MG4, test pe 9000 de km: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

MG4 a făcut parte din caravana EUROCHARGE 2024, turul de aproape 9.000 de kilometri, de la București la Lisabona și înapoi. Iată datele complete despre autonomie, consum și costuri de încărcare pe care le-am obținut.

MG4 este un hatchback de clasă compactă oferit doar într-o variantă electrică. Modelul este dezvoltat de SAIC Motor special pentru marca MG pe care o deține, nefiind vorba despre o colaborare cu un alt producător sau redenumirea unui produs deja existent în altă gamă. Modelul a venit pe piața din România la finalul anului trecut – odată cu revenirea mărcii MG în țara noastră – iar în cele 16 zile ale EUROCHARGE, turul de 16 zile în care am plecat din București la Lisabona și înapoi, am testat un exemplar cu echipat cu cea mai mare baterie disponibilă în acest moment în gamă (77 kWh) și un motor electric cu 245 CP.

Mai jos găsești detalii complete despre autonomia reală, consumul real, costurile de încărcare și cât timp am petrecut la stații.

MG4: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Costul mediu per kWh este cuprins între 0,39 – 1 EUR, iar costul mediu per kilometru este cuprins între 0,1 – 0,19 EUR. Costurile sunt menționate ca interval întrucât acestea variază în funcție de aplicația folosită/de abonamentul fiecărui utilizator.

Impresiile celor care au condus MG4 în EUROCHARGE by Schaeffler

Bogdan Grigorescu (Autoexpert)

Pentru că e bine ca în viață să faci lucrurile în ordine, am pornit în aventura EUROCHARGE la volanul celei mai accesibile mașini din grup, MG4. Versiunea de bază, cu baterie de 51 kWh, pornește de la 28.900 euro (23.900 prin Rabla Plus), iar exemplarul meu cu baterie de 77 kWh costă 41.010 euro (36.010 prin Rabla Plus), pentru că toată gama beneficiază de discount de 2500 euro. Pe scurt, e cea mai ieftină mașină din EUROCHARGE și, îndrăznesc să spun, și cea mai agilă. Cei 245 CP la numai 1826 kg, adică cea mai mică greutate din grup, combinați cu tracțiunea spate și cu o suspensie multilink pe spate reglată mai tare, se simt entuziasmant pe viraje. 

Dacă nu ai în cătare latura sportivă, ci ești cu ochii pe autonmie, află că prin București, când temperatura mi-a permis să nu folosesc sistemul de climatizare, mi-a consumat 13 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 572 km, dar când în ecuație au intrat aerul condiționat și aglomerația extremă, consumul a urcat la 17 kWh/100 km (437 km). Între Snagov și Brașov (510 m diferență pozitivă de nivel, sau, dacă vrei, la deal), cu vreo 40 km de autostradă urmați de DN1, cu încălzirea pornită în habitaclu, consumul a fost de 19,1 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 389 km. 

Ce mi-a plăcut maxim? Sistemul One Pedal, care funcționează impecabil, oprind total mașina la eliberarea accelerației. Simplu spus, generează dependență în traficul urban. Apoi, cele două butoane personalizabile de pe volan. Eu le-am asociat două funcții vitale pentru consumul de energie: modurile de rulare și nivelul de regenerare a energiei. Unde mai e de lucru? La sistemul multimedia, care necesită prea multe „butonări” pentru a regla parametrii climatizării când folosești Android Auto, care, apropo, se activează doar prin cablu USB. A, și la plăcuțele și discurile de frână, care scârțâie extrem de tare la viteză mică.  

Radu Tudoroiu (Digital Storyteller) 

Să te urci în MG4 într-o zi mohorâtă, cu cer gri și ploaie e oarecum contraindicat. Cum ai deschis ușa dai de materiale deschise la culoare, un spațiu interior neașteptat de generos și o poziție bunicică de stat la volan.

