Renault Scenic E-Tech, test pe 9000 de km: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Renault Scenic E-Tech Electric a traversat Europa din București până la Lisabona și înapoi în EUROCHARGE. Iată datele despre autonomie, consum și costuri de încărcare pe care le-am obținut în cei aproape 9.000 de kilometri.

De puțin timp, numele Renault Scenic descrie un crossover/SUV electric, o formă de caroserie total diferită de cea cu care am fost obișnuiți în ultimii 27 de ani. Noul Scenic E-Tech Electric – pe numele lui complet – a făcut parte din caravana EUROCHARGE by Schaeffler, turul în care am pornit din România și am bătut drumurile Europei până la Lisabona și înapoi.

Acum, modelul electric al mărcii franceze iese la raport la finalul celor aproape 9.000 de kilometri. Care a fost autonomia reală, ce consum a avut, cât timp a stat la încărcat și care au fost costurile de încărcare? Găsești răspunsurile în tabelele de mai jos.

Renault Scenic E-Tech Electric: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

Costul mediu per kWh este cuprins între 0,39 – 1 EUR, iar costul mediu per kilometru este cuprins între 0,1 – 0,2 EUR. Costurile sunt menționate ca interval întrucât acestea variază în funcție de aplicația folosită/de abonamentul fiecărui utilizator.

Impresiile celor care au condus Renault Scenic în EUROCHARGE by Schaeffler

Adi Dima (eblogauto)

Să conduci Renault Scenic E-Tech înseamnă să înțelegi instant de ce mașina aceasta a fost Mașina Anului 2024 în Europa. Bătăile de cap asociate uneori cu rularea unei mașini electrice dispar ca prin minune atunci când te urci la bordul acestui model. Evident, această tehnologie costă iar prețul modelului franțuzesc este de 52.000 euro, ceea ce o plasează în jumătatea mai ieftină dintre mașinile cooptate în EUROCHARGE 2024. Amintesc prețul pentru că e greu să ai o baterie cu capacitate netă de 87 kWh și autonomie de peste 500 km atunci când plătești circa 50.000 euro.

Consider că Scenic are un avantaj față de toate mașinile din acest tur – interiorul. Ergonomic, ușor de folosit, spațios, oferind un design care va fi fresh și după 5 ani din momentul cumpărării mașinii. Bancheta este ideală pentru pasageri de orice înălțime, iar sistemul de infotainment este ușor de folosit, oferind funcționalitate reală – comenzile fizice încă sunt prezente, astfel că utilizarea climatizării nu necesită mutarea atenției de la drum.

Scenic E-Tech este mașina de familie potrivită pentru utilizatorul modern care are cum să încarce acasă sau la locul de muncă, dar nici nu se teme să iasă din oraș cu noul lui monovolum electric. Știu că Renault ar prefera să numesc această mașină SUV, dar mi se pare că i-aș insulta caracterul practic dacă aș face asta.

Adi Mitrea (0-100.ro)

Renault Scenic E-Tech e dovada că industria auto europeană poate ține piept cu brio celei asiatice. În special celei din China. Acest Scenic are baterie mare (87 kWh, net), eficiență bună (sub 22 kWh/100 km la 5 grade Celsius – drumuri naționale și autostrăzi) și autonomie mare (300-600 de kilometri).

Iar toate celelalte elemente sunt la superlativ. Adică un sistem multimedia foarte bun, bazat pe Google Automotive, iluminare ambientală spectaculoasă, confort peste medie, izolare termică și fonică bună.

Aproximativ 80% din această mașină este fabricat în Europa. Noi o testăm peste 9.000 de kilometri în EUROCHARGE by Schaeffler. Eu cred că merită să luați un test drive de măcar 30 de minute sau 20-30 de kilometri, la cel mai apropiat dealer Renault.

Julius Constantinescu (Digital Storyteller)

Renault Scenic e un SUV solid, spațios și extrem de ușor de condus – probabil una dintre cele mai bune opțiuni din categoria de preț de 50k la orice tip de motorizare, nu doar pentru o electrică. Suspensiile sunt minunate, absoarbe șocurile atât de bine, încât dacă faci drumul în portbagajul lui Tony Soprano probabil nici n-o să știi când ai ieșit de pe autostradă și ai intrat pe drumul forestier. 

Aș mai remarca la Scenic un lucru pe care nu îl mai are nici o altă mașină: sistemul audio Harman/Kardon personalizat de Jean Michel Jarre. Sună atât de bine, încât am pus ironic Florin Salam, iar sistemul audio din Scenic mi-a redat, tot ironic, Pink Floyd.

Laura Antonov (LaChicBoutiqueShedrives

MPV sau SUV? În primul rând e practic. Pentru că acesta este cuvântul care cred că descrie cel mai bine Renault Scenic E-Tech Electric 220 Esprit Alpine. Şi imediat după, ergonomic și confortabil, o mașină ideală pentru utilizatorii aflați la prima electrică, pentru a-și “face mâna”, dar mai ales pentru a prinde gustul.

Și nici că se putea mai bine, am condus mașina chiar pe drumurile din Franța. Bonjour, Scenic!

