Ar intra multe caractere într-un articol despre ascensiunea mărcii Hyundai în ultima decadă. Iar printre acestea, ar avea loc și felul în care s-au mișcat sud-coreenii (împreună cu frații de la Kia) în ceea ce putem numi perioada post-infantilă a mașinilor electrice.
În continuare, vom vorbi doar despre Ioniq 6, venit să completeze pe piață prezența lui Ioniq 5 sub umbrela Ioniq, inaugurată oficial în 2020. Și va veni și un Ioniq 7, dar asta e altă poveste deja.
Hyundai Ioniq 6 ne va însoți în EUROCHARGE by Schaeffler, un tur în care vom traversa Europa cu 8 mașini electrice de la București la Lisabona și înapoi la București.
Cocktail de siluete
În ceea ce privește liniile lui Ioniq 6, un cuvânt greu de spus l-a avut, firește, un studiu de design: Prophecy EV Concept. Accentul a picat greu pe optimizare aerodinamică în detrimentul designului angular, iar asta e lesne de dedus de la prima vedere, mai ales dacă e să aducem în discuție și formele lui Ioniq 5.
Pentru Ioniq 6, Hyundai a sculptat cât a putut în caroserie spre un coeficient aerodinamic de 0,21, mai mic decât al oricărui model din gamă – dintotdeauna. De fapt, valoarea i-a determinat pe sud-coreeni să-și numească produsul Electrified Streamliner (da, așa se face referire la Ioniq 6 în comunicatele de presă).
De cum arată efectiv Ioniq 6 n-am să-mi dau cu părerea, vorba-ceea: frumusețea e în ochii privitorului. Sau a clientului, de ce nu? Ideea de reținut e că felul în care arată Ioniq 6 îndeplinește și funcții aerodinamice, fie că e vorba de micile crestături care permit aerului să formeze o perdea fluidă în jurul roților sau de grila frontală activă.
În zona concretului, avem următoarele dimensiuni: 4.855 mm lungime, 1.880 mm lățime și 1.495 mm înălțime, cu un ampatament de 2.950 mm.
Standard Range și Long Range
Două baterii sunt disponibile în momentul de față pentru Hyundai Ioniq 6: una are capacitatea de 53 kWh, cealaltă de 77,4 kWh. De reținut și faptul că Ioniq 6 este dezvoltat pe arhitectura E-GMP (Electric-Global Modular Platform) la 800 de volți. Aceasta permite puteri de încărcare de până la 240 kW din surse DC, acolo unde există infrastructură favorabilă. La surse AC, puterea maximă de încărcare este de 11 kW.
Bateria de 53 kWh poate fi cuplată cu un singur motor electric, amplasat pe puntea spate – de unde învârte doar roțile din spate. Motorul produce 151 de cai-putere și 350 Newtoni-metru, suficient cât pentru un sprint 0-100 achitat în 8,8 secunde.
Bateria mare, cea de 77,4 kWh, poate fi, la rându-i, cuplată cu un singur motor electric (tot pe puntea spate). Acesta este, însă, ceva mai puternic – 229 de cai-putere față de 151. Dar cuplul rămâne la fel – tot 350 Newtoni-metru, în vreme ce durata șarjei de la 0 la 100 km/h se scurtează la 7,4 secunde.
Tot bateria mare poate fi integrată și într-un sistem cu două motoare electrice (și tracțiune integrală), de unde rezultă, practic, cel mai performant Ioniq 6: 325 de cai-putere și 605 Newtoni-metru, pentru doar 5,1 secunde de la 0 la 100 km/h.
Autonomia maximă de care este capabil Ioniq 6, cel puțin pe hârtie, apare în configurația cu bateria de 77,4 kWh și un singur motor electric, cu jante de 18 inchi: 614 km, conform ciclului de testare WLTP, în contextul unui consum mediu teoretic de 14,3 kWh/100 km.
Aceeași configurație cu jante de 20 de inchi are o autonomie teoretică estimată la 545 km WLTP.