Conduita de drum este una interesantă, poate un pic prea „fricoase” sistemele de lane assist și frânare la adaptive cruise control, dar în rest a fost o plăcere de navigat, mai ales că volanul multifuncțional te ajută să faci o groază de setări foarte facil. Din punct de vedere al autonomiei, MG4 nu dezamăgește, chiar dacă are un consum care pare o idee cam mare pentru dimensiunea generală și puterea mașinii.

Autostrăzile austriece și cei 500 de kilometri făcuți azi pe o vreme foarte câinoasă au fost o ocazie perfectă să testăm confortul scaunelor la drum lung și câtă oboseală se adună. Răspuns pe scurt: scaunele te iau în brațe și te dai jos relaxat după o rundă de condus, iar oboseala a fost minimală.

Tiberiu Buzdugan (electromobilitate.com)

Până la Eurocharge, nu apucasem să mă urc în vreun model MG. Tot ce știam despre acest brand era că este foarte popular în Marea Britanie și că, de mai bine de 10 ani, mașinile se fabrică în China. Recent, au apărut și pe piața românească, câștigând cotă de piață mai ales datorită variantelor termice, care au prețuri foarte competitive.

MG4 este dezvoltat pe o platformă concepută de la zero pentru mașini electrice, numită MSP (Modular Scalable Platform). Principalele avantaje sunt distribuția egală a masei între cele două punți și un centru de greutate foarte coborât. La condus, acest lucru se traduce printr-un comportament agil, transformând fiecare curbă într-o experiență plăcută. Chiar de la primele viraje pe drumurile naționale din Alpii austrieci am fost surprins de cât de bine răspunde suspensia. Deși confortabilă, aceasta ține mașina bine pe șosea, fără să simți o senzație de ruliu.

La interior am apreciat scaunele, care mi s-au părut chiar puțin mai comode decât cele de la Ioniq 6, cu toate că nu aveau reglaj lombar. După 6 ore și jumătate pe autostrăzi și drumuri de munte, mă simțeam fresh, fără nicio durere de gât sau spate. Spațiile de depozitare sunt generoase și bine gândite, cu locuri suficiente între scaune, sub cotieră și în portiere. Calitatea materialelor din interior este peste așteptările pentru o mașină din clasa ei. Deși multe suprafețe sunt din plastic, zonele pe care le atingi în mod normal sunt plăcute și par durabile. Spațiul din portbagaj este redus, dar e de așteptat pentru o mașină de această clasă.

Cruise controlul adaptiv necesită puțin timp pentru acomodare, dar după câteva sute de km începi să anticipezi ce are de gând să facă. Are mici neajunsuri, cum ar fi frânarea nejustificată în curbe fără trafic sau reacția prea precaută când mașinile din față ating puțin banda ta. Totuși, în condiții meteo dificile (ploi torențiale, ceață și întuneric), a detectat foarte bine marcajele de pe asfalt, ținând banda exemplar. Tot atunci am apreciat și farurile care deși nu sunt adaptive, cu matrix LED sau alte chestii “moderne”, bat destul de bine și fără să deranjeze alte mașini din trafic.

Un minus notabil este ascunderea controalelor climatizării în ecranul de infotainment, un trend iritant pe care tot mai mulți producători îl urmează. Când folosești Apple CarPlay sau Android Auto, să trebuiască să navighezi prin mai multe meniuri pentru a ajusta climatizarea nu este deloc practic și contravine oricărei idei de condus preventiv.

Deși MG4 are dimensiuni compacte, este destul de grea și nu foarte eficientă, însă bateria mare de 77 kWh asigură o autonomie decentă (peste 300 km pe autostradă și peste 400 km pe drumuri naționale). Viteza de încărcare nu este la nivelul altor mașini electrice din 2024, dar pentru utilizare zilnică sau drumuri mai scurte, acest aspect nu va fi o problemă majoră. Dintre toate variantele disponibile, modelul cu motor unic și bateria de 77 kWh (cel testat de noi) mi se pare cea mai potrivită ca mașină „all-round”.

Andrei Barbu (MotorVlogTV)

Faptul că MG 4 e cea mai ieftină mașină din tur nu e o surpriză. Dar, faptul că pornește de pe la 28.500 de euro este o surpriză. Pentru că, în contextul acestui preț de listă, MG 4 devine o propunere care-ți dă de gândit.

