și proiectare de la mai mulți producători cu ștaif, găsești materiale plăcute la pipăit, deși se vede pe ele că sunt dintre cele vândute la bax și nu la bucată, iar tehnologia la nivel macro e asortată cu timpurile actuale, deși camerele video din afară par că oferă imagini cu suprafața lunii de la prima aselenizare.
Cornel Șocariciu (Autocritica)
În rest, mașina are un interior cât se poate de asortat cu timpurile, cu inspirații germane pe alocuri (hello, aeratoarelor, ce fac fetele?) și cu toate elementele tehnologice de care ai nevoie în anul de grație 2024. Cu un minus: camera de marșarier care filmează la o rezoluție mai proastă decât Nokia 3310 în condițiile în care Nokia 3310 nu avea cameră. E bine că vezi că e ceva în spatele mașinii, dar e dubios că nu vei ști niciodată exact ce.
Mircea Meșter (Autocritica)
La interior? Ai putea deveni răutăcios dacă ești expert în mașini. Grilele de aerisire seamănă cu M, cea de față cu F. Are un aer mai sobru, să zicem, dar e destul de old-school ca să nu mimeze evacuarea pe două țevi, ci să fie reală. Dacă ar fi să mai bifăm și eu și copilotul ceva ar fi capitolul sunet, la care nu s-a optat pentru vreo soluție prea avansată. Îi lipsesc mediile și joasele, precum și camerele video mai de ani 2020, și nu de ’90.
Cosmin Tudoran (Creativ Digital)
Sigur, nu e totul perfect aici. Un pasionat va găsi rapid modele premium germane ca surse de inspirație pentru diverse elemente de interior. Unii vor aprecia acest lucru, alții nu. Modele mai noi, dintre care la noi este momentan disponibil doar electricul MG4, au o personalitate mai distinctă a stilului, semn că marca se (re)maturizează. Ergonomia este în general bună, dar implementarea Android Auto / Apple CarPlay nu este ideală, existând unele dificultăți în accesarea meniului climatizării atunci când acestea sunt folosite.
Dan Scarlat (TopGear România)
În primu rând spațios. Ai aer, te întinzi relaxat. Luminos. Are o suprafață vitrată măricică. Și deștept desenată. Comenzile sunt la îndemână, dar aici trebuie să spun că interacțiunea cu mașina nu e neapărat una structurată logic în stilul european. Totuși, după câteva zeci de minute de mers am asimilat informația și m-am înțeles foarte bine cu mașina.
Materialele de la interios sunt mișto, pe prietenie între popoare și pe „bine ați venit!“. Suspensia e moale, ceea ce a ajutat pe drumurile din Grecia și Bulgaria. Totuși, este eficientă în a ține mașina și la mișcări mai ample – fără pretenția că i-am făcut testul elanului. Varianta asta de motorizare are putere decentă, nu m-am simțit golaș pe depășiri. Totuși, o să-ți recunosc că fac parte din generația care crede că la orice mașină ar mai fi loc de niște cai. Cât mai mulți. Pentru mine mașina a fost o surpriză plăcută și, fără să mă apuc s-o compar cu altele din gamă, cred că merită luată în calcul.
Cabral Ibacka (TV Persoanlity).
Cât consumă?
Cum spuneam, eHS este un PHEV, adică un hibrid cu încărcare la priză. Asta înseamnă că este echipat cu o baterie mai mare decât cea a unui full-hybrid – în cazul de față, capacitatea atinge 16,6 kWh, suficient pentru o autonomie pur electrică de 52 de kilometri.
Consumul mediu mixt la finalul celor aproape 2.500 de kilometri a fost de 7,8 l/100 km. Cu mențiunea că mașina nu a stat deloc la încărcat.
Traseu | Consum mediu/zi [l/100 km] |
București – Zornitza, Bulgaria (Zornitza Family Estate) | 6,1 |
Zornitza – Halkidiki, Grecia (Acrotel Athena Pallas) | 7 |
Halkidiki – Glyfa (Del Mare Suites) | 7,4 |
Glyfa – Anavyssos (Vincci Ever Eden) | 9,8 |
Anavyssos – Salonic (Vanoro) | 10 |
Salonic – Sofia (Cinecitta Osteria Italiana) | 7,5 |
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km] | 7,8 |