Pentru versiunea cu bateria de 53 kWh și jante de 18 inchi (singurele disponibile în cazul de față), consumul mediu este estimat la 13,9 kWh/100 km, ceea ce corespunde unei autonomii de 429 km WLTP.
În același timp, un Ioniq 6 cu bateria de 77,4 kWh și două motoare electrice consumă 15,1 kWh/100 km cu jante de 18 inchi, respectiv 16,9 kWh/100 km cu jante de 20 de inchi. În acest context, autonomia maximă teoretică este de 583, respectiv 519 km WLTP.
Alături de noi în EUROCHARGE by Schaeffler vom avea un Ioniq 6 2WD în echipare Premium (de bază), cu bateria de 77,4 kWh și motorul electric de 229 de cai-putere.
Spațiu curat și digitalizat
Dacă te-ai urcat până acum într-un Ioniq 5, Ioniq 6 nu prea are cu ce să te surprindă. Vizual vorbind, cele două interioare sunt similare, cu îmbunătățirile de rigoare aduse celui din urmă. Instrumentarul de bord este un ecran digital de 12,3 inchi, aceeași dimensiune pe care o are și ecranul central care deservește sistemul multimedia.
Opțional, clienții pot alege un sistem de sonorizare Bose Premium Sound cu opt difuzoare, inclusiv un subwoofer. În același timp, Ioniq 6 este primul model Hyundai care poate primi actualizări complexe în sistem over-the-air (de la update-uri software pentru sistemele de asistare a șoferului și până la unele care vizează, de exemplu, bateria). Suita tehnologică este completată de o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoane mobile, patru prize USB C și una USB A, conectivitate prin Apple CarPlay și Android Auto și recunoaștere vocală.
De personalizarea trenului de rulare se ocupă funcția EV Performance Tune-up, practic un program care permite selectarea unui mod de condus presetat pentru direcție (Sport, Normal), pentru puterea livrată de sistem (Maximum, Normal, Minimum), răspunsul pedalei de accelerație (High, Normal, Low) și calibrarea sistemului de tracțiune integrală, acolo unde este cazul (AWD, AUTO AWD, 2WD).
Hyundai se laudă cu o abordare sustenabilă la nivel de materiale folosite la interior, inclusiv piele ecologică dezvoltată cu extracte din fibră de plante, plastic ce provine din PET-uri reciclate și vopsea derivată din uleiuri vegetale. Mai mult, covorașele pentru picioare au în componență plastic provenit din plase de pescuit reciclate.
Legat de partea practică, avem următoarele: spațiul de depozitare ajunge la 401 litri în portbagaj și 45 de litri în frunk pentru modelul Ioniq 6 RWD. Pentru Ioniq 6 AWD, volumul din frunk este de doar 14,5 litri.
Prețuri în România
Hyundai Ioniq 6 poate fi comandat în România pentru un preț de pornire de 45.363 de euro (fără Rabla Plus), în versiunea cu baterie de 77,4 kWh și motorul electric de 229 de cai-putere și 350 Newtoni-metru, cu roți motrice spate.
Cei dornici de mai mult pot opta pentru bateria de 77,4 kWh și cele două motoare electrice, pentru un total de 325 de cai-putere și 605 Newtoni-metru, pentru un preț de plecare de 68.496 de euro (fără Rabla Plus).
Mașina care ne va fi alături în EUROCHARGE by Schaeffler vine în echipare Premium (cea de intrare în gamă) și are un preț de 45.363 de euro (adică cel de bază).
O mențiune importantă: chiar dacă vorbim de modelul de bază, acesta are un pachet de dotări standard extrem de generos, cu 4 porturi USB C (două față, două spate), hayon acționat electric, lumini ambientale, climatizare automată, geamuri electrice față-spate, cheie inteligentă cu buton de pornire/oprire, clapete pe volan (pentru setarea tăriei frânării regenerative), jante de 18 inchi, lumini de zi cu LED, stopuri cu LED și scaun pentru șofer cu reglare electrică și suport lombar, printre altele.
Fișa tehnică a mașinii din EUROCHARGE by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge
Green Partner
Autonom
Stații de încărcare
MOON România
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config