Totuși, nu totul e roz de Ionity, pentru că MG 4 mai are câteva lucruri de rezolvat. În primul rând, sistemul multimedia/infotainment pe care-l controlezi prin ecranul central răspunde comenzilor tactile în cam 75% din cazuri. Sistemul de climatizare are propriul standard în privința gradelor Celsius și le măsoară diferit față de ceea ce știm noi. De fapt, întreaga operare a climatizării e cel puțin obositoare. Și genul ăsta de hibe mai sunt.

Dar MG ar putea, în teorie, să rezolve toate aceste probleme printr-un update de software. Ce nu poate fi rezolvat din soft nu prea are nevoie de rezolvare.

Suspensia e bine calibrată, antifonarea e bună și experiența la drum e una plăcută, cu mult accent pus pe confort. Sigur, prin pasuri montane și drumuri virajate nu asta ar fi prima alegere. Dar cât timp cobori nu foarte obosit din mașină după un drum de 800 de kilometri, eu zic că setup-ul e bun.

Pe de altă parte, dacă alegi un MG 4, îl alegi în primul rând pentru că vrei o mașină electrică accesibilă și orice altceva pică în plan secund. “Testul” din EUROCHARGE, în zilele cu multe sute de kilometri pe autostradă poate nu-l avantajează pe MG 4 în fața celorlalte mașini. Din cauza puterii de încărcare și a consumului puțin mai ridicat decât ar fi ideal. Dar, cât timp folosești mașina pentru deplasării scurte și medii, nu văd de ce nu ai lua serios în calcul și MG 4. E departe de a fi perfect, dar nu chiar atât de departe dacă iei în calcul cei 28.000 ai prețului de listă.

Dan Scarlat (TopGear România)

MG4 este cea mai compactă (sub 4,3 m lungime) și cea mai ușoară (1.751 kg) mașină din turul nostru , ceea ce o face și cea mai recomandabilă petru clientul obișnuit urban, pentru că este cel mai ușor de parcat/manevrat prin aglomerațiile des întâlnite din orașele mari.

În plus, versiunea prezentă de 245 CP și propulsie (sau „tracțiune spate”, dacă nu sunteți pretențioși cu exprimarea), are accelerații de hot hatch și o ținută de drum foarte dinamică, care îl face foarte distractiv de condus pe drumuri secundare virajate.

Caroseria are un aspect monovolumic, care ajută la oferta de spațiu interior. Designul general este destul de simplu, dar mașina compensează prin detalii interesante, cum ar fi farurile ascuțite sau partea din spate puternic profilată, cu zigzag-uri luminoase deasupra blocurilor optice  și eleron de plafon din două segmente. 

Printre dezavantaje se numără viteza maximă de încărcare, de 140 kW, printre cele mai slabe din grup (împreună cu Ford Explorer), consumul relativ ridicat la viteze de autostradă (ceea ce influențează și autonomia în acest tip de regim) dat mai ales sistemul de infotainment, care cere obișnuință în operare și care nu reacționează foarte prompt la comenzile operatorului. De asemenea, dintr-un motiv care-mi scapă, chinezii echivalează o temperatură de 22 de grade Celsius, normală pentru noi, europenii, la bordul unei mașini, cu o valoare de vreo 26 de grade Celsius pe afișajul climatizării. 

Pe de altă parte, MG4 este, chiar și în această versiune bine echipată, cea mai ieftină mașină din tur. Prețul de peste 41.000 de euro al versiunii „Exclusive Long Range” este cu 10.000 de euro mai mare decât al modelului de bază numit Explore, echipat cu motor de 177 CP și baterie de 51 kWh brut, care este unul dintre cele mai accesibile automobile electrice compacte din România.

Gabriel Nica (Cu și despre Mașini)

Rățușca cea urâtă, și de încredere. Așa ai putea caracteriza MG4. Dintre toate modelele aliniate la startul #eurocharge, MG4 este poate cea mai neșlefuită nestemată. Și e normal să fie așa, mai ales din prisma prețului. 

