Nu e nevoie să vă frecați la ochi: Suzuki Across este geamănul modelului Toyota Rav4. Am spus-o din start ca să elimin orice fel de dubiu. Motivul acestei identități duble? Cele două companii nipone au un acord de colaborare prin care își împrumută o serie de modele, iar Across este unul dintre ele. Nu-i o practică nouă în industrie și din ce în ce mai mulți constructori aleg această variantă în funcție de piețele în care activează.
Nu este prima dată când SUV-ul Suzuki este alături de noi. În 2021, Across a făcut parte din prima ediție a roadtripul Cars & Roads, iar acum îl vom avea alături – într-o versiune updatată – în cele 9 zile ale roadtripului Cars & Roads Greece by Michelin.
Micile noutăți
Suzuki Across este cel mai mare model din gama constructorului nipon. SUV-ul cu încărcare la priză are o lungime de 4.635 de milimetri, iar înălțimea măsoară 1.690 de milimetri. Lățimea și ampatamentul sunt de 1.855 de mm, respectiv 2.690 de milimetri. Linia caroseriei este similară cu cea a modelului Toyota Rav4, cu care împarte, de altfel, și bază tehnică. Suzuki și-a pus amprenta asupra părții frontale care a fost ușor redesenată (inclusiv blocurile optice).
Suzuki Across a fost lansat în 2020, iar în 2022, SUV-ul a primit un upgrade tehnic care a inclus un charger mai rapid de 6 kW în locul celui de 3,7 kW, folosit inițial.
Acest lucru scurtează timpul de încărcare la prizele casnice sau la stațiile de încărcare AC. La o priză de 32A, timpul de încărcare scade de la 5 ore și jumătate la 2 ore și 45 de minute. La o priză casnică de 16A, timpul scade la mai puțin de 5 ore.
SUV-ul PHEV a mai primit tehnologie LED pentru blocurile optice, inclusiv luminile de ceață, iar la interior porturile de încărcare sunt acum USB-C.
SUV plug-in hybrid
Suzuki oferă o singură motorizare pentru Across. Este vorba de sistemul plug-in hibrid format din motorul pe benzină aspirat de 2.5 litri cu patru cilindri secondat de două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte.
Motorul termic dezvoltă 185 CP la 6.000 rpm și 227 Nm între 3.200 și 3.700 rpm. Motorul electric de pe puntea față pune la bătaie 183 CP și 270 Nm, în timp ce motorul electric integrat pe puntea spate poate livra până la 55 CP și 121 Nm. Cifra totală pentru sistemul PHEV este de 306 CP.
Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată E-CVT, iar sistemul de tracțiune integrală poartă denumirea E-Four. Across nu duce lipsă de resurse, putând accelera de la 0 la 100 km/oră în 6 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/oră. Pentru alimentarea motoarelor electrice, Suzuki Across dispune de o baterie de 18.1 kWh ce asigură o autonomie de până la 75 de kilometri în modul electric.
Suzuki Across propune trei moduri de rulare (Eco, Normal și Sport), iar sistemul plug-in hibrid de propulsie poate fi exploatat în patru moduri: Auto EV/HV, EV, HV și Battery Charger. În modurile Auto EV/HV și HV, sistemul va apela la resursele motorului cu ardere internă atunci când șoferul are nevoie de mai multe resurse. În modul EV, Across va rula exclusiv cu motoarele electrice, în timp ce în modul Battery Charger, o parte din energia generată de motorul cu ardere internă va fi direcționată și către baterii pentru reîncărcarea acestora. Pentru momentele în care aderența este scăzută, poți acționa modul Trail care imită comportamentul unui diferențial cu alunecare limitată.
Interior – exterior
Suzuki l-a adoptat rapid pe Across: a pus sigla mărcii, a bibilit pe la blocurile optice și a restilizat grila frontală. Aspectul general emană robustețe, iar lucrul ăsta e subliniat și de protecțiile din zona pasajelor roților.
Elementele robuste sunt prezente și la interior. Sistemul de climatizare are butoane fizice, inclusiv două elemente rotative cauciucate ce par că vor rezista pentru totdeauna. Planșa de bord este complet digitală, iar grafica a fost îmbunătățită după upgrade-ul tehnologic din 2022 prin adoptarea unor ecrane mai mari. Pentru planșa de bord, acesta a crescut de la 7 la 12,3 inchi, ceea ce oferă o experiență mult mai bună pentru cel de la volan. Pentru sistemul multimedia ecranul are acum 10,5 inchi față de 9 inch. Acesta era încadrat de butoane fizice, la care Suzuki a renunțat după update-ul tehnic, păstrând doar un potențiometru rotativ pentru volumul sistemului audio. Sistemul suportă acum Apple CarPlay wireless, dar pentru Android Auto avem în continuare nevoie de fir.
Bacheta spate este rabatabilă (60:40) și dispune și de spătare care pot fi înclinate. Portbagajul lui Across are 490 de litri, iar volumul poate fi extins până la 1.168 de litri prin rabatarea banchetei. Tot în portbagaj, niponii au integrat o priză la 12V și una la 220V.
Siguranță
Suzuki Across are în portofoliu un pachet generos de sisteme de siguranță și asistență. Lista include airbaguri frontale, laterale și cortină, airbag pentru genunchii șoferului, sistem de menținere a benzii de circulație, sistem de frânare de urgență la mersul cu spatele, asistent la frânarea de urgență, avertizare cu privire la mașinile aflate în unghi mort, avertizare la mersul cu spatele și sistem capabil să recunoască semnele de circulație. La toate acestea se mai adăugă sistemul cruise control adaptiv, sistemele Hill starting assist și Hill descent control, dar și senzorii de parcare față și spate completați de o cameră video.
Luxus
Pentru a simplifica lucrurile, Suzuki oferă pe piața din România un singur nivel de echipare pentru modelul Across. Aceasta se numește Luxus și include toate echipamentele disponibile. Singurul lucru pe care îl poți alege e una dintre culorile de caroserie: White Pearl Crystal, Silver, Attitude Black, Sensual Red, Grey și Dark Blue.
Și ajungem și la preț. Un Suzuki Across Luxus plug-in hibrid are un preț de listă de 57.930 euro (TVA inclus, fără prima acordată prin programul Rabla Plus).
Fișa mașinii care ne va însoți în tur
by
Green Partner
BT Leasing
Assistance Partner
9695
Presented by
PPC blue
DKV
Server Config