Ford este în perioada când readuce pe piață denumiri rezonante din istoria sa. După electricul Mustang Mach-E, primul model electric produs de americani, gama a fost completată de Explorer EV. Iar în curând vom vedea pe drumuri și noul Ford Capri, tot electric.
În cele 16 zile de EUROCHARGE by Schaeffler – turul cu electrice din București până la Lisabona și înapoi – vom pune la treabă noul Ford Explorer EV (cu accent pe EV). Dacă denumirea ți se pare cunoscută, n-ar trebui să te mire, numele fiind folosit și pentru un SUV complet diferit, mult mai mare, disponibil cu sistem de propulsie PHEV. De aici și particula EV. Pentru a evita confuzia.
Ford Explorer EV s-a lăsat un pic așteptat, de la momentul anunțului inițial și până la livrarea primelor exemplare trecând peste un an. Dar problemele au fost învinse, iar noul Explorer EV este parte acum din ofertă europeană Ford.
Platformă germană
Pentru a pune pe piață un produs bun, dar fără a cheltui sume obscen de mari pentru dezvoltare, Ford a ales o platformă care și-a dovedit deja calitățile. A semnat un acord cu germanii de la Volkswagen și primesc de la aceștia platforma MEB, cea care stă la baza familiei de modele electrice din familia Volkswagen ID. La schimb, Ford pune umărul în gama de utilitare a nemților.
În cazul de față nu-i vorba despre o simplă clonare, un proces destul de des întâlnit în ultima vreme în industria auto. Pentru Ford nu a fost suficient să preia un Volkswagen ID.4 și să-i schimbe siglele. Dimpotrivă, relația dintre Ford și Volkswagen, este mai degrabă similară cu cea dintre un producători și un furnizor de componente.
Ford primește platforma de la Volkswagen, iar asamblarea modelului are loc în uzina proprie din Koln, Germania. Designul este complet diferit (atât la exterior, cât și la interior), așa cum se poate vedea dintr-o simplă privire, iar suspensia a fost reglată pentru o dinamică în stilul specific mărcii americane.
Forme și structuri
Noul Ford Explorer electric se prezintă la raport cu un aspect modern, chiar futurist. Look-ul dezirabil este opera unei echipe de designeri (din care a făcut parte și românul Liviu Tudoran) coordonați de Amko Leenarts, șeful biroului de design Ford Europa.
Rezultatul este un automobil cu proporții bine cântărite, ampatament mare (2767 mm) și console scurte. Are o identitate proprie bine definită, nu seamănă cu alte modele Ford, iar denumirea modelului este afișată mare chiar pe grila frontală închisă.
Explorerul electric are dimensiuni de SUV compact, cu 4468 mm lungime, 1871 mm lățime și o înălțime de 1630 mm. Iar la cântar, noul Explorer EV afișează o greutate de 2100 kilograme.
Ecran culisabil
La interior, designerii Ford au ales aceeași temă futuristă, dar în care au împletit o serie de elemente smart. Se remarcă în primul rând ecranul gigantic (amplasat pe verticală) care poate culisa pentru a oferi celui de la volan un unghi mai bun. Ecranul cu o diagonală de 14,6 inchi culisează pe o șină de metal și poate fi ajustat cu ajutorul unui buton amplasat în partea de jos. În spatele ecranului se află un spațiu de depozitare care poate fi accesat când acesta este în poziție verticală, iar tot aici se află și porturile usb-c pentru conectarea și încărcarea unui telefon mobil. Între scaune găsim și ceea ce Ford numește Mega Console, un alt spațiu practic și bine proporționat unde există un suport pentru băuturi.
Pentru sistemul audio, Ford a folosit pentru Explorer un sistem diferit față de soluția clasică întâlnită în majoritatea automobilelor sale. Pentru încântarea auzului, Ford folosește un sound bar B&O Play amplasat în fața celui de la volan. Sistemul audio include 10 incinte acustice inclusiv soundbar-ul și un soundwoofer, iar pe partea de multimedia avem navigație inclusă, radio FM și DAB+, Apple CarPlay wireless, Android Auto și actualizări software over-the-air.
Unul sau două motoare
Pentru început, gama modelului Ford Explorer EV este formată din două variante de echipare și versiuni cu unul sau două motoare electrice.
În cele 16 zile de EUROCHARGE by Schaeffler vom avea alături de noi un Ford Explorer EV Premium RWD Extended Range cu un motor electric amplasat pe puntea spate. Puterea oferită este de 286 CP, cuplul are 545 Nm, iar bateria are o capacitate de 77 kWh (net). Datele oficiale spun că acest model consumă în medie 14,7 kWh/100 km, iar autonomia comunicată este de 572 kilometri.
Modelul permite încărcari rapide DC cu până la 135 kW, iar chargerul AC poate încărca mașina atunci când este conectată la un wallbox cu maxim 11 kW.
A doua variantă a lui Ford Explorer din gamă se numește AWD Extended Range și adaugă un motor pe puntea față. Cu două motoare și tracțiune integrală, Explorer EV are 340 CP și 545 Nm. Bateria utilizată are 79 kWh (net), iar consumul mediu de energie este de 16,6 kWh/100 km. Autonomia oficială pentru varianta cu tracțiune integrală este 532 kilometri. Modelul cu două motoare beneficiază și de o viteză mai mare la încărcările rapide, unde poate trage din stațiile DC cu 185 kW.
În viitorul apropiat, gama Ford Explorer EV va primi și o versiune de bază cu un singur motor electric de 170 CP și o baterie de 52 kWh.
Gama de echipări se împarte în două: Select sau Premium.
În echiparea Select primești sistemul multimedia Ford Sync Move cu ecranul portret de 14,6 inchi culisabil, faruri LED, wireless Apple CarPlay și Android Auto, sistemul audio cu 7 boxe și soundbar, consola centrală cu spațiu de depozitare de 17 litri, scaun șofer cu memorie și masaj, pilot automat adaptiv și aer condiționat automat.
Dacă bifezi echiparea Premium se adaugă, printre altele, farurile Matrix LED, sistem audio B&O cu 10 boxe și soundbar, scaune față încălzite și hayonul acționat electric.
Prețuri în România
Prețurile pe piața din România pentru Ford Explorer EV încep de la 44.600 euro pentru versiunea Select RWD Extended Range 77 kWh, iar dacă adăugăm și al doilea motor electric pentru tracțiune integrală, prețul pornește de la 49.050 euro. Prețurile nu includ prima oferită prin programul Rabla Plus.
Exemplarul Ford Explorer EV Premium RWD Extended Range AT pe care îl vom avea la dispoziție în EUROCHARGE by Schaeffler mai are bifate și o serie de echipamente opționale: culoarea nemetalizată Frozen White, pachetul scaune AGR, pachetul de asistență șofer (sistem de menținere / avertizare la schimbarea benzii de rulare și centrare pe bandă, sistem avansat de parcare automată cu 12 senzori, sistem camere video 360 grade, Head-Up Display HUD) și plafon panoramic fix din sticlă. Prețul mașinii pe care o vom conduce în roadtrip este de 49.632 euro (după scăderea unui discount de 3.168 de euro).
Fișa tehnică a mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config