Cu motorul de 220 CP, Scenic E-Tech Electric ajunge de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde și poate că nu satisface pretențiile unui tătic mai sportiv prin comportamentul pe viraje, dar îl va cuceri cu certitudine cu  sistemul de sunet Harman/Kardon, iar mămica va aprecia confortul, numeroasele spații de depozitare, capacitatea portbagajului și, desigur, că e loc mult pentru copii pe bancheta din spate.

Tibi Buzdugan (electromobilitate.com

Acum doi ani am avut ocazia să parcurg câteva sute de kilometri cu Renault Megane E-Tech, în cadrul ROCHARGE 2022. A fost cea mai mare surpriză dintre cele opt mașini electrice testate atunci. Am descoperit că multe dotări, pe care te-ai aștepta să le găsești pe mașini premium de peste 80-100 de mii de euro, pot apărea și pe o mașină mai prietenoasă cu bugetul. Renault Scenic continuă acest trend, într-o formă puțin mai voluminoasă.

Este o mașină de familie perfectă, oferind mult spațiu atât în interior, cât și în portbagaj (peste 540 litri). Materialele sustenabile folosite în interior sunt plăcute, iar scaunele sunt foarte comode la drum lung (după peste 1.000 km la volan, m-am simțit la fel de odihnit ca după un drum de două ore). Mi-a plăcut în mod special cum funcționează pilotul automat adaptiv, care nu bruschează niciodată mașina și asigură o conducere foarte fluidă. Sub cele două ecrane digitale – cel din spatele volanului și cel central – se află Android Automotive. 

Pentru mine, rămâne un mister cum atât de multe branduri auto continuă să dezvolte sisteme de infotainment in-house, deși acestea sunt mult inferioare din toate punctele de vedere (ergonomie, timpi de răspuns, funcționalități) comparativ cu soluțiile existente, în loc să adopte un sistem care chiar funcționează conform așteptărilor în 2024. Dar exemple de ego și management deficitare sunt în orice industrie, așa că nu putea să lipsească și din automotive.

Un exemplu clar este navigația: ai Google Maps integrat, selectezi destinația și vezi automat procentul de baterie estimat la sosire (care ia în considerare diferențele de altitudine de pe traseu și condițiile meteo), dacă trebuie să încarci pe traseu și cât timp trebuie să stai la fiecare stație pentru a optimiza timpul de deplasare, și așa mai departe. 

În ziua în care am ajuns la ocean, pornind din Pirinei, am parcurs aproape 700-800 km cu un vânt foarte puternic din față, ceea ce a crescut consumul cu 20-30% față de zilele anterioare, deși limita de viteză pe autostradă era de 120 km/h. Cu toate acestea, pe fiecare segment de drum de 200-300 km, estimarea procentului de baterie la destinație făcută de sistemul de navigație al mașinii a avut o precizie de 1-2%.

La acest nivel de preț, mi se pare dificil să găsești o mașină mai bună în ceea ce privește spațiul, dotările și materialele interioare, fie că are motor termic sau nu. Nu degeaba a câștigat premiul pentru Mașina Anului 2024 în Europa.

Andrei Barbu (MotorVlog TV)

1.207 kilometri în 13 ore și 58 de minute, cu tot cu pauzele de încărcare. E o concluzie simplistă, banală, dar care spune multe despre ce înseamnă un drum lung cu o mașină electrică, atunci când infrastructura rutieră și cea de încărcare sunt așa cum trebuie. Timpul petrecut pe drum este și pentru mine o surpriză. Mă așteptam la 16-17 ore, la oboseală cruntă și nervi întinși la maximum. Dar n-a fost cazul. Deloc. S-a condus relaxat, la limita superioară a vitezei legale, fără timpi pierduți cu stații care nu încarcă și s-a ajuns la hotel seara, la fix pentru cină. 

Despre Renault Scenic sunt multe de spus. Pe scurt însă, e genul acela de SUV electric care e perfect în contextul unei mașini de familie. E spațios, confortabil, cu un interior foarte bine gândit și care nu se conduce rău deloc. Suspensia își vede de treaba, direcția e alături de tine în momentele importante, iar frânele lucrează perfect de fiecare dată. Nu mizează pe sportivitate, dar pentru un SUV electric atât de spațios și cu tracțiune față, Scenic își ascunde bine kilogramele când dai de viraje. Iar pe autostradă, la drum lung, în mașină e liniște, chiar și atunci când plouă torențial, iar suspensia plutește elegant peste denivelări și îmbinări de pod. Suficient de bine încât să cobori din mașină bine-dispus după un drum de 14 ore. Și ăsta nu-i lucru mic. Ba chiar din contră!