Da, modelul chinez este cel mai accesibil de aici iar asta se vede pe alocuri, mai ales la interior, unde unele materiale ar putea fi mai bune iar sistemul multimedia pare ceva mai învechit. Chiar și așa, motto-ul MG4 ar putea fi ”utilitate mai presus de subtilități”. De ce? Pentru că în ciuda acestor mici neajusuri, și a designului exterior un pic confuz (ce e? un hatch? un crossover?) micuța rățușcă s-a dovedit a fi extrem de încredere.

Estimarile de autonomie au fost precise, și adaptate în funcție de consum și condiții, încărcarea a fost rapidă și predictibilă, iar confortul scaunelor și a suspensiei au fost la înălțime. Practic, puține de reproșat dacă nu începi să despici firul în patru.

Adi Dima (eblogauto

Despre MG4 se pot spune o mulțime de lucruri, dar nu poate spune nimeni că este o mașină scumpă, având în vedere celelalte modele din EUROCHARGE 2024. Cu prețul său care abia trece de 40.000 euro, MG-ul este cea mai puțin costisitoare, dar și cea mai puțin adecvată călătoriilor lungi. Insonorizarea și finisajele devin elemente cu care te înveți și pe care le tolerezi atunci când petreci mult timp la drum întins cu acest model, iar autonomia este cea mai slabă dintre mașinile acestui tur.

Ca mașină de oraș spațioasă, MG4 este excelent, dar ca mașină electrică cu care să te încumeți să străbați Europa, Ioniq 6 care e la doar 4000 euro depărtare este un model mai eficient, mai plăcut la condus și cu finisaje un pic mai bune.

Cred că pentru cei care sunt limitați puternic de buget, MG4 reprezintă o soluție, dar cei care sunt dispuși să mai pună câțiva bani sau să accepte o mașină de oraș cu mai puțin spațiu interior, modelul constructorului britanic nu mai reprezintă cea mai bună alegere.

Reversul medaliei este că fabrica din China are încredere deplină în produsele sale, astfel că primești o garanție de 7 ani.

Adrian Mitrea (0-100.ro)

MG4 m-a surprins plăcut de fiecare dată în EUROCHARGE by Schaeffler. Fix aspectele care-i interesează pe oameni sunt ce trebuie: autonomia indicată în bord e precisă și îndestulătoare, iar timpul de încărcare rezonabil. Undeva la 30 de minute pentru 10-80%, suficient pentru a parcurge circa 300 km. E și surprinzător de confortabil și de încăpător.

Niște elemente, însă, merită să fie revizuite de către MG. Unul dintre ele este suspensia “bățoasă”, care transmite în habitaclu vibrații fine, mai ales la viteze mari. Ecranele din mașină sunt prea luminoase pe timp de noapte, iar conexiunea cu telefonul mobil doar prin USB tip A pare din secolul trecut. 

Per total e o mașină rezonabilă. Un fel de Opel, dar din China, cu sigla unei mărci britanice salvate de Extremul Orient.



MG4 poate fi contractat în regim de închiriere pe termen lung pentru persoane juridice (Leasing Operațional) prin serviciul Autonom Business Green.

Costul lunar al închirierii mașinii testate de noi în EUROCHARGE este de 689 euro/lună plus TVA (fără avans) și include utilizarea mașinii (10.000 de kilometri pe an), RCA, CASCO, rovinietă, revizii, anvelope de vară și de iarnă, mașină la schimb 15 zile/an, asistență națională rutieră nelimitată.

Fișa tehnică a mașinii care ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler

Logo MG

MG 4

BEV 77KWH EXCLUSIVE LONG RANGE

de la 41.910 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
245 CP
Cuplu maxim sistem
350 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
245 CP
Cuplu maxim electric
350 Nm
Baterie
Capacitate brută
77.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.5 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,5 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
520 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4287 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1836 mm
Înălțime
1516 mm
Ampatament
2705 mm
Volum portbagaj
350 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1165 litri
Masa proprie
1751 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
41.910



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config