Alin Ionescu (Mașinistul)

Nu erau cele mai frumoase mașini, dar se dovedeau foarte practice. Cu suprafețe vitrate extinse pe tot perimetrul mașinii și cu numeroase spații de depozitare, monovolumele au avut momentele lor de glorie. Renault Scenic, de exemplu, a adoptat această formă a caroseriei timp de patru generații, fiind disponibil chiar și în două versiuni de ampatament, dar și într-o variantă cu tracțiune integrală, înainte de boomul comercial al SUV-urilor. Însă lumea s-a schimbat, iar pe lângă popularizarea propulsiei electrice, SUV-urile au mâncat încet, dar sigur, din toate celelalte segmente, înlocuind monovolumele, breakurile și chiar tradiționalele hatchback-uri. Drept urmare, cea de-a cincea generație Renault Scenic este un SUV electric de clasă compactă. 

Odată depășit șocul produs de transformarea din monovolum în SUV, noul Scenic demonstrează că nu și-a pierdut atuurile de familist. Ampatamentul de 2,78 m oferă un spațiu interior generos, în special pentru pasagerii din spate, care au loc pentru genunchi ca într-o mașină de clasă superioară. Nici volumul portbagajului nu dezamăgește, putând înghiți până la 545 de litri de bagaje. Senzația de spațiu este amplificată și de plafonul vitrat cu transparență variabilă, care la apăsarea unui buton se poate face opac. 

La fel ca în trecut, Scenic împarte același platformă cu Megane. Însă pentru că a devenit un SUV 100% electric, este înfrățit cu Megane E-Tech, preluând astfel o parte din atuurile mult apreciatului model Renault. Designul este o variație pe aceeași tematică, iar interiorul pune accentul pe calitate și bun-gust. Scenic este foarte bine echipat, utilizând un sistem multimedia pe care rulează Android Automotive. Interfața grafică este plăcută, iar cele două ecrane de 12 și 12,3 inch afișează lizibil toate informațiile necesare într-o mașină modernă. 

În versiunea de top, cu bateria mare de 87 kWh și motorul de 220 CP, Scenic oferă o autonomie generoasă – chiar și în condiții de autostradă, unde poate atinge cu ușurință peste 400 km între încărcări. Încărcarea la stațiile rapide se poate face cu o putere de până la 150 kW. În plus, Renault își păstrează atuul de a „trage” cu 22 kW de la stațiile AC, o virtute rară în lumea mașinilor electrice.

Constantin Ciobanu (AUTOCRITICA / Adevărul Auto) 

Deși lumea îi spune SUV, eu refuz să fac asta, cel mult pot să accept clasificarea crossover. Și pentru că interiorul este aerisit și luminos, parfumul de monovolum încă îl resimt. Dar toate acestea nu au prea mult de afectat Scenic-ul ca mașină și ce are de oferit.

Voi porni de la portbagaj pentru că de acolo am avut o surpriză ieri când am plecat la drum, spre țară, cu Scenic E-Tech. Acesta are 440 litri, și deja adoptase un troler și o cutie, dar desenul acestuia a permis și adoptarea a încă 2 trolere și ceva mărunțișuri. Sincer, am fost plăcut impresionat.

În condițiile în care am rulat cam toată ziua pe autostrăzi, la viteze maxime legale – 130 km/h, și la temperaturi deja scăzute pentru electrice – sub 10 grade, autonomia de minim 300 km am găsit-o suficientă. Dar cum îl scoți pe Scenic din acest cadru și rulezi la viteze de până în drum express, este un maratonist impresionant. Probabil, în astfel de condiții, este cea mai eficientă mașină din tur.

Marele plus al modelului vine de la sistemul de operare dezvoltat de Google. Orice adresă introdusă în navigația mașinii care este Google Maps vine cu calcularea automată a celei mai bune rute și strategii de încărcare. Mașina îți spune și cu ce procent de energie ajungi în baterie la destinație. Îți poți afișa Google Maps pe tabloul de bord, iar pe ecranul sistemului infotainment poți verifica rapoartele colegilor de trafic pe Waze sau doar asculta muzică via Apple CarPlay. Categoric „cel mai de azi” sistem de operare din tur.



Renault Scenic E-Tech poate fi contractat în regim de închiriere pe termen lung pentru persoane juridice (Leasing Operațional) prin serviciul Autonom Business Green.

Costul lunar al închirierii mașinii testate de noi în EUROCHARGE este de 870 euro/lună plus TVA (fără avans) și include utilizarea mașinii (10.000 de kilometri pe an), RCA, CASCO, rovinietă, revizii, anvelope de vară și de iarnă, mașină la schimb 15 zile/an, asistență națională rutieră nelimitată.

Fișa tehnică a mașinii care ne-a însoțit în EUROCHARGE by Schaeffler

Logo Renault

Renault Scenic

BEV 87KWH 220 ESPRIT ALPINE EXTENDED

de la 47.500 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
218 CP
Cuplu maxim sistem
300 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
218 CP
Cuplu maxim electric
300 Nm
Baterie
Capacitate brută
92.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
7.4 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.9 s
Viteză maximă
170 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,8 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
625 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4470 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1864 mm
Înălțime
1571 mm
Ampatament
2785 mm
Volum portbagaj
545 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1449 litri
Masa proprie
1863 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
47.500
Preț mașină testată
52.305 €



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion și Renovatio e-charge

Green Partner
Autonom

Stații de încărcare
MOON România

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config